Als weekendwagen heeft de Z4 voorsprong op M2, M3 en M4. Stock gaat de Z4 reeds sneller rond de nordschleiffe dan een M2 en we weten allemaal dat de B58 motor zonder probleem wat extra pk's en Nm's aankan :-)
Nadelen: tweezitter, meer lawaai in 't interieur al valt dat zeer goed mee, zetel hangt zeer dicht bij de grond wat voor een vijftiger toch geen sinecure is bij in- en uitstappen, harman kardon geluidsinstallatie heeft moeite om klank te spreiden bij open dak (tip: kofferruimte gedeeltelijk opvullen met piepschuim helpt veel om diepere en zuivere bas te spelen), gevoelig voor steenslag, Z4 heeft minder harde lak dan andere bimmer modellen
Voordelen: strak bochtenwerk door kortere en bredere wielbasis, open dak bij goed weer, mooier motorgeluid maar dat is uiteraard persoonlijk
Voorsprong zou ik niet direct zeggen. Ik zie de Z4 eerder als de ideale daily en zomercruiser, daar een

veel meer focus legt op sportief rijden. Qua tijden heb ik geen enkel idee, maar cijfertjes zijn maar cijfertjes. Maar zou mij verbazen dat een Z4 meer trackgericht is dan bv. een M2. Denk dat je na 2-3 rondjes daar ook al het verschil zal merken.
Heb vroeger een M140 gehad, zelfde motor in een nog lichtere kas. Als je dan in een M2 stapt heb je na 50m begrepen dat je met een ander kaliber te maken hebt. Klopt dat de B58 wat extra PK aankan, maar een M2 N55 en M3 S55 ook. De vraag is alleen, is dat nog nodig

Grootste nadeel is voor mij ook de 2 zit, daar wij hier thuis met 3 zijn

Anders zou deze mijn M3 wel eens kunnen vervangen als daily