Auteur Topic:  1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet  (gelezen 268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Beemer036

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
    • Beemer036 zijn pagina
1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Gepost op: 12 oktober 2019, 20:39:27 »
Iets met ; het bloed kruipt waar het niet gaan kan..

Jarenlang E36 gereden, toen die dwaze beslissing van een E39 en de bijhorende miskoop...
Dan de afgelopen 2.5 jaar, naar alle tevredenheid, rond gebold met m'n Ford fiesta :).

Maar telkens ik een E36 zag rijden bleef het toch kriebelen.
En dan plotseling, eerder toevallig 1ntje tegengekomen die men intresse had.

Een Madeira violet zwart 320 coupe van 97 met beige lederen sportzetels.
Digitale airco, 18knops bc.
183.000 aanvaardbare km's.

Algemene staat is heel zuiver, en heel origineel.

Johan de Nooraap.

Offline Beemer036

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
    • Beemer036 zijn pagina
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2019, 20:41:26 »
Op bovenstaande foto's had ik hem al dus.

Toen ik hem net had heb ik eerst effe gewassen en clay beurtje gegeven.
Johan de Nooraap.

Offline Beemer036

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
    • Beemer036 zijn pagina
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2019, 20:58:36 »
Natuurlijk zijn er een paar aandachtspuntjes aan.
Echter ik heb er vandaag nog een ritje mee gedaan en het verbaast me echt hoe soepel hij nog rijdt, ik denk echt een goed bewaard exemplaar.

Bij aankoop werkte de ventilatie niet en zoals we al dachten was dit de weerstand, dus verse egel erin en hopsa terug volle wind.
Eerst dacht ik dat er enkele pixels stuk waren van de bc maar was gelukkig maar een lampje dat stuk was, ineens 4 nieuwe erin.

Momenteel geeft hij steeds de melding van laag koelvloeistof niveau maar dat is de vlotter die stuk is, heb de nieuwe al liggen.

Als je goed kijkt zie je wel dat de motorkap ooit herspoten is geweest, ook loopt de grillhouder niet gelijk met de motorkap.
De vorige eigenaar wist van geen ongeval, ik vermoed dat er een imitatiegrillhouder is gestoken geweest en dat hij daarom niet mooi aansluit.
Typische van een imitatie is dat hij vooraan niet past en bij wielkast uitsteekt en dat is hier het geval.
Johan de Nooraap.

Offline Beemer036

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
    • Beemer036 zijn pagina
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2019, 21:04:26 »
Bedoeling is deze te koesteren en origineel houden, al kan het wel zijn dat er met de tijd een M kitje opkomt.
De grillhouder heeft momenteel geen prioriteit maar als we daaraan beginnen moet toch heel de voorkant eraf en dient de nieuwe grillhouder gespoten te worden, dus M bumper is dan een kleine moeite.
Johan de Nooraap.

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 411
  • Back 02 Basics
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2019, 10:07:20 »
Proficiat, ziet er een mooi exemplaar uit op 't eerste zicht.

Welke E39 had je juist en wat was er miskoop aan?
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline Beemer036

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1363
    • Beemer036 zijn pagina
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2019, 17:35:30 »
@Ian, bedankt.

M'n E39 moet hier ook nog wel staan denk ik.

Voor die 1ne keer dat ik de koelvloeistof niet na kijk bleek achteraf dat het koelvloeistof réservoir vol zat met smurrie.
Ook hing de bodemplaat vol met olie.

We hebben toen eerst het koelsysteem gespoeld omdat garagist dacht dat het zo een anti-lekmiddel was.
Radiator bleek ook wel zo lek als een zeef toen, ook oliefilterhuis was zo lek als iets en om het af te maken zat de waterpomp ook nog nauwelijks vast.

Ik heb dat toen allemaal laten maken, maar toen bleek dat hij ook nog automaatolie lekte en vooral het koelsysteem bleef vollopen met olie!
Bij motorolie wel niks te zien, dacht dat het ook te maken kon hebben met de oliekoeler maar volgens garagist niks mis mee.

Enfin, later bleek ie op korte tijd (1.5 jaar) al 6 eigenaars gehad te hebben, tja....

Heb die toen gekocht bij een Nederlandse 2dehands dealer, maar op internet vond ik al commentaren van : garantie tot aan de poort...

Ik vermoed dat hij gewoon ooit warm is gelopen met alle gevolgen van dien.

Heb die toen gekocht voor 5000, 3000euro kosten aan gehad op 6maand tijd en 1300euro taks betaald voor amper een 3tal maanden daadwerkelijk mee rond te rijden. Overal waar we kwamen liet hij een plas water/olie achter. Verkocht voor 3000euro... Ben ik toch effe ziek van geweest toen.

Was een 520i van 2001, automaat, grote navi, beige lederen interieur.
Ohja wegligging was ook om te huilen, zwalpte over heel de baan. Gewoon 70/90 was geen probleem. Maar snelweg was rampzalig, harder dan 120 was doodsangsten uitstaan.
Daarom wil ik een testrit bij elke snelheid.

Achteraf las ik ook dat die m54 blok gewoon 1 groot lekkend ding is.

Die Hollander heeft is goed gelachen denk ik..

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Johan de Nooraap.

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 411
  • Back 02 Basics
Re: 1997 - E36 - 320 Coupe - Madeira violet
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2019, 15:14:26 »
Wel jammer. E39's zijn nochtans op zich goede auto's, maar je hebt net de verkeerde te pakken gekregen.

Heb nu een beetje 't zelfde met één van m'n hobby auto's waarvan ik er al één had waar ik nooit grote miserie mee gehad heb, maar met degene die ik er dan bij kocht is het het ene probleem na het andere... Is nochtans een 3-tal jaar dagelijks gebruikt geweest door de vorige eigenaar, maar de auto heeft ook een Hollands verleden. Helaas wordt daar veel gefoefeld en geprutst. Vandaar het gezegde 'Als een Hollander je niet in 't zak gezet heeft, is hij het waarschijnlijk vergeten'. (Niet van toepassing op elke NL'er natuurlijk maar in het 'belastingvrij' tijdperk zaten er ook veel bandieten tussen)
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)