Auteur Topic:  Krassen op het instrumentenbord (toerenteller, snelheidsmeter)  (gelezen 292 keer)

Offline BMWLOVER116i

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Krassen op het instrumentenbord (toerenteller, snelheidsmeter)
« Gepost op: 3 oktober 2019, 16:09:20 »
Vorig jaar hebben we een nieuwe 1 reeks gekocht met het vernieuwde instrumentenbord (semi digitaal).

Na het poetsen van het interieur kwam ik erachter dat het redelijk wat krasjes bevatte.
Als de zon niet op het instrumentenbord staat, zie je er niets van. Als de zon er op staat, zie je dit zeer hard.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kun je de krassen eventueel verwijderen?

2018 - 116i - M Sport - Mineralgrau

Offline AB1996

• Pre-Qualifying
  • **
Re: Krassen op het instrumentenbord (toerenteller, snelheidsmeter)
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2019, 08:35:01 »
Net hetzelfde aan de hand met de mijne...  :jpshakehead:

Nog geen idee maar erger mij er heel hard aan.

Online skink

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2019, 12:10:08 door skink »

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2019, 13:08:03 »
Vorig jaar hebben we een nieuwe 1 reeks gekocht met het vernieuwde instrumentenbord (semi digitaal).

Na het poetsen van het interieur kwam ik erachter dat het redelijk wat krasjes bevatte.
Als de zon niet op het instrumentenbord staat, zie je er niets van. Als de zon er op staat, zie je dit zeer hard.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kun je de krassen eventueel verwijderen?

Net als de blinkende zwarte stukken aan de portieren kan ook een scherm van het instrumenten cluster gepolierd worden,maar dan moet u iemand vinden die erg handig is met een poliermachientje (bijvoorbeeld een detailbedrijfje)  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline BMWLOVER116i

• Nieuw
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2019, 20:49:17 »
@skink

Ik heb die op Aliexpress een besteld. Hopelijk gaat deze een ‘oplossing’ bieden voor het toch wel vervelende probleem.

Thanks voor je reactie!

Offline BMWLOVER116i

• Nieuw
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2019, 20:50:02 »
@AB1996

Ik heb zo’n beschermlaag besteld bij aliexpress, zal je laten weten of het idd helpt of niet als ik het ontvangen heb.

Offline Nick1407

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2019, 21:12:55 »
@AB1996

Ik heb zo’n beschermlaag besteld bij aliexpress, zal je laten weten of het idd helpt of niet als ik het ontvangen heb.

Naar mijn bescheiden mening kan je ook beter eerst een detailer contacteren om de krassen er uit te polieren en daarna een folie of bescherming er op kleven. Anders zitten de krassen gewoon achter die folie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline midas

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2019, 08:57:22 »
@AB1996

Al die nep-middeltjes helpen geen zier,een folie over de krasjes plakken zal weinig meerwaarde bieden en hopelijk krijg je er dan nog geen vergeling bovenop.
Het sakhir monster in actie

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2019, 12:58:29 »
Eigenlijk zou je het moeten opschuren zoals bij een koplamp als dat eveneens uit polycarbonaat bestaat met schuurpapier: grof => fijn en machinaal napolijsten. Maar dan zou het het plastic er al uit moeten worden gehaald en er is geen garantie op succes. Bij Wax-it hoorde ik ze nog tegen een klant die zijn vergeelde mercedeskoplampen wou laten polijsten en zelfs zij verwezen die man door naar een carrosserie om te laten opschuren en vernissen.

Plastic vellen zullen geen soelaas bieden om krassen te verstoppen.