Auteur Topic: [MINI] (Mini Cooper S) Trekt naar links of rechts bij acceleratie.  (gelezen 313 keer)

Offline peter.joossen.1

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[MINI] (Mini Cooper S) Trekt naar links of rechts bij acceleratie.
« Gepost op: 2 september 2019, 07:19:50 »
De laatste paar weken heeft de auto regelmatig last om een rechte lijn aan te houden bij volle acceleratie.  Dit gezegd zijnde moet ik wel toegeven dat de kwaliteit van de wegen waar ik dagelijks kom van zeer slechte kwaliteit is: na verloop van tijd weet je wel ongeveer waar wel en niet te rijden maar dan is het eigenlijk al te laat als je dan toch eens in een put rijdt.

Via een forumlid kwam ik al te weten dat de Cooper S met zijn voortrein van natura al gevoeliger is bij acceleratie.  Biedt uitlijnen misschien de oplossing?  Bij Donckers te Schoten ben ik een jaar geleden geweest maar daar heeft men mijn zwarte velgen enorm beschadigd, een alternatief lijkt me dus beter.  En een auto goed uitlijnen, is dat geen vak apart?

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
Re: (Mini Cooper S) Trekt naar links of rechts bij acceleratie.
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2019, 07:51:24 »
Veel pk's op de voorwielen geeft 'torque steer', google daar maar eens op tesamen met 'Mini'.
Uitlijning gaat naar mijn mening niet veel opleveren, een sperdifferentieel/LSD daartegen is wel een goede oplossing ...

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
Re: (Mini Cooper S) Trekt naar links of rechts bij acceleratie.
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2019, 08:19:58 »
Mijn gechipte Volvo V70 2.4d maakte daar een wals van. Bij volle acceleratie trok hij steeds: links -> rechts -> links  :D