Auteur Topic: [ALG] Audi RS4 - B7 - Avant - lichte vracht - Milltek NonRes - nieuwe motor gehad  (gelezen 3237 keer)

Offline BartJanssen

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
[ALG] Audi RS4 - B7 - Avant - lichte vracht - Milltek NonRes - nieuwe motor gehad
« Gepost op: 24 augustus 2019, 12:22:56 »
De RS4 gaat de verkoop in, heb genoten van deze wagen maar time to change denk ik :)

Auto heeft 94.500km , net nieuwe koppeling (en alles errond) gestoken, motor is 14.000km oud, nieuwe GruppeM intake en Milltek Non-Res uitlaat, nieuwe remschijven achter.

Auto beschikt over het afgevlakt stuur, bucket seats en keramische remschijven... Gaat als een speer en maakt geluid voor heel de buurt !

Is een lichte vracht dus 160 euro jaarlijkse tax :) 

Vraagprijs 36.000 32000 euro met alle originele onderdelen er nog bij natuurlijk.

Verder info :
- nieuwe RNS-E (sat/NAV) unit
- Obd firewall installatie tegen diefstal
- Nieuwe Oem mistlampen voor
- Nieuwe Oem rem schijven/blokken achter
- Nieuwe Oem remblokken voor
- Nieuwe volledige Oem koppeling set

« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2019, 15:24:51 door BartJanssen »
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily
Audi RS4 B7 - Whatever is left

Offline BartJanssen

• World Champion
Re: Audi RS4 - B7 - Avant - lichte vracht - Milltek NonRes - GruppeM Intake
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2019, 12:24:13 »
Op 1 foto zie je de achterbank nog zitten maar dit was bij aankoop destijds zo, ik heb deze natuurlijk nog en wordt meegegeven.
« Laatst bewerkt op: 2 september 2019, 10:33:23 door BartJanssen »
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline Franzino

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2019, 00:08:25 »
De leukst rijdende RS4 van al de RS4 generatie's....zalige wagen!  :-*

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2019, 19:55:29 »
De leukst rijdende RS4 van al de RS4 generatie's....zalige wagen!  :-*

Thanks, vandaag nog eens mee naar Mechelen gereden en terug... dan heb ik het gevoel om gewoon alle auto's te houden en gewoon bijkopen zonder 1 te verkopen  ^-^ 
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline BartJanssen

• World Champion
Re: Audi RS4 - B7 - Avant - lichte vracht - Milltek NonRes - nieuwe motor gehad
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2019, 13:03:37 »
Pricedropje ... 36.000
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline the mauve crew

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2019, 15:26:38 »
het mag gezegd , Audi RS heeft altijd bloedgeile zetels !  :exited:

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2019, 15:25:22 »
Serieuze prijs aanpassing, de Gruppe-M wordt apart verkocht.
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2019, 12:53:18 »
Net gehoord dat de lichte-vracht wetgeving veranderd is. Het is nu zo streng geworden dat nieuwe auto's zoals een RS4/RS6 niet meer omvormbaar zijn! Maw deze RS4 is wel nog LV omdat die reeds ingeschreven staat als LV maar opnieuw dit proces starten voor een andere RS4 gaat dus niet meer.

(voor de geďnteresseerden, de koffer opening moet minstens 60cm zijn, en nu komt het, gemeten startende onderaan net boven de afronding van de opening en bovenaan net onder de ronding van de koffer opening...Blijkbaar valt een Q7 er wel nog net onder maar dus de gewone avants/tourings niet meer!

Ik heb de RS van autoscout en 2dehands gehaald wachtend opdat dit nieuws meer bekend/verspreid wordt ... paar maand geduld uitoefenen kan geen kwaad ...
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline Machiel

• World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2019, 14:10:25 »
De wagens gelijk de uwe zullen meer en meer een zeldzaamheid natuurlijk!
Al wat ze maar kunnen verzinnen om de petrolheads te kl*ten..
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #9 Gepost op: 3 november 2019, 20:09:46 »
Net gehoord dat de lichte-vracht wetgeving veranderd is. Het is nu zo streng geworden dat nieuwe auto's zoals een RS4/RS6 niet meer omvormbaar zijn! Maw deze RS4 is wel nog LV omdat die reeds ingeschreven staat als LV maar opnieuw dit proces starten voor een andere RS4 gaat dus niet meer.

(voor de geďnteresseerden, de koffer opening moet minstens 60cm zijn, en nu komt het, gemeten startende onderaan net boven de afronding van de opening en bovenaan net onder de ronding van de koffer opening...Blijkbaar valt een Q7 er wel nog net onder maar dus de gewone avants/tourings niet meer!

Ik heb de RS van autoscout en 2dehands gehaald wachtend opdat dit nieuws meer bekend/verspreid wordt ... paar maand geduld uitoefenen kan geen kwaad ...

Die regels zijn al jaren veranderd naar die arbitraire 60 cm regel, meer bekendheid gaat er niet komen vrees ik.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #10 Gepost op: 3 november 2019, 21:10:44 »
Zijn er dan nog aanpassingen gebeurd na juni 2018?

Want toen was de laatste aanpassing dat ik weet.
Toen moest de opening van link/rechts achteraan ineens meer zijn waardoor wagens als een M140/Megane/... afvallen.
(Maar RS4/6 of andere breaks hebben nog altijd genoeg plek normaal)

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2019, 23:47:48 »

Dat is wel minder nieuws.....een C63 AMG of RS6 in lichte vracht vond ik altijd wel een zeer vet idee  :drool:

Offline desolation

• Warming Up
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2019, 09:58:39 »
In theorie een zeer vet idee, maar ik stel me dan de vraag of het daar nog op aankomt.
Running costs van een C63 AMG bv zitten snel op 20k per jaar als je die dagelijks gebruikt (zuipt naft als een koe water, vreet banden bij de vleet, onderdelen en onderhoud kosten een stuk meer dan normale C-parts, etc...).

De jaarlijkse rijtaks van een C63 komt op ongeveer 2400 EUR.
Een RS4 is in de V6 TFSI een stuk goedkoper. 3150 EUR BIV en 980 EUR rijtaks.
Sterker nog: je hebt nog 2 maand de tijd om hem in te schrijven met een mini-CNG tank. Dan is hij ook vrijgesteld van BIV en betaal je gewoon de rijtaks vanaf 2020, zonder heel uw wagen om te bouwen.

Allez elke euro is mooi meegenomen, maar de prijs van de taksen is toch echt maar een klein deel van wat het echt kost om km's te maken met zo een wagen

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 4 november 2019, 10:08:16 »
In theorie een zeer vet idee, maar ik stel me dan de vraag of het daar nog op aankomt.
Running costs van een C63 AMG bv zitten snel op 20k per jaar als je die dagelijks gebruikt (zuipt naft als een koe water, vreet banden bij de vleet, onderdelen en onderhoud kosten een stuk meer dan normale C-parts, etc...).

Sterker nog: je hebt nog 2 maand de tijd om hem in te schrijven met een mini-CNG tank. Dan is hij ook vrijgesteld van BIV en betaal je gewoon de rijtaks vanaf 2020, zonder heel uw wagen om te bouwen.

Allez elke euro is mooi meegenomen, maar de prijs van de taksen is toch echt maar een klein deel van wat het echt kost om km's te maken met zo een wagen

Jij hebt het over de C63 met de mini biturbo V8 zeker als je over 2400 EUR rijtaks praat?  :thinking:
Lijkt me dat de 6.2 wel wat heftiger is qua taks, en al was het 2400 EUR is het nog 2400 EUR te veel die je in de bodemloze put gooit, kan je beter vermijden en nog een extra setje banden/naft voor kopen.

Offline deroedy

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2019, 13:05:22 »

Wagens met meer dan 11 fiscale pk krijgen tot 4000 euro korting op de BIV, rijtaks blijft hetzelfde. Deze regeling geldt tot eind 2020, niet tot 2020. Hou er rekening mee dat die installatie ook snel 3000-4000 euro kost op dergelijk motoren dus eigenlijk is er niet veel voordeel meer uit te halen.
/ BMW E39 M5 FL *Fat Tony*
/ BMW F11 520DaS *werkpaard*
/ BMW E91 318D *the misses*
/// BMW E92 320D M-pack *Danny*
///E46 320D FL M-pack PPE *Oliver*  -  Sold/// - ///E36 318TDS - oude liefde roest niet *Francine*  -  Sold/// -
///E36 325i coupe M-pack - Hooniganmachine *Darcy McHaggis* - Sold///
/// Mercedes W203 C200 *Miss Daisy* - Sold///

Offline Bart25277

• Trade Count: (+28)
  • World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 4 november 2019, 15:54:13 »
Jij hebt het over de C63 met de mini biturbo V8 zeker als je over 2400 EUR rijtaks praat?  :thinking:
Lijkt me dat de 6.2 wel wat heftiger is qua taks, en al was het 2400 EUR is het nog 2400 EUR te veel die je in de bodemloze put gooit, kan je beter vermijden en nog een extra setje banden/naft voor kopen.
Waarschijnlijk de biturbo, als ik dit bereken op mijn 6.2 kom ik op deze cijfers uit ..

Jaarlijkse verkeersbelasting     
   € 4.999,19
      Belasting op inverkeerstelling     
   € 4.923,38

Daar kan je hem al eens voor ombouwen  8)
Mercedes C63 AMG Break 6.3 Black - BMW F11 520d Touring M-pack - BMW E92 M3 Alpinweiss manueel - BMW E46 M3 cabrio carbonzwart CSL airbox - BMW E36 M3.2 Cosmoszwart - BMW E34 M5 Macaoblauw

!!! You can't drive your bank account ;-) !!!

Offline desolation

• Warming Up
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2019, 19:33:54 »
een 4l V8 zou ik nu toch niet meteen "mini" noemen :D

Die cap van 4000 EUR was ik niet van op de hoogte, ik ken er namelijk meerdere die gewoon niks betaald hebben en met veel grotere motoren zitten.

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 4 november 2019, 19:40:49 »
Ik vind zo een CNG maar een risico voor de verkoopwaarde van de wagen. Ik zou alvast er niet voor staan springen om achteraf zo een wagen over te nemen. (post 2020)
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline Nobledriver

• Pole Position
« Reactie #18 Gepost op: 4 november 2019, 20:53:17 »
Wagens met meer dan 11 fiscale pk krijgen tot 4000 euro korting op de BIV, rijtaks blijft hetzelfde. Deze regeling geldt tot eind 2020, niet tot 2020. Hou er rekening mee dat die installatie ook snel 3000-4000 euro kost op dergelijk motoren dus eigenlijk is er niet veel voordeel meer uit te halen.

Wel, dit klopt niet helemaal: de CO2 uitstoot op papier wordt bij een auto waar een CNG installatie in zit eerst vermenigvuldigd met 0,74, en dan wordt op die fictieve CO2 uitstoot de BIV berekend. Van dat bedrag wordt nog eens 4000 euro afgetrokken. In de praktijk kan dit betekenen dat er (veel) meer dan 4000 euro af gaat t.o.v. de BIV zonder CNG installatie. In sommige gevallen meer dan het dubbele van dat bedrag.

Zo'n CNG installatie is trouwens perfect terug uit te bouwen zonder blijvende sporen.

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #19 Gepost op: 4 november 2019, 22:34:45 »
een 4l V8 zou ik nu toch niet meteen "mini" noemen :D

Die cap van 4000 EUR was ik niet van op de hoogte, ik ken er namelijk meerdere die gewoon niks betaald hebben en met veel grotere motoren zitten.

In dit topic gaat het over echte dikke atmo v8'en  8)

Offline desolation

• Warming Up
  • *
« Reactie #20 Gepost op: 5 november 2019, 09:11:31 »
Maar dit is nen dikke V8 met nog is dikke turbos op :D

Die CNG installatie lijkt me nu niet zo een risico hoor, buiten dat ge die idd perfect kunt uitbouwen is dat ook gewoon 100% bypassbaar.

Als je simuleert kom je op CNG zowel bij de oude als de nieuwe op 0 EUR BIV uit. De rijtaks blijft gewoon gelijk.

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 5 november 2019, 14:19:27 »

Ik sprak vooral vanuit het standpunt als zelfstandige => met LV kan je 100% van de kosten inbrengen en dan is dit hogere verbruik, iets duurdere onderdelen en algemene onderhoudskosten een ander verhaal. Ik sprak ook over de "echte" C63 AMG (W204) met de atmosferische V8 van 6.2L en de Audi RS6 (C7) met 4.0L turbo V8. Dan is LV een heel ander verhaal, zeker met 100% inbrengen van de kosten als zelfstandige. Als particulier of met de motor van de huidige RS4 (3.0L turbo) is het in mijn ogen niet de moeite meer om de nadelen van LV er bij te nemen, tegenover de voordelen. Voor de M2 op de markt kwam heb ik zelf nog lang getwijfeld om een zo een C63 AMG met 6.2L te kopen als daily (in LV natuurlijk), maar dan bleek na testrit de M2 zo fantastisch te zijn dat ik die richting uit gegaan. Zeer blij dat ik dit heb gedaan, maar zo een C63 AMG met 6.2L bleef wel nog in mijn achterhoofd zitten.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 5 november 2019, 21:31:00 »
Ik sprak vooral vanuit het standpunt als zelfstandige => met LV kan je 100% van de kosten inbrengen en dan is dit hogere verbruik, iets duurdere onderdelen en algemene onderhoudskosten een ander verhaal. Ik sprak ook over de "echte" C63 AMG (W204) met de atmosferische V8 van 6.2L en de Audi RS6 (C7) met 4.0L turbo V8. Dan is LV een heel ander verhaal, zeker met 100% inbrengen van de kosten als zelfstandige. Als particulier of met de motor van de huidige RS4 (3.0L turbo) is het in mijn ogen niet de moeite meer om de nadelen van LV er bij te nemen, tegenover de voordelen. Voor de M2 op de markt kwam heb ik zelf nog lang getwijfeld om een zo een C63 AMG met 6.2L te kopen als daily (in LV natuurlijk), maar dan bleek na testrit de M2 zo fantastisch te zijn dat ik die richting uit gegaan. Zeer blij dat ik dit heb gedaan, maar zo een C63 AMG met 6.2L bleef wel nog in mijn achterhoofd zitten.

Dat geluid alleen al van die c63 is fenomenaal. Zo een die 100 meter voor je rijdt, hoor je nog steeds brullen tot binnen. Hoe ze overigens een 6 liter in het motorruim van een toch niet zo grote C-klasse gekregen hebben... 't Is ongelooflijk.

Offline Ian

• Pole Position
  • Back 02 Basics
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2019, 14:27:01 »
Kan je als particulier je woon-werk verkeer met een LV ook niet voor 100% inbrengen? Maar dan mocht je denk ik ook enkel woon-werk km's doen. Of verwar ik dit nu met moto's?
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 6 november 2019, 18:45:22 »
Geen idee, als zelfstandige gaat dat alvast niret. Woon-werk verkeer wordt als privé aanschouwd, hoe raar dat ook klinkt, I know
BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #25 Gepost op: 6 november 2019, 20:59:37 »
Geen idee, als zelfstandige gaat dat alvast niret. Woon-werk verkeer wordt als privé aanschouwd, hoe raar dat ook klinkt, I know

De administratie aanvaardt 85 procent beroepsgebruik bij LV. En woon-werk: je hebt toch verschillende klanten? Anders is het schijnzelfstandigheid als je geen consultant bent of aan lijst voorwaarden voldoet. En je doet toch ook aan prospectie? Als jij een potentiële klant bezoekt, vooraleer je naar je klant of what ever gaat, dan telt die tweede plaats (je initiele vaste plaats dus die volgens jou woon werk verkeer is althans als je er meer dan 40 keer per jaar gaat)  mee als beroeps km. 😉

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #26 Gepost op: 6 november 2019, 21:01:52 »
En in de praktijk valt men daar niet over. Als je als bedrijfsleider echter forfaitaire dagvergoedingen begint af te trekken, dan worden ze pissig.

Ook heb je meestal toch een tweede auto, desnoods die van je vrouw, kinderen die je uiteraard gebruikt voor je privé... Je mag je ook niet laten doen he.

Offline BartJanssen

• World Champion
« Reactie #27 Gepost op: 6 november 2019, 21:05:39 »
En in de praktijk valt men daar niet over. Als je als bedrijfsleider echter forfaitaire dagvergoedingen begint af te trekken, dan worden ze pissig.

Woon-werk : tussen uw domicilie en uw zakelijk adres van de vennootschap ... de rest is zakelijk natuurlijk idd.

BMW E36 M3 3.0 - Track
BMW F15 X5 40e - Daily

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 6 november 2019, 22:58:12 »
Woon-werk : tussen uw domicilie en uw zakelijk adres van de vennootschap ... de rest is zakelijk natuurlijk idd.

Dat valt simpel op te lossen. In plaats van eerst naar je zakelijk adres te rijden, rijd je eerst naar je klant, je leverancier, de bank, je boekhouder, etc. Zogezegd. Of je rijd naar een mogelijke klant, prospectie en noem maar op. Als je dan zogezegd naar je zakelijk adres rijdt (waar je rechtstreeks heen rijdt natuurlijk) dan telt dat effectief mee als beroepskm gezien je net ervoor een beroepsverplaatsing aflegde. Dus geen woon-werk.