Auteur Topic:  Bmw e90 lci start vanzelf  (gelezen 390 keer)

Offline Thomasss

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Bmw e90 lci start vanzelf
« Gepost op: 17 april 2020, 21:06:19 »
Beste ,hier een 320d van 2010 met start /stop systeem.Het is een handgeschakelde.Daarnet stopte ik met de wagen en stapte ik uit en ging ik even een sigaretje roken buiten.Nu weet ik niet meer zeker als de wagen vanzelf is stilgevallen of als ik hem heb uitgezet.Maar opeens na 5min ongveer start de wagen vanzelf !!ik stond nog buiten te roken! Hoe kan dit ? Is dit normaal of scheelt er iets ?

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
Re: Bmw e90 lci start vanzelf
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2020, 22:37:20 »
Bij mijn vorige wagen (wel geen BMW) met start/stop heb ik ook gemerkt dat die na enkele minuten weer vanzelf startte, als ik parkeerde, ontkoppelde en natuurlijk in neutraal stond en dat het systeem de wagen stillegde.

De eerste keer verschoot ik ook dat die wagen terug vanzelf startte zonder dat ik iets deed. Blijkbaar deed hij dat omdat als hij registreert dat er nog stroomverbruikers opstaan, dat die dan opnieuw opstart om zijn batterij te sparen (of zoiets in die aard van uitleg).

Als de wagen vanzelf is stilgevallen en uw contact stond nog aan, dan kan dit normaal zijn... Probeer dit misschien morgen nog eens opnieuw?
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline deroedy

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2020, 01:31:45 »
Lage spanning algemeen kan inderdaad een oorzaak zijn.
Maar interieur temperatuur die oploopt kan de motor ook triggeren om terug te starten, dit om de airco compressor terug te laten draaien. Niet onwaarschijnlijk bij dit warmere weer :thumbsup:
/ BMW E39 M5 FL *Fat Tony* - / BMW F11 520DaS *werkpaard* - / BMW E91 318D *the misses* - /// BMW E92 320D M-pack *Danny*
///E46 320D FL M-pack PPE *Oliver*  -  Sold/// - ///E36 318TDS - oude liefde roest niet *Francine*  -  Sold/// -
///E36 325i coupe M-pack - Hooniganmachine *Darcy McHaggis* - Sold///
/// Mercedes W203 C200 *Miss Daisy* - Sold///

Offline stef63

• Warming Up
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2020, 09:50:14 »
dat kan normaal niet , rijden met een gordelklem er in zonder der gordel aan te hebben .

Offline Thomasss

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2020, 10:27:45 »
ik heb er idd zo een gordelklem in zitten,dus gordel steekt altijd in zogezegd

Offline Thomasss

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2020, 10:31:01 »
Dus dan is het toch normaal dat de wagen terug gestart word.Ik vind het toch ma een gek systeem.als ik die gordelklem weg haal dan doet hij dit mss Nie meer ? Het systeem houd rekening met verschillende zakens.Ik ben buiten de sigaret gaan roken ,dus mijn deur gaat open ! ma wel meteen terug toe.gordelklem steekt in...
« Laatst bewerkt op: 18 april 2020, 10:45:38 door Thomasss »

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2020, 11:29:59 »
Dus dan is het toch normaal dat de wagen terug gestart word.Ik vind het toch ma een gek systeem.als ik die gordelklem weg haal dan doet hij dit mss Nie meer ? Het systeem houd rekening met verschillende zakens.Ik ben buiten de sigaret gaan roken ,dus mijn deur gaat open ! ma wel meteen terug toe.gordelklem steekt in...

Ik zou voor de veiligheid dan toch in't vervolg op een gewone manier de wagen stilleggen.  :)
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2020, 11:32:26 »
ik heb er idd zo een gordelklem in zitten,dus gordel steekt altijd in zogezegd

Is dat zo moeilijk om u gordel correct aan te doen ?

Ik heb dat ook gehad bij mijn e91 vroeger, zal vermoedelijk te maken hebben met wat de anderen gemeld hebben.
E91 318d  - E46 320i - BMW F650GS - Suzuki Bandit 650 - Suzuki Bandit 1250
Huidig : Opel Insignia Country Tourer 4x4 '14

Offline Thomasss

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2020, 14:33:02 »
Het heeft idd te maken met de gordel ! Als je uit de wagen stapt en dus je gordel uitklikt kan de wagen nooit Nie vanzelf starten ! Het staat ook in mn boekje van de wagen net gekeken.

Offline Phantom Five

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2020, 05:01:13 »
Het heeft idd te maken met de gordel ! Als je uit de wagen stapt en dus je gordel uitklikt kan de wagen nooit Nie vanzelf starten ! Het staat ook in mn boekje van de wagen net gekeken.
Dit klopt inderdaad, gordel los = geen probleem of beter gezegd "de wagen zal niet zelf starten".
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'