Auteur Topic: [F3X] Scheurtje armleuning deurpaneel  (gelezen 1071 keer)

Offline iMatthi

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F3X] Scheurtje armleuning deurpaneel
« Gepost op: 2 maart 2020, 09:02:37 »
Sinds kort last van een klein scheurtje in de armleuning van het deurpaneel linksvoor, zie foto’s. Waarschijnlijk eens blijven haperen met een sleutel bij het uitstappen :'(

Mensen met ervaring bij bepaalde bedrijven of eventueel board sponsors die dit aanbieden om te vermaken? Een volledig deurpaneel vervangen zie ik qua prijs niet direct zitten door dit kleine scheurtje, dus ik denk dat dit wel te fixen moet zijn?
F30 316d Glaciersilber

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
Re: Scheurtje armleuning deurpaneel
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2020, 09:23:57 »
Volg
BMW 630i

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2020, 09:38:07 »
2ehands deurpaneel scoren via ebay?
Gaat volgens mij amper duurder zijn dan reparatie, dewelke je altijd wel een beetje zal blijven zien ...

Offline maesjustin

• Warming Up
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2020, 13:47:31 »
Kijk eens bij de sloperij of Ebay voor een deurpaneel? De trim en knoppen kan je allemaal overzetten desnoods.

Gaat goedkoper zijn als een herstelling en is het volledig weg.. En vervangen is 20minuutjes werk

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2020, 14:04:01 »

Offline iMatthi

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2020, 15:39:53 »
Ebay en verschillende websites van bedrijven die heel wat afbraak doen al eens uitgesnuffeld maar zonder resultaat totnogtoe. Het stoffen motiefje lijkt precies vrij weinig voor te komen, in vergelijking met de meeste leder interieurs (bv. Dakota Schwartz). Ook via herbruik.be al tot 2x toe een request uitgestuurd.
F30 316d Glaciersilber

Offline Kheethem

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • F30 318d
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2020, 05:38:45 »
Colourlock producten, die hebben een soort van leder lijm.  Eens intikken op youtube. Snede vullen met leder lijm en dan herverdeling met verf van die mannen

Offline Mat

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2021, 20:20:42 »
Peter van Pr-repair even een mailtje sturen. Doet niets anders hele dagen, hij zal het niet wegkrijgen maar wel veel beter en dat voor een fractie van hetgeen een nieuw deurpaneel kost.

http://www.prrepair.nl

Offline iMatthi

• Qualifying
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2021, 15:51:22 »
Peter van Pr-repair even een mailtje sturen. Doet niets anders hele dagen, hij zal het niet wegkrijgen maar wel veel beter en dat voor een fractie van hetgeen een nieuw deurpaneel kost.

http://www.prrepair.nl

Bedankt voor de tip, ik stuur even een mailtje  :thumbsup:
F30 316d Glaciersilber

Offline Geronimooo

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2021, 17:17:43 »
Toevallig had ik paar maand terug een soortgelijk scheurtje in mijn F31 opgemerkt. Ze hebben bij de dealer enkel het armsteun gedeelte vervangen, en kostte in totaal 212 euro. Het hele deurpaneel moet dus niet vervangen worden.

Offline iMatthi

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2021, 16:14:17 »
Toevallig had ik paar maand terug een soortgelijk scheurtje in mijn F31 opgemerkt. Ze hebben bij de dealer enkel het armsteun gedeelte vervangen, en kostte in totaal 212 euro. Het hele deurpaneel moet dus niet vervangen worden.

En was dit ook met het hexagon stof interieur? Ik heb hiervan wat opzoekwerk gedaan maar kon nergens het armsteungedeelte los terugvinden. Dit heb ik wel teruggevonden voor leder interieur, maar ik ben niet zeker of dit ook voor de panelen met stof interieur mogelijk is. In ieder geval zelf niet kunnen terugvinden totnogtoe.
F30 316d Glaciersilber

Offline Geronimooo

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2021, 17:00:56 »
En was dit ook met het hexagon stof interieur? Ik heb hiervan wat opzoekwerk gedaan maar kon nergens het armsteungedeelte los terugvinden. Dit heb ik wel teruggevonden voor leder interieur, maar ik ben niet zeker of dit ook voor de panelen met stof interieur mogelijk is. In ieder geval zelf niet kunnen terugvinden totnogtoe.

Neen, geen stof interieur, ik heb leder. Het zou me wel sterk lijken dat dit anders zou zijn? Mss effe checken bij de dealer

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2021, 06:09:01 »
Welk interieur heb je?Hexagon lijkt me dat niet want Hexagon is het alcantara interieur van het M-sportpakket dat ikzelf ook heb.Normaal kan je dat wel apart krijgen hoor voor alle stoffen/lederen interieurs: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f30&typ=3d35&og=07&hg=51&bt=51_8523 .
Rond de €120 voor gewone versie en rond de €180 voor lederen versie.