Auteur Topic: [F2X] Waterlek passagierskant  (gelezen 810 keer)

Offline maesjustin

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
[F2X] Waterlek passagierskant
« Gepost op: 6 maart 2020, 14:22:06 »
Leden, iemand hier ervaring mee?

Water zit onder de bekleding ter hoogte van instapdorpel passagierskant. De mat voelt niet nat aan, echter haal je de bekleding omhoog is deze doorweekt en er staat water in de bodem. Niet de duidelijkste foto's, maar het toont aan waar het water zich bevind.

Ik dacht eerst dat het water via de deur binnenkwam aangezien het beschermende stuk isolatie aan de binnenkant gescheurd was. En dus water op de dorpel lekte. Volledig vernieuwd en weer dichtgeplakt, water op de dorpel was weg maar er zit blijkbaar nog onder de mat.

Deurrubber is reeds vervangen en de wagen is nergens anders nat. Parafan nagekeken ook. Ik wil het hele interieur eruit zwieren en de bekleding drogen, maar ik wil eerst het probleem elimineren hiervoor.
Iemand een idee waar ik nog kan zoeken?

Ik weet niet of dit het juiste forum onderdeel is, maar ik zag Interieur als de beste optie :-)

Offline Jean

• Pole Position
Re: Waterlek passagierskant
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2020, 08:17:59 »
Mousse bekleding achter het deurpaneel al eens bekeken?

Offline maesjustin

• Warming Up
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2020, 21:19:10 »
Ja, die is reeds vervangen omdat er een klein scheurtje inzat.

Offline Jean

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2020, 10:07:31 »
En ben je zeker dat je nu nog waterinloop hebt? 9/10 is het die mousse en heb je nu nog restanten van water. Die tapijtbekleding zuigt jammer genoeg als een spons..

Offline maesjustin

• Warming Up
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2020, 10:11:14 »
En ben je zeker dat je nu nog waterinloop hebt? 9/10 is het die mousse en heb je nu nog restanten van water. Die tapijtbekleding zuigt jammer genoeg als een spons..

Niet 100% zeker, ik heb geprobeerd deze zo goed mogelijk droog te krijgen.. Ik ga de bekleding eens opnieuw eruit halen en paar dagen in de garage laten drogen en auto laten binnen staan. Dan nog eens paar dagen rondrijden en zien wat dat geeft.

Thanks voor het meedenken!