Auteur Topic: [ALG] RF BANDEN  (gelezen 247 keer)

Offline JANBL

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[ALG] RF BANDEN
« Gepost op: 20 maart 2020, 17:29:36 »
 Vandaag hadden wij rt band  lek .
Daarna naar bandencentrale voor te laten maken, dat was ongeveer 5km.
Nu bij herstelling band effe aan de band gevoelt en deze stond heel heel warm.
Zou dat normaal zijn bij de rt?

Offline tom_il

• World Champion
Re: RF BANDEN
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2020, 17:23:45 »
Dat lijkt me niet abnormaal. De wangen van de banden krijgen nu alle krachten te verwerken vermits er geen lucht meer in zit.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2020, 22:30:00 »
Was die zwaar lek? Of zat er nog wat lucht in? Als hij echt plat is, rijd je er best geen meter meer mee, zelfs niet met een gewone band.

Tenzij je ooit een bank overvallen hebt en ze spijkermatten legden om je tegen te houden. Dan zou ik wel iets langer blijven rijden.

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2020, 08:07:02 »
Was die zwaar lek? Of zat er nog wat lucht in? Als hij echt plat is, rijd je er best geen meter meer mee, zelfs niet met een gewone band.

Tenzij je ooit een bank overvallen hebt en ze spijkermatten legden om je tegen te houden. Dan zou ik wel iets langer blijven rijden.
Zijn toch RT daar mag je toch nog 100km mee rijden als ze lek zijn dacht ik.

Denken helemaal leeg, want hebben er een vijs uit gehaald om te zien of de band wel lek zou zijn bij het er uit halen , daarna blaasde band flink.
Voor dat de bandencentrale er aan begon, dan zeker nog 10minuten moeten wachten en nog stond de band loei heet.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2020, 12:38:57 »
Zijn toch RT daar mag je toch nog 100km mee rijden als ze lek zijn dacht ik.

Denken helemaal leeg, want hebben er een vijs uit gehaald om te zien of de band wel lek zou zijn bij het er uit halen , daarna blaasde band flink.
Voor dat de bandencentrale er aan begon, dan zeker nog 10minuten moeten wachten en nog stond de band loei heet.

Je mag er nog 80 km mee rijden aan 80 per uur. Maar dan is de band wel kapot. De bedoeling is dat je veilig geraakt waar je moet zijn, zonder dat er een takelwagen of pechhulp gevorderd moet worden die hen ook geld kost. Als er een servicecontract op de wagen zit, met banden inbegrepen of gewoon andere garanties die van toepassing zijn, dan maakt het niet uit dat die band kapot is. Je raakte waar je moet zijn en de kost is voor BMW. Indien dat niet het geval is, pomp je beter de band bij voor zover dat doenbaar is bij klein lek als je er nog mee wil rijden.