Auteur Topic: [F07,F10,F11] Voorste remmen  (gelezen 161 keer)

Offline Tony_ca1

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] Voorste remmen
« Gepost op: 29 november 2019, 16:31:00 »
Hallo allemaal.

Ik rijd met een F10 LCI  en nu heb ik een vraagje , bij het plaatsen van mijn winter velgen heb ik eens naar mijn remblokken voor en achter gekeken en de remblokken zien er no gelijk nieuw uit de wagen heeft 49.000KM. Nu krijg ik in mijn I-Drive te zien dat de achterste remblokken nog 32.000Km mee gaan maar de voorste remblokken al binnen 10.000 km vervangen moeten worden.
Hoe kan dit als de blokken nog bijna heel hun dikte hebben , de voorste verschillen bijna niets tegenover de achterste remblokken ? Kan ik ergens die melding van 10.000 Km terug naar 30.000 brengen ?

Groetjes.

Antonio

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
Re: Voorste remmen
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2019, 16:53:34 »
Niet aantrekken. F10 staat erom bekend om 20 jaar op voorhand melding te geven. Je kan nog tienduizenden kilometers verder rijden. Gewoon af en toe een visueel controleren.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2019, 18:08:15 »
Idd :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2019, 02:22:32 »
Dat klopt inderdaad dat die F10/F11 types hun meldingen enorm vroeg geven.
Anderzijds mag men zeker niet vergeten dat bij een wagen de remmen vooraan meer slijten dan achteraan.
Beetje logisch ook want de voorste remmen/remklauwen zijn heel wat groter dan de achterste.
In principe moet men gewoon stellen dat een wagen vooraan "laat ons zeggen" voor 65% remt en achteraan 35%.
Dus de slijtage indicators anticiperen het nog aantal te rijden kilometers wat die remblokken zouden aankunnen, maar in werkelijkheid gaan ze vaak nog heel wat langer mee.
Wat zeker ook niet onbelangrijk is, dat is het feit dat men altijd de binnenste remblok moet inspecteren want daar zit de slijtage indicator op.
En daar komt nog eens het feit bij dat de binnenste remblok vaak al veel meer versleten is dan de buitenste gewoonweg omdat aan die kant de remklauw zuigers zitten en deze dus meer versleten zullen zijn dan de buitenste..
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

Online BruLaX

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • HELLO
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2019, 08:30:14 »
Als ze volgens u nog dik genoeg zijn kan dat zijn dat de prognose niet goed staat. Bv iemand heeft remblokken vervangen maar niet gereset of gevzijt spaarzaam geweest met de remmen m. Bmw verondersteld dat remblokken x aantal km mee kunnen, al vaal gehad dat klanten binnen komen met melding van remmen maat dat ze nog dik genoeg zijn, wij moeten ze dan meten en instellen op de computer. En zou passen wij dan de prognose aan
BMW E46 320D - Touring M Pack - Mystic blue

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=54806