Auteur Topic:  2018 - F22 - M240i - Sunset Orange  (gelezen 2860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #60 Gepost op: 10 juli 2020, 00:13:02 »
Zeer knap, alleen, die ceramic coatings is toch weer de rage van de afgelopen jaren. Ik ben daar geen fan van. Een dikke miserie om eraf te krijgen bij te herspuiten onderdelen. Wanneer die coatings in aanraking komen met vogelstront, of sap van de beesten, dode vliegen,... vreet dat allemaal in die coating met plekken tot gevolg. En ookal beloven ze dat die coatings 5jaar meegaan, na 1-2j is het beste er vanaf.

Ik ben nog altijd van mening dat een laagje wax, de lak even goed beschermd en even hard laat blinken zonder al die miserie in geval van...

Wil je de lak echt permanent beschermen, plaats je beter xpel in mijn ogen en dit op de hoogst noodzakelijke delen.

Natuurlijk ieder zijn gedacht hierover  :thumbsup:

Tja alles zal wel zijn voor en nadelen hebben. Nu "na 1-2j is het beste er vanaf" lijkt mij toch wel wat al pessimistisch, op mijn E31 zit ook een coating; de goedkoopste in het Feynlab gamma die zou minimaal 1 jaar meegaan en na meer dan 2 jaar ziet die nog altijd top uit. Zeker als ik zie hoe het water er vanaf druipt als ik die poets. Nu toegegeven die wagen wordt maar sporadisch gebruikt dus ja we zullen zien hoe de ceramic het uithoudt op een daily wagen :)

Volledige wagen in Xpel zou zeker beter zijn maar op een M240i is dat het niet waard naar mijn mening.

Gr :thumbsup:
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #61 Gepost op: 10 juli 2020, 00:29:37 »
Tja alles zal wel zijn voor en nadelen hebben. Nu "na 1-2j is het beste er vanaf" lijkt mij toch wel wat al pessimistisch, op mijn E31 zit ook een coating; de goedkoopste in het Feynlab gamma die zou minimaal 1 jaar meegaan en na meer dan 2 jaar ziet die nog altijd top uit. Zeker als ik zie hoe het water er vanaf druipt als ik die poets. Nu toegegeven die wagen wordt maar sporadisch gebruikt dus ja we zullen zien hoe de ceramic het uithoudt op een daily wagen :)

Volledige wagen in Xpel zou zeker beter zijn maar op een M240i is dat het niet waard naar mijn mening.

Gr :thumbsup:

1-2j is zelfs optimistisch. Als je iedere dag met de auto rijdt, zon, zure regen, koude, warmte, zout,... Denk dat de meesten effectief 6maanden garanderen. De jouwe 1j blijkbaar...

Wat betreft volledige XPEL. Dat is het op geen enkele wagen waard! Zijn alleen de echte freaks die zoiets doen. Is niks mis mee, voor alle duidelijkheid, maar een auto dient om mee te rijden, te misbruiken, niet om in een living te zetten.

Als je nu veel autosnelweg/duitse Autobahn (+160km/h) zou rijden, dat je dan de volledige voorkant zou overtrekken la limiet = rond de 2000 EUR. Deed ik ook op mijn M2. Ik betaalde 1750 EUR ongeveer. Pure geldverspilling achteraf bekeken. Heb er het afgelopen jaar 4000km mee gereden... En voor die prijs overspuit ik de voorkant 3x, en perfect gespoten, niet la Wondercar, Carglass, of die toestanden  :gayfight:

Ik zou het enkel nog doen op de koplampen (polycarbonaat is moeilijk te herstellen), dure carbon delen aan de voorkant (frontlip bv.), misschien hier en daar shadowline delen (krasgevoelig), halve motorkap (deel kortste bij bumper) en half deeltje van de voorste spatborden (voorste stuk) = max een 500 - 1000 EUR, prijs van een goede coating zeg maar. Biedt dan een permanente basic bescherming op de delen die het meeste in contact komen met steenslag.

Maar Bumpers, spiegelkappen, en al de rest niet/nooit meer. Waarom: eerst en vooral herspuit je uw complete auto 2x voor de prijs van een volledige XPEL. En ook omdat alle plastiekdelen zeer makkelijk te herspuiten zijn zonder lakdikte verschil. Enkel het metaal zou je kunnen uitmeten bij herspuiten, maar dan nog, who cares in the end...

Heb af en toe al eens een bumper, motorkap laten herdoen door steenslag, bij men vorige auto's (waren wat ouder 6-7j 120 000km). Heeft me laat ons zeggen 200 EUR per te spuiten onderdeel gekost. Niemand dat mijn auto daarvoor heeft laten staan hoor  :iono:
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2020, 00:34:05 door smeersd »

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #62 Gepost op: 10 juli 2020, 11:11:20 »
1-2j is zelfs optimistisch. Als je iedere dag met de auto rijdt, zon, zure regen, koude, warmte, zout,... Denk dat de meesten effectief 6maanden garanderen. De jouwe 1j blijkbaar...

Wat betreft volledige XPEL. Dat is het op geen enkele wagen waard! Zijn alleen de echte freaks die zoiets doen. Is niks mis mee, voor alle duidelijkheid, maar een auto dient om mee te rijden, te misbruiken, niet om in een living te zetten.

Als je nu veel autosnelweg/duitse Autobahn (+160km/h) zou rijden, dat je dan de volledige voorkant zou overtrekken la limiet = rond de 2000 EUR. Deed ik ook op mijn M2. Ik betaalde 1750 EUR ongeveer. Pure geldverspilling achteraf bekeken. Heb er het afgelopen jaar 4000km mee gereden... En voor die prijs overspuit ik de voorkant 3x, en perfect gespoten, niet la Wondercar, Carglass, of die toestanden  :gayfight:

Ik zou het enkel nog doen op de koplampen (polycarbonaat is moeilijk te herstellen), dure carbon delen aan de voorkant (frontlip bv.), misschien hier en daar shadowline delen (krasgevoelig), halve motorkap (deel kortste bij bumper) en half deeltje van de voorste spatborden (voorste stuk) = max een 500 - 1000 EUR, prijs van een goede coating zeg maar. Biedt dan een permanente basic bescherming op de delen die het meeste in contact komen met steenslag.

Maar Bumpers, spiegelkappen, en al de rest niet/nooit meer. Waarom: eerst en vooral herspuit je uw complete auto 2x voor de prijs van een volledige XPEL. En ook omdat alle plastiekdelen zeer makkelijk te herspuiten zijn zonder lakdikte verschil. Enkel het metaal zou je kunnen uitmeten bij herspuiten, maar dan nog, who cares in the end...

Heb af en toe al eens een bumper, motorkap laten herdoen door steenslag, bij men vorige auto's (waren wat ouder 6-7j 120 000km). Heeft me laat ons zeggen 200 EUR per te spuiten onderdeel gekost. Niemand dat mijn auto daarvoor heeft laten staan hoor  :iono:

We zullen zien, wie weet denk ik er achter 1 of 2 jaar dan ook zo over ;)
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #63 Gepost op: 10 juli 2020, 13:07:52 »
We zullen zien, wie weet denk ik er achter 1 of 2 jaar dan ook zo over ;)

Ben vooral benieuwd naar je ervaringen met de coating! Staat er alleszins heel proper bij en knap ook met die M Perf. Parts. Nu nog een spoilertje  8)

Offline OlivierV

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 127
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #64 Gepost op: 10 juli 2020, 13:14:08 »
Heb mijn Gyeon coating nu 1.5 jaar op mijn auto (of 50 000 km). Nog altijd bescherming alsof ie gisteren behandeld werd.
Goed onderhoud (handwas) is wel belangrijk. Af en toe boosten met Wetcoat of Cure.. Benieuwd of ik 2 jaar zal halen, maar het ziet er wel naar uit  :)

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #65 Gepost op: 10 juli 2020, 13:20:30 »
Heb mijn Gyeon coating nu 1.5 jaar op mijn auto (of 50 000 km). Nog altijd bescherming alsof ie gisteren behandeld werd.
Goed onderhoud (handwas) is wel belangrijk. Af en toe boosten met Wetcoat of Cure.. Benieuwd of ik 2 jaar zal halen, maar het ziet er wel naar uit  :)

Mijn schoonbroer heeft ook een Gyeon coating. Na 3maanden is de hele voorkant al ingewreten door de dode beesten (vliegen...) Conclusie, wegpolieren en opnieuw beginnen ... Altijd handwas, altijd binnengestaan, max 2000km mee gedaan.

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2020, 14:40:50 »
Ben vooral benieuwd naar je ervaringen met de coating! Staat er alleszins heel proper bij en knap ook met die M Perf. Parts. Nu nog een spoilertje  8)

Is besteld ;)
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline OlivierV

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 127
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #67 Gepost op: 10 juli 2020, 15:23:37 »
Mijn schoonbroer heeft ook een Gyeon coating. Na 3maanden is de hele voorkant al ingewreten door de dode beesten (vliegen...) Conclusie, wegpolieren en opnieuw beginnen ... Altijd handwas, altijd binnengestaan, max 2000km mee gedaan.

Zeer bizar, misschien iets verkeerd gelopen met het aanbrengen? Coating moet ook altijd voldoende uitharden alvorens met de wagen te rijden.

In mijn geval is het: foam aanbrengen (voorwas), afspuiten en de vliegen zijn reeds voor 90 % verwijderd  :)

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2020, 15:40:13 »
Zeer bizar, misschien iets verkeerd gelopen met het aanbrengen? Coating moet ook altijd voldoende uitharden alvorens met de wagen te rijden.

In mijn geval is het: foam aanbrengen (voorwas), afspuiten en de vliegen zijn reeds voor 90 % verwijderd  :)

Is geen alleenstaand geval, is niet de eerste keer dat we daar zoveel miserie mee hebben (werk zelf aan auto's)...
Ik ben er geen fan alleszins... Maar  :thumbsup: dat jij goede ervaringen hebt...

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6185
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #69 Gepost op: 10 juli 2020, 18:07:55 »
In mijn geval is het: foam aanbrengen (voorwas), afspuiten en de vliegen zijn reeds voor 90 % verwijderd  :)

Een goede QD geeft hetzelfde effect :thumbsup:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #70 Gepost op: 13 juli 2020, 21:51:26 »
Afgelopen weekend de wagen nog eens deftig gepoetst en een interieur gelijk maar eens opgefrist met de M-Performance vloermatten en pedalen. Lijkt misschien niet veel maar ik vind het interieur dadelijk een pak frisser/strakker ogen zo 8). Van binnen staat hij nu zo goed als ik het zou willen, misschien
ooit nog eens een alcantara armsteun.
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #71 Gepost op: 29 juli 2020, 17:55:20 »
Gisteren de CS style spoiler van Autoid erop gezet. Ik moet zeggen dat ik wel heel tevreden ben van het resultaat, een andere spoiler stond eigenlijk niet op mijn to-do lijstje maar nu icm met de M-Performance diffuser staat de achterkant toch wel heel mooi 8)

   
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2020, 21:25:41 door Sylar »
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2186
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #72 Gepost op: 29 juli 2020, 18:34:52 »
Knap  :thumbsup:

Offline Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 7257
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #73 Gepost op: 30 juli 2020, 06:01:33 »
Netjes :thumbsup:

Offline Rednose

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 127
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #74 Gepost op: 30 juli 2020, 07:19:55 »
Ziet er goed uit! :thumbsup:

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1710
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #75 Gepost op: 30 juli 2020, 09:24:35 »
Zeer knap die carbon/zwarte accenten op de oranje kleur.  :drool: :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #76 Gepost op: 30 juli 2020, 20:08:25 »
Heel mooi, alleen zo geen fan van die matjes. Je hebt nu wel nieuwe M Performance matjes. Zijn zwarte velours met M Performance lederen opschrift op inc embleem. Mijn schoonbroer heeft die in zijn M2 gelegd. Paste vroeger alleen voor de M2C, maar ze hebben die productie aangepast dat ze in alle 2, M2's passen  :thumbsup:

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #77 Gepost op: 30 juli 2020, 22:01:10 »
Heel mooi, alleen zo geen fan van die matjes. Je hebt nu wel nieuwe M Performance matjes. Zijn zwarte velours met M Performance lederen opschrift op inc embleem. Mijn schoonbroer heeft die in zijn M2 gelegd. Paste vroeger alleen voor de M2C, maar ze hebben die productie aangepast dat ze in alle 2, M2's passen  :thumbsup:

Oh heb je daar soms een foto van wie weet degradeer ik deze dan tot wintermatten ;)
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9278
  • Enjoy life !
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #78 Gepost op: 30 juli 2020, 22:10:31 »
Heel mooi, alleen zo geen fan van die matjes. Je hebt nu wel nieuwe M Performance matjes. Zijn zwarte velours met M Performance lederen opschrift op inc embleem. Mijn schoonbroer heeft die in zijn M2 gelegd. Paste vroeger alleen voor de M2C, maar ze hebben die productie aangepast dat ze in alle 2, M2's passen  :thumbsup:

Is er dan iets anders aan de M2c tov de gewone M2 aan de vloer ?  :thinking:

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #79 Gepost op: 31 juli 2020, 00:53:25 »
Is er dan iets anders aan de M2c tov de gewone M2 aan de vloer ?  :thinking:

Blijkbaar wel aan het tapijt...
Links onderaan was de vorige mat recht voor de M2C en nu schuin zoals bij de gewone M2/2 serie.

Zie deze link
https://www.salesafter.eu/product_info.php?info=p2937_bmw-m-performance-f87-m2-competition-fussmatten-vorne-und-hinten.html

Zouden volgens vermelde link en meerdere websites niet passend zijn voor de M2 of 2 serie, doordat de bestuurdersmat recht was links onderaan (zie foto in bijlage), maar productie ondertussen aangepast en passen perfect in beide auto's nu doordat ze schuine kant hebben (zie 2de foto in bijlage)  :thumbsup:

3de foto is van hoe ze eruit zien in een gewone F22  8)

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2020, 00:57:15 door smeersd »

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1697
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #80 Gepost op: 31 juli 2020, 00:59:12 »
Oh heb je daar soms een foto van wie weet degradeer ik deze dan tot wintermatten ;)

Ik heb een aantal foto's geplaatst, waaronder eentje hoe ze geplaatst zijn in een F22  :thumbsup:

Onderdeelnr is 51472465178

Hier kan je ze bv. bestellen...
https://www.salesafter.eu/product_info.php?info=p2937_bmw-m-performance-f87-m2-competition-fussmatten-vorne-und-hinten.html

Offline Sylar

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2018 - F22 - M240i - Sunset Orange
« Reactie #81 Gepost op: 31 juli 2020, 14:49:24 »
Ik heb een aantal foto's geplaatst, waaronder eentje hoe ze geplaatst zijn in een F22  :thumbsup:

Onderdeelnr is 51472465178

Hier kan je ze bv. bestellen...
https://www.salesafter.eu/product_info.php?info=p2937_bmw-m-performance-f87-m2-competition-fussmatten-vorne-und-hinten.html

Thx, die zijn zeker niet mis maar eerlijk gezegd prefereer ik toch de look van de MP matjes die ik er nu in heb, geeft het het interieur een frissere look naar mijn mening. Als deze ooit versleten zijn zal ik ze zeker overwegen :thumbsup:
2018 F22 BMW M240i Sunset Orange
1991 E31 BMW 850i Calypsorot
2005 E87 BMW 118d Titansilber (sold)