Tijd voor iets anders

De V60 gaat eruit, fiscaal totaal niet meer interessant bevonden door de boekhouder, en ik stoorde me ook meer en meer aan de FWD. Alternatieven waren een plug in, of volledig elektrisch. De V60 T8 rijdt heel anders dan de T5, zeker een pak leuker en geen FWD, maar ergens had ik geen zin om voor een 'half-half' opossing te gaan met een PHEV, en ook omdat ik een beetje vrees dat hybrides het volgende gaan zijn waar onze regering meer geld gaat zoeken. Datzelfde probleem stelt zich dan uiteraard ook met een 330e bijvoorbeeld, en de lokroep van 400pk met instant koppel klonk luider dan 250pk gecombineerd vermogen uit een 330e

Een ander alternatief was natuurlijk de Tesla Model 3 Performance, maar ondanks de nog veel gestoordere prestaties, kon ik het verschil in interieurkwaliteit tov de Polestar niet negeren. Het is niet slecht, maar ook niet mijn ding. Te basic, of dare I say it, gewoon kaal.
Dus het is deze geworden, een Polestar 2 met Performance Pack in Magnesium. Testritten komen binnen enkele maanden, maar de eerste reviews die deze week verschenen klinken in alle geval meer dan veelbelovend genoeg

Nu nog een paar maand geduld hebben...