Auteur Topic:  1999 - E38 - 728i terug on de baan krijgen  (gelezen 652 keer)

Offline nick335i

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
1999 - E38 - 728i terug on de baan krijgen
« Gepost op: 12 oktober 2019, 18:04:49 »
hey hey ,

jammer genoeg heb ik geen bestaand topic van mijn 728i die ik toch al 5 jaar in mijn bezit heb dus hier een kleine schets over men 728i

na zoveel teleurgestelde bezoekjes te brengen aan particulieren/garages , geld verloren aan voorschoten  na maanden opzoek te gaan achter mijn James bond car
deze dan ook gevonden in Antwerpen bij mensen waarvan (ik ook)iedereen zou denken hier hoef ik eigenlijk niet te wezen maar na lang praten rondleiding in hun garage
de knoop doorgehakt 
zij hadden de auto kunnen kopen van  een tweedehands site van een man die de auto al zeker 8 jaar in zijn bezit had en zij waren enkel tussenpersonen dus een leuk prijs afgesproken iedereen gelukkig vooral men vrouw ze was mijn gezaag zo beu  :exited: :exited:
nu soit ik kon de auto een paar dagen later verwachten op een truck bij ons aan de kust en zo startte mijn e38 avontuur uiteraard was het toch met een bang hartje had de auto visueel bekeken en dat zag er super uit de meeste opties die ik wilde zaten er op navi , leder , schuifdak  maar dat zegt natuurlijk niet alles maar al bij al had ik een zeer goed onderhouden exemplaar op de kop kunnen tikken ,, wat nu achteraf gebleken is
auto heb ik dan gelijk binnen gedaan bij men lokale garagist ,
groot onderhoud
olie filters bougies de hele retemeteute ...... ik die 2 jaar dat ik men e38 al daily gebruikte (6000 km op een jaar  :toofunny:) heb ik redelijk wat vervangen naast het gewone onderhoud  ,
zo heb ik bij skytyne dertijd een dubbele uitlaat laten maken , een verstelbare schroefkit eronderlaten plaatsen 20 inch velgen , was voor mij een plezier om me te rijden
ben dan eens via het ander 7 reeks forum bij Edwin teruggekomen in Huizen Nederland die heeft dan heel men navi aangepast MK4 grote navigatie updates codering....

ja een tijd zo rond gereden te hebben begon ik te merken dat ik meer sensatie wilde hebben peeeeekaaaass zoals iedereen weet staat een 728i niet bekent als M killer te zijn  :toofunny:   dus kwam ik met gekke ideeŽn af , dikke turbo erop , of een compressor had dat zijn passeren op YouTube maar eigenlijk leuk om te zien  maar niet om te hebben een 728i is een cruise bak en geen race bak
toen dat idee van de baan was , zat ik toch te hunkeren achter iets sneller rapper ..... en toen viel men oog op men huidige e92 335i
vermits ik al 6 maanden op het jaar niet thuis ben voor men job kon ik ze niet alle twee inschrijven (ging ik thuis niet verkocht krijgen men vrouw heeft ook nog een auto :toofunny: )  dus men keuze was rap gemaakt
als een kind in een snoep winkel wilde ik zo rap men nieuwe aanwinst op de baan hebben en is zo men e38 in de garage belandt
uiteraard niet al een zak rommel in een hoekje
de banden had ik op 3 bar gezet , batterij aan de druppelaar en iedere 2 maand mocht ze nog een ritje doen naar de selfcarwash ( nee ik gebruik niet de borstels heb alles zelf mee ) zo kwam ze nog eens mooi op temperatuur
uiteraard zal ze wel geen deugd hebben van het lange stil staan maar nu is de tijd aan gebroken dat ik ze terug wil inorde zetten , ik zou haar graag in het najaar terug op de baan hebben , en even de e92 in de garage laten staan

ondertussen vastgestelde problemen

men schuifdakje wil niet meer dicht , motortje draait nog wel ik zou denken dat de aandrijving weg is tandwieltjes kapot ?
plastieken plaat onder vooruit aan het rotten scheuren , hoe noemt dat ding weer parafemale ?
uiteraard olie en filters ...
remmen en blokjes wil ik vernieuwd hebben
zou men onderstel daar erg van afgezien hebben van zolang stil te staan
ik heb op deze laptop niet veel foto's eens ik terug thuis ben zal ik wat meer foto's kunnen plaatsen met de bovengenoemde problemen  , maar hier toch al enkel shots van men e38

« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2019, 18:06:41 door nick335i »

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
Re: 1999 - E38 - 728i terug op de baan krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2019, 18:09:43 »
.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2019, 18:18:49 door nick335i »

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
Re: 1999 - E38 - 728i terug on de baan krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2019, 18:12:28 »

Offline CabbieJerre

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:11:26 »
is inderdaad een mooi exemplaar  :clap: u ophanging kan daar tegen hoor.. u banden kunnen er meer last van hebben door stil te staan
all of those cars where once just a dream in somebody's head --peter gabriel--

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:08:48 »
is inderdaad een mooi exemplaar  :clap: u ophanging kan daar tegen hoor.. u banden kunnen er meer last van hebben door stil te staan

thanks

ik had al ondervonden bij men vorige bezoek aan de self carwash dat de bandjes hun beste tijd al hadden gehad , wss platte kantjes , ik was al aan het kijken voor nieuwe "normale velgen" maar eigenlijk zijn deze nog zo slecht niet gewoon 4 nieuwe banden erop en knallen ;D

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2020, 19:32:13 »
Zoals zovelen zit ik ook noodgedwongen thuis ( gelukkig niet ziek ) dus maar even de 7 uit stal gehaald ,

Offline Jamme1981

• Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • Beter realist dan negatief/optimist.
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2020, 20:04:48 »
Dat zien er knappe velgen uit...
Meer pics of wat details van de velgen ?
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana - e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff - e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD
Freude Am Fahren
VW Corrado-1989-1800 16V

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2020, 20:27:52 »
Geen idee welk merk , jammer genoeg beginnen ze ook al ouderdoms kwaaltje tw hebben , vernislaag komt op sommige plaatsen los , al ik er eens aan denk zal ik een detail foto's maken

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2020, 20:14:48 »
.

Offline nick335i

• Pre-Qualifying
  • **