Auteur Topic:  2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG  (gelezen 11748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Capitol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 572
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #240 Gepost op: 12 januari 2020, 20:02:25 »
Ik denk dat je voor Remus ook bij Performance Shop Geel terecht kan.

Online smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1684
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #241 Gepost op: 12 januari 2020, 20:16:12 »
CarPerfection in Steenhuffel is ook een topkerel

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1189
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #242 Gepost op: 12 januari 2020, 20:16:43 »
Zou je beter niet wachten tot er een MPerformance uitlaat verschijnt?  Ik neem aan dat die er toch gaat komen voor een M2C?
Op de mijne is dat de leukste en beste optie dat ik genomen heb.

Voor zover mij bekend was er een M Performance Parts uitlaat (MPE) gepland voor de M2C, maar uiteindelijk heeft BMW die dan toch niet uitgebracht voor de Europese markt.  En de MPE voor de N55 M2 mag niet op de M2C (voor zover dat technisch al mogelijk zou zijn op een M2C, hetgeen ik niet weet).  Homologatieproblemen sedert september 2018 omwille van verstrengde Europese regelgeving.  Op mijn M2 zat de MPE die de N55 mooie liedjes kon laten zingen.  Mijn M2C zingt niet, maar praat hooguit.  M2 CS zou beter klinken, maar nooit meer de decibels van de N55 M2 MPE.  Indien BMW de M2 CS uitlaat zou aanbieden voor de M2C (hetgeen ik betwijfel - je zal waarschijnlijk moeten bewijzen dat je een M2 CS hebt) kunnen we er wel eens over nadenken indien dat uitlaatgeluid de moeite is.

Dan maar aftermarket ? Als die uitlaat de toegelaten geluidsnormen overschrijdt, is de auto niet meer 'street legal'.  Bij de autokeuring moeten ze de auto dan in principe afkeuren.  En vóór en na keuring de uitlaat wisselen, is nogal een gedoe en gesjoemel.  Ok, in de praktijk is de politie er tot nu toe nogal soepel in, maar dat kan best wel eens veranderen in de toekomst indien ze daar streng op beginnen letten of indien er klachten komen over jouw autogeluid.  In principe kunnen ze je verbaliseren en verbieden om nog met de auto te rijden zolang die lawaaierige uitlaat er nog opzit.  Tot nu toe gebeurt dat niet, maar de tijden zijn aan het veranderen.

En zeg nooit nooit: in Monaco mochten dure auto's zich zogezegd ook alles permitteren en de politie zou altijd blijven gedogen want het hoorde zogezegd bij het mondaine imago van Monaco.  Da's veranderd sinds 2018.





Online smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1684
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #243 Gepost op: 12 januari 2020, 20:21:02 »
Allemaal goed en wel maar een sportwagen zonder geluid is als beeld zonder klank  :wiggleyes:
En een uitlaat wisselen is nu ook geen 4u werk.
Ik nam het risico  :thumbsup:

Offline yakkoox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 933
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #244 Gepost op: 12 januari 2020, 20:22:07 »
Akrapovic zie je ook niet onder de diffuser onderuit komen.
Remus heeft 2 systemen
Een sport en een race. Die jij opnoemt met die 2 buizen is de race versie en deze is niet CE gekeurd.
De sport versie komt trouwens eveneens niet onder de diffuser onderuit.

Een AA midpipe samen met de sport einddemper van Remus is ook een optie en deze komt meer overeen met de n55 van geluid. Ipv het rasperige van de s55

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #245 Gepost op: 12 januari 2020, 22:00:54 »

En zeg nooit nooit: in Monaco mochten dure auto's zich zogezegd ook alles permitteren en de politie zou altijd blijven gedogen want het hoorde zogezegd bij het mondaine imago van Monaco.  Da's veranderd sinds 2018.





Klopt helemaal. Wij hebben een verblijf op een 10-tal km van Monaco in de richting van Nice. Wij zijn nl. gelegen op één van die bochtige wegen waar sportieve wagens zich eens goed kunnen laten gaan, nl. langs de Moyenne Corniche met uniek zicht op de Middelandse zee. Die wegen zijn daar echt wel het paradijs om je eens goed te laten gaan in schril contrast met Monaco-Monte Carlo.
Ik ken de streek dus zeer goed en ga af en toe eens naar Monaco om eens de sfeer te gaan opsnuiven. En het is inderdaad een politiestaat geworden. Elke wagen en vooral deze met vreemde nummerplaten worden extra in de gaten gehouden. Bij het binnenkomen van het staatje staan steeds een paar agenten alles goed bekijken. Je moet je daar niet veel permitteren. Met mijn M2 zou ik daar nooit heengaan, je kan daar echt niks meer gaan doen. Het verkeer is er chaotisch tenzij je er buiten het seizoen op bepaalde uren, bijvoorbeeld buiten de spitsuren tussen 10 en 15 uur kan naartoe gaan.
Enfin, ik ga daar dus naartoe met onze Seat Leon met Franse nummerplaat. Met dergelijk wagentje kan je nog een beetje onopvallend rondrijden en heb je geen last van de politie.
Andere wagens waar ze geen probleem mee hebben zijn de Rolls Royce , Bentleys e.d. die weinig of geen lawaai maken en wel meestal door het oudere publiek worden bestuurd om te gaan paraderen rond Café de Paris en de Casino. De Ferrari's , de Lambo's e.d. toeren daar wel nog rond, ,maar zijn heel braafjes. En als ze eens voluit willen gaan zakken ze af in onze richting via de Corniches richting Nice. Wij horen ze van op afstond aankomen en hebben daar uiteraard ook geen probleem mee, dit is daar 'part of live', het hoort bij de omgeving : "zien en gezien worden". In het dorpje waar wij verblijven maakt het défilé van die supercars ook deel uit het dagelijks ritueel. Verschil is dat die show minder feetback krijgt gezien mensen daar ook minder fake zijn. ;)
Maar wie met dergelijke Supercar gaat eten in het bekende sterrenrestaurant "la Chèvre d'or" krijgt dan wel een eyecatcher-plaatsje op de piepkleine parking van de zaak. Deze ligt nl. in het zicht van de vele toeristen die het Middeleeuwse dorp komen bezoeken en er niet kunnen naast kijken. Zo haalt het Hotel-Restaurant daar ook nog zijn voordeel bij. ;)
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2020, 09:32:27 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #246 Gepost op: 14 januari 2020, 12:06:47 »
Akrapovic zie je ook niet onder de diffuser onderuit komen.
Remus heeft 2 systemen
Een sport en een race. Die jij opnoemt met die 2 buizen is de race versie en deze is niet CE gekeurd.
De sport versie komt trouwens eveneens niet onder de diffuser onderuit.

Een AA midpipe samen met de sport einddemper van Remus is ook een optie en deze komt meer overeen met de n55 van geluid. Ipv het rasperige van de s55

Je hebt gelijk over de Remus uitlaat.
Ik zag een filmpje op YouTube, van de vlogger Joe Achilles, die een Remus installeerde. Dat zal dan waarschijnlijk de RACE versie zijn die niet CE gekeurd is.
Vraag me af in welke mate je er problemen met zou krijgen bij een nieuwe wagen. De eerste 4 jaar moet je alvast niet naar de keuring en lijkt me nu ook niet dat de Politie opeens onder uw wagen gaat hangen om alles te controleren.
Of je die bak al dan niet van onder de originele diffursor ziet kan ik nog niet 100% zeggen. Op foto's die ik gevonden heb met de originele diffusor zie je het wel nog een stuk zitten en op de andere foto waar ze een diffusor van het merk gebruiken (akrapovic of Remus) zie je de bak niet zitten.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #247 Gepost op: 14 januari 2020, 12:10:26 »
Je hebt gelijk over de Remus uitlaat.
Ik zag een filmpje op YouTube, van de vlogger Joe Achilles, die een Remus installeerde. Dat zal dan waarschijnlijk de RACE versie zijn die niet CE gekeurd is.
Vraag me af in welke mate je er problemen met zou krijgen bij een nieuwe wagen. De eerste 4 jaar moet je alvast niet naar de keuring en lijkt me nu ook niet dat de Politie opeens onder uw wagen gaat hangen om alles te controleren.
Of je die bak al dan niet van onder de originele diffursor ziet kan ik nog niet 100% zeggen. Op foto's die ik gevonden heb met de originele diffusor zie je het wel nog een stuk zitten en op de andere foto waar ze een diffusor van het merk gebruiken (akrapovic of Remus) zie je de bak niet zitten.
Zou het dan toch niet beter zijn de bak door een gespecialiseerde firma te laten schilderen? Als ik hoor dat daar op den duur ook nog eens bruine plekken in komen is dit toch helemaal wagen onwaardig. :iono:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #248 Gepost op: 14 januari 2020, 12:56:24 »
Zou het dan toch niet beter zijn de bak door een gespecialiseerde firma te laten schilderen? Als ik hoor dat daar op den duur ook nog eens bruine plekken in komen is dit toch helemaal wagen onwaardig. :iono:

Zoals in uw topic gezegd Pol kun je dat inderdaad doen maar is de kans groot, door de warmte, dat stukken verf eraf vallen.
Dan zit je feitelijk terug met een bak met plekken. Dat is feitelijk niet beter dan de bruine plekken.
Ik werd die bak effectief gewoon maar nu die bruine brandplekken erop komen is het echt geen zicht meer en verkl**t dit heel het zicht van de kont.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #249 Gepost op: 15 januari 2020, 09:42:47 »


M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #250 Gepost op: 15 januari 2020, 10:09:03 »


Gisterenavond al naar zitten kijken.
Vind deze M2 Competition helemaal verkl**t. Specifiek de kont met die spoiler en die lelijke zwarte rand op de koffer. Oké sommige carbon onderdelen zijn tof maar zoals de motorkap en de koffer zou ik toch volledig in het koetswerk kleur laten spuiten.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2020, 10:37:28 door ODC »

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #251 Gepost op: 15 januari 2020, 10:12:47 »
Gisterenavond al naar zitten kijken.
Vind deze M2 Competition helemaal verkl**t. Specifiek de kont met die spoiler en die lelijke zwarte rond op de koffer. Oké sommige carbon onderdelen zijn tof maar zoals de motorkap en de koffer zou ik toch volledig in het koetswerk kleur laten spuiten.

Klopt, die verdomde spoiler trekt er niet op en ook die dome op de motorkap is maar niks. Op een zwarte zou dat misschien nog iet geven, maar op die Hockenheim is dat contrast te groot voor de vorm van dat ding. De achterspoiler vind ik ook beter in volledig carbon, dei combinatie met de wagenkleur is ook niet zo denderend.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1692
    • D-ProC
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #252 Gepost op: 16 januari 2020, 10:10:52 »
Je hebt gelijk over de Remus uitlaat.
Ik zag een filmpje op YouTube, van de vlogger Joe Achilles, die een Remus installeerde. Dat zal dan waarschijnlijk de RACE versie zijn die niet CE gekeurd is.
Vraag me af in welke mate je er problemen met zou krijgen bij een nieuwe wagen. De eerste 4 jaar moet je alvast niet naar de keuring en lijkt me nu ook niet dat de Politie opeens onder uw wagen gaat hangen om alles te controleren.
Of je die bak al dan niet van onder de originele diffursor ziet kan ik nog niet 100% zeggen. Op foto's die ik gevonden heb met de originele diffusor zie je het wel nog een stuk zitten en op de andere foto waar ze een diffusor van het merk gebruiken (akrapovic of Remus) zie je de bak niet zitten.

Als je tegenwoordig gaat rijden in de Eifel of Lux kan het wel zijn dat ze je controleren.
Loud pipes is daar een heksenjacht geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #253 Gepost op: 16 januari 2020, 10:22:48 »
Als je tegenwoordig gaat rijden in de Eifel of Lux kan het wel zijn dat ze je controleren.
Loud pipes is daar een heksenjacht geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eifel -> streek Nürburgring. Daar is toch lawaai genoeg. Maar goed ik weet uit ervaring dat om er van hier naartoe te rijden er velen via de Eifel gaan net om het plezier van het bosrijk en bochtig parcours en zich daar eens goed laten gaan. Tot voor enkele jaren deed men daar de ogen toe, maar blijkbaar is dit nu ook al voorbij.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #254 Gepost op: 16 januari 2020, 10:27:23 »
Hierbij, met wat vertraging, meer foto's van toen mijn M2 Competition juist afgewerkt was met Xpel pff (volledige wagen) en een Gyeon coating (interieur & exterieur):




















Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2186
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #255 Gepost op: 16 januari 2020, 10:34:27 »
Super knap  :thumbsup:
Gisteren in de toonzaal bij mijn dealer bij een M2 C gestaan en zijn echt super vette bakken.
Heb eens op de uitlaat gelet om dat er hier al veel over geschreven is.
Van wa afstand valt hij inderdaad redelijk op maar ik vind het wel nie storend

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #256 Gepost op: 16 januari 2020, 10:45:15 »
Super knap  :thumbsup:
Gisteren in de toonzaal bij mijn dealer bij een M2 C gestaan en zijn echt super vette bakken.
Heb eens op de uitlaat gelet om dat er hier al veel over geschreven is.
Van wa afstand valt hij inderdaad redelijk op maar ik vind het wel nie storend
Om even dieper in te gaan op uw post dat je bij uw dealer een M2 Competition zag staan valt het mij op dat bijna elke BMW dealer wel één of meerdere nieuwe M2 Competitions op voorraad heeft. Ook de kortingen die je op de beschikbare wagens krijgt zijn overdreven hoog waardoor de M2 Competition opeens goed verkoopt.
Zou er een te grote stock zijn in België want vind het raar dat je op de Belgische website ook geen M2 Competition kunt gaan configureren terwijl op de Nederlandse website dit wel gaat.
Nu goed de beschikbare wagen zijn merendeel hetzelfde uitgerust. Als ze al verschillen dan is het in kleur, manueel of DKG, Schuifdak of geen schuifdak, gewone remmen of M-performance remmen.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 10:49:34 door ODC »

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1700
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #257 Gepost op: 16 januari 2020, 10:57:23 »
Knappe foto's van deze strakke M2C  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #258 Gepost op: 16 januari 2020, 11:15:18 »
Om even dieper in te gaan op uw post dat je bij uw dealer een M2 Competition zag staan valt het mij op dat bijna elke BMW dealer wel één of meerdere nieuwe M2 Competitions op voorraad heeft. Ook de kortingen die je op de beschikbare wagens krijgt zijn overdreven hoog waardoor de M2 Competition opeens goed verkoopt.
Zou er een te grote stock zijn in België want vind het raar dat je op de Belgische website ook geen M2 Competition kunt gaan configureren terwijl op de Nederlandse website dit wel gaat.
Nu goed de beschikbare wagen zijn merendeel hetzelfde uitgerust. Als ze al verschillen dan is het in kleur, manueel of DKG, Schuifdak of geen schuifdak, gewone remmen of M-performance remmen.

Eerst en vooral nogmaals proficiat met de prachtige M2 Competition. Hebben ze die foto's bij het detailbedrijf zelf genomen? Ik weet dat ze dat meestal doen voor hun eigen publiciteit natuurlijk. Ze weten ook goed vanuit welke standpunten ze da wagens nemen. Ik zie ook dat ze met wat close-ups hun werk willen in de verf zetten. :thumbsup:
En inderdaad er zijn nogal wat M2 Competions in stock. Ik weet dat Daeninck er bij voorbeeld nog 2 heeft staan, een zwarte en een Hockenheim. Ik was zinnens om eens naar de Hockenheim te gaan zien, maar dat zal nu niet meer nodig zijn. De prijzen zijn ook zeer scherp nl. rond de 63K, wat een forse korting betekent.
Een configuratie heb ik ook als eens geprobeerd, maar dus niet mogelijk hier te lande. Dat zal daar wel mee te maken hebben. Ik hoop alleen voor jullie dat ze geen bepaalde details zullen gaan faceliften voor 2020. Dat ware pas "not done".
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Mario68

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2186
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #259 Gepost op: 16 januari 2020, 11:46:37 »
Om even dieper in te gaan op uw post dat je bij uw dealer een M2 Competition zag staan valt het mij op dat bijna elke BMW dealer wel één of meerdere nieuwe M2 Competitions op voorraad heeft. Ook de kortingen die je op de beschikbare wagens krijgt zijn overdreven hoog waardoor de M2 Competition opeens goed verkoopt.
Zou er een te grote stock zijn in België want vind het raar dat je op de Belgische website ook geen M2 Competition kunt gaan configureren terwijl op de Nederlandse website dit wel gaat.
Nu goed de beschikbare wagen zijn merendeel hetzelfde uitgerust. Als ze al verschillen dan is het in kleur, manueel of DKG, Schuifdak of geen schuifdak, gewone remmen of M-performance remmen.
Ik zie juist op hun website dat ze in hun andere garage ook 1 hebben staan .
In Lommel staat hij in  long beach blue, is de gene die ik heb gezien.
In Neerpelt hebben ze een witte staan

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #260 Gepost op: 16 januari 2020, 13:23:39 »
Eerst en vooral nogmaals proficiat met de prachtige M2 Competition. Hebben ze die foto's bij het detailbedrijf zelf genomen? Ik weet dat ze dat meestal doen voor hun eigen publiciteit natuurlijk. Ze weten ook goed vanuit welke standpunten ze da wagens nemen. Ik zie ook dat ze met wat close-ups hun werk willen in de verf zetten. :thumbsup:
En inderdaad er zijn nogal wat M2 Competions in stock. Ik weet dat Daeninck er bij voorbeeld nog 2 heeft staan, een zwarte en een Hockenheim. Ik was zinnens om eens naar de Hockenheim te gaan zien, maar dat zal nu niet meer nodig zijn. De prijzen zijn ook zeer scherp nl. rond de 63K, wat een forse korting betekent.
Een configuratie heb ik ook als eens geprobeerd, maar dus niet mogelijk hier te lande. Dat zal daar wel mee te maken hebben. Ik hoop alleen voor jullie dat ze geen bepaalde details zullen gaan faceliften voor 2020. Dat ware pas "not done".

Jawel deze foto's zijn buiten aan Pole Position getrokken. Ik denk dat Simon deze foto's zelf trekt want ik heb in zijn kantoor eens een professioneel fototoestel zien liggen.
Bij Daeninck weet ik zelf van 4 M2Competitions die ze op voorraad hadden. 3 in Latem en 1 in Oudenaarde. Vorige week was ik zowel in Latem als in Oudenaarde en tijdens het passeren eens gestopt om naar de showroom te kijken. In beide showrooms stond het Hockenheim silver kleur.
Op de N60 richting Oudenaarde stond er buiten bij VandenKerkhove ook een M2 Competition in het Hockenheim silver kleur. Alhoewel ik denk dat dit geen nieuwe wagen was.

Indien er in 2020 een facelift zou komen, exterieur en interieur, dan is iedereen die nu eentje koopt gekloot. Jij ook met uw M2CS.
Alhoewel ik het bij deze generatie nog niet zo erg zou vinden. Ben persoonlijk niet onder de indruk van de nieuwe 2-reeks met zijn grotere nieren en ik ben al helemaal geen fan van die interieurs met al die digitale cockpits. Noem mij maar old school op dat vlak.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #261 Gepost op: 16 januari 2020, 13:36:53 »
Jawel deze foto's zijn buiten aan Pole Position getrokken. Ik denk dat Simon deze foto's zelf trekt want ik heb in zijn kantoor eens een professioneel fototoestel zien liggen.
Bij Daeninck weet ik zelf van 4 M2Competitions die ze op voorraad hadden. 3 in Latem en 1 in Oudenaarde. Vorige week was ik zowel in Latem als in Oudenaarde en tijdens het passeren eens gestopt om naar de showroom te kijken. In beide showrooms stond het Hockenheim silver kleur.
Op de N60 richting Oudenaarde stond er buiten bij VandenKerkhove ook een M2 Competition in het Hockenheim silver kleur. Alhoewel ik denk dat dit geen nieuwe wagen was.

Indien er in 2020 een facelift zou komen, exterieur en interieur, dan is iedereen die nu eentje koopt gekloot. Jij ook met uw M2CS.
Alhoewel ik het bij deze generatie nog niet zo erg zou vinden. Ben persoonlijk niet onder de indruk van de nieuwe 2-reeks met zijn grotere nieren en ik ben al helemaal geen fan van die interieurs met al die digitale cockpits. Noem mij maar old school op dat vlak.

Het gekend dat BMW door de dealers aan te sporen/te verplichten van bepaalde modellen stockwagens aan te kopen om zo hun verkoopcijfers kunstmatig op te krikken. Hoe zouden ze anders in 2019 zoveel meer wagens verkocht hebben en zelfs meet dan eeuwige concurrent Mercedes.
De dealers zullen die wagens dan ook zeer interessant kunne aankopen want de kortingen op de M2 Competition zijn inderdaad niet mis. Ik met mijn CS kon daar alleen maar van dromen, niet dat ik daar spijt van heb hoor. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #262 Gepost op: 16 januari 2020, 13:52:09 »
Het gekend dat BMW door de dealers aan te sporen/te verplichten van bepaalde modellen stockwagens aan te kopen om zo hun verkoopcijfers kunstmatig op te krikken. Hoe zouden ze anders in 2019 zoveel meer wagens verkocht hebben en zelfs meet dan eeuwige concurrent Mercedes.
De dealers zullen die wagens dan ook zeer interessant kunne aankopen want de kortingen op de M2 Competition zijn inderdaad niet mis. Ik met mijn CS kon daar alleen maar van dromen, niet dat ik daar spijt van heb hoor. ;)

Hoorde kwasie hetzelfde verhaal van de verkoper van Meerschman. Ze worden inderdaad verplicht om bepaalde stockwagens, full Option, aan te kopen.
Er stond daar een nieuwe 1reeks en 3reeks, beide wagens hadden geen te zware motor, die ze volledig hebben moeten voorzien van alle M-performance carbon onderdelen. De prijzen die je voor die wagens moest betalen waren overdreven duur.
Verkoper zei het zelf dat ze deze wagens maar moeilijk kwijt geraken en in het slechtste geval maar tegen het einde van 2020 met serieuze korting gaan kwijt geraken omdat een gewone mens nooit dat bedrag wilt uitgeven aan een gewone 1 of 3 reeks.
Verkoper had ook te vertellen dat ze van BMW bij momenten, zoals nu bij de M2 Competition het geval is, serieuze kortingen mogen geven om het gefoefel van daginschrijvingen tegen te werken.
Of het allemaal waar is of dat dit verkopers praat is zal alleen BMW weten.

Online smeersd

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1684
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #263 Gepost op: 16 januari 2020, 20:05:29 »
Hoorde kwasie hetzelfde verhaal van de verkoper van Meerschman. Ze worden inderdaad verplicht om bepaalde stockwagens, full Option, aan te kopen.
Er stond daar een nieuwe 1reeks en 3reeks, beide wagens hadden geen te zware motor, die ze volledig hebben moeten voorzien van alle M-performance carbon onderdelen. De prijzen die je voor die wagens moest betalen waren overdreven duur.
Verkoper zei het zelf dat ze deze wagens maar moeilijk kwijt geraken en in het slechtste geval maar tegen het einde van 2020 met serieuze korting gaan kwijt geraken omdat een gewone mens nooit dat bedrag wilt uitgeven aan een gewone 1 of 3 reeks.
Verkoper had ook te vertellen dat ze van BMW bij momenten, zoals nu bij de M2 Competition het geval is, serieuze kortingen mogen geven om het gefoefel van daginschrijvingen tegen te werken.
Of het allemaal waar is of dat dit verkopers praat is zal alleen BMW weten.

Knappe verzorgde M  :thumbsup:

Offline wimke1971

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 237
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #264 Gepost op: 16 januari 2020, 20:47:12 »
Super knappe wagen!  :bow: :thumbsup: :bow:
Drive it like you stole it!

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1189
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #265 Gepost op: 17 januari 2020, 07:34:47 »
Hoorde kwasie hetzelfde verhaal van de verkoper van Meerschman. Ze worden inderdaad verplicht om bepaalde stockwagens, full Option, aan te kopen.
Er stond daar een nieuwe 1reeks en 3reeks, beide wagens hadden geen te zware motor, die ze volledig hebben moeten voorzien van alle M-performance carbon onderdelen. De prijzen die je voor die wagens moest betalen waren overdreven duur.
Verkoper zei het zelf dat ze deze wagens maar moeilijk kwijt geraken en in het slechtste geval maar tegen het einde van 2020 met serieuze korting gaan kwijt geraken omdat een gewone mens nooit dat bedrag wilt uitgeven aan een gewone 1 of 3 reeks.
Verkoper had ook te vertellen dat ze van BMW bij momenten, zoals nu bij de M2 Competition het geval is, serieuze kortingen mogen geven om het gefoefel van daginschrijvingen tegen te werken.
Of het allemaal waar is of dat dit verkopers praat is zal alleen BMW weten.

Zelfde verhaal gehoord.

Het ziet ernaar uit dat BMW Duitsland - vooral naar het eind van het jaar - veel stockwagens maakt en over dealernetwerken verspreidt.  Allemaal zonder orders van klanten.  Dus niet alleen BMW Belux krijgt die auto's opgedrongen - andere landen ook.  En van daaruit gaat het dan weer verder naar dealers die geen opties kunnen wijzigen, maar wel kunnen kiezen uit een lijst (maar ze moeten er wel afnemen).  En afgeprijsd = grotere kans op verkoop = goed voor kwartaalcijfers en licentie van de garage.  Het lijkt alsof (ook) BMW wil kunnen blijven uitpakken met commercieel interessante verkoopsaantallen.  De dictatuur van de statistieken.  Alsof de bomen tot in de hemel kunnen blijven groeien. Terwijl iedereen weet dat de autoverkoop in Europa achteruit gaat.  Als ik autofabrikanten in persberichten weeral hoor uitpakken met stijgende verkoopscijfers en procenten, frons ik toch even de wenkbrauwen en zou men toch eens moeten gaan kijken wat er bij dealers staat en blijft staan.  En dat gedoe met daginschrijvingen: opsmukken van cijfers.  Wat zou moeten tellen: effectieve verkoop aan klanten.  En als verkoopstargets onrealistisch geworden zijn, correctie naar realistische targets.  Weg met het kunstmatig gedoe.

Uiteindelijk zijn die stockwagens met hoge kortingen interessant voor wie interesse heeft voor die wagen en de configuratie.  Markt van vraag en aanbod.  Zonder onderhandelen al een korting die vroeger enkel aan fleet werd gegeven of aan wie in een BMW-garage werkt.  Het is m.i. een indicatie dat de officiële BMW-prijzen te hoog geworden zijn voor de sterk concurrentiële markt.  Klanten zijn niet getrouwd met een automerk, kijken naar hun rekeningen en kijken rond.  En er is de onzekerheid over de toekomst: evolutie autofiscaliteit, LEZ, elektrificatie en afbouw verbrandingsmotoren, verstrenging van emissie- en geluidsnormen (minder aantrekkelijk), enz.

Maar er is een keerzijde aan die kortingen: een dealer vertelde mij dat een klant was langsgekomen om zijn ongenoegen te uiten omdat hij eerder dit jaar dezelfde auto had gekocht zonder grote korting en nu vaststelt dat diezelfde auto doodleuk met grotere korting wordt aangeboden.  Die klant voelde zich door BMW bedot.  Die dealer zei me ook niet te snappen dat een redelijk uitgeruste M2C stockwagen (geen full option) niet snel verkocht raakte niettegenstaande scherpe korting.  En hoe gaat hij die nog kwijtraken zodra die kortingsactie stopt (was eerst een maand, maar blijft voortduren): plots opnieuw een hogere vraagprijs = nog minder belangstelling.

M2, M2 LCI en M2C hebben sinds de lancering goed verkocht.  Maar de markt lijkt nu wat verzadigd: wie er echt eentje wou, heeft er meestal eentje.  Ik vermoed dat BMW de huidige M2C verkoopscijfers wil 'pimpen' door stockwagens te dumpen op de markt.  Dealers moeten die uiteindelijk wel betalen en kwijtraken, dus mogen met kortingen hoog gaan.  Een beetje zoals bloeddoping.

Al bij al een ongezonde situatie binnen de globale autosector die onhoudbaar wordt.  Die markt gaat crashen: prijscorrecties à la baisse.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 07:36:24 door Artemis »

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #266 Gepost op: 17 januari 2020, 08:18:56 »

Uiteindelijk zijn die stockwagens met hoge kortingen interessant voor wie interesse heeft voor die wagen en de configuratie.  Markt van vraag en aanbod.  Zonder onderhandelen al een korting die vroeger enkel aan fleet werd gegeven of aan wie in een BMW-garage werkt.  Het is m.i. een indicatie dat de officiële BMW-prijzen te hoog geworden zijn voor de sterk concurrentiële markt.  Klanten zijn niet getrouwd met een automerk, kijken naar hun rekeningen en kijken rond.  En er is de onzekerheid over de toekomst: evolutie autofiscaliteit, LEZ, elektrificatie en afbouw verbrandingsmotoren, verstrenging van emissie- en geluidsnormen (minder aantrekkelijk), enz.

Maar er is een keerzijde aan die kortingen: een dealer vertelde mij dat een klant was langsgekomen om zijn ongenoegen te uiten omdat hij eerder dit jaar dezelfde auto had gekocht zonder grote korting en nu vaststelt dat diezelfde auto doodleuk met grotere korting wordt aangeboden.  Die klant voelde zich door BMW bedot.  Die dealer zei me ook niet te snappen dat een redelijk uitgeruste M2C stockwagen (geen full option) niet snel verkocht raakte niettegenstaande scherpe korting.  En hoe gaat hij die nog kwijtraken zodra die kortingsactie stopt (was eerst een maand, maar blijft voortduren): plots opnieuw een hogere vraagprijs = nog minder belangstelling.

M2, M2 LCI en M2C hebben sinds de lancering goed verkocht.  Maar de markt lijkt nu wat verzadigd: wie er echt eentje wou, heeft er meestal eentje.  Ik vermoed dat BMW de huidige M2C verkoopscijfers wil 'pimpen' door stockwagens te dumpen op de markt.  Dealers moeten die uiteindelijk wel betalen en kwijtraken, dus mogen met kortingen hoog gaan.  Een beetje zoals bloeddoping.

Al bij al een ongezonde situatie binnen de globale autosector die onhoudbaar wordt.  Die markt gaat crashen: prijscorrecties à la baisse.

Verkooppraktijken die inderdaad nogal eens als een boomerang kunnen terugkeren. En wie weet is de prijs van de CS, 15 à 20K overdreven, niet bedoeld om die kortingen wat te compenseren. Ben trouwens nog steeds op zoek naar objectieve cijfers over de voorverkoop van de CS en of opname van allocaties. Misschien wel wat naïef hierachter te kunnen komen gezien  dealers en verkopers je van alles wijsmaken als het maar past in hun verkoopplaatje. Mijn dealer wist mij enkele weken  terug te vertellen dat hij er al vijf heeft verkocht. :bow: :iono: Ik zou 'm willen geloven, maar...
Pessimisten/realisten zouden denken dat de CS binnen afzienbare tijd misschien ook aan dumpprijzen wordt te koop gezet.
Ook nog steeds geen configuraties mogelijk, noch van de Competition noch van de CS. Misschien na het salon. We houden het in de gaten.
Maar heeft er hier van diegenen die naar het salon zijn gegaan nog niet eens gepolst in hoeverre er nog M2 CS exemplaren vacant zijn? Dit zou mij wel eens plezieren. Mijn dealer schreef recent op facebook zoiets van : "contacteer ons voor de M2 CS..." :iono:
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 08:21:49 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline kazzz

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1692
    • D-ProC
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #267 Gepost op: 17 januari 2020, 08:31:16 »
Eifel -> streek Nürburgring. Daar is toch lawaai genoeg. Maar goed ik weet uit ervaring dat om er van hier naartoe te rijden er velen via de Eifel gaan net om het plezier van het bosrijk en bochtig parcours en zich daar eens goed laten gaan. Tot voor enkele jaren deed men daar de ogen toe, maar blijkbaar is dit nu ook al voorbij.

Dat is inderdaad voorbij. Ik deed het met de moto, maar er zijn wegen waar je gewoon niet meer met de moto op mag!
Lux wordt erg met in de piekmaanden vooral veel controles op motors, zoals vooral de uitlaten. En dan pakken ze maar een aantal auto’s ook mee. Al moet ik zeggen dat enkel niet ce gekeurde een probleem hebben.
Echter zijn ze aan het werken naar een verbod voor alle uitlaten die meer dB’s produceren dan op je gelijkvormigheidsattest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline ODC

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 396
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #268 Gepost op: 17 januari 2020, 08:42:45 »
Verkooppraktijken die inderdaad nogal eens als een boomerang kunnen terugkeren. En wie weet is de prijs van de CS, 15 à 20K overdreven, niet bedoeld om die kortingen wat te compenseren. Ben trouwens nog steeds op zoek naar objectieve cijfers over de voorverkoop van de CS en of opname van allocaties. Misschien wel wat naïef hierachter te kunnen komen gezien  dealers en verkopers je van alles wijsmaken als het maar past in hun verkoopplaatje. Mijn dealer wist mij enkele weken  terug te vertellen dat hij er al vijf heeft verkocht. :bow: :iono: Ik zou 'm willen geloven, maar...
Pessimisten/realisten zouden denken dat de CS binnen afzienbare tijd misschien ook aan dumpprijzen wordt te koop gezet.
Ook nog steeds geen configuraties mogelijk, noch van de Competition noch van de CS. Misschien na het salon. We houden het in de gaten.
Maar heeft er hier van diegenen die naar het salon zijn gegaan nog niet eens gepolst in hoeverre er nog M2 CS exemplaren vacant zijn? Dit zou mij wel eens plezieren. Mijn dealer schreef recent op facebook zoiets van : "contacteer ons voor de M2 CS..." :iono:

Ik ben gisteren naar het salon gegaan.
Omdat veel dealers, niet alleen uw dealer, verkondigen dat ze de laatste M2 CS beschikbaar hebben heb ik het toch maar eens gevraagd aan de persoon die bij de M2 CS stond.
Na blijven doorvragen op een slimme manier concludeer ik dat door de dumpprijzen van de M2Competition de CS zijn verkoop, in BELUX, enorm aan het tegenvallen is en bijgevolg zijn er bij veel dealers nog beschikbaar.
Hoeveel M2 CS een dealer krijgt zou afhankelijk zijn van hun verkoopaantallen. Dus concessies die verkopen als zoete broodjes (nieuw en premium) zullen meer slots krijgen.

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3449
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz - M DKG
« Reactie #269 Gepost op: 17 januari 2020, 09:42:32 »
Ik ben gisteren naar het salon gegaan.
Omdat veel dealers, niet alleen uw dealer, verkondigen dat ze de laatste M2 CS beschikbaar hebben heb ik het toch maar eens gevraagd aan de persoon die bij de M2 CS stond.
Na blijven doorvragen op een slimme manier concludeer ik dat door de dumpprijzen van de M2Competition de CS zijn verkoop, in BELUX, enorm aan het tegenvallen is en bijgevolg zijn er bij veel dealers nog beschikbaar.
Hoeveel M2 CS een dealer krijgt zou afhankelijk zijn van hun verkoopaantallen. Dus concessies die verkopen als zoete broodjes (nieuw en premium) zullen meer slots krijgen.
Eigen schuld, dikke bult dus... Dumpen helpt blijkbaar niets of niemand. :iono:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !