Auteur Topic: [ALG] Ramen proper maken  (gelezen 485 keer)

Offline Kristofm

• Trade Count: (0)
  • World Champion
[ALG] Ramen proper maken
« Gepost op: 4 september 2019, 16:16:50 »
Een beetje een heel belachelijke vraag maar...

Hoe krijg ik mijn ramen proper?

ik heb reeds van alles geprobeerd. Ramen zijn proper tot dat de zon er op zit. Vette glans er op :thumbdwn:

Offline midas

• World Champion
Re: Ramen proper maken
« Reactie #1 Gepost op: 4 september 2019, 19:02:03 »

Een ruitenreiniger kopen van een deftig merk (autofinesse,chemical guys……..)en 3 kwalitatieve microvezeldoeken.
Spuit wat reiniger op een microvezeldoek en wrijf een gedeelte van de ruit in,wrijf daarna met een gewafelde microvezeldoek over desbetreffend gedeelte en herhaal dit voor het gans oppervlakte van die ruit,wrijf daarna na met een andere propere microvezeldoek tot alle strepen en stofjes weg zijn.
Succes verzekerd met deze werkwijze!! :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #2 Gepost op: 4 september 2019, 22:18:49 »
een voorruit proper maken is inderdaad zeer lastig
maar ik ben er al goed in geworden
daarom dat ik nu ook autos detail :)

dek je dashbord af met een doek
( doet dit wanneer u raam nog koud is )
neem een krachtig ontvetter en wat papieren doekjes
ontvet u raam door draaibewegingen te maken met de doekjes, dan nieuwe doekjes en ga op en neer, dan weer nieuwe doekjes en ga nu zijwaarts.
spuit dan raam cleaner op je raam (instanet) en neem  een nieuwe microveseldoek en ga op en neer, draai dan u doek om en ga nu zijwaarts
bamm! super clean!

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2019, 01:04:21 »
Soms is het gewoon residu van product of van opengesmeerde vervuiling doordat de glasreiniger te vlug verdampt vooraleer alle vuil in de doek vervat zit.

Probeer eens met flink wat duwkracht af te vegen met een microvezeldoek met puur water. Vervolgens meteen goed afdrogen met veel druk met een keukenhanddoek. Normaliter is het daarmee opgelost.

Mocht dat niet werken, leg dan een dik deken ter bescherming over je Dashboard. Wrijf je raam in met een uitgewrongen microvezeldoek die je in water met een paar druppels echte Dreft hebt gedoopt. Ga er vervolgens over met een raamtrekkertje. Wel op letten dat je niet hapert aan de stoffen bekleding van de A-stijlen. Niet teveel water gebruiken uiteraard, enkel het strikt minimum. Nog eens de kanten navegen met een keukenhanddoek. Dan is die film zeker weg.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2019, 08:43:42 »

Het echte vuil gaat weg door een gewafelde microvezeldoek te gebruiken als tussenstap hoor :thumbsup:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2019, 09:23:53 »
Het echte vuil gaat weg door een gewafelde microvezeldoek te gebruiken als tussenstap hoor :thumbsup:

Das waar, maar jij bent zuinig op je auto’s vanaf je ze hebt. Ik heb het gevoel dat de voorruit van Ts al wat aangeladen “vervuiling” heeft die vastkoekt onder de zon dan wel een film van product over zich heeft. En nog meer product gebruiken zal dat niet oplossen. Tenzij het vuil is, maar dan heb je goede Mf doeken nodig, zoals je ook al aangaf.

Je methode is volledig correct en indien periodiek gebruikt, uitstekend. Kan en ga ik niets tegen inbrengen.Ik denk wel in dit geval dat het een beetje te erg geworden is bij ts en dat het vooral productresidu is, dat zich goed laat oplossen met zuiver water.

Ik ga er ook vanuit dat hij de high tech microvezeldoeken niet heeft, mensen lachen mij bvb uit als ik zeg dat ik zoveel euro uitgeef aan een doek terwijl - dixit de ongelovigen die zullen branden in de hel - “je die toch voor geen geld in de action kan kopen?”. 😉

Offline Kristofm

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2019, 19:26:23 »
Super, zal ik even proberen.

Ik reinig mijn ramen op geregelde basis maar telkens de eeuwige strijd met de vette schijn :censor: :jpshakehead:

Offline midas

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 7 september 2019, 13:11:14 »
Super, zal ik even proberen.

Ik reinig mijn ramen op geregelde basis maar telkens de eeuwige strijd met de vette schijn :censor: :jpshakehead:

Mocht je niet te ver van mij wonen nodig ik jou met alle plezier uit voor een "ruitenpoets" demo hoor  :thumbsup:
De vettige waas is het residu van de vervuiling en gaat normaal verdwijnen door te wrijven met een derde,en propere microvezeldoek (volgens mijn 3stappenplan)
Anders eens een heel krachtig ontvettingsmiddel gebruiken zoals een paar druppels afwasmiddel van DREFT in een paar liter water oplossen en daarmee de ruiten wassen,opdrogen en nawrijven met andere doek.

Offline decorsa

• Warming Up
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 7 september 2019, 13:40:39 »
Ik gebruik al jaren die producten waar je je computerschermen mee poetst. Heb nu zo een product van bij de action voor een paar euro. Doet wat het moet doen en laat geen strepen of schijn achter.
Zal misschien niet het beste product zijn maar het werkt.

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2019, 14:00:31 »
Een goede ruitenreiniger (ik gebruik tegenwoordig Gyeon Glass, zeer tevreden van) tegen het vet en andere aanslag, in combinatie met een goede microvezeldoek, maar wel één speciaal voor de ruiten (de "gewafelde" dus), die zijn iets minder pluizig waardoor er minder stofdeeltjes op de ruit achterblijven. Desnoods meerdere keren herhalen met een propere kant van je microvezeldoek.

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2019, 06:09:30 »
De binnenkanten van ruiten zijn voor mij het enige wat ik echt haat om te poetsen aan een wagen.Je moet het op de juiste manier doen om ze volledig streepvrij te krijgen en dat tesamen met soms exotische posities waar je u in moet leggen en rekken en strekken om bv. in alle hoekjes te geraken van de achterruit van bv. mijn F30.
Ik gebruik ook een ruitenreiniger van deftig merk op een microvezeldoek en ga er dan met een propere microvezeldoek over,dit stuk per stuk omdat de reinigers nogal snel vervliegen.
Ik doe de binnenkanten van de ruiten 2 keer zodat ik zeker alle vervuiling en strepen meeheb.

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #11 Gepost op: 10 september 2019, 10:13:47 »
De binnenkanten van ruiten zijn voor mij het enige wat ik echt haat om te poetsen aan een wagen.Je moet het op de juiste manier doen om ze volledig streepvrij te krijgen en dat tesamen met soms exotische posities waar je u in moet leggen en rekken en strekken om bv. in alle hoekjes te geraken van de achterruit van bv. mijn F30.
Ik gebruik ook een ruitenreiniger van deftig merk op een microvezeldoek en ga er dan met een propere microvezeldoek over,dit stuk per stuk omdat de reinigers nogal snel vervliegen.
Ik doe de binnenkanten van de ruiten 2 keer zodat ik zeker alle vervuiling en strepen meeheb.
Ik laat mijn vriendin dat doen
Die is dat gewoon die exotische posities

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2019, 13:03:00 »

LOL :toofunny:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2019, 20:48:18 »

Werkt ze toevallig ook in een van de bedrijven aan de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem?  ;) :gayfight:

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2019, 20:56:51 »
Werkt ze toevallig ook in een van de bedrijven aan de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem?  ;) :gayfight:
nee toevallig niet  :neener: ze is een verpleegsterke :)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 10 september 2019, 23:48:19 »
nee toevallig niet  :neener: ze is een verpleegsterke :)

Ah, 't is met rollenspel en al. Kinky...

Geen wonder dat je zo vaak je ramen vanbinnen moet afwassen met al die exotische posities...  :toofunny:

;)

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #16 Gepost op: 11 september 2019, 00:19:08 »
Ah, 't is met rollenspel en al. Kinky...

Geen wonder dat je zo vaak je ramen vanbinnen moet afwassen met al die exotische posities...  :toofunny:

;)
dat kuisen is het minste  ;D
om nog maar te zwijgen van die hakken die gaatjes maken in mijn dakbekleeding  ::)

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #17 Gepost op: 11 september 2019, 10:34:06 »
om nog maar te zwijgen van die hakken die gaatjes maken in mijn dakbekleding  ::)

cabrio kopen.....   8)
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2019, 10:36:14 »
om nog maar te zwijgen van die hakken die gaatjes maken in mijn dakbekleeding  ::)

3M heeft van die dopjes voor stoelpoten. Kleef er een op elke hak en je hebt nergens nog last van.  :thumbsup:

Ik zie nieuwe topics verschijnen: Hoe krijg ik vlekken uit mijn alcantara of lederen zetelbekleding? / Hoe zet ik mijn middenconsole terug vast?

;)

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2019, 10:57:16 »
cabrio kopen.....   8)
Dat geeft wel geen privacy he
 :razz:

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #20 Gepost op: 11 september 2019, 10:58:36 »
3M heeft van die dopjes voor stoelpoten. Kleef er een op elke hak en je hebt nergens nog last van.  :thumbsup:

Ik zie nieuwe topics verschijnen: Hoe krijg ik vlekken uit mijn alcantara of lederen zetelbekleding? / Hoe zet ik mijn middenconsole terug vast?

;)
:toofunny:
Nu is het met blote voetjes hoor 😁