Auteur Topic: [F3X] Led koplamp vervangen  (gelezen 211 keer)

Offline Danio

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[F3X] Led koplamp vervangen
« Gepost op: 1 november 2019, 13:00:40 »
Beste Bimmerboarders,

Wegens een aanrijding is mijn linker koplamp beschadigd waardoor de led daglichten niet meer functioneren, al de rest wel. (persoon voor me vond het nodig achteruit te rijden om een tegenligger door te laten :thinking:)
 Nu kan ik niet met zekerheid de correcte koplamp vinden op het net.
Ik heb de sticker op de lamp, met de Hella code, echter wordt deze niet gevonden in de hella catalogus..

enkele gegevens van de wagen:
chassis nr WBA8C31040K770679
318d F30 facelift 150pk
S5A2A LED headlight

code op de sticker 1EX 012 102-01/AL

volgens bmw catalogus opzoekwerk denk ik dat ik volgende nodig heb : bmw onderdeel nr 63117419633 maar daarvan is de Hella code 1EX 012 102-911.

Kan iemand mij hierover meer uitsluitsel geven?

Veel dank alvast  :bow:

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
Re: Led koplamp vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2019, 13:47:28 »

Online Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2019, 18:41:21 »
Hou er rekening mee dat die Hella lamp een lamp is zonder modules. Als er dus een module stuk is waardoor je lamp niet meer brandt dan gaat deze met de nieuwe lamp nog steeds niet branden aangezien je die kapotte module moet overbouwen.

Offline Danio

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2019, 08:53:36 »
Er was in de versmalling van de behuizing vooraan een klein gaatje, hierdoor komt er wat vocht en stof in de lamp en hebben de dagrijlichten het opgegeven..

Ja ik weet dat de Hella lamp ‘kaal’ is, en dat alles moet overgebouwd worden.
Als de led driver van de dagrijlichten zou stuk zijn, welke is dit dat? Of is dat de gehele led driver?

Offline Danio

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2019, 20:11:31 »
Er was in de versmalling van de behuizing vooraan een klein gaatje, hierdoor komt er wat vocht en stof in de lamp en hebben de dagrijlichten het opgegeven..

Ja ik weet dat de Hella lamp ‘kaal’ is, en dat alles moet overgebouwd worden.
Als de led driver van de dagrijlichten zou stuk zijn, welke is dit dat? Of is dat de gehele led driver?

Op de volgende foto liggen er gelijksoortige lampen op hun kop, hier zijn 2 led modules zichtbaar die hoogstwaarschijnlijk voor de dagrijlichten dienen, maar bij liebmann staan deze niet zo duidelijk op de parts list bij de koplampen  :thinking: ?

Denk dat deze behoren tot de 'satz led module', de set met nummer 63117419615.
https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=f30n&typ=8c31&og=03&hg=63&bt=63_1673
« Laatst bewerkt op: 6 november 2019, 20:21:19 door Danio »