Auteur Topic:  2014 - F25 - X3 - 18da sapphire black  (gelezen 324 keer)

Offline Cande

• Trade Count: (0)
  • World Champion
2014 - F25 - X3 - 18da sapphire black
« Gepost op: 14 mei 2020, 23:18:17 »
Na 4 jaar met plezier rondgereden met onze F31 touring 18da waren we sinds begin dit jaar aan het uitzien voor iets anders. Mits we regelmatig onze huisdieren transporteren waren we op zoek naar iets groter.
Het is een X3 geworden van 2014 met 165000kms op de teller, 10000 meer dan de vorige, maar rijdt perfect. Net vˇˇr de lockdown kunnen afhalen.
Qua opties tov de vorige, enige dat ik moet inboeten, multimedia scherm kleiner en geen standaard zetelverwarming, maar ik heb nadien nog laten plaatsen.
Daarentegen, heb ik een paar meer opties meer, elektr inklapbare spiegels, achteruit parkeren draait de rechter spiegel omlaag, achteruitrijcamera en PDC voor en achter.
Ben ook nog aant uitzien voor ander zomerset, ik denk aan 18", maar ook paar mooie 19" sets gezien, meestal zijn deze breedsets.  Wat ik mij afvraag, mogen breedsets onder deze type wagen? Ik weet dat het bij tourings niet mag of mocht...
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2020, 23:20:33 door Cande »

Offline Cande

• World Champion
Re: 2014 - F25 - X3 - 18da sapphire black
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2020, 23:19:26 »
Hier nog een paar pics

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2020, 00:27:03 »
Toch een gokje: turbo, automaat, km-stand... Hopelijk blijf je gespaard van kosten.

Breedset kan als je de rolomtrek respecteert.

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2020, 12:07:59 »
Toch een gokje: turbo, automaat, km-stand... Hopelijk blijf je gespaard van kosten.

Breedset kan als je de rolomtrek respecteert.
Idd pukkie007, is altijd een gok, vorige F31, ook risico, turbo, kms en automaat. Maar maak me nog geen zorgen, nog 1 jaartje garantie...
Ja, de rolomtrek hou ik altijd rekening mee, tis maar voor de autokeuring, weet niet of het conform is voor de keuring.

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2020, 12:53:22 »
Een jaartje zekerheid, altijd meegenomen.

Verder is het een handige alleskunner die X3. Gemakkelijke instap, overzicht op de baan, laadruimte, vrij compact ivm X5, ... De standaardzetels zijn,  :imho: ,de enige afknapper.

Veel plezier en geluk ermee.

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2020, 15:54:02 »
Mooie aankoop  :thumbsup:
Veel plezier ermee  8)
Ik zou, met deze km stand, de olie en filter van de automaatbak laten vervangen.
Een extra middel om "gerust" te zijn  :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2020, 17:35:33 »
Een jaartje zekerheid, altijd meegenomen.

Verder is het een handige alleskunner die X3. Gemakkelijke instap, overzicht op de baan, laadruimte, vrij compact ivm X5, ... De standaardzetels zijn,  :imho: ,de enige afknapper.

Veel plezier en geluk ermee.
Idd, garantie geeft toch iets beter gevoel.

Betreft ruimte, enz zijn we zeer blij met de aankoop.
De standaard zetels vallen voor ons heel goed mee, tja was in de F31 minder comfortabel, dus in ons geval een verbetering. 😉

Bedankt 👍

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2020, 17:39:40 »
Mooie aankoop  :thumbsup:
Veel plezier ermee  8)
Ik zou, met deze km stand, de olie en filter van de automaatbak laten vervangen.
Een extra middel om "gerust" te zijn  :thumbsup:
Thx 👍

Is zeker geen slecht gedacht en idd altijd gerustellender...
Dan moet ik eerst een goed adres weten waar ze dat tot in de puntjes uitvoeren.
Een idee voor een goed adres.?

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2020, 17:48:50 »
Ik heb dit enkele jaren geleden bij ZF zelf laten doen (was wel in Nederland toen).
Sinds vorig jaar heeft PSG ook de apparatuur om dit te doen dacht ik gelezen te hebben.
PSG zit in Geel en is ook boardsponsor hier.
Niet zo heel ver van uw woonplaats  :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline COUPEDOC

• Nieuw
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2020, 17:54:17 »
Proficiat met je nieuwe auto, mooie kleur, fijne opties.

Breedset mag natuurlijk, je rolomtrek moet binnen de 2 % zitten voor t.o.v. achter.
Rijdt niet beter, maar 19" ziet er beter uit. Als je dan nog non-RunFlat banden monteert is het nog steeds zeer comfortabel.

Ik heb zo'n breedset MET een thuiskomer met precies dezelfde omtrek in mijn koffer, plus krik enz.
En dat rijdt prima ( Hankook, een revelatie ).

Happy motoring.

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2020, 10:24:26 »
Ik heb dit enkele jaren geleden bij ZF zelf laten doen (was wel in Nederland toen).
Sinds vorig jaar heeft PSG ook de apparatuur om dit te doen dacht ik gelezen te hebben.
PSG zit in Geel en is ook boardsponsor hier.
Niet zo heel ver van uw woonplaats  :thumbsup:
Thx 👍
PSG ken ik, wist niet dat zij dat ook deden, zal eens horen.

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2020, 10:29:16 »
Proficiat met je nieuwe auto, mooie kleur, fijne opties.

Breedset mag natuurlijk, je rolomtrek moet binnen de 2 % zitten voor t.o.v. achter.
Rijdt niet beter, maar 19" ziet er beter uit. Als je dan nog non-RunFlat banden monteert is het nog steeds zeer comfortabel.

Ik heb zo'n breedset MET een thuiskomer met precies dezelfde omtrek in mijn koffer, plus krik enz.
En dat rijdt prima ( Hankook, een revelatie ).

Happy motoring.
Thx 😉

Waarom mijn vraag over de breedset? Op mijn 5 serie F61 destijds, 2 verschillende banden voor en achter mocht niet van de keuring.
Daarom vroeg ik mij af of dit hetzelfde is voor een X3.
Dus het mag voor keuring...?

Offline COUPEDOC

• Nieuw
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2020, 19:37:17 »
Kijk maar naar de klever die op de B-stijl in de deuropening is geplakt.
Mijn F25 heeft standaard breedset van 19 duim, 245 voor en 275 achter.

Je het gelijk : een breedset mocht van BMW niet op een Touring, wel op een sedan. Waarom weet ik niet precies, mogelijk  lijdt de rechtuit stabiliteit eronder bij zware lading ( Touring heeft steeds een niveauregeling ).

Ik heb diverse 5 series gehad ( E34, E39, E60 ), steeds square setup.
Die reden veel stabieler rechtuit bij heel hoge snelheden, bijv. op Duitse autobahn.
Mijn X3 is bijlange niet zo stabiel in die omstandigheden, ook niet bij square setup.
Topsnelheid van 240 km/uur = vochtige pollen.
Ligt aan de hoogte van de auto, veel meer windgevoelig. En aan de CX natuurlijk.

Een X3 mag dan een snelle en comfortabele auto zijn, als je een sportwagen wilt moet je iets anders kopen.
Maar dan verlies je het voordeel van de gemakkelijke instap, die ik zozeer heb leren appreciŰren.

Tussen haakjes : een sedan remt ook een tikje beter.
Een X3 mist de initial bite van mijn vorige E60  ( 535D had remmen van de V8 ).

Offline Cande

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2020, 10:39:19 »
Kijk maar naar de klever die op de B-stijl in de deuropening is geplakt.
Mijn F25 heeft standaard breedset van 19 duim, 245 voor en 275 achter.

Je het gelijk : een breedset mocht van BMW niet op een Touring, wel op een sedan. Waarom weet ik niet precies, mogelijk  lijdt de rechtuit stabiliteit eronder bij zware lading ( Touring heeft steeds een niveauregeling ).

Ik heb diverse 5 series gehad ( E34, E39, E60 ), steeds square setup.
Die reden veel stabieler rechtuit bij heel hoge snelheden, bijv. op Duitse autobahn.
Mijn X3 is bijlange niet zo stabiel in die omstandigheden, ook niet bij square setup.
Topsnelheid van 240 km/uur = vochtige pollen.
Ligt aan de hoogte van de auto, veel meer windgevoelig. En aan de CX natuurlijk.

Een X3 mag dan een snelle en comfortabele auto zijn, als je een sportwagen wilt moet je iets anders kopen.
Maar dan verlies je het voordeel van de gemakkelijke instap, die ik zozeer heb leren appreciŰren.

Tussen haakjes : een sedan remt ook een tikje beter.
Een X3 mist de initial bite van mijn vorige E60  ( 535D had remmen van de V8 ).

Thx voor de duidelijke uitleg COUPEDOC👍👍

Idd, comfort van de E61 is een pak beter, maar zoals je zegt in en uitstap is wel een voordeel tov de F61 en F31. Maar dat vind ik dan minder belangrijk.
En idd voor de sportiviteit kan je beter iets anders kopen.
Wat voor ons belangrijkste was, de ruimte voor transport van onze dieren en eveneens daarvoor, een wagen die iets hoger staat.
De in en uitstap is dan mooi meegenomen.
De prijs was voor ons ook belangrijk, mede omdat de F31 nog perfect reed en in goede staat was en aankoop van andere wagen niet onmiddelijk voorzien in ons budget. Maar mits goede prijs van X3 en goede overname voor onze F31 was het snel beklonken.
En ik moet zeggen, de eigenaar van die garage, top gast. Geen afbreuk op mijn wagen, was dan ook goed onderhouden, gaf nog een goede prijs gezien de marktwaarde. Stonden ook al 155000kms op.

Offline COUPEDOC

• Nieuw
  • *
X3 - 18da sapphire black
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2020, 21:34:18 »
Je nieuwe X3 is voor jullie een perfecte aankoop.

Rekening houdend met de vaste kosten is een twee liter motor een correcte keuze.
Ik durf bijna niet te vertellen aan mijn kennissen hoeveel wegentaks ik betaal per jaar voor mijn 35D en hoeveel verzekering ( nog meer ).
En het is nog niet eens mijn daily driver.

Maar... telkens als ik instap maakt dat veel goed, zeker als ik aan een stoplicht de keel eens kan schrapen als je begrijpt wat ik bedoel.  De gedroomde Q-car.
Is wel een bedreiging voor je rijbewijs.

Als je met zoiets wilt rijden moet je stoppen met rekenen.
Blijft een leuke bezigheid.
Ik doe er nog wat mee verder, zelfs in deze hybride tijden.
Op vakantietripjes haal ik zowat 900 km met een volle tank.

Zeer comfortabel met de sportzetels en de regelbare schokdempers.
En een perfecte automaat van ZF.

Veel plezier met jullie nieuwe auto.

Offline Cande

• World Champion
Re: X3 - 18da sapphire black
« Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2020, 23:10:22 »
Je nieuwe X3 is voor jullie een perfecte aankoop.

Rekening houdend met de vaste kosten is een twee liter motor een correcte keuze.
Ik durf bijna niet te vertellen aan mijn kennissen hoeveel wegentaks ik betaal per jaar voor mijn 35D en hoeveel verzekering ( nog meer ).
En het is nog niet eens mijn daily driver.

Maar... telkens als ik instap maakt dat veel goed, zeker als ik aan een stoplicht de keel eens kan schrapen als je begrijpt wat ik bedoel.  De gedroomde Q-car.
Is wel een bedreiging voor je rijbewijs.

Als je met zoiets wilt rijden moet je stoppen met rekenen.
Blijft een leuke bezigheid.
Ik doe er nog wat mee verder, zelfs in deze hybride tijden.
Op vakantietripjes haal ik zowat 900 km met een volle tank.

Zeer comfortabel met de sportzetels en de regelbare schokdempers.
En een perfecte automaat van ZF.

Veel plezier met jullie nieuwe auto.
Idd, perfect verwoord ook... voor ons de ideale wagen, tenminste dat gevoel hebben wij nu en hopelijk nog voor een aantal jaren 😉
In de jouwe een 35d met xdrive 😲 man man, begrijp helemaal wat je bedoeld, rijplezier tot en met 😜😜
900km met volle tank... gezien de motorisatie, een dikke meevaller 👍

Onze x3 zal binnenkort ook een bezoekje krijgen bij BR-perf. Zal ook wel wat schelen... vorige F31 was ook wat gekieteld, dat verschil merk ik nu wel, standaard rijdt de x3 momenteel voor geen meter 🙄