Auteur Topic:  E46 '99 "schudt" tijdens het rijden  (gelezen 234 keer)

Offline JerWinTein

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • BMW meisje in hart en nieren ❤️
E46 '99 "schudt" tijdens het rijden
« Gepost op: 30 oktober 2019, 16:03:35 »
Hoi allemaal! Mijn E46 uit 99, 1900 benzine heeft nu ongeveer een jaar een vervelend probleem. Tijdens het rijden voel ik de auto "schudden". Hij trekt wel prima op maar bij het aanhouden van de snelheid voel je het goed, zeker als hij koud is. Soms schommelt het toerental ook, maar enkel bij het afremmen, dan duikt hij even naar 500 toeren en dan terug normaal.

Ik ben ten einde raad want de garage vind het probleem niet. Ondertussen is er al vanalles gebeurd en vervangen: alle filters, bougies, bougiekabels, motorflush, petrol cleaner... Vandaag heeft de garage gekeken met remmenreiniger of er ergens een lek zou zijn maar hij blijft netjes lopen. Ook geen foutcodes wanneer hij aan de computer gaat.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb hem nu 7 jaar en voorheen reed hij perfect en zou hem graag terug zo krijgen!

Alvast bedankt voor jullie tips en advies!

Online zaij

• Qualifying
Re: E46 '99 "schudt" tijdens het rijden
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:32:42 »
Ik heb op een auto in het verleden dit ook gehad.
Deze schudde vooral als ik gas loste.
Garage heeft me toen van het kastje naar de muur gestuurd.
Bleek naderhand dat het dubbelmassa vliegwiel was dat stuk was...
I have lived...

Offline JerWinTein

• Nieuw
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:49:08 »
Dag Zaij,

Ik kan het een beetje uitlokken door gas te lossen en wanneer je dan terug gas geeft voel je het het duidelijkst. Maar eigenlijk gewoon altijd, door de slechte Belgische wegen valt het niet altijd goed te voelen ☺️

Ik ga binnenkort eens raad vragen bij een garage met BMW ervaring want mijn garagis had mij graag verder geholpen maar hij weet echt niet wat er aan de hand is...

Online zaij

• Qualifying
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:56:05 »
Hey JerWinTein,

Mijn garagist wist het ook totaal niet. Echt triestig...
Zijn ideeen gingen van slechte banden, te grote velgen, aangepaste ophanging, kapotte motorsteun, uitlijning... Alls bij elkaar denk ik wel een maand in de garage gestaan.

Tot ik bij PSG kwam en vroeg of hij eens kon kijken. Wim stapt in de auto en nog geen 2 minuten later wist hij wat er mis was.
Dit werd ook nog eens bevestigd door de opkoper die dit kreng van een auto kwam opkopen...
Mijn ouders hebben dezelfde en identiek hetzelfde probleem sinds kort en dezelfde garage... Ik denk niet dat ik er een tekening moet bijmaken hé :) :wtf: :wtf:
I have lived...

Offline JerWinTein

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:04:50 »
Hey Zaij,

Welke garage is het waar ze jouw probleem gevonden hebben? Ik wilde eens informeren bij UDE in Lommel want voor een officiële BMW garage mis ik wat budget 😁

Offline de_gh

• Trade Count: (+1)
  • Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:09:26 »
Ik heb dit enkele weken geleden met mijn F30 ook gehad.
Bij mij was het een motorklep die storing gaf.

Offline mx81

• Pole Position
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:11:35 »
bobijn al eens vervangen?
heb je de wagen al laten uitlezen? allerhande sensoren kunnen dit probleem veroorzaken, LMM, gasklepsensor, nokken/krukassensor,...
lambdasonde die niet meer correct werkt...
mkII fiesta 1.3 (eerste wagen) - 1987 W124 250tD (sold) - gen 3 Ram 1500 5.9 magnum (sold) - 2012 chevrolet cruze 1.8 (sold) - '99 e46 323i (sold) - '78 pontiac subird (ongoing project) - '91 W124 230CE (sold)
mazda tribute 3.0 V6 (daily)

Offline JerWinTein

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:31:33 »
bobijn al eens vervangen?
heb je de wagen al laten uitlezen? allerhande sensoren kunnen dit probleem veroorzaken, LMM, gasklepsensor, nokken/krukassensor,...
lambdasonde die niet meer correct werkt...

Bedankt voor je reactie! Bobijn is nog niet vervangen, wel uitgelezen, geen enkele fout....

Offline beemerbuddy

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2019, 18:39:04 »
Hey Zaij,

Welke garage is het waar ze jouw probleem gevonden hebben? Ik wilde eens informeren bij UDE in Lommel want voor een officiële BMW garage mis ik wat budget 😁
Hey JerWinTein,
Tot ik bij PSG kwam en vroeg of hij eens kon kijken. Wim stapt in de auto en nog geen 2 minuten later wist hij wat er mis was.

@JerWinTein : als ge precies toch van dees kanten zijt, ga dan ook maar eens langs bij PSG in Geel-Winkelom  ;)… Heb daar momenteel mijn E28 ook staan voor wat technische 'prullen' en ik heb inderdaad ook de indruk dat die mannen weten waar ze mee bezig zijn, dieje Wim is daar goud waard  :thumbsup: :thumbsup:
Mijn E34 en E32 zijn er recent ook binnen geweest voor een automaatbak-spoeling en ik had wat ophanging-issues met de E32... En allemaal opgelost, rijdt superstrak nu  :bow:

Suc6 alvast... Enne, UDé in Lommel zal ook gene botterik zijn, me dunkt, heeft toch ook al jaàren ervaring...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline JerWinTein

• Nieuw
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2019, 16:15:53 »
@JerWinTein : als ge precies toch van dees kanten zijt, ga dan ook maar eens langs bij PSG in Geel-Winkelom  ;)… Heb daar momenteel mijn E28 ook staan voor wat technische 'prullen' en ik heb inderdaad ook de indruk dat die mannen weten waar ze mee bezig zijn, dieje Wim is daar goud waard  :thumbsup: :thumbsup:
Mijn E34 en E32 zijn er recent ook binnen geweest voor een automaatbak-spoeling en ik had wat ophanging-issues met de E32... En allemaal opgelost, rijdt superstrak nu  :bow:

Suc6 alvast... Enne, UDé in Lommel zal ook gene botterik zijn, me dunkt, heeft toch ook al jaàren ervaring...

Bedankt voor je reactie! Ik ga er eens over nadenken naar waar ik ga gaan en ik hou jullie op de hoogte! Ik zou toch nog graag wat jaren plezier hebben van de auto dus hij moet goed verzorgd worden ☺️