Auteur Topic:  2020 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG  (gelezen 15589 keer)

Offline smeersd

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: 2020 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #480 Gepost op: 13 september 2020, 16:28:10 »
Voor diegenen die nog interesse hebben, zoals ik, in het topic van Pol aangaande zijn CS,staat hier in het gedeelte 'algemeen'  in het onderdeel ///Mpower het uitgefilterde topic van hem. Trouwens ik heb geen enkele zin om in het engels te liggen leuteren op een buitenlands forum om zijn ervaringen te volgen hoor. :) ;)

+1

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #481 Gepost op: 13 september 2020, 16:35:17 »
@ TS: je spreekt van grotere remmen op de uwe, upgraden gedaan?
Nee, zijn de standaard grotere remmen van BMW. 21-09 mag hij binnen voor een garantie gevalletje (gordelslot rechtsachter dat constant reutelt als er iemand meerijdt) en dan gaan ze ook naar mijn remmen kijken. Want nu "zoemen" ze redelijk bij het remmen.

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #482 Gepost op: 13 september 2020, 17:04:13 »
Nee, zijn de standaard grotere remmen van BMW. 21-09 mag hij binnen voor een garantie gevalletje (gordelslot rechtsachter dat constant reutelt als er iemand meerijdt) en dan gaan ze ook naar mijn remmen kijken. Want nu "zoemen" ze redelijk bij het remmen.

Benieuwd naar de oplossing van je gordel Xavier want de mijne heeft het ook als er een passagier vanachter zit.

Maar is denk ik bij alle M2’s hoorde het ook soms in een zeer knappe CS waar ik onlangs het genoegen had om mee te rijden.

“Gezond” jaloers op de CS en vooral op het TOP adaptieve onderstel  :bow: wat een beest is die wagen  :clap:

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #483 Gepost op: 13 september 2020, 17:08:21 »
Normaal komt er een nieuwe in rechts. Links heeft hij het niet bij mij.  :iono:

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #484 Gepost op: 13 september 2020, 17:09:37 »
Normaal komt er een nieuwe in rechts. Links heeft hij het niet bij mij.  :iono:

Daar moet ik eens opletten. In de CS was het idd ook rechts.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #485 Gepost op: 13 september 2020, 21:30:39 »

In de meeste tests aangaande de CS zijn de autojournalisten grotendeels gematigd positief tot positief.
De meerwaarde van een dergelijk model zit hem in een toekomstige verzamelaarswaarde door de beperkte oplage.
Persoonlijk vind ik hem zeer mooi en geslaagd maar zelf zou ik de CS nooit kopen wegens te duur,aangezien men voor dergelijk budget reeds een goed aangeklede G80/G82 zal hebben. :///M:
Het sakhir monster in actie

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #486 Gepost op: 13 september 2020, 21:34:02 »
In de meeste tests aangaande de CS zijn de autojournalisten grotendeels gematigd positief tot positief.
De meerwaarde van een dergelijk model zit hem in een toekomstige verzamelaarswaarde door de beperkte oplage.
Persoonlijk vind ik hem zeer mooi en geslaagd maar zelf zou ik de CS nooit kopen wegens te duur,aangezien men voor dergelijk budget reeds een goed aangeklede G80/G82 zal hebben. :///M:

Volledig akkoord mee en persoonlijk is dat toch nog meer auto  :imho:

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #487 Gepost op: 13 september 2020, 22:20:24 »
Ik vind de CS een zéér knappe wagen!  :drool:  ok, hij is wat overprijsd (voor mij dan toch jammer genoeg), maar het is natuurlijk ook een gelimiteerde versie hé, wat het dan toch terug wat meer aanvaardbaarder maakt. ik heb er nog niet met gereden, maar ik denk voor op circuit dat het de max moet zijn. Wat ik nu wel geleerd heb, is dat zelfs de grote remmen van BMW niet voldoen om op een circuit als Zolder echt het onderste uit de kan te halen. Maar mits een klein beetje aanpassingen zoals beter blokken, andere remolie en misschien stalen remleidingen denk ik dat je al een goede stap vooruit maakt. Daar dan nog een (semi) slick er op en  >:D

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #488 Gepost op: 14 september 2020, 07:17:24 »
Gezien de optiepolitiek van de Duitse merken kunnen ze eenvoudig een "track pack" maken met weer wat extra prul en andere ophanging, remmen, olie voor een overdreven prijs  :razz:

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #489 Gepost op: 15 september 2020, 15:45:51 »
Een vraagje: zijn er hier in MIJN topic bepaalde posts verwijderd? Indien wel, mag ik ook eens weten waarom? En wie bepaald hier eigenlijk wat er wel of wat er niet, (en van wie) er iets mag gepost worden?

Offline Lt_Castillo

• Pole Position
« Reactie #490 Gepost op: 15 september 2020, 16:39:00 »
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #491 Gepost op: 15 september 2020, 16:50:23 »
Een vraagje: zijn er hier in MIJN topic bepaalde posts verwijderd? Indien wel, mag ik ook eens weten waarom? En wie bepaald hier eigenlijk wat er wel of wat er niet, (en van wie) er iets mag gepost worden?

Ja er zijn posts verwijderd... Redelijk veel. Heb ook de vraag aan de mods gesteld, omdat er niks negatief stond maar veel posts wegzijn. Ze willen eventuele escalaties vermijden door verhaal Pol/Mario68, dus spelen ze kort op de bal... Niks persoonlijks op niemand...

Met andere woorden, zit geen kwaad opzet achter, eerder enige voorzichtigheid. Denk dat we gewoon per onderwerp, apart beter een topic starten dan... Of in geval van M2, in het zeverhoekje...

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #492 Gepost op: 15 september 2020, 17:15:27 »
Ja er zijn posts verwijderd... Redelijk veel. Heb ook de vraag aan de mods gesteld, omdat er niks negatief stond maar veel posts wegzijn. Ze willen eventuele escalaties vermijden door verhaal Pol/Mario68, dus spelen ze kort op de bal... Niks persoonlijks op niemand...

Met andere woorden, zit geen kwaad opzet achter, eerder enige voorzichtigheid. Denk dat we gewoon per onderwerp, apart beter een topic starten dan... Of in geval van M2, in het zeverhoekje...
+1.

Ik heb hier gisterenavond een 20-tal berichten gewist omdat bepaalden off-topic begonnen te roepen, gevolgd met +10, +1000, +10000.
Het was off-topic, maar daarmate laag dat het enigzins nog on topic was omdat het ging over M2C vs M2CS. Het was eigenlijk de moeite niet om over in te grijpen. Iedereen weet dat op dit forum een off-topic toegelaten is zolang het enigzins over het betreffende onderwerp gaat, dit in tegenstelling tot andere fora.
Gezien de eerdere escalaties in dit betreffende sub-board van het forum heb ik het niet de moeite gevonden om dit weer te laten escaleren en weer de verwijten te moeten lezen van 'die mogen het wel , en anderen mogen het niet'.

Ik ga hier ook even mijn persoonlijke mening neerschrijven :

Zoals @r1sthebest zelf al heeft aangehaald waren deze posts zeker niet te hard off-topic, en is het eigenlijk jammer dat een moderator moet gaan ingrijpen omdat er zich groepjes lijken te vormen.
Dit begint een beetje op een spelletje te lijken  :imho:, en het begint vermoeiend te worden.
Lees wel dat dit een persoonlijke mening is, en geen vastgesteld feit.

- Signature adjusted for being outdated-

Offline stevos

• World Champion
« Reactie #493 Gepost op: 15 september 2020, 17:52:58 »
Naar mijn mening mocht de discussie gevoerd worden, maar was ze al in het stadium gekomen dat er ijsschaatsen aan de voetjes gedaan dienden te worden  ;)

@r1sthebest hoe is intussen het met de remmerij?
Ik vraag me af of met dat gepiep/kraak je schijven niet geraakt zijn.  :blink:

Sowieso als je wil tracken andere brake pads en olie - ben me her en der ook aan het informeren.  :thumbsup:

Castrol SRF remolie en mss een Endless ME20 of Endless CC43 blokjes steken. Geen idee van de kostprijs van al dat lekkers  ;D

Offline r1sthebest

• World Champion
« Reactie #494 Gepost op: 15 september 2020, 18:24:58 »
Ik ben hier nu bijna 9 lid en heb volgens mij nog nooit iemand persoonlijk aangevallen of zelfs (heel) negatieve kritiek geschreven. Het is ergens wel normaal dat er een soort groepjes gevormd worden omdat de ene persoon zich meer interesseert in dit soort wagen, en een ander persoon in een andere wagen. Zo zul je mij niet snel iets zien posten in de x-reeks, of z-reeks,..  topics. Daar zullen volgens mij toch ook wel "groepjes" zijn die meer reageren op elkaars posts? :iono:
Volgens mij was hier niets verkeerd gepost, wat ik dan ook jammer vind dat een moderator zich geroepen voelt om in te grijpen en bepaalde posts te verwijderen. Mij is het zeker en vast niet om vriendjespolitiek te doen. Dit wou ik hier toch even meegedeeld hebben.
En nu terug "on topic". De remmen zoemen volgens mij al iets minder, maar als ik echt doortrap hoor ik ze nog heel goed. Maandag gaat de wagen binnen en dan zien we wel. De blokken en olie ga ik sowieso upgraden. Misschien de leidingen ook. Maar die ap's blijven wel in mijn ogen prikken  :exited:  mocht ik zeker zijn dat ik met deze wagen nog redelijk wat op circuit zou gaan zou ik dit MISSCHIEN  wel overwegen. Maar voor hetzelfde geld doe ik bijna geen circuit meer. En dan zou het geld in het water zijn. Time will tell.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #495 Gepost op: 15 september 2020, 18:33:32 »

Naar mijn mening mocht de discussie gevoerd worden, maar was ze al in het stadium gekomen dat er ijsschaatsen aan de voetjes gedaan dienden te worden  ;)
Inderdaad, jammer weliswaar.

Volgens mij was hier niets verkeerd gepost, wat ik dan ook jammer vind dat een moderator zich geroepen voelt om in te grijpen en bepaalde posts te verwijderen. Mij is het zeker en vast niet om vriendjespolitiek te doen. Dit wou ik hier toch even meegedeeld hebben.

I agree, maar gezien het al begon te escaleren zat er niets anders meer op.
Men kan op eieren blijven lopen, maar dan is het wachten tot de schaal barst.
Ik zou voorstellen om de eieren gewoon van de grond te nemen zodat iedereen wat kan rondhuppelen.

En dan nu, on topic want dat is dit topic zeker waardig.
- Signature adjusted for being outdated-