Auteur Topic:  Alternatieven voor de Petrolhead Tours ?  (gelezen 488 keer)

Online gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Alternatieven voor de Petrolhead Tours ?
« Gepost op: 12 september 2019, 21:55:15 »
Al heel veel filmpjes bekeken vd zeer knappe Petrolhead Tours (iedereen kent ze hier wel o.a. van Joe Achilles) en ik krijg enorm veel zin om aan een soortgelijke trip deel te nemen met mijn M140i’tje.

Echter zijn hun trips steeds 8d of zelfs langer wat moeilijk te rijmen valt met een gezin met kids en daarom vroeg ik me af of er hier autoliefhebbers zijn die al deelnamen aan soortgelijke ervaringen maar dan voor max 3-4 dagen ? :iono:

Hieronder de link van Petrolheadtours zelf en ik plak er een filmpje ook bij voor zij die hen nog niet kennen  8)

https://petrolhead.tours/tours/europe/the-alps-pyrenees/

Offline Capitol

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2019, 08:14:55 »
Zelf iets uitstippelen?
Wij hebben Schotland al 3 keer gedaan, dat waren altijd 5 dagen. In juli nog Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië gedaan, dat was een week.
3 Dagen is wat krap vrees ik, als je naar de mooie gebieden wil rijden, ben je eigenlijk de eerste en laatste dag al kwijt.

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
Re: Alternatieven voor de Petrolhead Tours ?
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2019, 09:33:53 »
ik zou dit ook heel graag is doen, heb hun filmpjes over schotland ook al zitten bekijken en andere en 8 dagen en ook die prijs vind ik wat te veel van het goede maar de locatie/route en het feit dat ze met walkie-talkie werken is wel ideaal.

ik denk dat er hier zelf wel iets in elkaar kan geflanst worden. @PJH is hier ook al jaren over bezig.
Als je goedkope B&Bs zoekt kan je al een serieuze lagere kost uitkomen.

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2019, 16:00:40 »
http://www.curves-magazin.com/en/magazine/

Hun Schotland-boek heb ik een jaar geleden gereden met @RubenV, @WJJ en @Bananenman.
Het Pyreneëen-boek dit jaar in mei/juni met mijn vriendin.
Uit hun andere boeken al enkele ritten gehaald om te rijden op reis ook.

Maar minder ver is het ook heel mooi. Bv. de Vogezen of het Zwarte Woud en de Eiffel zijn wel gemakkelijk bereikbaar, kan je met 3-4 dagen een leuke trip doen volgens mij.
Op motorsites staan heel veel routes.

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2019, 17:00:26 »
Ik zou zoiets ook wel zien zitten! Misschien eens met BB organiseren?
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline Lt_Castillo

• Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2019, 17:31:46 »
Dat zie ik ook zitten. En al zeker een trip naar het Zwarte Woud en eventueel de Moeselstreek.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

Offline PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2019, 17:40:03 »
Als daar voldoende animo voor is, dan wil ik gerust kijken om dat samen te steken. Als we een auto of 6-7 kunnen vinden, dan wil ik gerust wel eens kijken om een offerte te maken voor ergens in 2020.

8 dagen ter plaatse is vrij lang, ik denk dat je aan 5 genoeg hebt om het meeste gezien te hebben.

De moeilijkheid is dat je er moet geraken, en dat dat ook tijd kost. Je hebt mensen die de eurotunnel nemen en dan 1000km naar boven rijden, die verklaar ik persoonlijk zot... en je hebt de manier waarop ik het doe: inschepen om 16.30 in Ijmuiden (NL) en de nachtferry pakken naar daar. Voordeel daarvan is dat je geen ellenlange tocht moet doen naar boven, dat je al kennis maakt met elkaar op de boot tijdens het diner en dat je uitgeslapen aankomt. Nadeel is de prijs van de overtocht (maar 1000km rijden is ook niet gratis en als je 1000km gereden hebt heb je ook een overnachting aan je broek, dat is ook niet cheap).

Om jullie een idee te geven, mijn laatste offerte voor schotland was als volgt:
- Dag 1: inschepen in nederland en varen naar schotland
- Dag 2: de boot af en een 300-tal km rijden tot waar het mooi is. Dan wat kleinere driving roads maar nog niet het "echte" schotland zoals ik het iedereen zou willen tonen
- Dag 3: super awesome
- Dag 4: nog veel beter
- Dag 5: gelijk aan dag 4, met een bezoek aan een whisky stokerij
- Dag 6: gelijk aan dag 3, met een vroegtijdig einde (inschepen op de boot)

Kostprijs daarvan was 2400 eur BTW incl per persoon. Ik vermoed dat je nu van je stoel valt, maar de boot is duur en ook de hotels in die offerte waren topkwaliteit (Denk: Isle of Eriska enz). Het kan dus wel een pak goedkoper, maar echt supergoedkoop (sub 1000pp) kun je het quasi niet maken. Ik kan het alvast iedereen aanraden en zou liever 1 keer naar schotland gaan, dan 3 weekendtrips naar vogezen/zwarte woud/eifel. Als ze me morgen zeggen dat ik nog twee weken te leven heb, dan spring ik in mijn auto en ben ik direct naar daar. It's awesome.

Het Zwarte Woud ben ik vorige week geweest. Toptip: blijf daar weg. Het is niet meer zoals 5 jaar terug. Veel aangepaste snelheidslimieten, veel nieuwe flitspalen, veel controles... resultaat is dat de locals traag rijden en alle fun verdwenen is. Dat is meer een regio om met je madam op het gemak te doen.

Als je wil gaan rijden: Vogezen, Luxemburg, Odenwald, Alpen, Schotland, Pyreneëen, Dolomieten, ... met grote voorkeur voor Schotland. 

www.openroads.be
Rediscover the fun of driving!

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2019, 19:16:53 »
aaah daarvan komt die foto dus...ik vind die echt prachtig op die brug!

2400 euro incl btw excl naft, drinken en eten is stevig. Hoeveel was je kwijt van je thuisdeur tot je thuisdeur?
Zou dat lukken onder de 2000 euro voor die week?

Offline PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2019, 20:49:03 »
Die 2.4k pp is vol pension in top hotels. Sub 2k lukt zeker als we met genoeg zijn (onderhandelen met de hotels)
www.openroads.be

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2019, 20:52:26 »
Top, al wat animo hier  :thumbsup:

:bow:

Offline jvc

• Qualifying
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2019, 22:12:23 »
Voor minder dan 2000€ zou ik het ook wel zien zitten :)
2006 BMW E87 130i

Offline Capitol

• Pole Position
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2019, 22:22:04 »
Schotland steekt er bij mij ook met kop en schouders bovenuit.
Zelf ook al 2 keer alles uitgestippeld en alle hotels (met ontbijt) geboekt. Nog 3 ander auto’s laten meerijden en dat zonder extra kost, die hebben alleen hun hotels en Eurotunnel betaald.
En effectief om zoiets uit te stippelen ben je veel tijd kwijt, dat is een heel werk!
Zelf had ik niet voor top hotels gekozen, omdat ik daar tijdens zo een trip niet zoveel waarde aan hecht. Gewoon goede B&B’s met een propere kamer, deftige parking en lekker ontbijt.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2019, 22:23:46 door Capitol »

Offline PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2019, 13:12:17 »
Dit is trouwens ook een alternatief voor petrolheadtours: https://www.dolfdekking.nl/dd-events/
Zijn schotlandtrip is altijd in Mei. Enige nadeel is dat hij niet hoog gaat (op veilig spelen, wat nooit een slecht idee is met zijn soms oudere deelnemers)
www.openroads.be

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2019, 15:34:01 »
Interessant topic, staat ook hier hoog op het lijstje om in Schotland te rijden.
Gaat zeker leuk zijn met een groepje petrolheads ...

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #14 Gepost op: 17 september 2019, 13:07:10 »
Dit is trouwens ook een alternatief voor petrolheadtours: https://www.dolfdekking.nl/dd-events/
Zijn schotlandtrip is altijd in Mei. Enige nadeel is dat hij niet hoog gaat (op veilig spelen, wat nooit een slecht idee is met zijn soms oudere deelnemers)

net op zijn website gekeken, zie daar een vogezen weekendtrip staan vanaf € 945  :blink: ...ben daar met 3 andere vrienden in april geweest voor de helft van het geld.

Voor minder dan 2000€ zou ik het ook wel zien zitten :)

excl brandstof, eten en drinken bedoel je dan?
« Laatst bewerkt op: 17 september 2019, 13:09:10 door Liquid Li0n »

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #15 Gepost op: 17 september 2019, 13:45:04 »
net op zijn website gekeken, zie daar een vogezen weekendtrip staan vanaf € 945  :blink: ...ben daar met 3 andere vrienden in april geweest voor de helft van het geld.

Mja goedkoop zijn ze niet echt, dan lijken de petrolhead tours precies nog ‘t voordeligste met hun 999£ voor Schotland...

Vogezen zelf georganiseerd dan ? :iono:

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #16 Gepost op: 17 september 2019, 14:26:07 »
Mja goedkoop zijn ze niet echt, dan lijken de petrolhead tours precies nog ‘t voordeligste met hun 999£ voor Schotland...

Vogezen zelf georganiseerd dan ? :iono:

yep. met 4 auto's en 4 man. gebruik gemaakt van walkie talkies en een roadbook van een rondrit daar in 2016. wel een ander hotel genomen dan dat luxe spel in die roadbook.
halve dag verlof genomen op vrijdag, naar daar gereden. savonds dan in dat hotelleke gegeten.
zaterdag goed geontbijt, dan bijna heel de dag gereden, pizzake/flammekuchen gegeten en zondag opnieuw geontbijt, nog rondgereden in de buurt en dan onderweg naar huis nog iets gegeten. Waren tegen 23u ofzo thuis omdat we maandag op het werk moeten zitten.

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #17 Gepost op: 17 september 2019, 17:51:31 »
yep. met 4 auto's en 4 man. gebruik gemaakt van walkie talkies en een roadbook van een rondrit daar in 2016. wel een ander hotel genomen dan dat luxe spel in die roadbook.
halve dag verlof genomen op vrijdag, naar daar gereden. savonds dan in dat hotelleke gegeten.
zaterdag goed geontbijt, dan bijna heel de dag gereden, pizzake/flammekuchen gegeten en zondag opnieuw geontbijt, nog rondgereden in de buurt en dan onderweg naar huis nog iets gegeten. Waren tegen 23u ofzo thuis omdat we maandag op het werk moeten zitten.

Meer moet dat niet zijn...

Geen filmpjes van die tocht ?

Offline PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #18 Gepost op: 17 september 2019, 20:03:54 »
net op zijn website gekeken, zie daar een vogezen weekendtrip staan vanaf € 945

3 keer slapen (+-80*3, er vanuitgaande dat er 2 mensen in één auto zitten)
3 keer ontbijten (+-15*3)
3 keer avondmaal (+-50*3)
Is al samen 435 euro. Doe daar nog 100 euro aan organisatiekosten bij, dan zit je op 535 euro. Dan nog een kleine winst en de BTW en je bent er al. 

Ik vind dat niet overdreven nu ik het zelf organiseer. Zo'n trips samen steken kost nu eenmaal geld.
- Werkuren om alles uit te zoeken, hotels te boeken, roadbook te maken, inbundelen, administratie, ....
- Boekhouder, website, telefoon
- Autokosten door verkenningen te doen
- ....
Die man moet dat daar allemaal van betalen. Lijkt me logisch dat het dan ook een cent kost :)

Petrolhead tours begint in Schotland, je moet er nog geraken ook :) da's al minstens nog eens 700 euro voor je aan de start staat (boot is +- 500, en pak nog 200 benzine en eten).
www.openroads.be

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2019, 20:32:28 »
3 keer slapen (+-80*3, er vanuitgaande dat er 2 mensen in één auto zitten)
3 keer ontbijten (+-15*3)
3 keer avondmaal (+-50*3)
Is al samen 435 euro. Doe daar nog 100 euro aan organisatiekosten bij, dan zit je op 535 euro. Dan nog een kleine winst en de BTW en je bent er al. 

Ik vind dat niet overdreven nu ik het zelf organiseer. Zo'n trips samen steken kost nu eenmaal geld.
- Werkuren om alles uit te zoeken, hotels te boeken, roadbook te maken, inbundelen, administratie, ....
- Boekhouder, website, telefoon
- Autokosten door verkenningen te doen
- ....
Die man moet dat daar allemaal van betalen. Lijkt me logisch dat het dan ook een cent kost :)

Petrolhead tours begint in Schotland, je moet er nog geraken ook :) da's al minstens nog eens 700 euro voor je aan de start staat (boot is +- 500, en pak nog 200 benzine en eten).

Moet dat met de boot ? Kanaaltunnel is toch veel goedkoper, I know is dan nog een serieus eindje maar dan ook direct andere zaken meepikken wat ik al lang eens wil doen (Wilbledon, Oxford/Cambridge,...).

Offline PJH

• Premium Member
  • World Champion
    • www.openroads.be
« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2019, 10:45:26 »
Moet dat met de boot ? Kanaaltunnel is toch veel goedkoper, I know is dan nog een serieus eindje maar dan ook direct andere zaken meepikken wat ik al lang eens wil doen (Wilbledon, Oxford/Cambridge,...).
Iedereen denkt dat, omdat "500 euro voor den boot" als een hoog bedrag klinkt. De realiteit is dat het een koopje is.

Net eens gekeken op de site van eurotunnel, en ik kom op 200 euro H/T als goedkoopste. De trip van Antwerpen naar Oban is 14u en 1200km rijden. Volgens Spritmonitor.de komt 1200km rijden op 189.24 euro aan brandstof met mijn auto, aan de prijzen van vandaag. Na  14u ben je moe, dus moet je al op Hotel ook. Da's nog eens 100 euro. Dus je zit aan 500 euro samen.....
En op de terugweg mag je nog eens 100 euro hotel rekenen, en nog eens 189.24 euro :)
De eurotunnel kost je dus een pak meer geld, een pak meer tijd die je gaat spenderen op de snelweg waardoor je minder van schotland gaat zien voor hetzelfde aantal dagen weg, zet een pak km's op je auto (mss niet zo belangrijk voor een normale auto, maar als je iets speciaals hebt is dat soms wel van belang, of bij oldtimers voor de vrees op pannes), kans op boetes, moe aankomen ipv uitgeslapen, enz enz.

Enige reden waarom je de Eurotunnel zou nemen, is als je zou oprijden via Lake District, Snowdonia, Peak District, Forest of Bowland en Galloway -> maar dan spreken we niet meer over een trip van 5-6 dagen natuurlijk :)
www.openroads.be

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #21 Gepost op: 18 september 2019, 15:49:11 »
Wij zijn vorig jaar in september naar Schotland gereden. Op vrijdagochtend vertrokken, vrijdagavond de week erna teruggekomen.

dag 1: België - Cambridge
dag 2: Cambridge - Glasgow
dag 3 t.e.m. 6: Driving roads volgens Curves Magazin
dag 7: laatste driving roads en groot deel binnendoor rijden tot hotel in North Penines (ter hoogte van Newcastle)
dag 8: 800km naar huis rijden

Wij waren met 4 en overnachtingen waren 280EUR pp. Niet allemaal met ontbijt, zat zelfs ook een hostel tussen. Hotels zijn wat dun gezaaid in Schotland dus je hebt niet altijd veel keuze als je de prijs beperkt wilt houden.
Boot overtocht was 250EUR voor beide auto's, whisky-tour gedaan (+-20EURpp) en een smak geld uitgegeven ginder door altijd te gaan eten. (5kg bijgekomen ook)
Heb dat met de M135i gedaan en heb ongeveer elke dag min. 1x getankt. (tankstation tegenkomen = tanken, you never know when the next one is). 600EUR aan naft erdoor gereden.

absoluut geen goedkope trip geweest, maar de trip of a fucking lifetime. Engeland en Schotland zijn P-R-A-C-H-T-I-G zelfs in schijtweer.
Ook het stuk North Penines en Kielder Forest was echt knap, ongelooflijk wat voor een landschap er op dat gigantisch eiland allemaal te vinden is.

Enige 'klote' aan Schotland zijn de vele smalle wegen die 1 baanvak breed zijn en af en toe blinde bochten. Je moet altijd op je hoede zijn :-)

EDIT: ik zou dat trouwens een volgende keer ook met de nachtboot doen. Voor de periode dat wij zijn gegaan was dat toen +-300€ per auto. Dat is eigenlijk geen geld achteraf gezien. (hotelnacht en gewone boot in mindering brengen + alle tijd en rust dat je wint)
« Laatst bewerkt op: 18 september 2019, 15:52:00 door GeoBem007 »

Offline Liquid Li0n

• Grand Prix Winner
  • 1990 BMW 535i E34
« Reactie #22 Gepost op: 18 september 2019, 17:04:16 »
Meer moet dat niet zijn...

Geen filmpjes van die tocht ?

ja die zijn er wel ze, maar heb ze niet op mijn topic gezet en ook niet verborgen op youtube zoals ik anders wel doe. Ik zal eens kijken of er een goeie tussen zit om als een buitenstaander te bekijken. En deze eens uploaden ofzo.

foto's kan ik je wel delen:

Er lag nog veel sneeuw in april:

maar wel mooie plaatsen:

Online gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #23 Gepost op: 18 september 2019, 18:59:03 »
Idd er zijn ook voordelen aan de overtocht...hopelijk niet zeeziek erbovenop ?

De verhalen en foto’s doen natuurlijk verlangen naar meer...

En precies duidelijk dat Schotland iets is voor tenminste een week  :blink:

Dus dat wordt een moeilijke voor hier thuis te verkopen... :'(

Offline Fred

• Pole Position
« Reactie #24 Gepost op: 19 september 2019, 16:02:26 »
Zo'n trip staat ook al een tijdje op mijn bucketlist  :thumbsup:. Ik heb wel interesse