Auteur Topic:  Breuklijn in leder  (gelezen 385 keer)

Offline R81H

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • BMW 5 Touring 2017 Saphir zwart
Breuklijn in leder
« Gepost op: 5 mei 2020, 11:11:17 »
Hallo allemaal,

Sinds kort stel ik vast dat er op de zijwang van de bestuurderzetel (instapkant) een breuklijn in het dakota oyster leder is ontstaan (zie foto).
Om het leder zuiver te houden gebruik ik dr leather's cleaner en ben daar heel content van.

Graag wil ik de breuklijn wel preventief behandelen om verdere achteruitgang tegen te gaan.

Welk product is hiervoor het meest geschikt of wat kan ik hier het best aan doen ?

Grtjs,

Ronny

Offline midas

• World Champion
Re: Breuklijn in leder
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2020, 14:15:04 »

Sorry,maar ik zie geen breuklijn maar eerder enkele plooien/vouwtjes in het leder van de zetelwang.De oorzaak is waarschijnlijk hoe men over de wang glijd om te gaan zitten,sommigen nemen bijna de wang mee en glijden zo de zetel in.
Deze plooien kan men enkel behandelen met een leder conditioner om zo het leder soepel en glad te houden,alsook om het te beschermen. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• World Champion
Re: Breuklijn in leder
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2020, 21:55:30 »
No offence, maar ben je stevig gebouwd? Volgens mij is het de mousse eronder die ingedeukt is. Het leder volgt gewoon die deuk. Bij schoenen zie je dat ook dat het leder zich zet naar je voet / de leegte. Vandaar dat men er vaak zo een kartonnen nepvoet instopt bij verkoop om de schoen intact te houden.