Auteur Topic:  2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver  (gelezen 11204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kietekiet

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 654
  • Mijn doel! in 2022 een M2 G87 met S58😎
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #390 Gepost op: 21 november 2020, 18:56:39 »
Ik heb beslist de M2 toch nog maar wat te houden.
Als ik hem nu nog een jaar langer houd zal de prijs ook niet veel verschillen bij verkoop.
Dan heb ik toch iets langer plezier van de betaalde BIV.
Dat vind ik dus de ergste kost aan regelmatig wisselen van wagen.
Schandalig eigenlijk.

Maar nu zal er dus toch zeker een andere uitlaat onder moeten.
Ik wil net iets meer geluid in de wagen.
Buiten moet voor mij niet meer, zelfs liever niet.
Misschien enkel de midden dempers weghalen.
Heb PSG al om info gevraagd, die bied me een Remus aan.
Iemand nog andere ideeën of ervaring?
Geniet er gewoon van..zo'n prachtig machine! Spijt komt altijd pas achteraf als er niks meer op de markt komt wat uw huidige wagen kan evenaren..dat had ik ook met mijn ex lotus. En wat de uitlaat betreft, als garantie uw niet dierbaar is gewoon full akrapovic lijn er onder met sport cat en downpipe met erase van de opf, en als de keuring eraan komt gewoon effe wisselen van uitlaat en tegen 60kmpu in eco stand naar keuring bollen en hopen op geen foutmelding omdat de ecu de opf terug signaliseerd.
Als totaal geen kopzorgen wilt, gewoon ac schnitzer export versie eindpot of de remus is ook wel vet ;)
Wees gegroet B58 vol met Aral ultimate 102
Das herr is met u, gezegend zijt gij boven alle trage en elektronische nest!

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1415
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #391 Gepost op: 21 november 2020, 19:27:12 »
Je moet de AA equal length midpipe eens horen met originele einddemper ;)
Eens horen bij @Boin zou ik zeggen!

Ik ben blij dat je hem nog niet wegdoet ;)

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 5030
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #392 Gepost op: 21 november 2020, 20:10:22 »
Heb nog 2 Lightweight Performance midpipes op stock voor M2C  ;)

Offline Ghost

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 175
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #393 Gepost op: 21 november 2020, 21:32:39 »
Is dat dan enkel de midden dempers die vervangen worden door een rechte pijp.
Is de originele uitlaat niet in 1 geheel?
Dus dan moet de uitlaat aangepast worden, of niet?
Ik heb hier wel interesse in.
Prijs mag via pb.

OPF kan bij mij zonder problemen weg.
Ik heb de Burckhart display, die kan de OPF uitschakelen.
Garantie is altijd moeilijk.
Auto is nu toch al 2 jaar oud, mijn garage vond het geen probleem als ik van uitlaat wissel.
Zeggen ze nu natuurlijk, als de boel ontploft zal het wellicht anders zijn.
Maar dat is het met originele uitlaat wellicht ook.
Er is grijs genoeg in de wereld.

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9434
  • Enjoy life !
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #394 Gepost op: 21 november 2020, 22:42:13 »
Heb nog 2 Lightweight Performance midpipes op stock voor M2C  ;)

Zijn daar soundclips van ?

Wat met de opf dan ?

Ook benieuwd naar de prijs @Boin (mag ook via PM)  :thumbsup:

Offline Punie

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 9
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #395 Gepost op: 22 november 2020, 00:12:54 »
Hier ook wel interesse in de prijs en meer info.

Zelf was ik van plan om voor deze te gaan. Samen met een remap.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3201
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #396 Gepost op: 22 november 2020, 09:46:00 »


Indien je toch de einddemper wilt behouden zou ik persoonlijk verkiezen om de midpipe te vervangen alsook de 2 laatste cats weg te laten,tenslotte is dit ook een goedkope oplossing. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9434
  • Enjoy life !
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #397 Gepost op: 22 november 2020, 10:39:32 »

Indien je toch de einddemper wilt behouden zou ik persoonlijk verkiezen om de midpipe te vervangen alsook de 2 laatste cats weg te laten,tenslotte is dit ook een goedkope oplossing. :thumbsup:

Dat kan wss niet zonder gaan aan te passen in de ecu ?  :thinking:


Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 771
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #398 Gepost op: 22 november 2020, 11:31:19 »
Dat kan wss niet zonder gaan aan te passen in de ecu ?  :thinking:

Zolang de OPF blijft denk ik niet dat je in ECU moet zijn  :iono:

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9434
  • Enjoy life !
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #399 Gepost op: 22 november 2020, 11:45:25 »
Zolang de OPF blijft denk ik niet dat je in ECU moet zijn  :iono:

Zit die opf niet ergens in ‘t stuk dat midas aanraadt om te verwijderen ?  :iono:

Offline Danny65

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 771
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #400 Gepost op: 22 november 2020, 11:51:53 »
Zit die opf niet ergens in ‘t stuk dat midas aanraadt om te verwijderen ?  :iono:

Indien wel,sowieso ECU herschrijven.

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1238
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #401 Gepost op: 22 november 2020, 12:12:30 »

Indien je toch de einddemper wilt behouden zou ik persoonlijk verkiezen om de midpipe te vervangen alsook de 2 laatste cats weg te laten,tenslotte is dit ook een goedkope oplossing. :thumbsup:

Waarom zou je nu in Godsnaam de einddemper bij een M2 Competition willen behouden als je toch een andere uitlaat wilt plaatsen? Omdat hij zo opvalt onder de wagen?  :iono:
Als je opf of catdelete doet moet je volgens mij sowieso de ecu herschrijven of zoals ik vroeger op de M235i met een JB4 of iets dergelijks  werken om geen CEL te krijgen.

Offline Punie

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 9
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #402 Gepost op: 22 november 2020, 12:39:43 »
Waarom zou je nu in Godsnaam de einddemper bij een M2 Competition willen behouden als je toch een andere uitlaat wilt plaatsen? Omdat hij zo opvalt onder de wagen?  :iono:
Als je opf of catdelete doet moet je volgens mij sowieso de ecu herschrijven of zoals ik vroeger op de M235i met een JB4 of iets dergelijks  werken om geen CEL te krijgen.
Als mijn info juist is kan de opf delete blijven voor de keuring.
Vandaar dat ik ook overweeg om de einddemper te behouden.

Zolang de cats blijven zitten is de CO nog goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #403 Gepost op: 22 november 2020, 12:41:52 »
Waarom zou je nu in Godsnaam de einddemper bij een M2 Competition willen behouden als je toch een andere uitlaat wilt plaatsen? Omdat hij zo opvalt onder de wagen?  :iono:
Als je opf of catdelete doet moet je volgens mij sowieso de ecu herschrijven of zoals ik vroeger op de M235i met een JB4 of iets dergelijks  werken om geen CEL te krijgen.

Effectief.
ECU is tegenwoordig iets verfijnder/slimmer afgesteld bij de OPF-wagens den dag van vandaag.
Als ik mij zelf niet vergis (info van mijn concessie), merkt(ken) de sensor(en), welke in de uitlaat zitten het op wanneer de OPF weg is. Resulterende in een noodloop etc.
Laat ze allen maar beweren van; "Volledige lijn switchen incl. garantie behouden"  >:D
Is een keuze die ieder individu voor zichzelf moet uitmaken, als hij extra sound wil >< behouden van garantie en OEM-geluid

Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1238
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #404 Gepost op: 22 november 2020, 12:47:46 »
Ik heb het niet over de keuring. Bij mij is de uitlaat vervangen vanaf de opf. Ik heb bewust de opf en cat laten zitten omdat er anders softwarematig moet "gefoefeld" worden om geen cel te krijgen en dit altijd zichtbaar zal zijn bij BMW. Om geen garantieproblemen te krijgen achteraf heb ik dit zo gedaan. Ok, je hebt niet de vermogenswinst als bij een volledige uitlaat en de sound zal ook wel niet hetzelfde zijn, maar het is toch een veel mooier geluid en je ziet tenminste die einddemper daar niet meer hangen.

Offline gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 9434
  • Enjoy life !
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #405 Gepost op: 22 november 2020, 12:51:57 »
Ik heb het niet over de keuring. Bij mij is de uitlaat vervangen vanaf de opf. Ik heb bewust de opf en cat laten zitten omdat er anders softwarematig moet "gefoefeld" worden om geen cel te krijgen en dit altijd zichtbaar zal zijn bij BMW. Om geen garantieproblemen te krijgen achteraf heb ik dit zo gedaan. Ok, je hebt niet de vermogenswinst als bij een volledige uitlaat en de sound zal ook wel niet hetzelfde zijn, maar het is toch een veel mooier geluid en je ziet tenminste die einddemper daar niet meer hangen.

Ja die opf wil ik ook laten zitten want wil geen gefoefel aan de ECU , dus is een midpipe een NO GO zeker ?  :-[

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #406 Gepost op: 22 november 2020, 12:52:08 »
Ik heb het niet over de keuring. Bij mij is de uitlaat vervangen vanaf de opf. Ik heb bewust de opf en cat laten zitten omdat er anders softwarematig moet "gefoefeld" worden om geen cel te krijgen en dit altijd zichtbaar zal zijn bij BMW. Om geen garantieproblemen te krijgen achteraf heb ik dit zo gedaan. Ok, je hebt niet de vermogenswinst als bij een volledige uitlaat en de sound zal ook wel niet hetzelfde zijn, maar het is toch een veel mooier geluid en je ziet tenminste die einddemper daar niet meer hangen.

Ik spreek dan ook niet over de keuring.
Daar is het sowieso altijd "hit or miss", qua emissie als je zonder cats of dergelijk rijdt :)
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1238
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #407 Gepost op: 22 november 2020, 12:54:16 »
Ik spreek dan ook niet over de keuring.
Daar is het sowieso altijd "hit or miss", qua emissie als je zonder cats of dergelijk rijdt :)

Ik had het niet op u hoor, ik had het op het vorige bericht van @Punie  😀

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3201
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #408 Gepost op: 22 november 2020, 14:15:44 »
Ik spreek dan ook niet over de keuring.
Daar is het sowieso altijd "hit or miss", qua emissie als je zonder cats of dergelijk rijdt :)

Zonder de 2 laatste cats (S55 motor)zou je normaal gezien vlot door de keuring moeten komen beweren "ze".
Het plaatsen van een akrapovic uitlaat/uitlaatlijn betekent ook geen waarborg probleem,althans bij mijn dealer niet. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Punie

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 9
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #409 Gepost op: 22 november 2020, 14:32:39 »
Wat bedoel je precies met de 2 laatste cats? Ik dacht dat de m2c alleen 2 cats aan de turbo heeft met daar achter de opf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3201
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #410 Gepost op: 22 november 2020, 15:37:37 »
Wat bedoel je precies met de 2 laatste cats? Ik dacht dat de m2c alleen 2 cats aan de turbo heeft met daar achter de opf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb als basis de S55 motor genomen en daar zitten 4 cats aan,toch bij een F80/M3 zonder opf.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2020, 15:39:27 door midas »
Het sakhir monster in actie

Offline Brigante S

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 566
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #411 Gepost op: 22 november 2020, 17:53:17 »
@midas: normaal zit de m2comp net zoals de M4 al met OPF hoor.
De middendempers zonder enige demping, zijn normaliter niet meer straatlegaal🙄....

Hoe dan ook, destijds bij de eerste keuring van de M3, los er door met de non-res Remus catback. 
Op hun website stond en staat nog steeds dat dergelijke middendempers niet gehomologeerd zijn.
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3201
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #412 Gepost op: 24 november 2020, 09:48:32 »
@midas: normaal zit de m2comp net zoals de M4 al met OPF hoor.
De middendempers zonder enige demping, zijn normaliter niet meer straatlegaal🙄....

Hoe dan ook, destijds bij de eerste keuring van de M3, los er door met de non-res Remus catback. 
Op hun website stond en staat nog steeds dat dergelijke middendempers niet gehomologeerd zijn.

Ik vergeet nog steeds dat er op een M nu een OPF staat , sorry voor het klein misverstand. ;)
Het sakhir monster in actie

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12411
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #413 Gepost op: 24 november 2020, 10:50:25 »
Als eens aan een andere intake gedacht om de sound te verbeteren?
Geeft leuke resultaten, en voordeel van een intake is dat deze alleen hoorbaar is wanneer je het wil, ten opzichte van een uitlaat waar de sound bij elk toerental dieper/luider is.  Een intake zal je enkel meer horen als je hoger in de toeren gaat.
Ikzelf ben zeer tevreden van de Eventuri die op mijn S54 zit ...
Genoeg soundmateriaal te vinden op youtube van de Eventuri icm een M2.

Offline Ghost

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 175
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #414 Gepost op: 26 november 2020, 15:32:32 »
Zijn er hier die aanpassingen hebben gedaan aan hun uitlaat?
Ik zou ik eens willen horen wat het geeft.
Die equel lenght is iets te vrees ik.
Er is grijs genoeg in de wereld.

Offline r1sthebest

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1238
Re: 2019 - F87 - ///M2 - DKG Hockenheimsilver
« Reactie #415 Gepost op: 26 november 2020, 19:34:19 »
Ja ik. Een lightweight vanaf de opf.

Standaard kleppen dicht.


Standaard kleppen open


Lightweight kleppen dicht.


Lightweight kleppen open.


Lightweight kleppen open na 8 maand.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2020, 20:02:24 door r1sthebest »