Auteur Topic:  Hoge prijsverschillen verzekering - makelaars.  (gelezen 986 keer)

Offline Angelo1994

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Hoge prijsverschillen verzekering - makelaars.
« Reactie #30 Gepost op: 28 februari 2020, 10:17:37 »
2 jaar op uw eigen naam is de oorzaak van een zeer hoge prijs  ;)
Klopt, zal even paar jaar goed betalen zijn en dan pas vermindering :p

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #31 Gepost op: 5 maart 2020, 01:42:58 »
Ik heb vorig jaar een nieuwe M140i gekocht toen ik 29 was. Dit was de eerste wagen ooit die op mijn naam ging staan. Ik moet er geen tekening bij maken dat onze makelaar met zijn wenkbrauwen ging fronsen toen ie dat hoorde.

Mijn rijbewijs heb ik pas gehaald eind 2010 toen ik net 21 werd (ja, ik heb een paar kletsen nodig). Van mijn 21ste tot mijn 29ste heb ik enkel firmawagens gehad. Ik ben dus enkel tot mijn 21ste meeverzekerd geweest als 2de bestuurder op de wagens van mijn ouders.

Wat heb ik dan gedaan? Bij de 3 leasingmaatschappijen van de firmawagens heb ik schadeattesten opgevraagd. Daarmee heb ik kunnen aantonen dat ik al 7 jaar zonder schade reed. Hiervoor stuur je gewoon een e-mail naar de leasingmaatschappij met het kenteken van de wagen waarmee je reed.

Een ander trucje dat mijn makelaar gebruikte, was het invullen van de datum van het voorlopig rijbewijs ipv de datum van het definitieve rijbewijs. Na opvraging bij de gemeente bleek ik dit op mijn 19de behaald te hebben. Hierdoor kon ik starten aan BM1 ipv BM3.

Voor een full omnium betaal ik nu € 1500 voor 54K cataloguswaarde, met een franchise van € 1000 en een beperking van 10.000km/jaar bij Vivium. Onbeperkte kilometers kwam een paar 100 euro duurder uit. Er mag ook niemand mee rijden die jonger is dan 26. Het eerste jaar ging er nog eens € 300 van de premie wegens autosalon actie. Bijkomende voorwaarden waren het nemen van familiale en brandverzekering (enkel inboedel). Door die extra korting werd dit zelfs goedkoper dan Corona, waar ik een offerte had voor € 1300 en veel slechtere voorwaarden. Je moet de afschrijving van de wagen maar eens simuleren in Excel om verzekeraars te vergelijken. Bij Corona verdampt de waarde gewoon in geen tijd!

Andere aanbiedingen waren een bankverzekeraar (€ 3400) en AG Insurance (€ 2000). Bij deze laatste was dat het laagste bod nadat ze er nog een paar honderd euro afgedaan hadden na overleg met Brussel. Die makelaar gaf dan aan telefoon toe dat Vivium heel scherpe voorstellen maakt omdat ze marktaandeel willen vergroten. Ondertussen ben ik 30, en bij de hernieuwing over een paar maand ga ik eens horen of het niet beter kan. :razz:

Dus concreet: heb je firmawagens gehad? Vraag uw schadeattesten op. Gebruik het trucje met voorlopig rijbewijs. Een goede makelaar helpt je hier allemaal mee en is dan ook zijn geld waard.

2015 - 2019: BMW F20 118d
2019: BMW G20 320i
2019 - Now: BMW F20 M140i

Offline stevos

• Grand Prix Winner
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2020, 09:56:41 »
Heb hetzelfde gedaan na wat jaartjes firmwagen gereden te hebben. Die attesten kost je maar een telefoon of mail en naar mijn ervaring krijg je ze supersnel. Zelfs als ik ze aan vorige werkgevers vroeg.
Wel moest ik ze maar van de laatste 5 jaar voorleggen, want daar kijken ze naar.

Ben zo kunnen starten aan BM -2.

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2020, 10:51:49 »
Klopt inderdaad, ze kijken enkel naar de laatste 5 jaar. Maar ik zat met een gat van een paar maanden wegens overstap naar een nieuwe werkgever, en ik kon mij het kenteken van de aanloopwagen niet herinneren. Vandaar dat ik meer attesten heb opgevraagd om een sterker dossier te hebben.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2020, 11:05:36 »
Ja klopt, ben er nu mee bezig.
Heb al attest van nu 2 jaar schadevrij op mijn naam, vandaag bellen voor de polis van de vader of er daar iets opstaat van 5 jaar.
Heb 1 klein geval gehad van tikje tegen iemand zijn achterkant bij uitbollen en pedaal zat vast aan tapijt (kut citroen :p)

Dus ik hoop dat het zal meevallen.

Alvast bedankt voor de tips!

Dat van die gemeente met voorlopig rijbewijs zal ook wel niet zo makkelijk zijn om aan te komen? Gaat dit zoveel verschil maken?

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #35 Gepost op: 5 maart 2020, 11:32:00 »
Gewoon een mailtje naar de dienst bevolking van de gemeente waar het uitgereikt werd is voldoende. Ik had dezelfde dag nog antwoord. Alleen daardoor al daling van BM3 naar BM1. Maar dat hangt af hoeveel tijd er tussen je voorlopig en definitief rijbewijs zat (anderhalf jaar bij mij).

Dat trucje kan je blijkbaar ook niet overal toepassen. Bij Corona vragen ze expliciet naar je definitief rijbewijs zie ik nu op de offerte.

Offline Thomast

• Warming Up
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2020, 09:10:50 »
Ik ben zelf 29 nu toen ik mijn m140i aankocht. Rijbewijs sinds mijn 18 en op eigen naam verzekerd vanaf mijn 22 jaar.
Door die eerste 4 jaar verzekerd te zijn op ouders hun naam met mezelf als hoofdbestuurder kon ik bij omzetting naar verzekering op eigen naam direct aan BM 0 starten. Betaalde toen een 1100 euro BA+RB voor een 2liter 136pk volvo  :o Dit is geleidelijk aan gezakt naar 500 euro op mijn 29 jaar.

Nu dus de M140i gekocht en verzekerd aan 1500 full omnium met franchise 250 euro en 36 maanden waardebehoud(BA+RB alleen is een 450 euro)
Toevallig net na het voorstel van de bmw mijn uitnodiging ter betaling van de volvo ontvangen en BA+RB vroegen ze nog 510 voor  :wtf:
Mezelf verzekeringsgewijs dus voordeel gedaan om van een 2 liter dieselstoof naar 3 liter naft te gaan bij dezelfde makelaar  :razz:

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2020, 10:09:48 »
Gewoon een mailtje naar de dienst bevolking van de gemeente waar het uitgereikt werd is voldoende. Ik had dezelfde dag nog antwoord. Alleen daardoor al daling van BM3 naar BM1. Maar dat hangt af hoeveel tijd er tussen je voorlopig en definitief rijbewijs zat (anderhalf jaar bij mij).

Dat trucje kan je blijkbaar ook niet overal toepassen. Bij Corona vragen ze expliciet naar je definitief rijbewijs zie ik nu op de offerte.
Gedaan en is idd toepasbaar maar niet als je al meer dan 5J je rijbewijs hebt... Heeft geen enkel nut dan

Online Jitse

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 14 maart 2020, 10:48:48 »
Ik heb op mijn 18de direct alles op eigen naam genomen.
een astra Gsi met de volle 150 paarden, 16j geleden vlotte wagen, nu doorsnee.
Mijn vader heeft toen onderhandelt met de maatschappij (axa toen), met een 1200 kun je ook te snel rijden.
700€ verzekering van wagen van toen 8j oud. Nu heeft een rotdiesel minstens hetzelfde vermogen en is dit volledig achterhaald  :thinking:

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #39 Gepost op: 14 maart 2020, 10:50:09 »
een astra Gsi met de volle 150 paarden, 16j geleden vlotte wagen, nu doorsnee.

Topbak!  :thumbsup:
Kameraad van mij had zo eentje.
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Online Jitse

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #40 Gepost op: 14 maart 2020, 12:25:09 »
Topbak!  :thumbsup:
Kameraad van mij had zo eentje.

Toen was dat nog nen schone tijd op de baan, betaalbaar, en de, zo goed als gelijke strijd, aangaan met honda's, volkswagens en wat franse zooi.
Ik heb hem nog steeds, verliefd op het model  :iono:

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #41 Gepost op: 14 maart 2020, 13:22:50 »
Toen was dat nog nen schone tijd op de baan, betaalbaar, en de, zo goed als gelijke strijd, aangaan met honda's, volkswagens en wat franse zooi.
Ik heb hem nog steeds, verliefd op het model  :iono:

Foto!  :drool:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2020, 13:24:26 »
Foto!  :drool:

Haha, wou hetzelfde zeggen!

Wacht, ik  :drool: even mee.

*Als er nu nog iemand langskomt met de oude VW Corrado, dan is mijn dag goed*  ;D

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #43 Gepost op: 14 maart 2020, 14:14:19 »
Gedaan en is idd toepasbaar maar niet als je al meer dan 5J je rijbewijs hebt... Heeft geen enkel nut dan
Jammer, zal van maatschappij tot maatschappij afhangen dan.

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #44 Gepost op: 14 maart 2020, 16:44:29 »
Haha, wou hetzelfde zeggen!

Wacht, ik  :drool: even mee.

*Als er nu nog iemand langskomt met de oude VW Corrado, dan is mijn dag goed*  ;D

Ik had ze allebei: in 89 één vd eerste Corrado’s en nadien een Astra Gsi 2.0.

Vooral de souplesse vd Astra is me bijgebleven  >:D

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #45 Gepost op: 14 maart 2020, 17:52:45 »
Ik heb onlangs fors opslag gehad van mijn verzekering bij ethias. Dan moet je weten dat ik al in geen 100 jaar een ongeval in fout gehad heb, en dat ze de laatste 5 jaar toch een 10000€ aan mij verdiend hebben.
Volgens de vertegenwoordiger aan de telefoon is er niets aan te doen. Ethias heeft al sinds 2015 geen tariefverhoging meer toegepast, was de uitleg. Ik denk dat ik het ga afbollen naar Yuzzu. Het prijsverschil is exorbitant.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #46 Gepost op: 14 maart 2020, 17:53:53 »
Dan moet je weten dat ik al in geen 100 jaar een ongeval in fout gehad heb, en dat ze de laatste 5 jaar toch een 8000€ aan mij verdiend hebben.

Ja jong, als ge al 118 jaar zijt, dan vorm je wel een risico op de baan he.  ;D ;D

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #47 Gepost op: 14 maart 2020, 18:04:11 »
Ik had ze allebei: in 89 één vd eerste Corrado’s en nadien een Astra Gsi 2.0.

Vooral de souplesse vd Astra is me bijgebleven  >:D

Ik een Kadett Gsi, waren leuke tijden, sprintjes trekken met de Golfjes...
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Online Jitse

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 14 maart 2020, 18:36:44 »
 :off_topic:
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2020, 19:52:24 door Jitse »

Offline zaij

• Qualifying
« Reactie #49 Gepost op: 14 maart 2020, 23:06:09 »
Nog een laatste :off_topic:
Ik heb nog een Corsa B Gsi gehad :toofunny:
I have lived...

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #50 Gepost op: 15 maart 2020, 06:27:03 »
Ja jong, als ge al 118 jaar zijt, dan vorm je wel een risico op de baan he.  ;D ;D

When 900 years old you reach look as good you will not!

Simpel : 5 jaar full omnium op de F10, 5 jaar ba op de M3 en nog andere verzekeringen. ZONDER enig verlies voor hen. Als je dat soort klanten opslag van premie geeft, kan je reactie en shoppen verwachten.

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
« Reactie #51 Gepost op: 15 maart 2020, 09:40:39 »
Uiteraard, uiteraard.  :)

Offline patrickvb

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2020, 23:58:30 »
Ik heb onlangs fors opslag gehad van mijn verzekering bij ethias.

Zelfde verhaal voor een brandverzekering bij Ethias. Plots bijna 100 euro duurder. Ben bij een andere verzekeraar goedkoper af. Bijgevolg overgestapt.
Bij mijn ouders, 80 plussers zonder ooit enige schadeaangifte, zelfde verhaal. Bijgevolg ook overgestapt naar andere verzekeraar.
Wat ethias met zijn tarieven doet is niet zo goed te begrijpen.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #53 Gepost op: 24 maart 2020, 08:59:01 »
Gisteren offerte binnengekregen (na schadeverleden doorsturen, 1 mini accidentje waarbij auto vooruit bolde in file door een tapijt die in pedaal zat)
van €1650 (was zonder schade) naar €2049. Bij mijn makelaar was het +- 2500 dus ik ben al bij al best tevreden.
Denk voor 2049 dat ik wel blij mag zijn aangezien leeftijd/pk/cataloguswaarde/klein accidentje.

Direct makelaar gebeld dat kbc mij dit kon aanbieden en hij zei direct wacht 2 dagen, ik probeer er nog onder te gaan.
We wachten af :D

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #54 Gepost op: 24 maart 2020, 11:13:36 »
Ben vandaag aan het veranderen van Ethias naar Yuzzu.

F10 535i : van 524€ naar 311,62 (ben van full omnium zonder franchise naar gewone ba gegaan, dus van 2041,56€ naar 311,62€/jaar).
M3 : van 408€ naar 193,48€
M5 oldtimer : van 136,32€ naar 80,62€.

Ik had vorige week gebeld met Ethias en gevraagd waarom ze een goed betalende en ongevalvrije klant plots al zijn polissen met een behoorlijk bedrag verhogen, en of daar iets aan te doen was. Kreeg als antwoord dat het gewoon beleid van Ethias was momenteel, die verhoging. Niets aan te doen.
Dus daaaaaaaag Ethias. Dommeriken.

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #55 Gepost op: 24 maart 2020, 12:08:25 »
Ben vandaag aan het veranderen van Ethias naar Yuzzu.

F10 535i : van 524€ naar 311,62 (ben van full omnium zonder franchise naar gewone ba gegaan, dus van 2041,56€ naar 311,62€/jaar).
M3 : van 408€ naar 193,48€
M5 oldtimer : van 136,32€ naar 80,62€.

Ik had vorige week gebeld met Ethias en gevraagd waarom ze een goed betalende en ongevalvrije klant plots al zijn polissen met een behoorlijk bedrag verhogen, en of daar iets aan te doen was. Kreeg als antwoord dat het gewoon beleid van Ethias was momenteel, die verhoging. Niets aan te doen.
Dus daaaaaaaag Ethias. Dommeriken.

Dat zijn wel goede verschillen, zelf op de oldtimer. Natuurlijk is de reputatie van Yuzzu hun klantenservice blijkbaar niet al te fameus.

Ik sta op het punt een nieuwe wagen te kopen en ben ook al vergelijkingen aan het doen. Voordeel is dat ik direct 2 voertuigen kan verzekeren bij eenders wie, nieuz voertuig aan engelse omnium en moto aan BA + @ extra zaken

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #56 Gepost op: 24 maart 2020, 12:35:46 »
Dat zijn wel goede verschillen, zelf op de oldtimer. Natuurlijk is de reputatie van Yuzzu hun klantenservice blijkbaar niet al te fameus.

Ik sta op het punt een nieuwe wagen te kopen en ben ook al vergelijkingen aan het doen. Voordeel is dat ik direct 2 voertuigen kan verzekeren bij eenders wie, nieuz voertuig aan engelse omnium en moto aan BA + @ extra zaken

We zien wel. Ik had vandaag de klantenservice aan de lijn. 37 minuten uitleg gevraagd. Op het einde vroeg die of ik nog iets moest weten ;D
Komt trouwens voor de 2 duurste polissen elk nog 2 maanden gratis verzekering bij, omdat ik meerdere polissen afsluit. EN 10 percent korting tot eind deze maand (voor dit jaar).
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2020, 12:37:19 door order66 »

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #57 Gepost op: 25 maart 2020, 12:03:01 »
Vandaag nog een offerte binnen van jaja de makelaar (kennis van mij) die nog wat inspanningen heeft kunnen doen.
Nog iets beter (veiliger) dan de KBC offerte

Dit via AXA:

Burgerlijke aansprakelijkheid: € 688
Full omnium (engelse vrijstelling € 0 - € 850): € 1256,81
Rechtsbijstand: € 75,22

Totaal: € 2020,03 per jaar

Wat voor mij belangrijk was is dat ik bijna nooit zelf moet instaan voor de kost en bij dit is dat wel het geval voor een scherpe prijs.
Stel iemand zet een kras op mijn wagen of iemand botst ertegen en rijdt gewoon weg dan moet ik niks betalen (omdat offertes 9/10 boven de €1000 liggen bij herstellingen)

Dus heb dit doorgegeven aan KBC en zal zien met wat ze nog uit de bus komen. You never know!

Alleszins wel content, offertes begonnen bij 4K en zit nu aan die - 2K

Dus zeker de moeite om eens een weekje overal te gaan luisteren.

Offline Goesting

• Qualifying
« Reactie #58 Gepost op: 25 maart 2020, 13:35:27 »
Geen bestuurdersverzekering? Dat is bij mijn pakket inbegrepen.

Offline Angelo1994

• Grand Prix Winner
« Reactie #59 Gepost op: 25 maart 2020, 13:58:07 »
Geen bestuurdersverzekering? Dat is bij mijn pakket inbegrepen.
Zou ik moeten navragen