Auteur Topic:  1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic  (gelezen 4555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6153
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #60 Gepost op: 24 oktober 2019, 20:41:49 »
Eindelijk positieve closure over die zever  :locked:

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline zesinlijn

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 280
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #61 Gepost op: 24 oktober 2019, 20:55:16 »
Man man man wat een zeikers bij dat station  :thumbdwn: Bij mij verliep de overdracht van de euro 2 norm op het roze formulier zonder poespas.

Ik rij lekker overal nog een aantal jaar op daily plates aan 35 euro tax/ jaar met een dikke zes cilinder. LOVE IT!

Dikke sedan btw  :bow:
E91 335i SOLD
E30 325i tracktool SOLD
E36 325i project
Husqvarna 701 SM

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #62 Gepost op: 17 december 2019, 10:31:17 »
Ondertussen heb ik nog eens een setje BBS RK001 gescoord  :banana:. Ik moet nog zien of het goed uitkomt met ET waarden en dergerlijke.
Er zitten nu ook nog winterbanden op in een foute maat, die ga ik verkopen. Straks eens kijken welke maat het exact is.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Trebo91

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2558
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #63 Gepost op: 18 december 2019, 17:53:24 »
Ik dacht de velg al te herkennen op het  verkoopstopic op fb.  Gaat er dik onder staan.  :thumbsup:


Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #65 Gepost op: 14 januari 2020, 08:47:34 »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline stoffie

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2161
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #66 Gepost op: 14 januari 2020, 10:27:27 »
Hmm, zou dat de account zijn van Guy De clercq / @Lachssilber  ?
Dan heb ik wel M3 naven nodig vanvoor en vanachter, niet?

Locatie klopt, naam klopt, vloer komt mij bekend voor, ik zou zeggen van wel  ;)

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6153
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2020, 12:45:06 »
Locatie klopt, naam klopt, vloer komt mij bekend voor, ik zou zeggen van wel  ;)

Vloer komt bekend voor ;D

Ja het is em sowieso

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline Jitse

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 131
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2020, 16:42:22 »
Ja is van bij Guy 😉

Vooraan de fusee’s, 100-150€ op ebay
Achter de draagarmen, m3 cardans en flenzen voor op je diff. Rubbertjes vernieuw je sowieso, zeker de achterste bij een e36.
Denk wel dat ze bijten die voorste klauwen in vergelijking met gewone klauwen (al dan niet m3)

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2020, 17:11:36 »
Ja is van bij Guy 😉

Vooraan de fusee’s, 100-150€ op ebay
Achter de draagarmen, m3 cardans en flenzen voor op je diff. Rubbertjes vernieuw je sowieso, zeker de achterste bij een e36.
Denk wel dat ze bijten die voorste klauwen in vergelijking met gewone klauwen (al dan niet m3)

Das toch al een prijzige ingreep :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Stevdewi

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 125
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #70 Gepost op: 14 januari 2020, 17:42:22 »
Papiertje van de mannen in Bornem is 200€. Veel geld. Vriendelijk zijn ze zeker wel  :D
E34 '91 520i Sedan granietzilver, E34 '92 530iA Touring sterlingzilver (ex-daily --> crash), E34 '92 525iA Touring sterlingzilver, E34 '94 520i Sedan oxfordgroen (sold!), E34 '94 540i 6-Speed Touring orientblauw, E34 '95 525ix A Touring oxfordgroen, E34 '96 520i Touring petrol mica (wordt afgebroken), E34 '96 525tds Touring techno violett (afgebroken) & some Volvos...

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #71 Gepost op: 14 januari 2020, 17:44:33 »
Papiertje van de mannen in Bornem is 200€. Veel geld. Vriendelijk zijn ze zeker wel  :D

Voorlopig houd ik het gewoon op O-platen :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #72 Gepost op: 5 april 2020, 19:50:18 »
Vandaag heb ik me bezig gehouden me de kelk die in de bumper zat weggemoffeld te demonteren. Als iemand die gratis wil hebben laat maar weten :) ik ga ook de mustlampmen terug steken. Nu moet ik nog juist uitdokteren hoe en waar de oem claxon gemonteerd is. Wederom geen spatje roest tegengekomen. Spooky !

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #73 Gepost op: 5 april 2020, 19:51:01 »
Zoek de kelk

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Jitse

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 131
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #74 Gepost op: 5 april 2020, 20:23:41 »
Machtig toch zo'n kelk, wss een diepere grom zo diep gemonteerd!!!

M-bumperkes erop?

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #75 Gepost op: 5 april 2020, 20:55:39 »
Machtig toch zo'n kelk, wss een diepere grom zo diep gemonteerd!!!

M-bumperkes erop?
Klopt, diepe grom, precies een vr6/r32. Oem gaat wel optimaler flowen denk ik.
M bumpers ga ik niet doen ik wil half gespoten bumpers.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Jitse

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 131
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #76 Gepost op: 5 april 2020, 22:42:21 »
Klopt, diepe grom, precies een vr6/r32. Oem gaat wel optimaler flowen denk ik.
M bumpers ga ik niet doen ik wil half gespoten bumpers.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Begrijpelijk dat je er hem uit zwiert dan  :razz: :gayfight:  :P

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #77 Gepost op: 8 mei 2020, 14:57:46 »
Eindelijk op zomervelgen. Mini m-paralells naast grote broer met de full blown m-pars

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #78 Gepost op: 8 mei 2020, 14:58:37 »
foto's uploaden met tapatalk is gewoon zinloos, klotezooi...
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Snorkel

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12149
  • undereZtimated
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #79 Gepost op: 8 mei 2020, 17:56:22 »
Precies ook nog getrokken vanuit de ruimte met de Spoetnik I.  ;D
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #80 Gepost op: 18 mei 2020, 01:25:53 »
Vandaag heb ik de inlaat eraf getrokken, het zag er allemaal niet zo slecht uit, toch ga ik de vacuum en benzine leidingen samen met nog wat prullen vervangen en de boel proper maken en de dichting van het oliefilterhuis vervangen. Ik twijfel ook om de koelvloeistofleidingen naar de gasklep af te doppen, die dingen zijn volslagen nutteloos. Ik zag nog restanten van een "kaltlaufregler" namelijk een temperaatuurvoeler die nog in de grote KVS leiding zat. Toont weer aan hoe hypocriet die euronorm zever is als je in DE het kan uitbouwen na de eerste TUV keuring...

Verder voel ik wat speling in de vooras, ik denk dat het te maken heeft met het stuurhuis. Dat moet ik nog eens beter inspecteren. Ik ga me zo een quickjack systeem aanschaffen dan kan ik daar eens beter naar kijken. H&R sways ga ik toch ook installeren denk ik, ik vind dat hij veel te hard rolt in de bochten. Dan nog een setje 16'ers met semi slicks en we kunnen op M3's gaan jagen op de Nordschleife  8)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Trebo91

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2558
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #81 Gepost op: 5 juni 2020, 16:30:08 »
Waarom 16"? Wat is er mis met uw set rk001?

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #82 Gepost op: 5 juni 2020, 18:42:47 »
Waarom 16"? Wat is er mis met uw set rk001?

17 inch mag in sé al niet voor de keuring( wist ik niet) en de remmen zien er zo verloren uit in die Rk's. En met een schroefkit is er meer ruimte met de smallere 16'ers.
Ik heb nog een setje styling 32 16'ers gekocht om semi's op te trekken wellicht.

Op dit moment is het de derde week wachten op onderdelen van autodoc en Leebmann24.de ... Dus hij staat nu al sinds 18 mei gedemonteerd aan de kant.  :(
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2020, 18:45:03 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10280
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #83 Gepost op: 5 juni 2020, 18:51:34 »
17 inch mag in sé al niet voor de keuring ...

U zei  :thinking:

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #84 Gepost op: 5 juni 2020, 19:22:55 »
U zei  :thinking:
Op een pfl e36 mag het niet, niet gehomologeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10280
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #85 Gepost op: 5 juni 2020, 20:01:20 »
Je bedoelt: ze staan niet op GVA  :thinking:
Dat moet ook niet zo lang je u houdt aan -2%/+1.5% regel.
En onze pfl e36 coupé met 17" style 32 erop is ook zonder probleem gekeurd.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #86 Gepost op: 5 juni 2020, 20:26:57 »
Je bedoelt: ze staan niet op GVA  :thinking:
Dat moet ook niet zo lang je u houdt aan -2%/+1.5% regel.
En onze pfl e36 coupé met 17" style 32 erop is ook zonder probleem gekeurd.
Dat zal IRL geen groot probleem vormen idd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Trebo91

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2558
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #87 Gepost op: 6 juni 2020, 09:25:18 »
Dat zal IRL geen groot probleem vormen idd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Dat uw remmen dan wat verloren lijken is dan misschien iets minder maar uw afgeveerd gewicht is met een styling 32 wel vele malen hoger.  :thumbdwn:

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10280
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #88 Gepost op: 6 juni 2020, 09:38:07 »
Dat uw remmen dan wat verloren lijken is dan misschien iets minder maar uw afgeveerd gewicht is met een styling 32 wel vele malen hoger.  :thumbdwn:
De onze is geen track slet waar elke g onafgeveerd gewicht telt. Voor de ritjes die wij er mee doen, op straat, rijdt die gewoon goed.
Styling 32 is ook niet zo een 'open' velg, dus de remmen lopen daar ook zeker niet in verloren.
Ach ja, les goûts et les couleurs ....

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9274
Re: 1991 - E36 - 325i Sedan - Sterlingsilber Metallic
« Reactie #89 Gepost op: 29 juli 2020, 13:11:08 »
Ondertussen zijn de Style 32's gemonteerd met verse Hankook Ventus V12 EVO 2 banden. Dat past eigenlijk het beste bij de non-M plastieken bumper situatie.

Gisteren zijn we nog eens naar de Nordschleife afgezakt. Er was best veel volk, weer voor een paar miljoen euro aan rollend materieel op de baan. Na 1 rondje was de fun wel over toen een corvette zijn neus frontaal in de vangrail parkeerde wij Wehrseifen. Weer met laps over op de kaart naar huis dus...

Effe wat gepikte foto's:



Indrukken: met zo een oude 325i kan je nog best je mannetje staan on track. Ik had weer de indruk dat ik niets anders aan het doen was dan inhalen en ik reed best kalm.
Ik reed kalm omdat ik niet 100% vertrouwen had in de remmen en ophanging, dat moet echt nog een stuk strakker. Er zit soms op hoge snelheden ook een lichte trilling in de ophanging en het zou me straf lijken als dat van pas gebalancerde wielen komt.



Ook ging mijn koelvloeistoftemperatuur ineens effe de hoogte in op het einde van de ronde  :o , tot het streepje tussen het midden en het rood. Op de parking motorkap open maar niks verdacht te zien. Daarna heb ik op de autobahn nog lange stukken 220 gereden en de naald bleef pal in het midden staan  :iono: Ik gok dat de sensor of de meter kuren heeft gehad. Heeft een OBD 1 E36 ergens een verborgen menu om KVS temperatuur te monitoren ?
Ik weet dat waterpomp en thermostaat al vervangen zijn, de thermostaat voor een exemplaar met alu behuizing zelfs, maar de rest is twijfelachtig. Dus ik denk dat ik best mar eens een boodschappenlijstje maak:

- Waterpomp ( als je toch bezig bent en voor wat het kost => peace of mind)
- 71 graden thermostaat, of toch stock blijven? nog een twijfelpunt  :D
- alle KVS darmen nieuw
- radiator en expansievat
- visco
- alle KVS sensoren
- Koelvloeistof  :D
- H&R stabi's ( nog checken hoe dat zit met pre 92 modellen ivm met bevestigingspunt)
- optioneel nieuwe draagarmen voor
- Nieuwe lolipops, ook een twijfelpunt ( de lolipops zijn excentrische M3 exemplaren maar van Meyle => geen fan van)
- Droplinks stabistang ( misschien best verstelbare ? )
- Alle draagarmen/ gewrichten achter nieuw
- zwarte powerflex voor het subframe
- nieuwe diffrubbers
- optioneel nieuwe wiellagers
- goodridge stalen remleidingen
- Fancy remvloeistof
- nieuwe schijven met een iets agressievere remblok, pagid geel ofzo ( ik blijf wel bij de stock remmen denk ik, 330i remmen passen niet onder 16"ers dacht ik => zijn er nog andere goede opties die wel onder 16'ers passen ? )
- Xbrace ( iemand nog eentje liggen ?  :D )
- nieuwe servoleidingen
- nieuwe stuurstangen
 en dan eventueel nog een stuurhuisrevisie

Als na bovenstaand lijstje de boel nog te slap is gaat de KW V1 er ook onderuit en steken we ook daar iets straffer.

Een kleppendekselpakking ligt hier ook nog want bij nadere inspectie dichtte die niet helemaal goed meer af.

Ik wil gewoon geen zever met een falende auto op een circuit dus better safe then sorry.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2020, 13:15:02 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet