Auteur Topic:  2020 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG  (gelezen 18900 keer)

Offline stevos

• Trade Count: (0)
  • World Champion
2020 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG
« Gepost op: 1 februari 2020, 17:17:03 »
Ik was er al mee bezig van in december, de F30 330D houden en als speeltje een ///M2 erbij nemen?
Maar als je een droomwagen hebt wil je er toch mee rijden dacht ik dan?

In Oktober 2019 had ik in overweging genomen om hem om te ruilen voor een M3, maar thuis vonden ze die niet zo mooi  :greddy:

Na ondertussen testrit met N55 en S55 gedaan te hebben,
Tim van het BMW Experience Center zorgde voor een leuke testrit, Nicholas van Gregoir heeft zijn best gedaan om mijn droom waar te maken!

Na nog wat onderhandelen over de overname van de F30 330D daarnet de knoop doorgehakt,  en getekend voor een ///M2 Competition, daar waren ze thuis ook mee akkoord  :exited:

Zoals steeds, op een M2 zit quasi alles, het enige tussen de stockwagen die ik gekozen heb of de geconfigureerde was het verwarmde stuur dat ik zou missen...

Type   M2 Competition
Series   F87 (M Series)
Body Type   Coupé
Steering   Left Hand Drive
Engine   S55
Displacement   3
Power   302kw / 411hp
Drive   HECK
Transmission   Manual
Colour   Hockenheim silver metallic (C33)
Upholstery   Leather Dakota perforated/black/orange (MDOE)

S7CG   BMW Repair Inclusive
S7M9   Individual Option High-Gloss Shadow-Line
S712   M Sports Seat
S420   Sun Protection Glazing
S431   Interior Mirror With Automatic-Dip
S4GQ   M Seat Belts
S490   Adjustment, Seat-Backrest Width
S493   Storage Compartment Package
S494   Seat Heating Driver/Passenger
S4MC   Interior Trimstrips, Carbon Fibre
S423   Floor Mats Velours
S465   Through-Loading System
S403   Glass Roof, Electrical
S488   Lumbar Support, Driver And Passenger
S459   Seat Adjustment, Electric, With Memory
S430   Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S674   Hi-Fi System Harman Kardon
S7S9   Connected Drive Services Paket
S6AP   Remote Services
S6AM   Real-Time Traffic Information
S6AN   Concierge Services
S6NW   Telephony With Wireless Charging
S6WD   WLAN Hotspot
S609   Navigation System Professional
S6AK   Connected Drive Services
S698   Area-Code 2 For DVD
S654   DAB Tuner
S6AC   Intelligent Emergency Call
S6AE   Teleservices
S548   Kilometre Speedo
S5AS   Driving Assistant
S521   Rain Sensor
S534   Automatic Air Conditioning
S552   Adaptive LED Headlight
S544   Cruise Control With Brake Function
S5AC   High-Beam Assistant
S508   Park Distance Control (PDC)
S563   Light Package
S5DA   Passenger Airbag Deactivation

S2VC   Tyre Repair Set
S249   Multifunction F Steering Wheel
S2QT   19" Light-Alloy Wheel Y-Spoke 788M
S2PA   Locking Wheel Bolt
S2VB   Tyre Pressure Display
S230   Extra Package, EU-Speciifc
S2NH   M Sport Brake
S2MK   M Twin-Clutch Transm. With Drivelogic

S8TH   Road Sign Detection
S8R9   Refrigerant R1234yf
S3AG   Reversing Camera
S302   Alarm System
S8KA   Ölwartungsintervall 24 Monate/30.000 Km
S868   Language Version, Dutch
S322   Comfort Access
S886   On-Board Literature, Dutch
S8S3   Automatic Locking During Starting

S760   High Gloss Shadow Line
S1CA   Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1DE   Exhaust Emission Standards EU6 RDE
S1CB   CO2 Equipment
S9AA   Outer Skin Protection

jona86

• Gast
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2020, 17:26:58 »
Contrast, gaan vlotjes in verkoop

Offline Mario68

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2020, 17:37:40 »
En nog eentje erbij, ze gaan hier precies goed  :D
Knappe bak  :thumbsup:

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2020, 17:39:32 »
IDD als paddestoelen komen ze boven  :clap:

Congratz en geniet ervan  :thumbsup: >:D

Online BIG charlie

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2020, 17:41:39 »
Ook een dikke proficiat en veel plezier met je  :///M:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline Pol

• World Champion
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2020, 17:57:09 »
Proficiat! Nog een M2 Competition. Ze vliegen precies de deur uit. Maar kom, eerlijk.., voor die prijzen kan het toch niet laten... ;)  :iono:
En zoals men soms zegt : "kopen doet kopen". dit is hier de laatste tijd wel realiteit. ;)

Maar ondertussen blijf ik een éénzaad met mijn CS. :iono: :thinking:
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2020, 18:05:40 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2020, 18:44:14 »
Proficiat! Nog een M2 Competition. Ze vliegen precies de deur uit. Maar kom, eerlijk.., voor die prijzen kan het toch niet laten... ;)  :iono:
En zoals men soms zegt : "kopen doet kopen". dit is hier de laatste tijd wel realiteit. ;)

Net de reden waarom je voor een CS gaat  :thumbsup:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2020, 18:56:08 »
Net de reden waarom je voor een CS gaat  :thumbsup:
Maar dat ben ik in het leven normaal niet. Ik dacht dat de CS veel meer believers zou hebben en ook kopers. Maar dat is uiteraard bijkomstig. Misschien wordt ik dan toch nog een éénzaad. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Artemis

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2020, 18:57:33 »
Proficiat !  Iemand van hier (ik noem geen namen, you know who you are ;)) had ik een paar dagen geleden aangeraden om die M2C ook eens te gaan bekijken, wegens interessante prijs voor een zeer complete uitrusting (quasi alle beschikbare opties).  Ik noem geen prijs of korting, maar weet dat het laatste cijfer van de vraagprijs voor jouw vroemtuig 6 euro was. ;)

Zoals steeds, op een M2 zit quasi alles, het enige tussen de stockwagen die ik gekozen heb of de geconfigureerde was het verwarmde stuur dat ik zou missen...
Bij mijn M2C was dat net hetzelfde.  Maar daar bestaat een simpele oplossing voor: laat het alcantara/leer M Performance Parts sportstuur met 12h marker + caboninleg plaatsen.  Alcantara voelt nooit koud aan.  Ik heb dat met 50% korting gekregen. :)

Offline Artemis

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2020, 19:05:36 »
Maar dat ben ik in het leven normaal niet. Ik dacht dat de CS veel meer believers zou hebben en ook kopers. Maar dat is uiteraard bijkomstig. Misschien wordt ik dan toch nog een éénzaad. ;)
Da's een beetje zoals bij kantoorcollega's die tijdens de zomer pas als laatste met vakantie vertrekken: alle collega's die voordien al op reis zijn geweest gezond jaloers.  En iedereen een weekske of twee binnen Europa, terwijl onze @Pol doodleuk een maand of langer intercontinentaal reist, met alles erop en eraan, en - hoffelijk zoals hij is - een kaartje stuurt vanuit één of andere exotische bestemming. ;)

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2020, 19:52:29 »
Proficiat !  Iemand van hier (ik noem geen namen, you know who you are ;)) had ik een paar dagen geleden aangeraden om die M2C ook eens te gaan bekijken, wegens interessante prijs voor een zeer complete uitrusting (quasi alle beschikbare opties).  Ik noem geen prijs of korting, maar weet dat het laatste cijfer van de vraagprijs voor jouw vroemtuig 6 euro was. ;)
Bij mijn M2C was dat net hetzelfde.  Maar daar bestaat een simpele oplossing voor: laat het alcantara/leer M Performance Parts sportstuur met 12h marker + caboninleg plaatsen.  Alcantara voelt nooit koud aan.  Ik heb dat met 50% korting gekregen. :)
Er heerst dus al een competition om de competition  :o
Thanks voor de tip, moet ik zeker eens nader bekijken of dat een oplossing kan zijn voor de koude handjes in de winter, nuja voor zover we nog winter kennen hier natuurlijk....

Da's een beetje zoals bij kantoorcollega's die tijdens de zomer pas als laatste met vakantie vertrekken: alle collega's die voordien al op reis zijn geweest gezond jaloers.  En iedereen een weekske of twee binnen Europa, terwijl onze @Pol doodleuk een maand of langer intercontinentaal reist, met alles erop en eraan, en - hoffelijk zoals hij is - een kaartje stuurt vanuit één of andere exotische bestemming. ;)

We mogen nooit andermans rekening maken denk ik dan weer, mijn enige afwijking zijn auto's en muziekinstallaties  8)
Op de 330 kreeg ik ook genoeg opmerkingen soms, ik word blij om na een zware werkdag in een auto te stappen die mij plezier geeft   :iono:

Kopen doet kopen, dat weet ik niet, uiteindelijk moet je zelf de centjes er kunnen leggen en de bolide kunnen onderhouden  :) Voor deze aankoop ben ik van oktober tot nu beziggeweest, das 3 maand en meer dan genoeg  ;D

Met je CS ben je eerder een fijnproever, ik heb vandaag de vraag aan de verkoper gesteld en veel mensen zouden na de lancering toch afgehaakt hebben op de prijs. Zoals we al eerder lazen in meerdere topics is de M2C zo goed geprijsd dat het prijsverschil met de CS groot is. Plus een CS had niet voor mijn budget geweest, de M2C daarentegen wel. Komende van een F30 330D vind ik dat voor mezelf toch een goede upgrade.

Offline Artemis

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2020, 20:09:12 »
Thanks voor de tip, moet ik zeker eens nader bekijken of dat een oplossing kan zijn voor de koude handjes in de winter, nuja voor zover we nog winter kennen hier natuurlijk....

Niet twijfelen.  Doen !  8)

M sportstuur had ik op mijn (ex) M2 (en zit er ook nu nog op).  En ik heb er ook eentje op mijn M2C laten plaatsen door mijn dealer.

De 'Driving Assistant' module verhuist mee bij de vervanging, dus die functie verlies je niet (activering met knop naast je linkerknie) door vervanging van je standaard M2C stuur door het M sportstuur: je stuur trilt en maakt een trilgeluidje wanneer je over een middenlijn of zijlijn rijdt wanneer je je richtingaanwijzer niet gebruikt.  Wel al gemerkt dat op mijn M2C de 'Driving Assistant' stukken stiller ronkt en trilt in vergelijking met mijn (ex) M2.  Nochtans hebben beiden hetzelfde M sportstuur.  Geen idee waarom.  Misschien heeft BMW iets veranderd aan de afstelling tussen 2016 en 2019 aan de 'Driving Assistant' ?

Foto van 2016:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2020, 20:14:38 »
Er heerst dus al een competition om de competition  :o

Nadeel van het Alcantara stuur is dat het onderhoud ervan nogal wat aandacht vraagt. Ik heb met een half Alcantara stuur nu al een borsteltje in de wagen liggen o de haartjes af en toe weer wat rechter te krijgen. aan de handen kleeft, zonder dat men er zich van bewust is blijkbaar materie dat ervoor zorgt dat de haartjes na een tijdje gaan samenklitten. Wat wordt dat dan met een volledig Alcantara stuur in de CS. Eigenlijk een zeer hoog supplement  (508€ excl) terwijl ik lees dat bijvoorbeeld onze Luxemburgse vrienden dit stuur in de CS als standaard optie krijgen. Dit zal dan uiteraard nog eens aan bod komen bij mijn dealer.

Citaat
We mogen nooit andermans rekening maken denk ik dan weer, mijn enige afwijking zijn auto's en muziekinstallaties  8)
Op de 330 kreeg ik ook genoeg opmerkingen soms, ik word blij om na een zware werkdag in een auto te stappen die mij plezier geeft   :iono:
Kopen doet kopen, dat weet ik niet, uiteindelijk moet je zelf de centjes er kunnen leggen en de bolide kunnen onderhouden  :) Voor deze aankoop ben ik van oktober tot nu beziggeweest, das 3 maand en meer dan genoeg  ;D

Troost u, hier ook nog horlogefreak op de koop toe.

Citaat
Met je CS ben je eerder een fijnproever, ik heb vandaag de vraag aan de verkoper gesteld en veel mensen zouden na de lancering toch afgehaakt hebben op de prijs. Zoals we al eerder lazen in meerdere topics is de M2C zo goed geprijsd dat het prijsverschil met de CS groot is. Plus een CS had niet voor mijn budget geweest, de M2C daarentegen wel. Komende van een F30 330D vind ik dat voor mezelf toch een goede upgrade.

En over dat afhaken van CS geïnteresseerden zullen de dealers wel niet boos zijn denk ik. Zo raken ze ook nog van hun verplicht aangelegde stock Competition's af. ;)

« Laatst bewerkt op: 1 februari 2020, 20:18:12 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Capitol

• Grand Prix Winner
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2020, 20:41:52 »
Proficiat! En eindelijk wordt er eens een manuele voorgesteld hier op het forum.

Offline Artemis

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2020, 20:46:21 »
Nadeel van het Alcantara stuur is dat het onderhoud ervan nogal wat aandacht vraagt.

Welk onderhoud ? :toofunny:

Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen wat authentieke 'patina' (swirls, steenslag en andere 'badges of honor').  Dient om mee gereden te worden.

'Porsche Panorama' (Porsche Club America) - April 2016 (https://www.pca.org/panorama/edition/panorama-april-2016): interview met Porsche GT baas Andreas Preuninger over de Porsche 911R. AP raadde aan om gewoonweg te genieten van auto's door ermee te rijden, met wat 'patina' door gebruik waardoor de auto waardig ouder wordt. Het voegt er volgens hem karakter aan toe.  Nu ga je waarschijnlijk zeggen: "ja, maar die heeft gemakkelijk praten".  Hij heeft het om dezelfde reden trouwens ook niet voor wraps.

PP: Do you prefer to see GT3s with rock chips over perfect cars ?
AP: I like a certain patina on cars. I would never put a wrap on a car to prevent stone chips. I'd rather think in ten years of maybe repainting it, or leaving it as is. With those wide tires, if you use it on normal roads, there will be stones and you'll eventually get some chips. This is just like getting older, gaining a certain maturity. And it's about a car that looks seriously driven. I think that's sexier than something that stands around in a garage all the time looking brand new. So for me this is not a situation I'm lusting for, to have a car looking like new. If there's some wear and tear on the car, and if the car shows that it's used the way it should be, then it's like some wrinkles on a beautiful woman's face. It looks even more interesting. For me, at least. But a car has to be clean - especially the wheels.
PP: So you have your own hysteria ?
AP: [Smiles] Yes, wheels have to be clean - inside and out !
PP: But you feel signs of use add character...
AP: Yeah, it adds character. (...)

http://www.stanceworks.com/2013/09/earned-patina-andrew-cannons-imsa-bmw-e9-csl/

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2020, 21:01:31 »
Welk onderhoud ? :toofunny:

Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen wat authentieke 'patina' (swirls, steenslag en andere 'badges of honor').  Dient om mee gereden te worden.

'Porsche Panorama' (Porsche Club America) - April 2016 (https://www.pca.org/panorama/edition/panorama-april-2016): interview met Porsche GT baas Andreas Preuninger over de Porsche 911R. AP raadde aan om gewoonweg te genieten van auto's door ermee te rijden, met wat 'patina' door gebruik waardoor de auto waardig ouder wordt. Het voegt er volgens hem karakter aan toe.  Nu ga je waarschijnlijk zeggen: "ja, maar die heeft gemakkelijk praten".  Hij heeft het om dezelfde reden trouwens ook niet voor wraps.

PP: Do you prefer to see GT3s with rock chips over perfect cars ?
AP: I like a certain patina on cars. I would never put a wrap on a car to prevent stone chips. I'd rather think in ten years of maybe repainting it, or leaving it as is. With those wide tires, if you use it on normal roads, there will be stones and you'll eventually get some chips. This is just like getting older, gaining a certain maturity. And it's about a car that looks seriously driven. I think that's sexier than something that stands around in a garage all the time looking brand new. So for me this is not a situation I'm lusting for, to have a car looking like new. If there's some wear and tear on the car, and if the car shows that it's used the way it should be, then it's like some wrinkles on a beautiful woman's face. It looks even more interesting. For me, at least. But a car has to be clean - especially the wheels.
PP: So you have your own hysteria ?
AP: [Smiles] Yes, wheels have to be clean - inside and out !
PP: But you feel signs of use add character...
AP: Yeah, it adds character. (...)

http://www.stanceworks.com/2013/09/earned-patina-andrew-cannons-imsa-bmw-e9-csl/

Alcantara is eigenlijk een textiel dat best wordt gemanipuleerd met handschoenen om. Het zweet van de handen en sommige handlotions hebben de neiging om achter te blijven in de vezels. zelf heb ik nooit vuile handen gezien ik n.a.v. de job tientallen soms tientallen keren per dag de handen was. De keuze van de zepen moeten dan ook aan de vettige kant zijn anders krijg je huidproblemen. Die kinesisten hebben dus allicht tere handjes. ;)
Als ik met mijn nagelborsteltje over het alcantara beweeg zie ik een pak stofdeeltjes eruit komen. Is dat een probleem? Allicht niet, maar ik houd wel van de zachtheid van de alcantara wanneer al de vezeltjes mooi rechtstaan. Is dat bij mij alleen? Ik weet het niet. Het zou ook kunnen dat er kwaliteit bestaat onder de alcantara, maar daar ben ik niet in onderlegd. Ik heb hier trouwens al ergens horen beweren dat Porsche alcantara qua kwaliteit het beste zou zijn. Ben dus ook benieuwd hoe de alcantara van het  CS-stuur zal aanvoelen en onderhouden. Wordt vervolgd. ;)
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2020, 21:05:49 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2020, 21:27:31 »

Had hem al door hoor die MET de sportremmen en de armsteun maar was meer voorstander vh blauwe interieur  >:D

Over smaken en kleuren...  8)

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2020, 21:33:33 »
Had hem al door hoor die MET de sportremmen en de armsteun maar was meer voorstander vh blauwe interieur  >:D

Over smaken en kleuren...  8)
Die dan een zwarte genomen heeft? 😁 nu ben ik benieuwd 🤓

Testwagen was een sakhir orange. Mooi maar ik denk dat ik na 3 maanden die kleur beu zou zijn.
Ik heb heel hard getwijfeld tussen zwart en hockenheim.

Gelukkig is er in de M2C niet veel keuze qua kleuren en opties, dat maakt beslissingen al ieeeeeets makkelijker 😆

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2020, 22:07:30 »
Die dan een zwarte genomen heeft? 😁 nu ben ik benieuwd 🤓

Testwagen was een sakhir orange. Mooi maar ik denk dat ik na 3 maanden die kleur beu zou zijn.
Ik heb heel hard getwijfeld tussen zwart en hockenheim.

Gelukkig is er in de M2C niet veel keuze qua kleuren en opties, dat maakt beslissingen al ieeeeeets makkelijker 😆

Neuneu die nam ook een Hockenheim maar met blauw interieur , donkere velgen, ... ikke dus  8)

Dat Valencia is idd ook knap maar vrees idd dat je dat snel beu bent  8)

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2020, 00:23:29 »
En nog eentje erbij, ze gaan hier precies goed  :D
Knappe bak  :thumbsup:
De stockwagens en zeer mooie kortingen zullen dit zeker mee stimuleren en het feit dat het een superleuke wagen is (die we binnen paar jaren niet meer nieuw zullen kunnen kopen).

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2020, 00:28:00 »
Maar daar bestaat een simpele oplossing voor: laat het alcantara/leer M Performance Parts sportstuur met 12h marker + caboninleg plaatsen.  Alcantara voelt nooit koud aan.  Ik heb dat met 50% korting gekregen. :)
Ik zou dan voor het volledige alcantara stuur van de M4/M3 CS gaan...of dat van de M2 CS als dit beschikbaar gaat worden wanneer de eerste CSen geleverd zijn.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2020, 00:33:52 »
Als je into auto's bent is dit inderdaad het beste gevoel dat er is...vandaar ook M2 als mijn daily. Elke morgen (hoe vroeg ook) denk ik al 3 jaar non stop hoe fantastisch het is dat ik hier mee kan rijden nr mijn werkbestemming....idem s' avonds als ik gedaan heb. Dan wandel ik nr mijn wagen en word ik al happy bij het idee van er mee te kunnen rijden.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2020, 00:38:17 »
Proficiat! En eindelijk wordt er eens een manuele voorgesteld hier op het forum.
Manueel?  :iono:
De enige manuele M2's op het forum zijn een paar N55 M2's en geen enkele competition bij mijn weten.
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2020, 00:45:45 door Franzino »

Offline Capitol

• Grand Prix Winner
2020 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2020, 08:39:08 »
Dat bedoel ik ook, hierboven in de eerste post staat toch: “Transmission manual”.
Dus ik ging ervandoor dat er eindelijk nog eens iemand een manuele had gekocht.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2020, 08:43:15 »
Als je into auto's bent is dit inderdaad het beste gevoel dat er is...vandaar ook M2 als mijn daily. Elke morgen (hoe vroeg ook) denk ik al 3 jaar non stop hoe fantastisch het is dat ik hier mee kan rijden nr mijn werkbestemming....idem s' avonds als ik gedaan heb. Dan wandel ik nr mijn wagen en word ik al happy bij het idee van er mee te kunnen rijden.

Idd nothing can beat that feeling  :clap:

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2020, 08:44:34 »
Manueel?  :iono:
De enige manuele M2's op het forum zijn een paar N55 M2's en geen enkele competition bij mijn weten.

BIV zal er ook wel voor iets tss zitten denk ik  8)

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2020, 08:49:54 »
Dat bedoel ik ook, hierboven in de eerste post staat toch: “Transmission manual”.
Dus ik ging ervandoor dat er eindelijk nog eens iemand een manuele had gekocht.

Das een beetje raar van de VIN decoder. Daar staat steeds "manual" als je dan doorscrollt naar beneden zie je de optie wel staan:

Trouwens, ik heb opgemerkt dat in het systeem van de stockwagens van BMW je soms ook "manual" ziet staan terwijl het een DKG is.

We zullen eerst de inrijperiode eens overleven zie  >:D
Helaas zit ik volgende week in het buitenland voor het werk, dus kan ik nog niet alles meteen regelen  :-\

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 2 februari 2020, 10:02:35 »
Proficiat met de aankoop van deze knappe wagen!  :thumbsup:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2020, 10:03:29 »

Dit is het juiste gevoel Wouter en dat heb ik ook tekens ik met de wagen rijd: « Freude am Fahren » is dus geen uitvinding.  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2020, 10:25:38 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #29 Gepost op: 2 februari 2020, 10:16:39 »
Das een beetje raar van de VIN decoder. Daar staat steeds "manual" als je dan doorscrollt naar beneden zie je de optie wel staan:

Trouwens, ik heb opgemerkt dat in het systeem van de stockwagens van BMW je soms ook "manual" ziet staan terwijl het een DKG is.

Idd is bij de mijne ook, wandelende bmw-encyclopedie @Artemis heeft me op mijn gemak gesteld :

"MANUAL" (ENG) / "HECK" (DL) staat vermeld in de VIN specificaties van elke F87 M2 hoor (dus zowel de 6MT als de M-DCT).

Binnen de BMW classificatie wordt M-DCT steevast geklasseerd als 'MANUAL', omdat er geen 'torque convertor' (koppelomvormer) inzit.  Zoniet zou er "AUT" (automatic) vermeld staan. “