Auteur Topic:  2019 - G20 - 330e - Dravitgrau  (gelezen 6891 keer)

Offline Bakerman911

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Re: 2019 - G20 - 330e - Dravitgrau
« Reactie #120 Gepost op: 16 september 2020, 22:30:57 »
Aha ok, nog niks van gehoord ??? ??? ???

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #121 Gepost op: 16 september 2020, 22:56:58 »
Aha ok, nog niks van gehoord ??? ??? ???
De stekker modellen van BMW die worden getroffen door het probleem, zijn van de 3-serie (inclusief de Touring), de X1, de X2, de X3, de X5, de 2-serie Active Tourer, de 5-serie (inclusief de Touring), de 7-serie en de Mini Countryman. Interne controles lieten zien dat er op de accu’s mogelijk resten van omliggend laswerk achtergebleven zijn. Dat kan in het ergste geval zorgen voor kortsluiting. Het gaat om exemplaren uit de productieperiode van 13 maart tot 6 augustus 2020.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Bakerman911

• Warming Up
  • *
« Reactie #122 Gepost op: 17 september 2020, 13:16:34 »
Alléé, weer iets bijgeleerd :bow: :bow: :bow:

Offline DCGT

• Warming Up
  • *
« Reactie #123 Gepost op: 17 september 2020, 20:03:24 »
Dat zijn idd serieuze cijfers. Hopelijk heb je uw garantie op de motor niet nodig zoals ik op men 420d in der tijd nodig had. ;-)

Dat vraag ik me nog steeds af: als je het motormanagement aanpast vervalt de garantie. Ik heb in het verleden al allerlei dingen voorgehad in garantie (ERG klep, koeling ERG, start/stop batterij stuk, ...) Als je bij APEC een stage 1 tuning op je BMW laat uitvoeren , zal BMW dan niets meer in garantie uitvoeren 🧐 ?

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 17 september 2020, 20:11:33 »
Dat vraag ik me nog steeds af: als je het motormanagement aanpast vervalt de garantie. Ik heb in het verleden al allerlei dingen voorgehad in garantie (ERG klep, koeling ERG, start/stop batterij stuk, ...) Als je bij APEC een stage 1 tuning op je BMW laat uitvoeren , zal BMW dan niets meer in garantie uitvoeren 🧐 ?

Een simpel antwoord: NEEN indien de tuningsoftware wordt ontdekt, maar en dan komt de MAAR => als je de software opnieuw origineel zet, zal BMW niet voor elk garantiegeval in de FASTA gegevens gaan kijken. Time is money. En bij de dealer lezen ze gewoon uit en stellen ze zich geen vragen... Dus afhankelijk of BMW de moeite wil doen om zover te graven, zal je in de meeste gevallen nog garantie kunnen bekomen.

Offline DCGT

• Warming Up
  • *
« Reactie #125 Gepost op: 17 september 2020, 20:28:45 »
Een simpel antwoord: NEEN indien de tuningsoftware wordt ontdekt, maar en dan komt de MAAR => als je de software opnieuw origineel zet, zal BMW niet voor elk garantiegeval in de FASTA gegevens gaan kijken. Time is money. En bij de dealer lezen ze gewoon uit en stellen ze zich geen vragen... Dus afhankelijk of BMW de moeite wil doen om zover te graven, zal je in de meeste gevallen nog garantie kunnen bekomen.

Voor mij, met alle respect voor de prachtige snelle getunde wagens op het forum, een reden om het niet te doen. Er gaat tegenwoordig zo veel mis met nieuw geleverde wagens dat ik niet graag de kosten zou betalen als men weigert iets in garantie te doen.

Iets anders, ik heb bij overname van mijn auto in juni bij levering van mijn nieuwe BMW drie verschillende formulieren moeten ondertekenen dat er geen motoraanpassingen of tuning werden uitgevoerd aan de dagen die werd overgenomen, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.

En sorry, ik vergat nog te vermelden dat ik het een prachtige 330e vind  :ontopic:

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #126 Gepost op: 17 september 2020, 20:33:07 »
Voor mij, met alle respect voor de prachtige snelle getunde wagens op het forum, een reden om het niet te doen. Er gaat tegenwoordig zo veel mis met nieuw geleverde wagens dat ik niet graag de kosten zou betalen als men weigert iets in garantie te doen.

Iets anders, ik heb bij overname van mijn auto in juni bij levering van mijn nieuwe BMW drie verschillende formulieren moeten ondertekenen dat er geen motoraanpassingen of tuning werden uitgevoerd aan de dagen die werd overgenomen, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.

En sorry, ik vergat nog te vermelden dat ik het een prachtige 330e vind  :ontopic:

Is en blijft altijd een risico. Doet BMW al vele jaren ze, papieren laten tekenen. Dan doen ze mocht er toch ooit boven water komen dat de auto getuned was, ze alle facturen kunnen doorschuiven naar de vorige eigenaar...

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #127 Gepost op: 17 september 2020, 21:01:31 »
Blijkbaar gaat de nieuwe ISTA automatisch checken op tuning als ze nog maar de wagen aankoppelen in de garage. Staat te lezen verschillende fora.
Mailtje naar BR Perf gestuurd daarover maar die mannen antwoorden ineens ni meer  ;D

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #128 Gepost op: 17 september 2020, 21:10:17 »
Blijkbaar gaat de nieuwe ISTA automatisch checken op tuning als ze nog maar de wagen aankoppelen in de garage. Staat te lezen verschillende fora.
Mailtje naar BR Perf gestuurd daarover maar die mannen antwoorden ineens ni meer  ;D

Hoe bedoel je? Dat is toch altijd al zo geweest? De nieuwste BMW's hangen zelf online tegenwoordig voor eventuele updates binnen te halen. Zou me niet verbazen dat ze dan al zien van zodra de DME gemanipuleerd wordt dat ze op de server uw auto flaggen en gedaan. Maar denk dat je die service wel kan afzetten.

Uiteindelijk is alles te omzeilen...

Offline HeavyD

• Pole Position
« Reactie #129 Gepost op: 17 september 2020, 21:18:44 »
Hoe bedoel je? Dat is toch altijd al zo geweest? De nieuwste BMW's hangen zelf online tegenwoordig voor eventuele updates binnen te halen. Zou me niet verbazen dat ze dan al zien van zodra de DME gemanipuleerd wordt dat ze op de server uw auto flaggen en gedaan. Maar denk dat je die service wel kan afzetten.

Uiteindelijk is alles te omzeilen...
Ik weet niet dat dat al was. Lijkt me vanaf juli zo.
Citaat
PSA: Latest version of ISTA (4.24.x) now auto-flags cars with “aftermarket software”

"I just had my 2018 G30 540i serviced to get one of the DRLs replaced due to it going out.

My SA just called me and said that when they plugged the car to scan it for faults, ISTA automatically flagged my car as having had aftermarket flash (BM3). I did re-flash and re-lock the DME with the stock tune before taking it in. He also told me that ISTA used to not do that and they’d have to dig for it and would only flag it if you were being a dick about it and trying to fight for a warranty repair when clearly the tune caused the issue. However, now it seems like ISTA is auto-flagging anytime you scan the car similar to how VAG does it with their VCDS/VAG-COM software.

Fortunately, he did mention that the rest of my CPO warranty not related to power-train is still intact and thankfully the headlight replacement is covered (it was a $6k repair!!!). Also, since my dealer is super chill with mods, he also told me he’d fight for it if the issue was clearly not caused by the tune.