Auteur Topic:  Interieur reinigen - leder  (gelezen 662 keer)

Offline Nemus

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Interieur reinigen - leder
« Gepost op: 11 oktober 2019, 22:23:57 »
Hoi allen. Ik vroeg me af wie er ervaring had met het zelf reinigen van zijn lederen interieur.

Ik wil het graag deftig aanpakken deze keer en heb mijn oog laten vallen op deze kit van Swissvax: http://www.wax-it.be/webshop/swissvax-leather-care-kit.html

Iemand hier ervaring mee? Ik heb niet zo heel veel verkleuring, maar merk wel dat het leder van de zetels wat teveel begint te glanzen. En iets of wat 'hard' is.

Sorry als dit een repost is, maar ik vond geen 'recent' topic hierover, en hoop dat er iemand ervaring heeft met Swissvax.
Sports freak, F1-afficionado, fotograaf

Offline Maxim87

• Qualifying
Re: Interieur reinigen - leder
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2019, 22:38:53 »
Ik zelf heb alleen ervaring met colourlock, maar kan deze echt alleen maar aanraden.  :thumbsup:
2011 e87 116d
2014 f20 m135i

Offline ADW1

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2019, 12:05:44 »
Heb deze zelf ook, goeie kit maar wel goed wrijven om het vuil uit het leder te halen & goed opletten met het borsteltje voor de stiksels

Offline Nemus

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2019, 21:02:01 »
hier een paar foto's van de vuil en of beschadigde stukken. Niets gescheurd of zo, dus lijkt me wel herstelbaar met de juiste kit. Vandaar dus mijn vraag.
@Wax-it.be wat denk jij?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2019, 15:08:55 »
Die rimpels ben ik wel benieuwd naar. Bij mijn weten is wax it geen sponsor meer.

Offline Wax-it.be

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2019, 09:53:15 »
Lijkt op het eerste zicht niet zo erg.

Normaal moet je dit met een leder reiniger opgelost krijgen.
Je hebt voor het herstellen van het leder een lederkleur nodig. Hier moet je eerst je exacte kleurnaam achterhalen, daarna kan je gaan retoucheren. Werk ook af met een leder verzegeling.

Offline Wax-it.be

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2019, 10:00:26 »
Die rimpels ben ik wel benieuwd naar. Bij mijn weten is wax it geen sponsor meer.

Rimpels kan je snel hebben en zijn in vele gevallen niet te vermijden, het is eigen aan leder. Ik zie wel dat je structuur aan de linkerwang op het zitvlak bijna weg is. Daar kom je mogelijks in je kleurlaag terecht en zal je moeten herkleuren en in extreme gevallen je structuur herstellen. Als je op je doeken kleur ziet afgaan weet je hoe laat het is.

Offline Nemus

• Nieuw
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2019, 11:46:00 »

Je hebt voor het herstellen van het leder een lederkleur nodig. Hier moet je eerst je exacte kleurnaam achterhalen, daarna kan je gaan retoucheren. Werk ook af met een leder verzegeling.

Dus die kit van Swissvax is goed om mee te beginnen, en het leer alvast te reinigen? En als ik kleur zie afgaan moet ik (voor het voeden) eerst het leder herstellen met de juiste kleur?

Als ik het goed begrijp is dit de logische volgorde: Reinigen -> evt. bijkleuren -> voeden/beschermen?

Bedankt alvast voor de info!

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2019, 12:31:20 »
Colourlock heeft hier een kit voor.
Evt te bestellen bij wax-it.
Zeer goede ervaringen mee... (zowel met wax--it als met colourlock) :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline midas

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2019, 15:10:22 »

Alles staat of valt met de keuze van het werkmateriaal en de produkten,men kan de vervuiling in de porieen van het leder wrijven of ze er uit wrijven met de juiste tools. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:49:57 »
Ik zie wel dat je structuur aan de linkerwang op het zitvlak bijna weg is.

Zeg, een beetje privacy graag. Je zou tegen niemand iets zeggen over mijn structuur van de linkerwang van het zitvlak...

:toofunny:

Alle gekheid op een stokje: bedankt voor de raadgeving trouwens.  :)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2019, 21:53:55 »
Alles staat of valt met de keuze van het werkmateriaal en de produkten,men kan de vervuiling in de porieen van het leder wrijven of ze er uit wrijven met de juiste tools. :thumbsup:

Ik heb het zelf ook nog niet geprobeerd, maar die kerel van Ammo Nyc is nogal zot van machines en gebruikte dan ook een roterende borstel op het leder.  :wow:

Offline ArcoNico

• Warming Up
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2019, 11:39:19 »
Ik heb deze week zo'n setje van Gyeon aangekocht Q 2 M LEATHER SET MILD) (voor mijn lederen zetels .

was goedkoop en er zit alles in wat je nodig hebt.

2 opmerkingen daarbij :

1 : het product met de borstel reinigt goed , en het leathercoat is goed , maar ik vind persoonlijk dat het leer dan TE glad wordt . is daarentegen WEL goed om je zetelwangen te beschermen aangezien het dan beter "schuift"  ;)

2: reiniging van je lederen stuurwiel... NIET doen met het geleverd borsteltje .. i learnd the hard way.. tis TE grof .

anders ben ik er wel content van . 

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2019, 13:31:42 »
Voor het lederen stuurwiel kan je de Dr. Leather cleaning wipes gebruiken,heb deze zelf gekocht en is zeer makkelijk te gebruiken :thumbsup:

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2019, 15:54:47 »
Ik heb deze week zo'n setje van Gyeon aangekocht Q 2 M LEATHER SET MILD) (voor mijn lederen zetels .

was goedkoop en er zit alles in wat je nodig hebt.

2 opmerkingen daarbij :

1 : het product met de borstel reinigt goed , en het leathercoat is goed , maar ik vind persoonlijk dat het leer dan TE glad wordt . is daarentegen WEL goed om je zetelwangen te beschermen aangezien het dan beter "schuift"  ;)

2: reiniging van je lederen stuurwiel... NIET doen met het geleverd borsteltje .. i learned the hard way.. tis TE grof .

anders ben ik er wel content van .

Gebruik ik ook en ben ik zeer tevreden van. Trouwens als je die al glad vindt dan moet je deze van Meguiars eens gebruiken, Durex Play is er niks tegen.  :toofunny:
En voor "schade" te herstellen ben je inderdaad best af met de Leder Fresh van Colourlock, pure magie in een flesje!  :bow:

Offline Nemus

• Nieuw
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2019, 10:26:33 »

de exacte lederkleur is LEDER DAKOTA OYSTER (LCCX). Ben ik dan het beste af met een setje Colourlock?

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2019, 11:43:28 »
Yes... mijne is ook dakota oyster.
Heb een setje colourlock + een flesje op kleur.
Komt van wax-it maar er zijn ook andere leveranciers uiteraard.
Alles online te bestellen als je dat wil  :thumbsup:

http://www.wax-it.be/webshop/colourlock-leder-fresh-set-op-maat.html
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2019, 11:48:50 door BIG charlie »
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed

Offline JANBL

• Qualifying
« Reactie #17 Gepost op: 7 november 2019, 15:45:07 »
Heb al eens gelezen dat er met wd40 ook het leder kan gepoetst {onderhoud} worden? wie doet dat ook ??

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2019, 06:17:50 »
Heb al eens gelezen dat er met wd40 ook het leder kan gepoetst {onderhoud} worden? wie doet dat ook ??
Een busje lederreiniger kost nog geen €20,dan zou ik eerder dat gebruiken in plaats van huis-tuin-keuken middeltjes voor zoiets kostbaar als je lederen interieur.

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2019, 09:05:21 »
Een busje lederreiniger kost nog geen €20,dan zou ik eerder dat gebruiken in plaats van huis-tuin-keuken middeltjes voor zoiets kostbaar als je lederen interieur.

Inderdaad. Daarbij zal WD40 ook nog behoorlijk stinken in het interieur.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”