Auteur Topic: [F2X] Hoogteverschil ophanging  (gelezen 298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BMW Den-Z

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 3
[F2X] Hoogteverschil ophanging
« Gepost op: 31 oktober 2019, 19:45:54 »
Hallo iedereen,

Ik heb zonet een M135i Bouwjaar 2013 aangekocht.
Ik heb de indruk dat de achterkant van de wagen hoger staat dan normaal. (zie bijlage)
De wagen staat volgens de vorige eigenaar opnieuw op zijn orginele veren, maar deze heeft zelf altijd met verlagingsveren rond gereden.

Iemand een idee wat hier de reden van zou kunnen zijn? (versleten/verkeerde schokdempers/veren?)

Of ben ik nu volledig mis en is dit wel gewoon de originele hoogte van een M135i?

Wagen is lichte vracht maar denk niet dat het gewicht van de achterbank zo aanzienlijk veel verschil zou geven.

Grts

Offline mx81

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 289
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2019, 22:13:50 »
het lijkt alsof er verkeerde veren op zitten  :thinking:
dempers zou geen invloed hebben op de hoogte, de veren wel...
mkII fiesta 1.3 (eerste wagen) - 1987 W124 250tD (sold) - gen 3 Ram 1500 5.9 magnum (sold) - 2012 chevrolet cruze 1.8 (sold) - '99 e46 323i (sold) - '78 pontiac subird (ongoing project) - '91 W124 230CE (sold)
mazda tribute 3.0 V6 (daily)

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1501
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2019, 08:36:42 »
Staat hij op vlak terrein? Een hellende of oneffen ondergrond kan soms een vertekend beeld vormen.
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline BMW Den-Z

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 3
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2019, 16:11:13 »
Staat hij op vlak terrein? Een hellende of oneffen ondergrond kan soms een vertekend beeld vormen.

in beide gevallen is dit verschil aanwezig, dus daar ligt het niet aan :)
Ik laat het dinsdag nakijken in de garage

Online ArcoNico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 41
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2019, 08:47:03 »
Hmm , ik was bij de veronderstelling dat dempers wel een verschil konden maken ?

Bij mijn E46 vroeger waren de dempers voor het sportonderstel korter dan gewoon onderstel , met als resultaat dat de auto 'iets' lager stond met de dempers voor het m-pack op gewone veren.

Of.. zat dit alleen in mijn gedachten? ben ik daarin totaal verkeerd ?

Offline BMW Den-Z

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 3
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2019, 16:29:45 »
Problem Solved: Er liggen verkeerde veren onder. Die van een 125i (2l motor).
Veren vooraan zijn dus te zwak waardoor de wagen lichtjes door zijn veren hangt en zo de achterkant wat lift.

Offline mx81

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 289
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2019, 19:03:45 »
Hmm , ik was bij de veronderstelling dat dempers wel een verschil konden maken ?

Bij mijn E46 vroeger waren de dempers voor het sportonderstel korter dan gewoon onderstel , met als resultaat dat de auto 'iets' lager stond met de dempers voor het m-pack op gewone veren.

Of.. zat dit alleen in mijn gedachten? ben ik daarin totaal verkeerd ?

de ophanging van een mpack is inderdaad anders, waardoor de dempers ook anders zullen zijn. maar hoe hoog een wagen staat is puur afhankelijk van de veren (indien de dempers natuurlijk niet te kort zijn)
dempers dienen namelijk enkel om schokken te dempen  ;)
mkII fiesta 1.3 (eerste wagen) - 1987 W124 250tD (sold) - gen 3 Ram 1500 5.9 magnum (sold) - 2012 chevrolet cruze 1.8 (sold) - '99 e46 323i (sold) - '78 pontiac subird (ongoing project) - '91 W124 230CE (sold)
mazda tribute 3.0 V6 (daily)

Online ArcoNico

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 41
Re: Hoogteverschil ophanging
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2019, 09:03:29 »
de ophanging van een mpack is inderdaad anders, waardoor de dempers ook anders zullen zijn. maar hoe hoog een wagen staat is puur afhankelijk van de veren (indien de dempers natuurlijk niet te kort zijn)
dempers dienen namelijk enkel om schokken te dempen  ;)


Idd de dempers van de Mpack waren iets korter :D