Auteur Topic:  1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic  (gelezen 862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Gepost op: 16 augustus 2019, 12:34:02 »
Sinds gisteren staat hier een E36 325i van 04/1991 in de garage.

Na de verkoop van den M3 heb ik me een e38 gekocht, toen hadden we ook nog de e36 316g in de "collectie". Ik vond dat een topkist en al snel na de verkoop een paar maanden geleden vrat het gemis aan mij. Ik heb blijkbaar toch echt nood aan een e36 in mijn leven. Let the search begin! Liefst had ik een M3 sedan maar ik kan het mezelf niet meer verantwoorden om nog een 2de s50 met geld te voeden, zowel fiscaal als hetgeen erbij komt kijken om zoiets mechanisch fris te houden. Ik wou dus iets wat me al niet zou ruïneren om het simpelweg gewoon al op platen te hebben staan. Mijn eerste gedachte was: oldtimer ! Weken heb ik kleinanzeigen en leboncoin in de gaten gehouden, hier in Belgistan vind je geen nette exemplaren meer, en als het van ver op iets netjes lijkt zijn de prijzen totaal van de pot gerukt. In Nederland hebben ze precies geen pre 92 e36's verkocht, ik heb er nooit 1 op marktplaats tegengekomen. Toen ik een ideaal exemplaar zag in Frankrijk begon ik op te zoeken hoe je dat importeert => geen transitplaten mogelijk. Gezien ik geen trailer heb is dat dus wel vrij risky en daar had ik geen goesting in.

In Duitsland had alles rost, dat wordt dan verkocht in veel gevallen als " leichter rostansatz". Als je die kisten dan van dichterbij bekijkt zijn ze snotrot. Een nette vinden voor een normale prijs ging dus lastig worden. Even heb ik gedacht aan een E36 328i touring en dan de boel naar LV converteren. Dat kost ook wel iets, qua verbouwingen ligt dat lastig en de regels daaromtrent zijn nog een beetje vatbaar voor interpretatie => daar begin ik ook niet aan.

Na lang zoeken checkte ik het aanbod minder en minder en had ik de hoop bijna opgegeven. Vorige week toch nog eens kleinanzeigen opengedaan en deze annonce gevonden:

Verkaufe meine E36 325i Limousine die bei mir in 2. Hand ist.Der Wagen war 25 Jahre in 1. Besitz.Hat echte nachvollziehbare 161336 km(kann sich noch verändern wird gefahren)gelaufen.Vorab das Fahrzeug ist weder ein Tracktool noch ein Drifttool.Ist lediglich für perfektes fahren auf der Straße umgebaut worden.Nun zu den Details.Es ist einer der ersten Generation ohne Vanos mit Gußblock.Hat serienmäßig ab Werk eine Differenzialsperre von 25%.Klimaanlage und Stahlschiebedach sind auch an Bord.Das Fahrzeug ist absolut Rostfrei,Hohlraumkonserviert und Unterboden gewachst.Der Wagen hat in der Garantiezeit von BMW in den 90er Jahren neuen Lack gekriegt,das ist auch messbar.Ich habe ihn Fahrwerkstechnisch optimiert, das heißt KW V1 Gewindefahrwerk mit einstellbaren Domlagern vorn,einstellbare Querlenker hinten,M3 Querlenkerlager vorn von Meyle,Domstrebe Alu vorn,Motortechnisch hat er nur ein Cold Air Intake,Edelstahl Fächerkrümmer und einen Eisenmann Endschalldämpfer bekommen.Sportlenkrad Nardi Deep Dish.Für das Fahrzeug sind alle Originalteile vorhanden zum zurückrüsten.Auch die original Sitze sind vorhanden.Die Karosserie ist NICHT gebördelt.Die Original BMW E34 M5 Turbinenräder sind leider schon verkauft.Der Wagen steht jetzt auf 7,5x17 X1 Stahlfelgen.Für den Winter gibt es einen Satz original BMW 15 Zoll Alufelgen mit Winterreifen.Reifenkombination ist per Einzelabnahme inkl.Fahrwerk,Fächerkrümmer,Nardi Lenkrad und Auspuff eingetragen worden.Nur die Domlager vorn und die einstellbaren Querlenker hi.sind nicht eingetragen.Das Fahrzeug hat vor 6Monaten eine große Inspektion gekriegt das heißt Motoröl( Motul Motorsport),mit Filter,Zündkerzen,alle Flüssigkeiten inkl. Getriebeöl und Sperrdifferenzialöl.TÜV bis 02.2020.Kann auf Wunsch erneuert werden.Also Sorgenfrei;-)

Wat wel mooi meegenomen was, er waren al een paar aanpassingen gedaan die ik leuk vond en toch zelf wou doen aan de uitlaat en ophanging, een sper is een must voor mij.
De zetels vind ik niet zo mooi en de Mugen pook vliegt er vandaag nog uit en vervang ik door een z3m verlichte pookknop. Ook de stalen velgen gaan plaats maken voor wat anders, hoewel ze mooi gepoederlakt zijn en er deftig rubber opligt (Hankook ventus en nogwat)

Maar het mooiste ! deze heeft zero roest, ik heb nog niks kunnen vinden. Niet aan de dorpels, wielkasten, het lipje vanachter in de koffer, deuren, spatborden vanvoor, nergens roest gevonden. Bizar ! Zoals hierboven te lezen staat heeft BMW de hele wagen herspoten in de 90's, er ligt dus een iets dikkere laklaag op. Bij aankoop heeft de vorige eigenaar voorzorgen getroffen om dat zo te houden met een "hohlraumkonservierung". Het resultaat is dat deze e36 er werkelijk als nieuw uitziet. Ik heb de OEM ( eerste) uitlaat erbij, die zag er beter uit dan die van mijn vader zijn f30 uit 2014. Ook het interieur is precies nooit gebruikt geweest, dashboard als nieuw, geen hangende dakhemel, geen loslatende deurpanelen en de originele grijze matjes liggen nog apart in nieuwstaat in de koffer. Enig minpunt is dat de originele radio serieus pixelverlies heeft, en bij de checkkontrol begint het ook.

Mechanisch lijkt hij ook goed in orde, de vorige eigenaar was een ex Porsche mechanieker die intussen zelfstandig was begonnen. In een andere garage stond een toyota corolla uit de jaren 70 met een lexus ls400 v8 erin gelepeld, home made. De M50b25 loopt zuiver op motul estercore olie, goed spul( en duur) dat ik ook in de Z3M gebruik. De viscositeitsgraad is wel 0w40, moet ik eens bekijken of dat niet te dun is. De bewering is dat hij geen druppel olie verbruikt. Wellicht monteer ik nog een oliekoeler en een olietemperatuur meter. De versnellingsbak en het diff staan droog , de motor heb ik eerlijkheidshalve niet goed/lang bekeken bij aankoop. De boel reed goed, geen bonken of andere geluiden in de aandrijflijn.

Je merkt wel dat dit 1 van de allereerste e36's is, de tellernaaldjes bibberen nog een beetje zoals bij een e30, veel connectoren en kleine prul is uitwisselbaar met een e30 en dingen zoals de alternator en de luchtmassameter komen ook recht uit de 80's.

Voorlopig ga ik eens proberen hem ergens op een brug te zetten zodat ik er eens rustig alles kan bekijken en nadenken hoe ik hem meer naar mijn hand kan zetten.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2019, 12:36:24 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2019, 12:38:16 »
Geen idee hoe die foto's zo verdraaid zijn, ik ken niks van multimedia :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Jitse

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 10
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2019, 17:18:55 »
E36 sedan + 325i + sper, meer moet dat niet zijn!!

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1463
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2019, 18:15:08 »
Mooie aankoop :thumbsup:
Veel plezier ermee  :thumbsup:
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21-116Ed

Online order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5367
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2019, 18:38:46 »
Lekkkkkkerrrrr met lekkere zeteltjes :thumbsup:

Ik las een gigantische tegenvaller wel : “Die Original BMW E34 M5 Turbinenräder sind leider schon verkauft”  :blink:  ;D  ;)

Succes ermee!

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline RRD

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 319
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2019, 13:30:29 »
Setje 17 duim M3 wielen er onder en originele sportstoelen en das in orde.

Lekkere find!
*2017 BMW 740e
*2012 Range Rover TDv8
*2004 Honda S2000
*2003 BMW E39 M5
*2001 BMW E46 M3
*1992 Mercedes-Benz 500SL

Offline levi Gielens

  • Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 840
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2019, 16:43:36 »
leuke aankoop , ziet er zeer proper uit !
nu ben ik tenminste niet de enigste met dezelfde kleur  ;D

Offline Freke

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1123
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2019, 17:15:48 »
Top basis voor iets leuk van te maken.
Veel succes er mee  :thumbsup:
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2019, 12:04:25 »
Na een kort ritje in de regen geconcludeerd dat het sper nog voortreffelijk werkt  ^-^
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3363
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2019, 13:21:01 »
Mooi speeltje! 8)
2012 - Porsche Cayman R

Offline Jables

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6896
  • Do. Or do not. There is no try.
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2019, 06:12:13 »
Cool, lekker ding
2011 Volvo V70 D3

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #11 Gepost op: 10 september 2019, 11:21:27 »
Morgen ga ik naar de keuring voor import. Mogelijke punten voor afkeur: camberplaten, niet OEM Xenon en spacers vanvoor
Hij staat nu nog een Milimeter te laag, dus ik ga vandaag de voorkant nog een centimeter naar boven schroeven denk ik.
Je zal zien: als ik dat doe dan zullen ze niet met het balkje controleren :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
  • Back 02 Basics
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2019, 10:53:42 »
Leuke E36, nog dik op die steelies (zou wel wat meer 'vlees' (hoger profiel banden) op mogen, en misschien een tikje hoger staan).

Begin meer en meer een zwak te krijgen voor E36's in basic look (ongespoten bumpers), op voorwaarde dat de staat erg netjes is, wat bij deze dus het geval is!
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1963
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #13 Gepost op: 11 september 2019, 11:17:38 »
Leuke E36, nog dik op die steelies (zou wel wat meer 'vlees' (hoger profiel banden) op mogen, en misschien een tikje hoger staan).

Begin meer en meer een zwak te krijgen voor E36's in basic look (ongespoten bumpers), op voorwaarde dat de staat erg netjes is, wat bij deze dus het geval is!

Dit.  Een mooie onverprutse 'simpele' uitvoering is vaak zo mooi.  Die ongespoten bumpers zijn inderdaad heel mooi als ze in goede staat zijn. Raar dat ik in de '90s geld uitgaf om zwarte bumpers in koetswerkkleur te zetten.
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!


E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Online order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5367
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #14 Gepost op: 11 september 2019, 13:56:45 »
Ik zou het nog steeds doen, bumpers laten spuiten. I must be stuck in the 90ties ;D

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #15 Gepost op: 11 september 2019, 14:55:43 »
Ik zou het nog steeds doen, bumpers laten spuiten. I must be stuck in the 90ties ;D

Ik vind de bumpers vanaf 93, half gespoten, zeker wel mooier. Maar ik ga er niet mee beginnen voorlopig.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Cedric_

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 165
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #16 Gepost op: 11 september 2019, 17:45:58 »
Klinkt niet slecht, vanmiddag horen/zien terug rijden naar de parking.
- 2014-... BMW E46 320d Tourer 2001- 362k km and counting
project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.6

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #17 Gepost op: 11 september 2019, 18:17:18 »
Vandaag de keuring glansrijk doorstaan, met illegale nabouw xenon, spacers, camberplaten en verstelbare camberarmen vanachter.
Op mijn Fahrzeugbrief staat " Schadstoffklasse: EURO 2" Die Prof. Dr. Emeritus in voertuigkunde die bij de autokeuring werkte beweerde echter dat een Duitse euronorm niet hetzelfde is als een Belgische en dat je met EURO 2 toch nergens meer binnen mag... Ze blijven daar toch de crème de la crème van de autotechniekers aanwerven bij de keuring.
Ik ben gestopt met discussiëren toen hij zei dat de keuring niets van Euro normen noteert bij import. Dat laatste moet ik nog effe nakijken en verifiëren dat er effectief niets over vermeld staat op de roze kaart die ik van die bananen heb ontvangen. En dan persoonlijk naar de DIV ermee om zeker te stellen dat deze als Euro 2 wordt geregistreerd.

An sich wel vreemd dat dit Euro 2 zou zijn, na mijn weten zit hier geen kaltlaufregler nachbau op, wellicht heeft de dame in het verkehrsamt een fout gemaakt bij het invullen van de fahrzeugschein :) in dat geval moet ik toch nog eens met een doos mercikes en een bos bloemen naar Recklinghausen. Want dan mag ik nog 5 jaar in de hoofdstad van de wereld rondknallen met deze kist.

Uiteraard heb ik de schroefkit naar boven gedraaid voor niets, geen hond keek ernaar.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Ian

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 353
  • Back 02 Basics
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2019, 18:24:25 »
Ik vind de bumpers vanaf 93, half gespoten, zeker wel mooier. Maar ik ga er niet mee beginnen voorlopig.
Ik vind gekleurde bumpers zeker niet lelijk, maar de ongespoten bumpers hebben (voor mij) een beetje hetzelfde 'charmante' effect als een E30 met wieldopjes bvb. Je ziet het niet vaak meer, en de meeste die je wel nog ziet zijn bvb van first owners op leeftijd. Zeker bij de E36, één van de meest geslachtofferde auto's bij tjoeners destijds, is het eens een verademing nog eens een exemplaar te zien zoals het destijds van de band rolde.

Maar quasi elk model ondergaat de fase van 'nieuw' (naar 'tweedehands') naar 'tweedehands met wat mods om wat minder met de stroom mee te lopen' naar 'derde/vierde/vijfdehands met schrale Auto 5 raamfolie op de achterste ruiten (en andere foute accessoires)' naar 'export' naar 'niets meer waard dus we zouden 'm beter in onderdelen verkopen' naar 'amai ik weet nog dat ik die als kind nog zag rijden en zou er eigenlijk eens eentje willen hebben' naar 'hmm er zijn precies nog mensen met hetzelfde gedacht (youngtimer)' naar 'pff de propere exemplaren zijn goed gestegen in waarde (oldtimer)'.

Bij de voorlaatste en laatste fase beginnen mensen het oorspronkelijke design terug of net meer te appreciëren. Vaak geldt de regel 'less is more' en omdat zo'n auto niet meer op elke straathoek te zien is, hebben velen ook niet meer de neiging zich te distantiëren van de kudde met behulp van tjoening. Integendeel, door hem OEM of OEM+ te houden valt de auto dan net meer in de smaak bij liefhebbers van dat model.
2001 BMW E39 520d Touring - 1973 BMW E10 1602 - (en nog een paar Benzen)
1990 BMW E30 320i Touring (Verkocht) - 1990 BMW E30 318is (Verkocht) - 1983 BMW E30 320i (Verkocht) - 1986 BMW E30 316 (Verkocht)

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11645
  • undereZtimated
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2019, 19:32:22 »
 :toofunny: :toofunny:

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10063
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #20 Gepost op: 11 september 2019, 22:48:11 »
Ik zou het nog steeds doen, bumpers laten spuiten. I must be stuck in the 90ties ;D
Zo oud als ik wordt gaan ongespoten bumpers mij blijven doen denken aan een vervangen bumper en nog geen tijd gehad om hem te laten spuiten. Origineel of niet, voor mij mogen die dus ook gespoten worden.

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10063
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #21 Gepost op: 11 september 2019, 22:59:21 »
Euro 2 scoren zou wel tof zijn.  :gayfight:

Online order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5367
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2019, 09:05:27 »
Euro 2 scoren zou wel tof zijn.  :gayfight:

Mij maakt het allemaal geen reet meer uit, al geven ze mij Euro -15. Ik kom sowieso niet meer op al die plaatsen waar ze zelfs maar een beetje moeilijk doen.

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10063
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2019, 10:25:22 »
Ik deel die gedachte ... waar ik niet meer welkom ben ga ik liever niet. Maar als het dan toch eens moet, dan kan het wel.

En moest het nu eens zo ver komen dat je met Euro -15 gewoon nergens meer mag rijden. Dan maakt het wel een reet uit.

Offline s2000jan

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 13903
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2019, 10:34:24 »
Hebt gij nog plaats om alles te zetten ?  :gayfight:
het verleden: e92 335i, e89 35is, f30 330d, F32 440i, e89 20i, mx-5 nc, mx-5 nd, s2000 '99, s2000 '01, saab 9-3 cabrio aero, honda accord 1.8es, VW Kever 1300, Honda accord 1.6,  Honda Civic 1.6VTi, Honda Civic 1.6i-16,Ford Mondeo 2.0Ghia,Skoda 110R
het heden: Honda S2000 - 2006 - Moonrock Honda Civic 1.5i Sport+ Honda CB500F - 2019
100.000 banpunten - weg met dt-regels !!

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2019, 10:35:42 »
Ik deel die gedachte ... waar ik niet meer welkom ben ga ik liever niet. Maar als het dan toch eens moet, dan kan het wel.

En moest het nu eens zo ver komen dat je met Euro -15 gewoon nergens meer mag rijden. Dan maakt het wel een reet uit.

Dit, het zou behoorlijk handig zijn. Ik had er niet op gerekend, maar nu ik mijn kans zie ge ik ervoor strijden.
Volgens mij maakt dat in deze gekke tijden de wagen zelfs waardevoller.

Ik heb net gebeld met de autokeuring, die blijven het verhaal van de duitse euronorm volhouden. Ik heb hen nu ook een mail gestuurd met de FZBrief in bijlage.
Hopelijk lukt het me nog om iets op mail te krijgen zodat ik het al op mijn roze formulier heb staan, en anders probeer ik het nogmaals bij de DIV.

Op het roze formulier wordt de emissieklasse vermeld in vak V9, deze classificaties zijn hetzelfde in de EU. Op het duitse kentekenbewijs staat inderdaad niet "EURO2" in vak V9 , maar in vak 14. En in de legende staat bij vak 14: "nationale schadstofklasse", maar verder ook : " code zu V9".
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2019, 10:41:06 »
Hebt gij nog plaats om alles te zetten ?  :gayfight:

ik heb maar 3 auto's hoor :) , de 7 staat buiten omdat mijn vrouw die niet in de garage durft/wilt rijden. Die zou er ook nog wel inkunnen.
Buiten is er nog plek voor 10 extra auto's. Maar ik wil niet dat het eruit begint te zien zoals bij de Ludolfs destijds:



Voorlopig is het wel effe goed geweest. Zoals reeds veel gezegd en herhaald zorgt de roverheid er ook bij mij voor dat de hobby moeilijker te bedrijven wordt.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Online order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5367
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2019, 15:16:50 »
Ik deel die gedachte ... waar ik niet meer welkom ben ga ik liever niet. Maar als het dan toch eens moet, dan kan het wel.

En moest het nu eens zo ver komen dat je met Euro -15 gewoon nergens meer mag rijden. Dan maakt het wel een reet uit.

Owkay. Better be safe then sorry. Maar tegen dan is die wagen hopelijk OT en dan maakt het mss helemaal niet meer uit. Het lijkt me onmogelijk om alle oldtimers met Euro -15 te bannen ;)

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9173
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2019, 15:20:07 »
Owkay. Better be safe then sorry. Maar tegen dan is die wagen hopelijk OT en dan maakt het mss helemaal niet meer uit. Het lijkt me onmogelijk om alle oldtimers met Euro -15 te bannen ;)

Deze zou oldtimer kunnen zijn met EURO2, dat zou pas leuk zijn, taxfree in die bullshitzones rondrijden.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Online order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5367
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2019, 15:25:43 »
Deze zou oldtimer kunnen zijn met EURO2, dat zou pas leuk zijn, taxfree in die bullshitzones rondrijden.

 :thumbsup: een heerlijke middelvinger!

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”