Auteur Topic: [F2X] Een zwarte kleur... nooit meer.  (gelezen 625 keer)

Offline WiBo

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F2X] Een zwarte kleur... nooit meer.
« Gepost op: 1 juni 2020, 20:01:57 »
Even wat frustratie neerpennen... F21 in niet metalic zwarte kleur.
Wat is jullie ervaring?

Naast het genieten van rijplezier kan ik ook genieten van een de carrosserie met de nodige liefde te behandelen.
Alleen die zwarte kleur... lijkt op dwijlen met de kraan open of beter poetsen met de kraan open.  ;)
Iedere vogel die voorbij komt, parkeren onder een boom durf ik ook niet meer... dé garantie op ingebrande vlekken.

Hoe lossen jullie dit op? Mensen met gelijkaardige problemen?

Ik denk er stiekem aan de motorkap te laten herspuiten. Iemand idee van de kostprijs?

Bedankt voor jullie reacties!

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
Re: Een zwarte kleur... nooit meer.
« Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2020, 20:25:59 »
Een glascoating van een bewezen detailmerk kan een oplossing zijn.

Informeer eens voor Gyeon glascoatings om je lakwerk te beschermen voor al deze zaken.

Een stap hoger is je BMW laten wrappen in Paint Protection Film (PPF) -> Google is je beste amigo over de do's and dont's.

Gyeon glascoating zit je qua prijs 'ongeveer' tussen 1000-1500

PPF is vaak een veelvoud hiervan.

:thumbsup:

Offline DanyDC

• Qualifying
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2020, 20:33:20 »
Ik kan er mij iets bij voorstellen. Fris gewassen is "zwart" de max maar kort nadien dwarrelt het eerste stof al naar beneden alsof zwart alles aantrekt. Dode vliegen op de snuit, alles laat zijn sporen na … Maar, alvorens drastisch te werk te gaan, zijt ge al eens raad gaan vragen bij een detailer? Zij kunnen geen wonderen doen maar soms laten die mannen resultaten zien waarvan je dacht dat het niet mogelijk zou zijn. En wat mij het leven gemakkelijker heeft gemaakt, ik heb een coating laten aanbrengen en de auto wast gemakkelijker en het vuil hecht zich minder vast. Die behandeling kost ook iets maar stukken opnieuw laten spuiten zal ook niet gratis zijn.

Groetjes,

Dany.  ;)

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2020, 05:52:35 »
Dat is eigen aan zwart,zeer mooi als hij net gewassen is maar jammer genoeg snel terug vuil :)

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2020, 10:14:48 »
Even wat frustratie neerpennen... F21 in niet metalic zwarte kleur.
Wat is jullie ervaring?

Naast het genieten van rijplezier kan ik ook genieten van een de carrosserie met de nodige liefde te behandelen.
Alleen die zwarte kleur... lijkt op dwijlen met de kraan open of beter poetsen met de kraan open.  ;)
Iedere vogel die voorbij komt, parkeren onder een boom durf ik ook niet meer... dé garantie op ingebrande vlekken.

Hoe lossen jullie dit op? Mensen met gelijkaardige problemen?

Ik denk er stiekem aan de motorkap te laten herspuiten. Iemand idee van de kostprijs?

Bedankt voor jullie reacties!

Eigenlijk is dat een eigenschap van donkere kleuren hoor.Als enige oplossing is de wagen wassen en dit heel regelmatig met een milde shampoo.Om het werk gemakkelijker te maken en om swirls tegen te gaan is het (laten)leggen van een glascoating een grote meerwaarde.
Aangezien uw wagen niet meer fabrieksnieuw is en dus reeds zal voorzien zijn van swirls en licht krasjes zal de eerste stap het polieren zijn van de ganse wagen om hem daarna in de coating te zetten.
Het sakhir monster in actie

Offline WiBo

• Nieuw
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2020, 18:57:19 »
Bedankt voor jullie reactie!
Ondertussen laten polieren, maar helaas.
Ook even prijs gevraagd om de motorkap te laten herspuiten... 350 euro.
Op naar de laatste optie.

Offline DanyDC

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2020, 21:10:35 »
Jammer dat het niet gelukt is. Opnieuw spuiten voor €350 lijkt mij wel een eerlijke prijs.  :)