Auteur Topic:  2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG  (gelezen 12487 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #90 Gepost op: 12 februari 2020, 18:34:22 »
Stelt voor mij niet veel voor.  Misschien wel iets meer voor anderen.  En moest dat betalend gemaakt worden, hoeft het niet voor mij.

Af en toe krijg je een e-mail voor events.  Soms eens iets niet-betalends (introducties).  Maar merendeel betalend.  Eigenlijk zijn die e-mails één grote reclamefolder, met de bedoeling dat je betaalt voor deelname aan BMW events + BMW auto's en spullen koopt.  Vissen in eigen kweekvijver.  De e-mail belandt soms automatisch in mijn spam folder, niet onterecht.  Als iemand zich daarmee speciaal voelt ("wow, ik ben lid !"), waarom niet ?  Je krijgt een sleutelhanger met je "code", maar ik moet nadenken waar ik die na ontvangst gelegd heb.  Ik ben hoop en al naar twee introducties geweest: F90 M5 en M2 CS, en dat was het dan.  Dus eerder 'pfff' of 'mèh' voor wat mij betreft.
Hier toch een paar interessante events meegemaakt aan schappelijke prijs. Een power sliding en een schietervaring op schietstand met 9 verschillende handwapens qua type en caliber. Als leek echt eens de moeite om een wapen te leren deftig te hanteren. Uitleg uiteraard door professionals.
Een halve dag Francorchamps interesseert mij steeds, maar wegens agenda met de league nog niet kunnen meegaan.
Is ook altijd interessant om met gelijkgestemden te kunnen socialiseren, mensen ontmoeten bijleren, bijpraten..😏
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Online gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8218
  • Enjoy life !
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #91 Gepost op: 12 februari 2020, 19:03:17 »
Hier toch een paar interessante events meegemaakt aan schappelijke prijs. Een power sliding en een schietervaring op schietstand met 9 verschillende handwapens qua type en caliber. Als leek echt eens de moeite om een wapen te leren deftig te hanteren. Uitleg uiteraard door professionals.
Een halve dag Francorchamps interesseert mij steeds, maar wegens agenda met de league nog niet kunnen meegaan.
Is ook altijd interessant om met gelijkgestemden te kunnen socialiseren, mensen ontmoeten bijleren, bijpraten..😏

Klinkt idd al niet slecht  :thumbsup:

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #92 Gepost op: 12 februari 2020, 19:14:07 »
Ik had op youtube een filmpje gezien: m league 3 dagen 3 landen en dan een stuk bergpas van 30km die afgesloten was voor de deelnemers 😮

Voorstelling nieuwe wagens altijd leuk natuurlijk, half dagje francorchamps kan ik ook wel smaken 😁

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #93 Gepost op: 12 februari 2020, 19:20:22 »
Juist eens ff aant zien geweest, francorchamps is op 28 maart maar dit staat er bij  :)

Samen met Curbstone organiseert BMW Belux dit jaar opnieuw de BMW Track Days op het adembenemende circuit van Spa-Francorchamps. Dit is het ideale circuit voor gevorderde rijders. Indien u nog niet eerder hebt deelgenomen aan een Driving Experience op het circuit, raden wij u aan om eerst in te schrijven voor een sessie op het circuit van Zolder. Later dit jaar zal dit worden aangeboden op onze website.

Dus ik zeker eerst een sessie op zolder doen  :D
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Online gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8218
  • Enjoy life !
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #94 Gepost op: 12 februari 2020, 19:28:34 »
 :clap:

 :exited:

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #95 Gepost op: 12 februari 2020, 19:33:42 »
😁

Ik denk toch dat ik dat ook eens ga doen 😁

Ze willen hier thuis nog dat ik de twee resterende bmw driver trainings volg, de eerste heb ik al gedaan maar de performance en m nog niet.


Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #96 Gepost op: 12 februari 2020, 19:45:54 »
Met de optie M Driver Package krijg ik ook nog een bon voor een M circuittraining van BMW Driving Experience van één dag voor één persoon.
Daar wil ik zeker gebruik van maken want de verhoogde TOP snelheid is niet zeker of ik daar ooit gebruik van maak. Maar je weet nooit  :)
Als ik de auto zelf moest configureren zou ik die optie niet hebben want is eigenlijk toch wel duur.
Maar ja ik heb de optie nu dus zal ik zeker gebruik maken van de bon  :)
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #97 Gepost op: 12 februari 2020, 20:01:47 »
Eigenlijk betaal je gewoon die cursus. Want is toch maar iets softwarematig die vmax.

Mijn inschrijving is maandag toegekomen en daar staat effectief VMAX 250 op 😬
Dat is ook de reden dat je dat achteraf niet meer kan wijzigen. Tenzij via tuners natuurlijk.

Maar die cursus gaat wel tof zijn! Mijn eerste bmw training was een ganse zondag pure fun.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #98 Gepost op: 12 februari 2020, 20:02:03 »
Met de optie M Driver Package krijg ik ook nog een bon voor een M circuittraining van BMW Driving Experience van één dag voor één persoon.
Daar wil ik zeker gebruik van maken want de verhoogde TOP snelheid is niet zeker of ik daar ooit gebruik van maak. Maar je weet nooit  :)
Als ik de auto zelf moest configureren zou ik die optie niet hebben want is eigenlijk toch wel duur.
Maar ja ik heb de optie nu dus zal ik zeker gebruik maken van de bon  :)

Bij de CS zit de optie er standaard bij. Zal er ook gebruik van maken hoor. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #99 Gepost op: 12 februari 2020, 20:08:38 »
Eigenlijk betaal je gewoon die cursus. Want is toch maar iets softwarematig die vmax.

Mijn inschrijving is maandag toegekomen en daar staat effectief VMAX 250 op 😬
Dat is ook de reden dat je dat achteraf niet meer kan wijzigen. Tenzij via tuners natuurlijk.

Maar die cursus gaat wel tof zijn! Mijn eerste bmw training was een ganse zondag pure fun.
Dit staat bij de details op de konfigurator.
Kan blijkbaar ook nog achteraf .

Met het M Driver’s Package wordt de topsnelheid van de standaard 250 km/u tot 280 km/u verhoogd. Het M Driver’s Package kan direct bij aankoop van een nieuwe wagen besteld worden, maar kan ook achteraf op elk moment probleemloos geïnstalleerd worden. Alle andere technische gegevens blijven bij de installatie ongewijzigd.

Het uitrustingspakket omvat naast de verhoging van de topsnelheid een bon voor een M circuittraining van BMW Driving Experience van één dag voor één persoon, omdat de rijveiligheid, de veiligheid van de klant en een veilige bediening van de wagen met krachtige motor centraal staan. De M Driver’s Package bon krijgt u van uw autoverkoper of uw concessie.
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #100 Gepost op: 12 februari 2020, 20:10:31 »
Bij de CS zit de optie er standaard bij. Zal er ook gebruik van maken hoor. ;)
Komen we misschien elkaar wel tegen  :thumbsup:
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #101 Gepost op: 12 februari 2020, 20:31:45 »
Komen we misschien elkaar wel tegen  :thumbsup:

Zou kunnen. :thumbsup:
B.t.w, weet er iemand hoe dit wordt georganiseerd. Wordt er vooraf een bepaald circuit aangeduid of zijn er verschillende mogelijkheden?
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #102 Gepost op: 12 februari 2020, 20:55:21 »
Dit staat bij de details op de konfigurator.
Kan blijkbaar ook nog achteraf .

Met het M Driver’s Package wordt de topsnelheid van de standaard 250 km/u tot 280 km/u verhoogd. Het M Driver’s Package kan direct bij aankoop van een nieuwe wagen besteld worden, maar kan ook achteraf op elk moment probleemloos geïnstalleerd worden. Alle andere technische gegevens blijven bij de installatie ongewijzigd.

Het uitrustingspakket omvat naast de verhoging van de topsnelheid een bon voor een M circuittraining van BMW Driving Experience van één dag voor één persoon, omdat de rijveiligheid, de veiligheid van de klant en een veilige bediening van de wagen met krachtige motor centraal staan. De M Driver’s Package bon krijgt u van uw autoverkoper of uw concessie.
Oei, dan moet ik dat nog eens navragen in de concessie 🧐
Niet dat ik het zou nemen maar ik weet graag het antwoord op die vraag 😬

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1009
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #103 Gepost op: 12 februari 2020, 22:30:36 »
Met de optie M Driver Package krijg ik ook nog een bon voor een M circuittraining van BMW Driving Experience van één dag voor één persoon.
Daar wil ik zeker gebruik van maken want de verhoogde TOP snelheid is niet zeker of ik daar ooit gebruik van maak. Maar je weet nooit  :)
Als ik de auto zelf moest configureren zou ik die optie niet hebben want is eigenlijk toch wel duur.
Maar ja ik heb de optie nu dus zal ik zeker gebruik maken van de bon  :)

Ik had het 'M Drivers Package' op mijn M2 genomen.  Mijn M2 werd in april 2016 geleverd en toen was alles voor seizoen 2016 al volzet (keuze uit meerdere circuits in Europa - voor 2020 zie bijvoorbeeld https://www.bmw-drivingexperience.com/en/trainingsorte/bmw-und-mini-driving-experience-germany/rennstrecken.html).  Ongeveer 2 maanden na levering van mijn M2 ontving ik de 'voucher'.  Er stond in een begeleidende brief vermeld dat het 36 maanden geldig was en op de voucher zelf (mei 2016) stond een geldigheidsdatum tot 31 december 2019.

BMW verwittigde op voorhand wanneer inschrijvingen voor seizoen 2017 mogelijk waren (enkel inschrijving via de website).  Ik had vernomen dat plaatsen voor een populair circuit zoals de Nürburgring snel bezet werden.  Dus zodra de BMW website inschrijvingen toeliet, binnen de eerste minuut beginnen reserveren.  Keuze uit meerdere circuits en data.  Na mijn inschrijving gezien dat er al verscheidene zitjes waren gekaapt voor de dag die mijn voorkeur had, en een paar uur later was die cursus volzet.  Inschrijvingen voor de populaire circuits in late lente en zomer gingen razendsnel de deur uit.  Dus als je de cursus op een populair circuit wil zoals de Nürburgring op een datum die jou past, zorg dat je achter je PC klaarstaat op het moment dat BMW het 'deurtje' van de inschrijvingen openzet: first come, first served.  Te laat en al volzet ?  Geen probleem, er is genoeg plaats op minder populaire circuits of minder populaire data, ofwel sla je gewoon een jaartje over en probeer je het dan opnieuw.  Je hebt tijd.

Mijn inschrijving: Nürburgring - juli 2017 (da's niet de Nordschleife, maar een afgesloten gedeelte dat die dag alleen voor de BMW cursus is voorbehouden).  Een aanrader.

Samengevat:
's Namiddags word je verwacht toe te komen op circuit.  Paar uur rijden.  Bij inschrijving krijg je een goodies bag, badge en hotelkamer (zie foto onderaan).  Beetje rondwandelen en rondkijken en daarna opdeling in groepjes (met bijkomend onderverdeling tussen Engelstaligen en Duitstaligen).  Dan volgt in de vooravond een interactieve cursus theorie (basics) in kleine groep (Engels of Duits).  Daarna walking dinner waarbij je wat kan socializen.  De Duitsers zetten zich meestal samen.  Nadien overnachting in het hotel op het circuit.  Aangezien je de volgende dag zal worden opgedeeld per twee (jij en een co-piloot) probeer je tijdens het avondeten al eens te kijken met wie je dat zou willen.

Volgende dag: men wijst jou en jouw co-piloot voor de ganse dag een BMW M2 testwagen en een BMW M4 testwagen toe, uitsluitend M-DCT: dat zijn auto's van BMW zelf, werkpaarden die afgebeuld worden tijdens die sessies.  Met die twee testwagens gaan jij en je co-piloot dus de ganse dag afwisselend (mee)rijden.  In de wagen hangt een cameraatje + je krijgt elk een USB, dus je kunt af en toe camera-opnames maken (achteraf vastgesteld dat mijn USB niets heeft opgenomen).  Begon al slecht: mijn testwagen ging meteen in limp mode met lekke band.  Pitlane in en ze gaven ons na een paar minuten een andere M2 testwagen.  Was effectief een lekke band nog voor we vertrokken waren. 3 instructeurs.  1 toegewezen instructeur voor de ganse groep.  Elke groep doet iets anders op hetzelfde ogenblik.  Goed geoliede machine: Duitsers zijn sterk in organisatie.  Alle auto's hebben een radioverbinding, dus je hoort alle instructies.  Je eigen wagen komt dus niet op circuit - die blijft gans de tijd netjes veilig in de ondergrondse parking geparkeerd.  Verzekering en benzine is inbegrepen in het pakket.  Men zegt dat ook tijdens de briefing om je gerust te stellen, maar men voegt er wel logischerwijze aan toe dat wie duidelijk de instructies van de instructeur negeert en de wagen daardoor beschadigt, last kan krijgen met BMW (dan kunnen ze jou toch nog een rekening presenteren).  Maar bij een 'gewoon' spijtig ongeval dus geen probleem.  Bij cowboygedrag kunnen ze jou meteen naar huis sturen, want het moet voor iedereen plezant en leerrijk blijven.  Dus instructies strikt naleven.  DSC permanent actief - rijden in MDM of DSC OFF wordt niet toegestaan (je rijdt kort achter elkaar en ze willen geen ongevallen).

Voormiddag: allerlei rij-oefeningen, met geregeld een wissel met jouw co-piloot (iedereen ongeveer evenveel seat-time): instructeur volgen op circuit, elk om beurt een rondje op kop rijden met instructeur onmiddellijk voor of achter jou aan die jouw rijstijl constant becommentarieert en live rijtips geeft (ook aanmoedigingen als je het goed doet), snel tussen kegels maneuvreren, noodstop tegen verschillende snelheden, enz.  Vóór of na rondjes rijden op circuit: in een garage in de pitlane verkoeling met broodjes en drank à volonté (allemaal inbegrepen, niets wordt genoteerd - de Coca Cola en Red Bull blikjes gaan er het hardst vandoor).  Soms even wachten tot vorige groep van circuit af is en naar een andere oefening is.

Tegen de middag stoppen voor lunch.  Inbegrepen.  Uiteraard geen alcohol.

Nadien: hup, terug het circuit op.  Instructeur volgen op circuit, elk om beurt een rondje op kop rijden met instructeur onmiddellijk voor of achter je aan.  Eén van de laatste oefeningen: cirkeltjes uitproberen (leren driften) op natgespoten wegdek met M4, elk om beurt.
Vóór of na rondjes rijden op circuit: hapjes en drank in de garage.
Ongeveer tegen 16u: auto's terug in de pitlane, nog wat hapjes en drank + iedereen krijgt een certificaat.

Daarna terug naar hotelkamer, uitchecken en naar huis.

Dus alles zit in de prijs inbegrepen, uitgezonderd bier of wijn bij het avondeten.  Toffe belevenis.  En later hoor je in gedachten soms die instructeur roepen: "Scheitelpunkt !"  ;D

Online gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8218
  • Enjoy life !
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #104 Gepost op: 12 februari 2020, 22:41:25 »
TOP  :thumbsup:

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #105 Gepost op: 12 februari 2020, 22:42:33 »
Goeie info  :thumbsup:
Lijkt me echt TOP om te doen 8)
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2429
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #106 Gepost op: 13 februari 2020, 00:36:49 »
Juist eens ff aant zien geweest, francorchamps is op 28 maart maar dit staat er bij  :)

Samen met Curbstone organiseert BMW Belux dit jaar opnieuw de BMW Track Days op het adembenemende circuit van Spa-Francorchamps. Dit is het ideale circuit voor gevorderde rijders. Indien u nog niet eerder hebt deelgenomen aan een Driving Experience op het circuit, raden wij u aan om eerst in te schrijven voor een sessie op het circuit van Zolder. Later dit jaar zal dit worden aangeboden op onze website.

Dus ik zeker eerst een sessie op zolder doen  :D
Curbstone is wel een zeer goede organisatie. Is dit met eigen wagens? Als je eerst op Zolder wilt gaan rijden, besef dan zeker dat dit circuit moordend is voor de standaard M2/M3/M4 remmen. Als je de remmen (remblokken, remolie) niet aanpast op Spa dan krijg je fading (ook op de M2 comp), maar Zolder is nog intenser voor de remmen. Toen ik de allereerste Zolder trackday ooit deed met mijn Z4M (met AP racing remmen en Pagid blokken) dan kwam er een standaard Z3M coupe na mij de pits binnen van wie zijn remmen letterlijk in brand stonden. Zo extreem zal het bij een M2 comp niet lopen, maar better safe then sorry.

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1009
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #107 Gepost op: 13 februari 2020, 01:20:01 »
Curbstone is wel een zeer goede organisatie. Is dit met eigen wagens? Als je eerst op Zolder wilt gaan rijden, besef dan zeker dat dit circuit moordend is voor de standaard M2/M3/M4 remmen. Als je de remmen (remblokken, remolie) niet aanpast op Spa dan krijg je fading (ook op de M2 comp), maar Zolder is nog intenser voor de remmen. Toen ik de allereerste Zolder trackday ooit deed met mijn Z4M (met AP racing remmen en Pagid blokken) dan kwam er een standaard Z3M coupe na mij de pits binnen van wie zijn remmen letterlijk in brand stonden. Zo extreem zal het bij een M2 comp niet lopen, maar better safe then sorry.

Paar jaar geleden.  Wat bergplezier met een paar BMW-vrienden in de Italiaanse Dolomieten.  Laatste ritje van de dag voordat we naar het hotel gaan eten.  Na 'Passo Fedaia' gaan we via het dorp Arabba de 'Passo Pordoi' over.  Die is intussen kalm op dat uur (meeste Italianen en toeristen zitten dan meestal al aan tafel).  Dus nog eens de sporen geven net vóór zonsondergang.  Bergaf is die bergpas behoorlijk veeleisend voor de remmen omwille van de sequentie van vele haarspeldbochten.  Ik rij met mijn 1M op kop en ben vertrouwd met die bergpas.  Zit mij op de hielen: een BMW-vriend met een vrijwel nieuwe BMW M3 met keramische carbon remmen die daar nog niet eerder gereden heeft en mijn rijlijn volgt.  Ik hoor geregeld zijn gierende banden in haarspeldbochten.  Bij aankomst aan het hotel: mijn remmen tikken (metalen getik van de hitte) maar verder niets bijzonders.  M3 CCB-remmen: zie hieronder.  Je hoort zeggen: "Und hier nichts", waarmee ze verwezen naar mijn remmen. 8)



Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #109 Gepost op: 13 februari 2020, 08:35:32 »
Ik had het 'M Drivers Package' op mijn M2 genomen.  Mijn M2 werd in april 2016 geleverd en toen was alles voor seizoen 2016 al volzet (keuze uit meerdere circuits in Europa - voor 2020 zie bijvoorbeeld https://www.bmw-drivingexperience.com/en/trainingsorte/bmw-und-mini-driving-experience-germany/rennstrecken.html).  Ongeveer 2 maanden na levering van mijn M2 ontving ik de 'voucher'.  Er stond in een begeleidende brief vermeld dat het 36 maanden geldig was en op de voucher zelf (mei 2016) stond een geldigheidsdatum tot 31 december 2019.

BMW verwittigde op voorhand wanneer inschrijvingen voor seizoen 2017 mogelijk waren (enkel inschrijving via de website).  Ik had vernomen dat plaatsen voor een populair circuit zoals de Nürburgring snel bezet werden.  Dus zodra de BMW website inschrijvingen toeliet, binnen de eerste minuut beginnen reserveren.  Keuze uit meerdere circuits en data.  Na mijn inschrijving gezien dat er al verscheidene zitjes waren gekaapt voor de dag die mijn voorkeur had, en een paar uur later was die cursus volzet.  Inschrijvingen voor de populaire circuits in late lente en zomer gingen razendsnel de deur uit.  Dus als je de cursus op een populair circuit wil zoals de Nürburgring op een datum die jou past, zorg dat je achter je PC klaarstaat op het moment dat BMW het 'deurtje' van de inschrijvingen openzet: first come, first served.  Te laat en al volzet ?  Geen probleem, er is genoeg plaats op minder populaire circuits of minder populaire data, ofwel sla je gewoon een jaartje over en probeer je het dan opnieuw.  Je hebt tijd.

Mijn inschrijving: Nürburgring - juli 2017 (da's niet de Nordschleife, maar een afgesloten gedeelte dat die dag alleen voor de BMW cursus is voorbehouden).  Een aanrader.

Samengevat:
's Namiddags word je verwacht toe te komen op circuit.  Paar uur rijden.  Bij inschrijving krijg je een goodies bag, badge en hotelkamer (zie foto onderaan).  Beetje rondwandelen en rondkijken en daarna opdeling in groepjes (met bijkomend onderverdeling tussen Engelstaligen en Duitstaligen).  Dan volgt in de vooravond een interactieve cursus theorie (basics) in kleine groep (Engels of Duits).  Daarna walking dinner waarbij je wat kan socializen.  De Duitsers zetten zich meestal samen.  Nadien overnachting in het hotel op het circuit.  Aangezien je de volgende dag zal worden opgedeeld per twee (jij en een co-piloot) probeer je tijdens het avondeten al eens te kijken met wie je dat zou willen.

Volgende dag: men wijst jou en jouw co-piloot voor de ganse dag een BMW M2 testwagen en een BMW M4 testwagen toe, uitsluitend M-DCT: dat zijn auto's van BMW zelf, werkpaarden die afgebeuld worden tijdens die sessies.  Met die twee testwagens gaan jij en je co-piloot dus de ganse dag afwisselend (mee)rijden.  In de wagen hangt een cameraatje + je krijgt elk een USB, dus je kunt af en toe camera-opnames maken (achteraf vastgesteld dat mijn USB niets heeft opgenomen).  Begon al slecht: mijn testwagen ging meteen in limp mode met lekke band.  Pitlane in en ze gaven ons na een paar minuten een andere M2 testwagen.  Was effectief een lekke band nog voor we vertrokken waren. 3 instructeurs.  1 toegewezen instructeur voor de ganse groep.  Elke groep doet iets anders op hetzelfde ogenblik.  Goed geoliede machine: Duitsers zijn sterk in organisatie.  Alle auto's hebben een radioverbinding, dus je hoort alle instructies.  Je eigen wagen komt dus niet op circuit - die blijft gans de tijd netjes veilig in de ondergrondse parking geparkeerd.  Verzekering en benzine is inbegrepen in het pakket.  Men zegt dat ook tijdens de briefing om je gerust te stellen, maar men voegt er wel logischerwijze aan toe dat wie duidelijk de instructies van de instructeur negeert en de wagen daardoor beschadigt, last kan krijgen met BMW (dan kunnen ze jou toch nog een rekening presenteren).  Maar bij een 'gewoon' spijtig ongeval dus geen probleem.  Bij cowboygedrag kunnen ze jou meteen naar huis sturen, want het moet voor iedereen plezant en leerrijk blijven.  Dus instructies strikt naleven.  DSC permanent actief - rijden in MDM of DSC OFF wordt niet toegestaan (je rijdt kort achter elkaar en ze willen geen ongevallen).

Voormiddag: allerlei rij-oefeningen, met geregeld een wissel met jouw co-piloot (iedereen ongeveer evenveel seat-time): instructeur volgen op circuit, elk om beurt een rondje op kop rijden met instructeur onmiddellijk voor of achter jou aan die jouw rijstijl constant becommentarieert en live rijtips geeft (ook aanmoedigingen als je het goed doet), snel tussen kegels maneuvreren, noodstop tegen verschillende snelheden, enz.  Vóór of na rondjes rijden op circuit: in een garage in de pitlane verkoeling met broodjes en drank à volonté (allemaal inbegrepen, niets wordt genoteerd - de Coca Cola en Red Bull blikjes gaan er het hardst vandoor).  Soms even wachten tot vorige groep van circuit af is en naar een andere oefening is.

Tegen de middag stoppen voor lunch.  Inbegrepen.  Uiteraard geen alcohol.

Nadien: hup, terug het circuit op.  Instructeur volgen op circuit, elk om beurt een rondje op kop rijden met instructeur onmiddellijk voor of achter je aan.  Eén van de laatste oefeningen: cirkeltjes uitproberen (leren driften) op natgespoten wegdek met M4, elk om beurt.
Vóór of na rondjes rijden op circuit: hapjes en drank in de garage.
Ongeveer tegen 16u: auto's terug in de pitlane, nog wat hapjes en drank + iedereen krijgt een certificaat.

Daarna terug naar hotelkamer, uitchecken en naar huis.

Dus alles zit in de prijs inbegrepen, uitgezonderd bier of wijn bij het avondeten.  Toffe belevenis.  En later hoor je in gedachten soms die instructeur roepen: "Scheitelpunkt !"  ;D


Moet een zalige dag worden Luc. :thumbsup:
Zeer gedetailleerde info waar we iets aan hebben.  Bedankt!  :bow:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 377
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #110 Gepost op: 13 februari 2020, 08:41:25 »
Als je die Driving Experience hebt gedaan krijg je dus een certificaat. Ben je iets met dit certificaat? Bijvoorbeeld overgaan naar een hoger niveau Driving Experience?

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #111 Gepost op: 13 februari 2020, 10:15:14 »
Als je die Driving Experience hebt gedaan krijg je dus een certificaat. Ben je iets met dit certificaat? Bijvoorbeeld overgaan naar een hoger niveau Driving Experience?

I heb een power sliding gevolgd via de M-League en daar zei men toch dat je als M-rijder en na dergelijke cursus vrij gemakkelijk toegang krijgt tot de hogere niveaus. Nu.., ik denk dat je met te hoog te willen mikken meestal jezelf straft. Iedereen moet dat een beetje voor zichzelf uitmaken. Maar met een M-Drivers pakket ben je volgens mij al een goed stuk op weg om naar de hoogste niveau van opleidingen te kunnen gaan.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2524
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #112 Gepost op: 13 februari 2020, 10:18:05 »
Paar jaar geleden.  Wat bergplezier met een paar BMW-vrienden in de Italiaanse Dolomieten.  Laatste ritje van de dag voordat we naar het hotel gaan eten.  Na 'Passo Fedaia' gaan we via het dorp Arabba de 'Passo Pordoi' over.  Die is intussen kalm op dat uur (meeste Italianen en toeristen zitten dan meestal al aan tafel).  Dus nog eens de sporen geven net vóór zonsondergang.  Bergaf is die bergpas behoorlijk veeleisend voor de remmen omwille van de sequentie van vele haarspeldbochten.  Ik rij met mijn 1M op kop en ben vertrouwd met die bergpas.  Zit mij op de hielen: een BMW-vriend met een vrijwel nieuwe BMW M3 met keramische carbon remmen die daar nog niet eerder gereden heeft en mijn rijlijn volgt.  Ik hoor geregeld zijn gierende banden in haarspeldbochten.  Bij aankomst aan het hotel: mijn remmen tikken (metalen getik van de hitte) maar verder niets bijzonders.  M3 CCB-remmen: zie hieronder.  Je hoort zeggen: "Und hier nichts", waarmee ze verwezen naar mijn remmen. 8)



Ja.., er komt precies wel wat rook uit. Zolang de schijven niet beschadigen, niet zoveel aan de hand.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #113 Gepost op: 13 februari 2020, 10:19:12 »
Curbstone is wel een zeer goede organisatie. Is dit met eigen wagens? Als je eerst op Zolder wilt gaan rijden, besef dan zeker dat dit circuit moordend is voor de standaard M2/M3/M4 remmen. Als je de remmen (remblokken, remolie) niet aanpast op Spa dan krijg je fading (ook op de M2 comp), maar Zolder is nog intenser voor de remmen. Toen ik de allereerste Zolder trackday ooit deed met mijn Z4M (met AP racing remmen en Pagid blokken) dan kwam er een standaard Z3M coupe na mij de pits binnen van wie zijn remmen letterlijk in brand stonden. Zo extreem zal het bij een M2 comp niet lopen, maar better safe then sorry.
Dit is met eigen wagens ja.
Maar we zien wel, het is ook mijn bedoeling niet om aanpassingen te gaan doen om op circuit te rijden.
Het lijkt mij al leuk om te gaan zien en de andere  :///M: wagens te bewonderen en bezig te zien.
De M circuittraining van BMW Driving Experience wil ik dan wel zeker doen, door de info van Artemis lijkt me dat echt super en ook zeer leerzaam om te doen.
Dat is niet met eigen wagen en geeft toch wel een safe gevoel want je weet natuurlijk nooit.




2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #114 Gepost op: 13 februari 2020, 11:19:54 »
Dit is met eigen wagens ja.
Maar we zien wel, het is ook mijn bedoeling niet om aanpassingen te gaan doen om op circuit te rijden.
Het lijkt mij al leuk om te gaan zien en de andere  :///M: wagens te bewonderen en bezig te zien.
De M circuittraining van BMW Driving Experience wil ik dan wel zeker doen, door de info van Artemis lijkt me dat echt super en ook zeer leerzaam om te doen.
Dat is niet met eigen wagen en geeft toch wel een safe gevoel want je weet natuurlijk nooit.
Ik heb met op 29/03 ingeschreven op de Performance Training Experience, daarna ga ik de M wel eens doen  8)

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #115 Gepost op: 13 februari 2020, 11:22:09 »
Ik heb met op 29/03 ingeschreven op de Performance Training Experience, daarna ga ik de M wel eens doen  8)
:thumbsup:
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1361
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #116 Gepost op: 13 februari 2020, 11:23:05 »
Juist telefoon gehad van mijn dealer.
Dinsdag om 10u ga ik hem halen  :thumbsup:  :exited:
2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=70245.0
2018 - F32 - 430i M-sport estoril blauw
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=65895.0

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #117 Gepost op: 13 februari 2020, 11:26:11 »
Juist telefoon gehad van mijn dealer.
Dinsdag om 10u ga ik hem halen  :thumbsup:  :exited:
:clap:

Online gfk807

  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 8218
  • Enjoy life !
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #118 Gepost op: 13 februari 2020, 12:44:20 »
Juist telefoon gehad van mijn dealer.
Dinsdag om 10u ga ik hem halen  :thumbsup:  :exited:

 :thumbsup:

Dus niet op 20/02 zoals je vorige ?  8)

Offline stevos

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 867
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Long Beach Blue - M DKG
« Reactie #119 Gepost op: 13 februari 2020, 13:58:08 »
Hij kon niet meer wachten  >:D