Auteur Topic:  2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG  (gelezen 4714 keer)

Offline Pol

• Trade Count: (0)
  • World Champion
2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG
« Reactie #90 Gepost op: 25 december 2019, 10:46:28 »
Komende van een adaptieve ophanging is met dat gisteren ook opgevallen.
Ik reed gisteren in de Vlaamse Ardennen en op de slechte macadam banen, banen vol met hobbels en kassei voelde de M2C aan als een harde auto. Maakt hem op zo banen ook meer een 'rammelkarretje' waardoor je sneller eens iets hoort vibreren, rammelen...
Ik weet niet wat het verschil van afstelling van de vering van de M2 met de M2 Comp. is, maar die hardheid van vering afhankelijk van het wegdek leidt natuurlijk naar bepaalde geluiden al zie  ik dit niet direct als rammel geluiden. Maar wat ik wel heb ondervonden is dat de overstap naar Michelin Pilot S4 een verschil maakt in de positieve zin op dat gebied. Maar goed, iedereen weet dat bandenkeuze hier effect op heeft. Mijn winterset van 40” t.o.v. 35” in de zomer is een groot verschil en uiteraard niet enkel vanwege de zachtere compound.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 25 december 2019, 10:50:59 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

• Pole Position
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silber - M DKG
« Reactie #91 Gepost op: 25 december 2019, 11:07:57 »
Ik weet niet wat het verschil van afstelling van de vering van de M2 met de M2 Comp. is, maar die hardheid van vering afhankelijk van het wegdek leidt natuurlijk naar bepaalde geluiden al zie  ik dit niet direct als rammel geluiden. Maar wat ik wel heb ondervonden is dat de overstap naar Michelin Pilot S4 een verschil maakt in de positieve zin op dat gebied. Maar goed, iedereen weet dat bandenkeuze hier effect op heeft. Mijn winterset van 40” t.o.v. 35” in de zomer is een groot verschil en uiteraard niet enkel vanwege de zachtere compound.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inderdaad niet alleen de vering maar ook banden spelen een grote rol op vlak van comfort.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #92 Gepost op: 25 december 2019, 16:22:33 »
Ja, de zilveren CI-R's staan op die foto wel dik.

Ik zou echter graag zwarte velgen willen om wat contrast te maken met het HS.

Misschien moet ik toch maar voor de OEM look gaan en de 641m's in het zwart kiezen. Op de foto's hieronder zie je dat dit duidelijk wat minder "dik" staat, maar voor de winter misschien een betere keuze ivm grip (bv. bij sneeuw).

Je kan daar perfect 245/265 of 235/255 opleggen. Voor mijn CS ben ik ook aan het uitzien voor een winterset. Nog veel tijd maar kwestie van te vergelijken. Normaal zou er iets moeten uitkopen voor de CS, tenzij men het houdt op de momenteel bestaande OEM's.
Even corrigeren : 245/265 op 641M zal allicht bij nader toezien iets te breed worden op een smallere velg. Dus misschien best tot max. 235/255 gaan. ;)
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2020, 09:18:56 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #93 Gepost op: 27 januari 2020, 22:05:30 »
Het zijn de zwarte BBS CI-R’s geworden. Besteld bij Baan Velgen. Zouden normaal volgende week aankomen 😁

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #94 Gepost op: 27 januari 2020, 22:34:22 »
Het zijn de zwarte BBS CI-R’s geworden. Besteld bij Baan Velgen. Zouden normaal volgende week aankomen 😁

Benieuwd naar het resultaat  :thumbsup:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #95 Gepost op: 28 januari 2020, 09:23:51 »

Welke maten heb je genomen?
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2020, 02:06:11 »
Beste Pol, ik heb het je al eens gezegd en zeg het nog eens. Dit is technisch niet mogelijk wat je zegt  :neener: ASD maakt als aparte versterker gebruik van de boksen, maar staat los van de kwaliteit van de HK optie. Heb onlangs mee mogen helpen om een M5 Competition (F90) te voorzien van Bower & Wilkins, komende van HK. ASD was in bepaalde testfases afgekoppeld daar kabelboom moest gewijzigd worden in de koffer. Maakt geen enkel verschil. Logisch ook, want zijn 2 "aparte" versterkers die gebruik maken van de boksen.

Het enige wat ik denk dat jij denkt te horen is dat je geen motor/rijgeluiden meer hoort tussen of bovenop de muziek, hetgeen voor u als verbeterde kwaliteit klinkt maar fysiek is er niets aan uw HK setup gewijzigd. Dit is misschien een probleem in uw softwareversie geweest. Een simpele update lost dit vaak op, net zoals stuurproblemen, versnellingsbak,...

TIP: aan iedereen die vindt dat ASD te indringend aanwezig is (vermoedelijk M2 PFL),... laat de LAATSTE ISTA LEVEL update uitvoeren bij de dealer,...
Op mijn M2 LCI is dit nog nauwelijks aanwezig en zeker niet storend of mindere kwaliteit qua audio, zelfs niet in sport+

Als je de ASD toch nog wil uitschakelen, is de softwarematige manier de makkelijkste en properste, zeker naar garantie toe  :thumbsup:
Klopt! Laatste software update voor de M2 (in mijn geval N55) brengt aantal kleine verbeteringen met zich mee (zie mij topic) en ook minder aanwezige ASD. Ik mijn ASD destijds direct uitgeschakeld met een kabel van TechnicPnP (ASD was echt storend artificieel op de N55 M2). Met de kabel moest ik niets aan mijn software laten aanpassen en was ik 100% zeker dat ik voor altijd van ASD verlost was. Software aanpassingen zien ze (als ze willen moeilijk doen bij garantieclaim)  Het zou kunnen dat bij update van software toch ASD weer terug kwam en dan moest ik die weer ergens anders laten desactiveren.

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #97 Gepost op: 30 januari 2020, 17:49:05 »
Welke maten heb je genomen?

Vooraan 9,5 x 19" met 245/35 en achteraan 10,5 x 19" met 265/35.
Banden zijn Michelin Pilot Alpin PA4 geworden.

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #98 Gepost op: 30 januari 2020, 17:56:41 »
Dat gaat een enorm knappe combo zijn :) We zijn benieuwd!

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #99 Gepost op: 30 januari 2020, 18:39:52 »
Vooraan 9,5 x 19" met 245/35 en achteraan 10,5 x 19" met 265/35.
Banden zijn Michelin Pilot Alpin PA4 geworden.

En welke kleur is het geworden. Die Nurburgring Edition vind ik niet mis voor op een zwarte wagen. Ik denk dat dit op de zwarte CS en met de rode remklauwen goed zou matchen. Ik ben zelf ook al aan het uitkijken voor een set voor de winter.
Maar ik zie die 10,5 x 19 bij Baan Velgen niet staat bij BBS. Was het niet 8,5 een 9,5 met vergelijkbare ET waarden?
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2020, 18:47:21 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #100 Gepost op: 1 februari 2020, 16:40:30 »
Het zijn de zwarte met zilverkleurige lip geworden. Maten zijn wel degelijk 10,5 en 9,5 (zie cut-out van factuur).

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #101 Gepost op: 1 februari 2020, 16:45:53 »
Hebben jullie op de “dry carbon” inlegstukken eigenlijk ook zo van die haartjes die niet mooi meegvlochten zijn? Heb het eigenlijk alleen op de middenconsole. De andere inlegstukken hebben dit precies niet. Niet makkelijk op foto vast te leggen, maar poging hieronder...

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #102 Gepost op: 1 februari 2020, 16:48:58 »
Het zijn de zwarte met zilverkleurige lip geworden. Maten zijn wel degelijk 10,5 en 9,5 (zie cut-out van factuur).

Ok bedankt. 't Is in de Nürburgring versie dat ze niet bestaan in 10,5. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

• Pole Position
« Reactie #103 Gepost op: 4 februari 2020, 08:45:45 »
Hebben jullie op de “dry carbon” inlegstukken eigenlijk ook zo van die haartjes die niet mooi meegvlochten zijn? Heb het eigenlijk alleen op de middenconsole. De andere inlegstukken hebben dit precies niet. Niet makkelijk op foto vast te leggen, maar poging hieronder...

Na het zien van uw reactie heb ik het ook eens bekeken op mijn M2C en jawel bij mij is dit ook het geval.
Had ik uw reactie niet gezien dan was dit mij nooit opgevallen. Je moet er wel extreem op beginnen kijken om het te zien.

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #104 Gepost op: 4 februari 2020, 08:48:54 »
Na het zien van uw reactie heb ik het ook eens bekeken op mijn M2C en jawel bij mij is dit ook het geval.
Had ik uw reactie niet gezien dan was dit mij nooit opgevallen. Je moet er wel extreem op beginnen kijken om het te zien.

Ik ben dan ook van de details  ;D ;D ;D

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #105 Gepost op: 4 februari 2020, 09:39:39 »

Je moet dan ook eens zien Olivier naar die oude gevlochten stoelen van vroeger, daar was ook één en ander van te zetten. Al wordt die gevlochten structuur nu wel machinaal gemaakt, maar daar zal dan misschien wel de reden achter zitten. Als je de snelheid ziet hoe 'Picanol' nu weefsel verwerkt... :iono: een voorbeeldje hé, dat van Picanol. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline reff13

• Pole Position
« Reactie #106 Gepost op: 4 februari 2020, 16:01:50 »
Picanol weeft momenteel niet veel, vrees ik  :-X

Offline Pol

• World Champion