Auteur Topic:  2012 - Porsche Cayman R  (gelezen 9396 keer)

Offline Geert

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
Re: 2012 - Porsche Cayman R
« Reactie #240 Gepost op: 1 augustus 2020, 13:42:10 »
Stiekem jaloers op die vriendenkring van Geert :greddy:
Ik heb ook geen vrienden met een sportieve hobbywagen. Daarmee bedoel ik niet dat ik een knaller ben in groep. Ja, eens doortrekken moet kunnen, maar ik ontpop mij echt niet tot een Colin Mcrae ^-^, ga er geen wedstrijdje van maken ofzo. Maar zo mensen die eens voor de fun gaan rijden? Neen, dat is precies verleden tijd. Ik ben wel gestopt met motorrijden in 2018, daar waren er nog wel wat.
Heel toffe foto’s man! :thumbsup:

Moto mannen die zoiets doen zijn er nog altijd meer vermoed ik :D
Maar ook daar haal je het meeste plezier uit zo een dagen denk ik.
Als je dat daily gebruikt bouw je wel veel ervaring op, wat zeker goed is, maar dan is het ook meer om het drukke verkeer wat voor te zijn.
Ik heb er ook al dikwijls over nagedacht maar hier thuis hebben ze liever dat ik nog een auto bij koop dan een moto... niet echt fan van hier en ik ga me er gewoon niet aan wagen.
Ik zie het plezier er zeker van in maar je moet volgens mij echt veel rijden om daar ook goed in te zijn.
2012 - Porsche Cayman R

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #241 Gepost op: 8 augustus 2020, 17:09:43 »

Ik moest direct aan jou denken Geert bij het zien van dit filmpje ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #242 Gepost op: 8 augustus 2020, 23:14:19 »
Heerlijk!! :clap:

Eindelijk nog eens een recent filmpje van deze soms "vergeten" Porsche!

Ik ben het met bijna alles eens wat hij zegt.
Feit dat ze amper nog gebruikt worden omwille van de prijzen klopt, enkel ben ik daar zeker de uitzondering in.
Die meerprijs is het voor mij persoonlijk wel waard tegenover een S, puur omwille van de exclusiviteit, het gevoel alleen al van een R te bezitten geeft me al voldoening.
Buiten dat zijn de aanpassingen minder extreem maar het zijn wel de juiste en meer had de auto toen ook niet nodig om de ultieme 987 te worden!
Het sper maakt de auto, als ook de aangepaste ophanging, de kuipen, de looks...
Geen overkill bumperpakket, subtiel met vaste spoiler (die ik persoonlijk wel héél graag zie).
Over de benaming R is al veel gezegd maar daar heb ik me nooit aan gestoord, ik zie daar geen probleem in.

Mensen met 15min tijd of interesse moeten het filmpje zelf maar eens bekijken.
Ik heb die voldoening ook met deze auto, tis een absoluut heerlijk ding om te rijden, besturing is hemels en een super chassis.
Ik heb mijne al stevig aan de tand gevoeld en ik blijf verbaasd van deze auto, beleving is énorm en zoals ik in de reacties lees op YouTube zijn er nog mensen die dit ingeruild hebben en hem nog steeds missen, je moet meteen overstappen naar een GT3 en zelfs dan vraag ik mij ook af of dit nóg meer plezier gaat geven.
Dit is uiteindelijk nog een kleiner formaat van auto en lichter... ok, dat gaat zeker dikke fun zijn maar dit pakketje is moeilijk te kloppen!! 8)
Cayman R is voor straat gebruik ook absoluut beter dus in mijn geval is dit meer mijn ding.

Wat ik ook meermaals probeer aan te halen, ook hij heeft auto's gereden met een pak meer vermogen.. eenmaal je hiermee op de juiste weg zit is dat allemaal bijzaak, het ding stuurt zo fantastisch goed, samen met de power, ophanging, zitpositie en die über zalige handbak (!)... gewoon de sweet spot! :bow:

Duidelijk een tevreden Cayman R eigenaar hier ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2020, 23:17:09 door Geert »
2012 - Porsche Cayman R

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #243 Gepost op: 8 augustus 2020, 23:32:52 »
Ha het is in de smaak gevallen :D !

Mission accomplished!

Het is duidelijk dat je een meer dan tevreden R eigenaar bent Geert en ik ben vooral blij dat je iemand bent die zijn wagen gebruikt voor het geen dat die gemaakt is!

Een gt3(rs) is een pak kapitaal meer maar stel (en het zal bij stellen blijven :toofunny: ) dat ik een gt3 rs zou bezitten ik zou er veel mee rijden. Trackdays, nbr, ardennen, Eifel ritjes. Gewoon die kist gebruiken want eerlijk is eerlijk, waardedaling kan me op dat moment geen hol schelen.

Ik vind het spijtig dat er niet meer R's verkocht zijn en dat ze zeldzamer zijn dan de gemiddelde gt3(rs). Deze kisten zijn ook net iets meer toegankelijk dan de gt3 varianten. Laat staan dat buiten jij er veel mee gereden nog wordt.

Ik ben zelf volledig gevallen voor alle boxster en cayman generaties. Maakt me zelfs niet uit of er een 4pitter in zit bij de 718. Gewoon omdat je weet dat je er dik veel rijplezier in zal hebben. Desalniettemin een porsche zal het bij mij waarschijnlijk nooit worden. Ik heb namelijk een ander merk ontdekt dat zeer veel rijplezier biedt, betaalbaar is in taks/verzekering en puur rijden is. We hebben het er al over gehad overigens ;)

Ik heb sinds verleden week lotus ontdekt (de exige s2 1.8 van wimke1971) en als het er een van de komende jaren vanaf kan een lotus elise s2 maar met de Toyota variant in (een gewone ben ik al tevreden mee hoor, maar het liefste de 111r). Gewoon puur rijden, Spartaans vind ik echt geen straf in zo een auto.

Anyhow het ging hier over de R waar ik nog steeds op verliefd ben en men droom porsche nog steeds is en zal blijven tezamen met een 964 911.

Dus ik blijf dit topic nog altijd met volle enthousiasme volgen en hoop stiekem van hem na de corona tijden toch eens te kunnen zien en al is het maar even te kunnen passagieren.

Oja Eneuhm Geert, heb ik al gezegd dat je een held bent van deze R echt te gebruiken?

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #244 Gepost op: 9 augustus 2020, 08:08:09 »
Een held moet je mij niet noemen hoor :toofunny:

Hou het maar bij liefhebber! :thumbsup:
2012 - Porsche Cayman R

Offline Nostra

• Race Legend
  • G-Sense Driver
« Reactie #245 Gepost op: 9 augustus 2020, 08:09:08 »
Een held moet je mij niet noemen hoor :toofunny:

Hou het maar bij liefhebber!
You know what I am talking about :neener:

Online d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #246 Gepost op: 9 augustus 2020, 16:06:09 »
Tof filmpje en nog meer zo als het gevoel helemaal overeenkomt met dat van u :thumbsup:
Veel plezier! :D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Geert

• World Champion
« Reactie #247 Gepost op: 9 augustus 2020, 22:44:52 »
Inderdaad, leuk voor mezelf om zo te zien ook :thumbsup:

2012 - Porsche Cayman R