Auteur Topic: [E36] [E39] Retrofit autotelefoon  (gelezen 180 keer)

Offline jpuype

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E36] [E39] Retrofit autotelefoon
« Gepost op: 3 oktober 2019, 11:43:37 »
Ik heb al jaren een autotelefoon uit een e39 op zolder liggen, destijds eens aangekocht (zonder nadenken) om te installeren in een 36, om dat te merken dat de houder natuurlijk niet paste in de E36 middenconsole.
Ik heb nu echter een telefoon+houder uit een e36 (maar zonder verdere kabelboom en modules) op de kop kunnen tikken, en zou het alsnog willen proberen.

De kabelboom van de E39 is zowel anders als uitgebreider dan die van de E36, maar de meeste stuurelement zijn we dezelfde.
Zo heeft de kabelboom van de E39 een extra connector voor de voice control van het navigatiessyteem en de telefoon, en is de connector voor de microfoon anders
(3 draden E39: grijs-bruin & wit & transparant, 2 draden E36: blauw-wit & rood-wit).

Ik vroeg me af of iemand dit al gedaan heeft?
En waar ik eventueel de elektrische schema's van beide installaties en/of de relevante EBA zou kunnen vinden?

Ook vraag ik me af wat ik zou doen met de voice control? de kabelboom wijzigen en deze functie (en module) verwijderen dan wel deze behouden en proberen deze aan de (zoveel mogelijk) praat te krijgen?

Jurgen
Jurgen
BMW Allianz - Wannabe :)