Auteur Topic:  Verzekering van een Alpina D4 in Nederland  (gelezen 205 keer)

Offline Chezlow

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Verzekering van een Alpina D4 in Nederland
« Gepost op: 12 oktober 2019, 22:57:56 »
Dag mensen,

Ik ben er niet helemaal zeker van of dit de juiste plek is op het forum voor deze post. Als ik deze ergens anders moet posten, dan hoor ik het graag.

Via mijn werk rij ik op dit moment een F32 2.0 diesel die ik wil gaan opzeggen om plaats te maken voor een prive auto. Het plan is om of een 430d of een Alpina D4 te importeren uit Duitsland. De 435 heb ik uit m'n hoofd gezet, omdat ik deze alleen tegenkom met Xdrive en dat me aan alle kanten afgeraden wordt.

Om alle kosten een beetje helder te krijgen ben ik gaan uitzoeken wat de verzekering zou kosten voor beide auto's. Een 430 is niet zo ingewikkeld, maar op de een of andere manier is Alpina niet bekend bij de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen.

Is er hier een Nederlander die een Alpina D4 rijd (bouwjaar 2014-2017)? En waar heb je deze verzekerd? En tegen welk bedrag?

Afgelopen week heb ik twee maatschappijen gesproken die een premie konden afgeven, de een gaf een premie af van 370 euro en de ander van 320 euro per maand. En dat terwijl een 435 gewoon te verzekeren is voor 150 euro per maand, all risk..

Mocht het niet lukken om de Alpina voordelig te verzekeren, dan ben ik genoodzaakt om voor een 430d te gaan.. Ook geen ramp, maar die Alpina....

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

Groet,

Chezlow