Auteur Topic: [F07,F10,F11] voorruit F10  (gelezen 303 keer)

Offline Tony_ca1

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] voorruit F10
« Gepost op: 12 maart 2020, 00:01:03 »
Hoi allemaal..

Ik heb enorm veel steenslag op mijn voorruit er is nog geen barst in of zo maar al die kleine steenslag putjes  storen mij enorm.
Ik heb nog full omnium en vraag mij af er hier mensen zijn die ervaring hebben met het vervangen van hun voorruit bij CarGlass ?
Heb al naar CarGlas gebeld en heb hun gevraagd of zij ook een originele BMW voorruit konden bestellen  en eerst was het van ( onze ruiten komen uit dezelfde fabriek alleen staat er geen BMW logo op ) heb hun gezegd daar mijn auto headup display heeft en verkeersbord herkenning heeft en automatische high beam enz dat ik toch overal gelezen had dat als je headup display hebt dat je beter een originele voorruit plaats anders krijg je zeker problemen met de headup display. Lees ook dat CarGlas ook soms problemen heeft met het kalibreren van de camera's aan de voorruit.

Nu is mij bevestig door het hoofdkantoor van Carglas dat zij wel een originele BMW ruit ( met logo ) kunnen bestellen maar ik moet er expliciet om vragen , dus heeft er iemand van jullie al ervaring met het vervangen van hun voorruit door CarGlass??

Groetjes.

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
Re: voorruit F10
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2020, 00:07:52 »
Hoi allemaal..

Ik heb enorm veel steenslag op mijn voorruit er is nog geen barst in of zo maar al die kleine steenslag putjes  storen mij enorm.
Ik heb nog full omnium en vraag mij af er hier mensen zijn die ervaring hebben met het vervangen van hun voorruit bij CarGlass ?
Heb al naar CarGlas gebeld en heb hun gevraagd of zij ook een originele BMW voorruit konden bestellen  en eerst was het van ( onze ruiten komen uit dezelfde fabriek alleen staat er geen BMW logo op ) heb hun gezegd daar mijn auto headup display heeft en verkeersbord herkenning heeft en automatische high beam enz dat ik toch overal gelezen had dat als je headup display hebt dat je beter een originele voorruit plaats anders krijg je zeker problemen met de headup display. Lees ook dat CarGlas ook soms problemen heeft met het kalibreren van de camera's aan de voorruit.

Nu is mij bevestig door het hoofdkantoor van Carglas dat zij wel een originele BMW ruit ( met logo ) kunnen bestellen maar ik moet er expliciet om vragen , dus heeft er iemand van jullie al ervaring met het vervangen van hun voorruit door CarGlass??

Groetjes.

Ik weet niet bij welke verzekeringsmaatschappij je bent. Persoonlijk zou ik niet bij Carglass gaan.
Waarom niet: ik heb een hekel aan namaakruiten, namaakrubbers die beginnen te lekken na 2j (hangt af van plaatsing), problemen met head-up (zoals je aangeeft) en problemen met regensensors (komt ook voor).

Mocht je een BMW dealer hebben, bij jou in de buurt, die een carrosserieafdeling heeft, zou ik niet twijfelen om het daar te laten doen.
Waarom: originele voorruit, BMW garantie van 12 maanden op ruit en plaatsing en BMW garages zijn zo goed als bij elke verzekeringsmaatschappij aangesloten. Het enige wat je moet doen is bellen naar uw agent of maatschappij, zeggen dat je een dikke steenslag hebt en dit bij BMW wil laten herstellen. Dan krijg je een mail met een dossiernummer voor de garage. Vervolgens maak je een afspraak met de BMW garage en na de herstelling regelen ze het factuur met de verzekering.

Ikzelf heb dit zo al 2x gedaan => verzekering bij AXA  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2020, 00:10:57 door smeersd »

Offline Rednose

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2020, 00:18:17 »
Bij mijn vorige auto (F31) heb ik de voorruit 2x moeten laten vervangen in 4jaar. Ik had ook hud etc. en heb dit telkens door de carrosserie afdeling van de Bmw garage laten doen.
Zelfde werkwijze zoals @smeersd , hier AG insurance. Ze vroegen eerst wel om de wagen binnen te brengen bij Carglass, maar heb gezegd dat ik dit bij de Bmw garage wou laten doen, wat geen enkel probleem was.
Originele voorruit, dan ben je gerust.

Een sterretje laat ik wel gewoon bij Carglass doen.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2020, 00:24:19 door Rednose »

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2020, 00:21:51 »
Bij mijn vorige auto (F31) heb ik de voorruit 2x moeten laten vervangen in 4jaar. Ik had ook hud etc. en heb dit telkens door de carrosserie afdeling van de Bmw garage laten doen. Originele voorruit, dan ben je gerust.
Een sterretje laat ik wel gewoon bij Carglass doen.

+1

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2020, 07:11:14 »
Verhaal van familielid(sorry geen BMW):Mercedes S-klasse van nog geen jaar oud,tijdens rijden op autostrade steeninslag gehad en volledige barst.Navraag gedaan bij Carglass en bij de dealer.Bij Mercedes moest wagen 2 dagen binnen,bij Carglass niet.Mercedes gaf aan dat die 2 dagen nodig zijn om de lijm correct te laten drogen en alle sensoren/rijhulpsystemen opnieuw te kalibreren.De dealer bleek zelfs nog een stuk goedkoper te zijn dan Carglass.Is inderdaad gewoon even aangeven bij de verzekeraar dat je liever daar gaat dan bij Carglass.
Moraal van verhaal is dat je voor sterretje gerust bij Carglass kan gaan,voor volledige vervanging beter bij de dealer(originele ruiten en werk kwalitatief uitgevoerd).

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2020, 07:23:47 »
Ik mag van mijn verzekering mijn ruit laten vervangen waar ik dat persoonlijk zelf wil.
En ra ra maar dat is bij de dealer  ;D.
Vroeger 2 x een raam laten vervangen door Carglass en beide keren niets dan problemen  :thinking:.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2020, 00:43:44 »
Ik weet niet bij welke verzekeringsmaatschappij je bent. Persoonlijk zou ik niet bij Carglass gaan.
Waarom niet: ik heb een hekel aan namaakruiten, namaakrubbers die beginnen te lekken na 2j (hangt af van plaatsing), problemen met head-up (zoals je aangeeft) en problemen met regensensors (komt ook voor).

Mocht je een BMW dealer hebben, bij jou in de buurt, die een carrosserieafdeling heeft, zou ik niet twijfelen om het daar te laten doen.
Waarom: originele voorruit, BMW garantie van 12 maanden op ruit en plaatsing en BMW garages zijn zo goed als bij elke verzekeringsmaatschappij aangesloten. Het enige wat je moet doen is bellen naar uw agent of maatschappij, zeggen dat je een dikke steenslag hebt en dit bij BMW wil laten herstellen. Dan krijg je een mail met een dossiernummer voor de garage. Vervolgens maak je een afspraak met de BMW garage en na de herstelling regelen ze het factuur met de verzekering.

Ikzelf heb dit zo al 2x gedaan => verzekering bij AXA  :thumbsup:

Ik ben bij Fidea verzekerd en die willen dat ik naar carglass ga.. morgen toch nog eens terug bellen naar de verzekering.

Offline Gré E36

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2020, 12:42:57 »
Voordeel voor de maatschappij is dat als je bij Carglass langsgaat alles automatisch geregeld wordt.
Daarom willen ze dat je naar daar gaat.

Je hebt vrije keuze van plaats van herstel.
Enkel kunnen ze vragen dat je zelf de factuur gaat betalen als je niet bij Carglass langsgaat en dan gaat opsturen ter recuperatie.

En ja ik werk op een schadedienst, dus ik weet waarvan ik spreek.
E87/E61

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2020, 12:48:42 »
Ik zou Carglass toch proberen vermijden hoor...
Ook hier enkel slechte ervaringen.

Ze hebben wel ooit mijn achteruitkijkspiegel terug op de ruit geplakt (loemp geweest). Deze hangt er wel nog steeds stevig aan   :clap:
Audi A7 3.0 TFSI QUATTRO

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2020, 21:51:09 »
Vandaag bericht gehad van mijn verzekering en ze hebben mij bij mijn kloten ik mag mijn ruit bij de dealer laten vervangen maar dan moet ik zelf 175 euro betalen.
Dit vind ik onbeschoft maandag ga ik de verzekeringsagent bellen en ik vertrek met al mijn verzekeringen bij Fidea.
 Al 3 jaar full omnium zonder 1 schade en nu doen ze zo ,nu kunnen ze mij de pot op , als ik de ruit bij Carglass laat vervangen betalen zij alles.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2020, 09:10:46 »
Vandaag bericht gehad van mijn verzekering en ze hebben mij bij mijn kloten ik mag mijn ruit bij de dealer laten vervangen maar dan moet ik zelf 175 euro betalen.
Dit vind ik onbeschoft maandag ga ik de verzekeringsagent bellen en ik vertrek met al mijn verzekeringen bij Fidea.
 Al 3 jaar full omnium zonder 1 schade en nu doen ze zo ,nu kunnen ze mij de pot op , als ik de ruit bij Carglass laat vervangen betalen zij alles.

Dat zal dan ook zo in jouw polis beschreven staan hoor.Het beste is om even na te vragen of jouw dealer al dan niet een "aangenomen" hersteller is van jouw verzekerings maatschappij.
Het sakhir monster in actie

Offline Tony_ca1

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2020, 12:14:02 »
Nieuwe update over het vervangen van mijn voorruit op mijn F10 , daar ik verplicht werd van mijn verzekeringsmaatschappij Fidea om naar CarGlas te gaan voor de vervanging van mijn ruit heb ik ik gedrijgt om met al mijn polissen bij Fidea weg te gaan . Ik mocht al naar de dealer gaan voor de vervanging van de ruit maat dan moest ik een franchise betalen van 175 euro terwijl ik een full omnium heb die ik ( gelukkig ) nog nooit heb moeten gebruiken.
Nu een mail gekregen van mijn agent en daar in staat dat ik nu wel toestemming krijg om mijn ruit bij de BMW dealer te gaan laten vervangen  zonder franchise , ze erkennen het probleem dat CarGlas soms heeft met die speciale ruiten..

Belachelijk gewoon..... ze hebben toegegeven omdat mijn agent hun verteld heeft dat ik echt met alles zou vertrekken.
Dus nu is het wachten tot de BMW dealer weer open gaat .

Blijf gezond allemaal.

Groetjes.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2020, 16:12:59 door Tony_ca1 »