Auteur Topic:  Z4 G29 2.0 chiptuning  (gelezen 374 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline blue8300

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 332
Z4 G29 2.0 chiptuning
« Gepost op: 16 november 2019, 07:54:38 »
Ik ben aan het kijken om mijn nieuwe Z4 2.0 te laten chiptunen. 200pk is niet slecht maar ik ben veel meer gewoon...

Bij Rennsport en ASD staat dat de wagen nog in ontwikkeling is.

Bij BR-Performance geven ze redelijk zotte waarden.
Van 197pk en 320Nm naar 310pk en 470Nm

Bij Heinz geven ze 250pk en 440 Nm.

Ik vertrouw beide firma's maar het verschil is echt groot waardoor ik geneigd zou zijn om bij Heinz te gaan omdat ik bang ben dat BRP te ver gaat..

Wat denken jullie erover?
Andere goeie adressen?

Have fun!


Nb:
Met een boxtuning van racechip is het 239pk en 360Nm
2015 BMW Serie 2 Cab - Sprankling Brown - Leder op maat
2019 Z4 G29 sDrive2.0i - Saphirschwarz - Leder Vernasca elfenbeinwei

Offline midas

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2973
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2019, 09:05:24 »

Ik zou u dan toch even de keuze laten maken tussen een fabriekswaarborg of een chiptuning hoor.
Is het niet verstandiger om te wachten tot na de waarborg en dan kiezen voor een goede tuner (BRP,Heinz,PPE………)? :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Nico83

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 145
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2019, 08:24:56 »
Kan je even kijken wat de motorcode is?
Want de nieuwe versie heeft dezelfde motor als de 30i versie
En is enkel en alleen software matig gelimiteerd
dan mag u zeker 300pk en 440nm aanhouden (op octaan 98)

Offline blue8300

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 332
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2019, 14:00:26 »
Kan je even kijken wat de motorcode is?
Want de nieuwe versie heeft dezelfde motor als de 30i versie
En is enkel en alleen software matig gelimiteerd
dan mag u zeker 300pk en 440nm aanhouden (op octaan 98)

Motor heeft inderdaad 100% hetzelfde code (B48B20) als de 30.i die ook maar een 2.0 is.
Alleen de 4.0 (die een 3.0 is) heeft een andere code, en ook 2cyl erbij  :toofunny:
Zo te zien is het inderdaad gewoon hetzelfde motor, dus 250pk zou nog 100% fabrieks zijn, en zou 300 perfect haalbaar moeten zijn.

Ondertussen heb ik deze weekend wat meer kunnen spelen met de auto en ik mis wel serieus wat pk's... er is weinig schwing en zeker te weinig duw in de rug  :blink:
2015 BMW Serie 2 Cab - Sprankling Brown - Leder op maat
2019 Z4 G29 sDrive2.0i - Saphirschwarz - Leder Vernasca elfenbeinwei

Offline arbe

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1010
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2019, 14:24:55 »
Motor heeft inderdaad 100% hetzelfde code (B48B20) als de 30.i die ook maar een 2.0 is.
Alleen de 4.0 (die een 3.0 is) heeft een andere code, en ook 2cyl erbij  :toofunny:
Zo te zien is het inderdaad gewoon hetzelfde motor, dus 250pk zou nog 100% fabrieks zijn, en zou 300 perfect haalbaar moeten zijn.

Ondertussen heb ik deze weekend wat meer kunnen spelen met de auto en ik mis wel serieus wat pk's... er is weinig schwing en zeker te weinig duw in de rug  :blink:
Tja, dat had een testrit al kunnen tonen :) . 200pk is tegenwoordig niks meer, spijtig genoeg.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline Nico83

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 145
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2019, 15:00:08 »
Motor heeft inderdaad 100% hetzelfde code (B48B20) als de 30.i die ook maar een 2.0 is.
Alleen de 4.0 (die een 3.0 is) heeft een andere code, en ook 2cyl erbij  :toofunny:
Zo te zien is het inderdaad gewoon hetzelfde motor, dus 250pk zou nog 100% fabrieks zijn, en zou 300 perfect haalbaar moeten zijn.

Ondertussen heb ik deze weekend wat meer kunnen spelen met de auto en ik mis wel serieus wat pk's... er is weinig schwing en zeker te weinig duw in de rug  :blink:

Inderdaad, bekijk het even
« Laatst bewerkt op: 18 november 2019, 16:02:12 door Nico83 »

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 20
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2019, 13:40:26 »
Ik ben aan het kijken om mijn nieuwe Z4 2.0 te laten chiptunen. 200pk is niet slecht maar ik ben veel meer gewoon...

Bij Rennsport en ASD staat dat de wagen nog in ontwikkeling is.

Bij BR-Performance geven ze redelijk zotte waarden.
Van 197pk en 320Nm naar 310pk en 470Nm

Bij Heinz geven ze 250pk en 440 Nm.

Ik vertrouw beide firma's maar het verschil is echt groot waardoor ik geneigd zou zijn om bij Heinz te gaan omdat ik bang ben dat BRP te ver gaat..

Wat denken jullie erover?
Andere goeie adressen?

Have fun!


Nb:
Met een boxtuning van racechip is het 239pk en 360Nm

Ik zou het niet doen. Auto is nog nieuw, zit garantie op. Chiptuning is geen wondermiddel. Althans ik zou dat nooit doen. Ik heb meer vertrouwen in ingenieurs die maanden jaren aan de software hebben gewerkt, dan van die standaardfiles die als wondermiddelen verkopen. Tot het fout gaat natuurlijk...

Offline Nico83

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 145
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2019, 14:35:50 »
Ik zou het niet doen. Auto is nog nieuw, zit garantie op. Chiptuning is geen wondermiddel. Althans ik zou dat nooit doen. Ik heb meer vertrouwen in ingenieurs die maanden jaren aan de software hebben gewerkt, dan van die standaardfiles die als wondermiddelen verkopen. Tot het fout gaat natuurlijk...

Heb jij al eens een calculatie gezien van een standaard map tov een goed berekende calculatie van een deftige mapping?

Offline smeersd

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 20
Re: Z4 G29 2.0 chiptuning
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2019, 20:01:30 »
Heb jij al eens een calculatie gezien van een standaard map tov een goed berekende calculatie van een deftige mapping?

Deftige mapping of niet, chiptuning blijft een risico... Koop gewoon een auto met origineel meer vermogen. Ik beweer niet dat er geen goede tuners zijn maar wees eerlijk, chiptuning moet gewoon opbrengen. Bankje op, meten, standaard filetje in, terug bankje op en zogezegd het wiel heruitgevonden. Weken later, noodloop hier, problemen daar, defect ginder. Heb al genoeg mensen rondom mij gezien of gehoord met negatieve ervaringen. Vreemd genoeg zijn die nooit op het net te vinden  :wiggleyes: