Auteur Topic:  2020 - F87 - ///M2 CS - Sapphire Black - M DKG  (gelezen 29604 keer)

Punie en 1 gast bekijken dit topic.

Offline stevos

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: 2020 - F87 - ///M2 CS - Sapphire Black - M DKG
« Reactie #1650 Gepost op: 26 maart 2020, 07:53:03 »
Bedankt Luc voor het weeral uitmuntende speurwerk. :thumbsup: Ziet er bangelijk uit in het zwart.
En ja, de Hollanders zijn ons blijkbaar weer een voor.
Dien hollander mag ook dokken voor zijn CS hé   :blink:
Gaat daar een bescheiden familiewagen duurder zijn dan in ons land  :thinking:

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #1651 Gepost op: 26 maart 2020, 09:26:20 »
Zijn die achterlichten niet donkerder dan die van de normale M2 ?  8)

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
« Reactie #1652 Gepost op: 26 maart 2020, 09:46:28 »
Zijn die achterlichten niet donkerder dan die van de normale M2 ?  8)

Die van de M2C zijn al een tint donkerder vanaf 03/19 ergens... Gezien de problemen met de LCI achterlichten hebben ze vermoedelijk een nieuwe toeleverancier en zijn ze ook een tintje (bijna onopvallend) donkerder dan die van M2 LCI en M2C tot 03/2019. Zou straf zijn dat ze nu nog donkerder zijn. Misschien de foto?

Offline Pol

• World Champion
  • Le bonheur c’est le bon humeur.
« Reactie #1653 Gepost op: 26 maart 2020, 10:05:24 »
Begrijpelijk ook hoor Pol, idd andere prioriteiten  :thumbsup:

Een 190E mocht er in 1989 wel al zijn natuurlijk, ik dacht dat het een 2.0 of 2.3 en later 2.5 was ?

Maar nu beter nieuws  :clap: de eerste CS in ‘t zwart  :thumbsup:

Nu doe je mij twijfelen Gert, het zal allicht de 190E 2.0 geweest zijn, nadien is de C gekomen en dat was dan toch een 2.2 en allebei in 4 cyl. Een zes kon ik mij dan nog niet permitteren. De 6 Cyl. zijn er bij mij maar gekomen met de BMW's. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #1654 Gepost op: 26 maart 2020, 11:22:13 »
Mijn eerste wagentje, fier als een gieter, maar serieus opgelicht geweest door de garage die 'm mij tweedehands had verkocht. Op 200km verbruikte die zoveel olie dat de achterbumper van Chroom helemaal blauw zag. Steeds met bussen olie rondgereden. Kwam er dan nog bij dat in die tijd toen er nog delco's waren, die net achter de voorgrille stonden en bij hevige regen de wagen steeds stilviel door vocht die erin kwam. Van alles geprobeerd, caoutchouc pakkingen rond de delco etc. Allemaal weinig resultaat. Als je de kwaliteit van de wagens van u vergelijkt... tjonge.. wat een verschil. Vroeger kon je bijna geen 20.000 km rijden zonder een "join de culasse". Wat waren dat voor tijden. Enige voordeel, weinig of geen verkeer, geen flitscamera's voor zover je al een stuk boven de 120 geraakte en ook geen alcohol controles. Toen dronken wij nog een pint en soms ook wel één teveel. ;)

En hier zie, deze was het. ;)

De max, ja dat waren andere tijden. De auto's worden steeds krachtiger en de snelheidslimieten steeds lager...waar gaan we naartoe.
Men vergeet nooit zijn eerste wagen. In feite zou men altijd zijn eerste wagen moeten bijhouden, indien mogelijk. Meer rijplezier met een oldie soms tegenwoordig dan met een krachtige sportwagen.

Trouwens zoveel zijn de tijden niet veranderd..... in mijn M3 zit ook een volle bus olie - elke zomertrip heb ik die ook nodig  ;D
2005 Lotus Elise 111R
2008 BMW M3
1978 BMW 316

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #1655 Gepost op: 27 maart 2020, 04:25:55 »

Offline pantani

• Pole Position
« Reactie #1656 Gepost op: 27 maart 2020, 05:49:07 »
Bof ....  :iono:

:toofunny:

:wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

:clap: :thumbsup:

Offline stevos

• Grand Prix Winner
« Reactie #1657 Gepost op: 27 maart 2020, 06:31:18 »
Bon ik dacht ne primeur te posten maar er zijn mensen die nog minder slapen dan mij hier precies 🤔😂

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1658 Gepost op: 27 maart 2020, 07:30:01 »
Heb ik ook binnengekregen met dank aan een stille mee kijker naar onze posts. Bedankt K..n! :thumbsup:

En ze beginnen blijkbaar binnen te komen. :thumbsup:

Ook een zware aderlating voor onze noorderburen. Als wij al denken dat de CS overprijsd is, wat moeten zij dan denken. :iono:
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2020, 07:31:51 door Pol »
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline stevos

• Grand Prix Winner
« Reactie #1659 Gepost op: 27 maart 2020, 08:37:57 »
Heb ik ook binnengekregen met dank aan een stille mee kijker naar onze posts. Bedankt K..n! :thumbsup:

Ook een zware aderlating voor onze noorderburen. Als wij al denken dat de CS overprijsd is, wat moeten zij dan denken. :iono:
Toch dual zone airco  8)

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #1660 Gepost op: 27 maart 2020, 09:38:52 »
Die prijs in Nederland!  :blink:
Ik vind het een prachtige wagen! De zetels, het carbondak (ik moet wel nog een beetje wennen aan de structuur van het carbon 🤔 ), het mooie interieur, het extra vermogen tov de gewone comp. Allemaal super! De uitlaat zal ook wel een iets mooier geluid geven (hopelijk)
Maar de keramische remmen zou ik nooit nemen, en die lelijke "beschermingen" op de wielkasten zouden er bij mij direct afvliegen. Hoe halen ze het in hun hoofd?  :iono:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1661 Gepost op: 27 maart 2020, 10:07:37 »
Die prijs in Nederland!  :blink:
Ik vind het een prachtige wagen! De zetels, het carbondak (ik moet wel nog een beetje wennen aan de structuur van het carbon 🤔 ), het mooie interieur, het extra vermogen tov de gewone comp. Allemaal super! De uitlaat zal ook wel een iets mooier geluid geven (hopelijk)
Maar de keramische remmen zou ik nooit nemen, en die lelijke "beschermingen" op de wielkasten zouden er bij mij direct afvliegen. Hoe halen ze het in hun hoofd?  :iono:

Misschien zijn die beschermingen enkel voor het vervoer en worden die bij verkoop afgehaald. :iono: Maar goed, dat is nu zo geen groot probleem, op een zwarte zal dit dan veel minder opvallen. We zien wel wat we daar mee aanvangen als die er ooit zouden opblijven. ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Freke

• World Champion
« Reactie #1662 Gepost op: 27 maart 2020, 10:48:50 »

Hij vergelijkt de M2 CS met de Porsche GT4 in het filmpje, ben wel benieuwd hoeveel deze dan in NL kost. Zou deze dan nog meer kosten?
Interieur van de CS is wel machtig met het alcantara en rode stiksels, alé ja heel de wagen is gewoon top... :drool:

* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
« Reactie #1663 Gepost op: 27 maart 2020, 11:13:16 »
Misschien zijn die beschermingen enkel voor het vervoer en worden die bij verkoop afgehaald. :iono: Maar goed, dat is nu zo geen groot probleem, op een zwarte zal dit dan veel minder opvallen. We zien wel wat we daar mee aanvangen als die er ooit zouden opblijven. ;)

Who cares Pol, ik zou ervoor mijn M3 in het kanaal duwen  :gayfight:
Wa nen auto, gezond jaloers  :drool:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1664 Gepost op: 27 maart 2020, 11:24:03 »
Who cares Pol, ik zou ervoor mijn M3 in het kanaal duwen  :gayfight:
Wa nen auto, gezond jaloers  :drool:

:thumbsup:  Ben gezond benieuwd maar vooral naar het verschil met mijn M2. Vermoed dat die wel erg voelbaar zal zijn.  ;) Qua comfort zal ik iets moeten inbinden, maar dat is het minste, de rest zal hopelijk veel goed maken.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
« Reactie #1665 Gepost op: 27 maart 2020, 11:40:46 »
:thumbsup:  Ben gezond benieuwd maar vooral naar het verschil met mijn M2. Vermoed dat die wel erg voelbaar zal zijn.  ;) Qua comfort zal ik iets moeten inbinden, maar dat is het minste, de rest zal hopelijk veel goed maken.

Denk met de adaptieve ophanging dat dit best zal meevallen, zal wel tikkeltje harder zijn vermoed ik. Het geluid ga je misschien ook tikje missen, maar die looks buitenkant, het aangepaste interieur met die touches allemaal. Toch wel de mooiste BMW van de afgelopen jaren en ik vermoed dat het ook de best rijdende zal worden.

Ongetwijfeld 80PK en 50Nm verschil ga je voelen, heel snel zelfs  :gayfight:

Wat een machine  :exited:
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2020, 11:42:38 door smeersd »

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #1666 Gepost op: 27 maart 2020, 11:50:55 »
Misschien zijn die beschermingen enkel voor het vervoer en worden die bij verkoop afgehaald. :iono:

Ik denk het ook. Dat kan toch niet anders?

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1667 Gepost op: 27 maart 2020, 11:51:37 »
Hij vergelijkt de M2 CS met de Porsche GT4 in het filmpje, ben wel benieuwd hoeveel deze dan in NL kost. Zou deze dan nog meer kosten?
Interieur van de CS is wel machtig met het alcantara en rode stiksels, alé ja heel de wagen is gewoon top... :drool:

Ja.., dat vergelijken met de GT4 zal wel een beetje te hoog gegrepen zijn denk ik. Te hopen dat men de beide ooit naast mekaar zet.  ;) :thumbsup:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #1668 Gepost op: 27 maart 2020, 13:03:18 »
Mooi mooi de CS  :thumbsup:

Ook in Hockenheim  :drool: :drool:

@Pol dat wordt een droomwagen  :clap:

Offline ODC

• Pole Position
« Reactie #1669 Gepost op: 27 maart 2020, 14:02:50 »
@Pol de juiste keuze gemaakt door een zwarte te nemen! Ziet er prachtig uit.

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1670 Gepost op: 27 maart 2020, 20:59:21 »

Iemand een idee of de klank van de uitlaat van de CS duidelijk verschilt met die van de Competition? :iono:
In elk geval klinkt die precies minder luid en ook niet zo zwaar dan die van de M2. Dat verschil is wel heel duidelijk. In een parkeergarage is dat uiteraard ook een gans andere klank.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline r1sthebest

• Grand Prix Winner
« Reactie #1671 Gepost op: 27 maart 2020, 21:04:01 »
Op die filmpjes kun je er echt niet veel van zeggen vind ik.
Ik denk dat het redelijk hetzelfde is.  :iono:

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #1672 Gepost op: 27 maart 2020, 21:42:27 »
Op die filmpjes kun je er echt niet veel van zeggen vind ik.
Ik denk dat het redelijk hetzelfde is.  :iono:

Ik vrees ook voor ‘t zelfde, die pot is dezelfde en die uitlaattips gaan daar niets aan veranderen en die stomme geluid en milieunormen zullen niet meer verbeteren  >:(

Maar stil is hij niet hoor Pol, op sport al veel boze gezichten vd wandelaars op 3000t  8)

Offline smeersd

• Grand Prix Winner
« Reactie #1673 Gepost op: 27 maart 2020, 22:59:23 »
Ik vrees ook voor ‘t zelfde, die pot is dezelfde en die uitlaattips gaan daar niets aan veranderen en die stomme geluid en milieunormen zullen niet meer verbeteren  >:(

Maar stil is hij niet hoor Pol, op sport al veel boze gezichten vd wandelaars op 3000t  8)

Klopt wat je zegt ivm de milieunormen. Jammer genoeg komt daar nog is bij dat de S55 in de basis niet heel mooi klinkt (om het beschaafd te houden)  :gayfight:

Hoop dat die exhaust note wat mooier is dan op de M2C, zoals op de M3/M4 Comp pack/CS het geval is. Zo mooi als de M2 wordt het helaas niet/nooit meer.

Maar bon de CS heeft nog vele andere goede eigenschappen  :thumbsup:
Wat een auto  :drool:

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #1674 Gepost op: 28 maart 2020, 01:13:24 »
Iemand een idee of de klank van de uitlaat van de CS duidelijk verschilt met die van de Competition? :iono:
In elk geval klinkt die precies minder luid en ook niet zo zwaar dan die van de M2. Dat verschil is wel heel duidelijk. In een parkeergarage is dat uiteraard ook een gans andere klank.

Er zit een OPF in de uitlaat van de Europese M2C en M2 CS.  Moeten om homologatieredenen de toepasselijke milieunormen respecteren.  De decibels van de N55 M2 met M Performance sportuitlaat, haalt de M2 CS dus zeker en vast niet.  Het enige wat over de M2 CS uitlaat te lezen staat in het persbericht van de M2 CS:
"Bringing the car’s design to a stunning conclusion is the redesigned dual-branch exhaust system with its quartet of stainless-steel tailpipes, M logo and M2 CS badge. [...]
Dual-branch exhaust system with two electrically controlled flaps.
Offering even greater aesthetic and aural appeal than in the BMW M2 Competition, the exhaust system has a dual-branch design and concludes in a familiar quartet of tailpipes, each bearing the M logo. Two electrically controlled flaps ensure the BMW M2 CS emits a sound worthy of a BMW M model. The M Engine Dynamics Control function with direct selection buttons in the centre console allows drivers to vary the engine note further through their driving mode selection."

Zie ook hier: https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=25869105#post25869105

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #1675 Gepost op: 28 maart 2020, 08:05:49 »
Er zit een OPF in de uitlaat van de Europese M2C en M2 CS.  Moeten om homologatieredenen de toepasselijke milieunormen respecteren.  De decibels van de N55 M2 met M Performance sportuitlaat, haalt de M2 CS dus zeker en vast niet.  Het enige wat over de M2 CS uitlaat te lezen staat in het persbericht van de M2 CS:
"Bringing the car’s design to a stunning conclusion is the redesigned dual-branch exhaust system with its quartet of stainless-steel tailpipes, M logo and M2 CS badge. [...]
Dual-branch exhaust system with two electrically controlled flaps.
Offering even greater aesthetic and aural appeal than in the BMW M2 Competition, the exhaust system has a dual-branch design and concludes in a familiar quartet of tailpipes, each bearing the M logo. Two electrically controlled flaps ensure the BMW M2 CS emits a sound worthy of a BMW M model. The M Engine Dynamics Control function with direct selection buttons in the centre console allows drivers to vary the engine note further through their driving mode selection."

Zie ook hier: https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=25869105#post25869105

Dat klinkt precies toch iets positiever  :thumbsup:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1676 Gepost op: 28 maart 2020, 08:30:28 »
Dat klinkt precies toch iets positiever  :thumbsup:

Heb niet de indruk Gert dat er iets in dat persbericht iets instaat dat erop zou kunnen wijzen dat je een andere klank zou mogen verwachten. Met de schakelaars op de midden console kan jij en ik ook de motor klank in de uitlaat veranderen. :iono:
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #1677 Gepost op: 28 maart 2020, 08:33:03 »
Heb niet de indruk Gert dat er iets in dat persbericht iets instaat dat erop zou kunnen wijzen dat je een andere klank zou mogen verwachten. Met de schakelaars op de midden console kan jij en ik ook de motor klank in de uitlaat veranderen. :iono:

Offering even greater aesthetic and aural appeal than in the BMW M2 Competition -> “aural appeal” is toch de sound ?  :iono:

Offline Pol

• World Champion
« Reactie #1678 Gepost op: 28 maart 2020, 08:40:09 »
Offering even greater aesthetic and aural appeal than in the BMW M2 Competition -> “aural appeal” is toch de sound ?  :iono:

Ok, laat ons hopen voor die 25K meer...  ;)
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Lt_Castillo

• Pole Position
« Reactie #1679 Gepost op: 28 maart 2020, 10:29:47 »
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)