Auteur Topic:  2018 - F87 - ///M2 LCI - Alpina Wit  (gelezen 6960 keer)

Offline happydude

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: 2018 - F87 - ///M2 - Alpina Wit
« Reactie #60 Gepost op: 18 september 2020, 13:29:55 »
dit moet een van de meest goedkope updates mogelijk zijn op een  :///M:   ;D :D
de support bars vooraan in het zelfde kleur als de wagen. + ook een tutorial hoe je de nieren er veilig uitkrijgt.
Het valt op en het lijkt origineel, Ik vind het het geslaagd, wat vinden jullie ?
« Laatst bewerkt op: 18 september 2020, 13:32:23 door happydude »

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #61 Gepost op: 18 september 2020, 15:24:34 »
Ik vind het het geslaagd, wat vinden jullie ?

Mooi.  Heb als eens een zwarte Einser gezien die die baarkes in dezelfde kleur als de zilveren spiegelkapjes gezet had....   was ook best mooi
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #62 Gepost op: 18 september 2020, 17:48:25 »
Mooi.  Heb als eens een zwarte Einser gezien die die baarkes in dezelfde kleur als de zilveren spiegelkapjes gezet had....   was ook best mooi
mercikes  :D
je kan weinig fout doen als je bij het zelfde kleur als de wagen blijft he
het lijkt origineel zo maar toch valt het op  8)

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Crashed!
  • undereZtimated
Re: 2018 - F87 - ///M2 LCI - Alpina Wit - UPDATE
« Reactie #63 Gepost op: 18 september 2020, 18:01:51 »
Jawel, dat ziet er netjes uit. Goed gedaan, happydude.  :D
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline happydude

• Pole Position
Re: 2018 - F87 - ///M2 LCI - Alpina Wit - UPDATE
« Reactie #64 Gepost op: 18 september 2020, 18:04:58 »
Jawel, dat ziet er netjes uit. Goed gedaan, happydude.  :D
dank u  je reactie maakt me happy  ;D

Offline happydude

• Pole Position
Re: 2018 - F87 - ///M2 LCI - Alpina Wit
« Reactie #65 Gepost op: 27 november 2020, 14:15:37 »
Ik denk dat jullie dit filmpje ook wel leuk gaan vinden :)
Beetje zever van mij en wat uitleg hoe je er leuke geluiden uitkrijgt
Met een volledig originele M2

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 27 november 2020, 15:43:07 »
Tof filmke, leuk om te zien.
In dat straatje zullen ze u ook welk kennen zekers ?. haha  :thumbsup:
F45 225XE iPerformance Platingrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #67 Gepost op: 28 november 2020, 18:59:36 »
Ze weten wanneer ik vertrek en toekom ja 😁
En elke auto dat ik heb is meestal luid en ik woon er al 20 jaar 😅
Elke auto wordt wel wat stiller
Dus binnen 20 jaar is het muistil met een elektrische mixer dan 😆

Offline Danny65

• Grand Prix Winner
« Reactie #68 Gepost op: 29 november 2020, 10:17:36 »
Ze weten wanneer ik vertrek en toekom ja 😁
En elke auto dat ik heb is meestal luid en ik woon er al 20 jaar 😅
Elke auto wordt wel wat stiller
Dus binnen 20 jaar is het muistil met een elektrische mixer dan 😆

Leuk voor de mensen die nog slapen is da zeker niet he,hoor ook graag wat geluid...maar probeer zelf altijd gewoon te rijden als ik van de nacht kom.

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #69 Gepost op: 29 november 2020, 11:51:14 »
Ik ben nog de stiltste
Mijn maat woont hier met een 135i open M uitlaat
Een kawasaki open uitlaat
Dan paseren hier ook veel vrienden van vrienden met amg 63 open uitlaat
M4  open uitlaat
G klasse braubus
Ferrari 458
En die mannen staan hier soms
 5 min met draaiende motor om 3 uur smorgens  😂

Online gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #70 Gepost op: 29 november 2020, 12:26:15 »
Ik ben nog de stiltste
M4  open uitlaat
G klasse braubus
Ferrari 458

“Respect” heet zoiets  :wiggleyes:

:jpshakehead:

Offline Brigante S

• Grand Prix Winner
« Reactie #71 Gepost op: 29 november 2020, 20:06:57 »
Inderdaad, 0,0 respect. Kan u nu al zeggen “da zou geen verf pakken bij mij” 😉
Racecars shouldn't be confined to racetracks.

Offline Tom86

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #72 Gepost op: 30 november 2020, 13:18:46 »
Door zulke individuen ben ik soms beschaamd om in een M te rijden.
Maar leuk dat je er hen op attent hebt gemaakt  :thumbsup: :thumbdwn:

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #73 Gepost op: 30 november 2020, 18:55:34 »
Ik ben nog de stiltste
M4  open uitlaat
G klasse braubus
Ferrari 458

Extreem irritant zo een figuren...heeft in mijn ogen ook 0 met autoliefhebberij of zo te maken. Ik denk dat je zeer verschillende types mensen hebt die met auto's bezig zijn, mensen die meer low profile zijn en vooral genieten van het rijden zelf dan van de aandacht die een sportieve wagen trekt. En dan heb je natuurlijk het totaal andere type waar hoe opvallender en hoe luider het is...gelijkstaat met hoe meer plezier voor hun. Aan Nürburgring kom ik ze ook regelmatig tegen, zo wat staan gas geven aan het benzinestation of in het centrum van Adenau geeft hun meer plezier dan een rondje rijden. Tja; iedere zijn ding. Heel die trend van zo luid mogelijke uitlaten heb ik nooit begrepen. Dat je op een M2 S55 (en de andere OPF uitgeruste sportwagens) het uitlaatgeluid probeert te verbeteren daar kan ik inkomen, maar op een N55 M2 een andere uitlaat steken begrijp ik totaal niet...vooral omdat hij standaard al mooi (en luid) klinkt en het met andere uitlaat eigenlijk niet mooier is maar enkel nog luider dan standaard (en irritant).
« Laatst bewerkt op: 30 november 2020, 19:00:48 door Franzino »

Offline Franzino

• World Champion
« Reactie #74 Gepost op: 30 november 2020, 18:55:49 »
Door zulke individuen ben ik soms beschaamd om in een M te rijden.

Idem...

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #75 Gepost op: 19 december 2020, 17:54:38 »
Extreem irritant zo een figuren...heeft in mijn ogen ook 0 met autoliefhebberij of zo te maken. Ik denk dat je zeer verschillende types mensen hebt die met auto's bezig zijn, mensen die meer low profile zijn en vooral genieten van het rijden zelf dan van de aandacht die een sportieve wagen trekt. En dan heb je natuurlijk het totaal andere type waar hoe opvallender en hoe luider het is...gelijkstaat met hoe meer plezier voor hun. Aan Nürburgring kom ik ze ook regelmatig tegen, zo wat staan gas geven aan het benzinestation of in het centrum van Adenau geeft hun meer plezier dan een rondje rijden. Tja; iedere zijn ding. Heel die trend van zo luid mogelijke uitlaten heb ik nooit begrepen. Dat je op een M2 S55 (en de andere OPF uitgeruste sportwagens) het uitlaatgeluid probeert te verbeteren daar kan ik inkomen, maar op een N55 M2 een andere uitlaat steken begrijp ik totaal niet...vooral omdat hij standaard al mooi (en luid) klinkt en het met andere uitlaat eigenlijk niet mooier is maar enkel nog luider dan standaard (en irritant).
Daarom blijft de mijne lekker standaard :)
ik ben bang om dat mooi geluid te veranderen, hij is echt luid genoeg.
En hij wordt alleen maar luider met de jaren.
Zeker als je de tips in mijn filmpje volgt  :D

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #76 Gepost op: 17 januari 2021, 22:48:56 »
Ik denk dat jullie dit filmpje ook wel leuk gaan vinden :)
Beetje zever van mij en wat uitleg hoe je er leuke geluiden uitkrijgt
Met een volledig originele M2

Met zelf aan het zien om een M2 te kopen, dit filmpje al 10tallen keren bekeken. Dat geluid van jouw M2 ... word je hebberig van .. gaan nog lange weken worden voor mij 😁
Ook zeer interessante info.

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #77 Gepost op: 18 januari 2021, 00:39:03 »
Met zelf aan het zien om een M2 te kopen, dit filmpje al 10tallen keren bekeken. Dat geluid van jouw M2 ... word je hebberig van .. gaan nog lange weken worden voor mij 😁
Ook zeer interessante info.
goed gefilmd he :p ik weet het de mijne klingt echt goed, niemand gelooft het als ik zeg dat hij origineel is
en dat kan jij ook bekomen zonder een euro te spenderen  ;D gewoon doen wat ik deed  en geduld hebben
maar heeft u M2   0 km? dan  moet je hem wel eerst inrijden! dus dan mag je niet doen wat ik in het filmpje deed he :p
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2021, 00:44:20 door happydude »

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #78 Gepost op: 18 januari 2021, 09:49:42 »
goed gefilmd he :p ik weet het de mijne klingt echt goed, niemand gelooft het als ik zeg dat hij origineel is
en dat kan jij ook bekomen zonder een euro te spenderen  ;D gewoon doen wat ik deed  en geduld hebben
maar heeft u M2   0 km? dan  moet je hem wel eerst inrijden! dus dan mag je niet doen wat ik in het filmpje deed he :p
Idd machtig filmpje en geluid.
Neen. Geen nieuwe. Koop enkel nog jonge okkazies. Laat de eerste eigenaar maar de grootste afschrijving voor zich nemen.

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • Wohlt ihr das expressweg mitt flammen sehen?
« Reactie #79 Gepost op: 18 januari 2021, 19:52:10 »
Idd machtig filmpje en geluid.
Neen. Geen nieuwe. Koop enkel nog jonge okkazies. Laat de eerste eigenaar maar de grootste afschrijving voor zich nemen.
Da's waar wat je zegt :) maar de eerste eigenaar kan er ook 5000 circuit kilometers mee geragd hebben,Of 5 setjes achterbanden er door gejaagd door burn-outs te doen tijdens een of andere meeting om zich aan te stellen bij zijn vriendjes. Tenzij je een M2 koopt van meneer pastoor die er gewoon 3x per week mee naar zijn parochie bold tegen 30, Dan ben je gerust.
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #80 Gepost op: 18 januari 2021, 21:25:40 »
Wel geen een van die 2 eigenlijk goed xp de pastoor en de brakkeman zijn er die je best alle 2 vermijd. De gulden middenweg moet je nemen.
Ik zie da onmiddelijk na een gesprek en ook een rit waarbij ik de verkoper 20 min laat rijden als die na 5 min het gas intrapt is mijn beslissing al gemaakt.

Inrijden zorgt voor de levensduur van de componenten en ook voor het vermogen.
Al mijn wagens waren altijd de snelste tegen exact  dezelfde wagens zonder tuning
En zonder ooit problemen te hebben.

Ik heb zelf een verkoper gehad waarbij ik de olie checkte van de motor en die zat ONDER het minimum.
En die man zei geen zorgen komt net van de garage
Ik zei ok laat me eens rijden
En ik heb daar mee geknald jong 😆 het boeide hem geen reet

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #81 Gepost op: 18 januari 2021, 21:40:20 »
Eigenlijk lig ik daar niet wakker van.  Je koopt geen M2 of een sportwagen om zoals “den bompa” ermee te rijden. Ik ga er ook van uit dat een wagen wel het één en ander aan kan. Als een M2 stuk zou kunnen gaan van wat op het circuit te rijden .... tja dan ga ik de M2 links laten liggen. En burn outje of wat driften ... welke eigenaar van een M2 heeft dat nog niet geprobeerd? Iedereen zeker.
En ook, koop nieuw, betaal 25000€ meer .. is ook geen garantie op een perfecte wagen.
Lig er ook niet wakker van omdat ik nooit lang met mijn wagens rij. Mijn laatste 3 wagens: 2 jaar, 1,5jaar en nu 7 maanden mee gereden.

Offline happydude

• Pole Position
« Reactie #82 Gepost op: 18 januari 2021, 21:47:39 »
Eigenlijk lig ik daar niet wakker van.  Je koopt geen M2 of een sportwagen om zoals “den bompa” ermee te rijden. Ik ga er ook van uit dat een wagen wel het één en ander aan kan. Als een M2 stuk zou kunnen gaan van wat op het circuit te rijden .... tja dan ga ik de M2 links laten liggen. En burn outje of wat driften ... welke eigenaar van een M2 heeft dat nog niet geprobeerd? Iedereen zeker.
En ook, koop nieuw, betaal 25000€ meer .. is ook geen garantie op een perfecte wagen.
Lig er ook niet wakker van omdat ik nooit lang met mijn wagens rij. Mijn laatste 3 wagens: 2 jaar, 1,5jaar en nu 7 maanden mee gereden.
ik ken er een paar die ook een auto verkopen na 1 of 2 jaar en geloof mij die zijn er echt niet mals mee geweest die zou je echt niet willen kopen  ;D
aan elk licht volle acceleratie, terwijl de auto nog niet warm is, elk weekend gaan racen en driften
en onderhoud doen ze enkel volgens het boekje na 25000 km geloof mij dat is niet genoeg als je er zo mee rijd
en dan heeft de volgende eigenaar al de shit he ook al denkt die ah bmw met onderhoud van de garage en maar 1.5 jaar oud
dan begint het he sper kraakt, koppeling schakelt niet goed , olieverbruik na een jaartje 1 of 2 ook
die mannen weten dat ook dat die auto niet stuk gaat na 2 jaartjes zo te rijden
en al de tuning halen ze er wel af voor de verkoop
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2021, 21:49:23 door happydude »

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #83 Gepost op: 18 januari 2021, 21:59:29 »
Met een tweedehands moet je net zoals bij een nieuwe wagen ook wat chance hebben.  Al mijn reeds aangekochte wagens laat ik ook controleren. De M2 die ik op het oog heb, daarvan heb ik ook de historiek opgevraagd bij Bmw. Ieder jaar op onderhoud geweest. 1 klein garantiegeval en voor de rest niets.
Ook de algemene staat van de wagen controleer ik uiteraard. Zie je dat alle velgen beschadigd zijn, dat er heel wat krassen op de wagen staan, dat het interieur vies is , ... tja die wagens laat ik uiteraard ook links liggen.
En tja een verkoper kan zich ook anders voordoen. Tijdens de proefrit rustig rijden, warm draaien terwijl hij anders nooit erachter kijkt.
Een tweedehands is altijd een risico maar dat is een nieuwe ook.

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #84 Gepost op: 18 januari 2021, 22:56:46 »

Zit heel veel waarheid in. Nieuw is nieuw maar je betaalt ook veel meer. Is ook puur psychologisch.

Als je weet hoe je nieuwe auto behandeld wordt voor levering en als je het fijne weet wat er soms al hersteld is voor aflevering, zou je ook ogen trekken. En ja zelfs 7 reeksen!

Als je ziet wat een M2 kost na 1j in
Occasie met evenveel of meer garantie dan een nieuwe, dan moet je al veel ongeluk hebben met een slecht exemplaar.

Heb ook al nieuwe autos gekocht en meer en deel 2dehands. Eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad.

Nu koop ik geen nieuwe meer (privé), puur omdat het weggegooid geld is. Voor soms 50% minder, koop je een jonge 2dehands met amper km en evenveel garantie...

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • Wohlt ihr das expressweg mitt flammen sehen?
« Reactie #85 Gepost op: 18 januari 2021, 23:20:14 »
Zit heel veel waarheid in. Nieuw is nieuw maar je betaalt ook veel meer. Is ook puur psychologisch.

Als je weet hoe je nieuwe auto behandeld wordt voor levering en als je het fijne weet wat er soms al hersteld is voor aflevering, zou je ook ogen trekken. En ja zelfs 7 reeksen!

Occasie met evenveel of meer garantie dan een nieuwe, dan moet je al veel ongeluk hebben met een slecht exemplaar.

Heb ook al nieuwe autos gekocht en meer en deel 2dehands. Eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad.

Nu koop ik geen nieuwe meer (privé), puur omdat het weggegooid geld is. Voor soms 50% minder, koop je een jonge 2dehands met amper km en evenveel garantie...
Slecht behandelen van fabriek naar de Bmw garage :thinking:
Rijden ze dan die 7km 200kmpu met een koude motor van de productie naar de camion, en dan alla burnout van de camion af bij aflevering aan Bmw garage
En dan gaat ze tijdens het wassen van de wagen eens zien wat zijn 0-100 tijd is   :toofunny::toofunny:
Als Beieren motoren werke in zuid Afrika gelegen was zou dat wel kunnen ja.
Geniet nog van uw speelgoed, Er komt een tijd dat het voorgoed voorbij is!  Batterij op wielen zal heersen!

Acs rs suspension-Millway street camberplates- H&R swaybars-Powerflex black series-Solid subframe bushings-Ultra racing front strutbrace-Baf motorsport kbrace- Oem underbody vbrace -Drexler LSD- Motec Nitro motorsport wheels with kumho V700 tires- M performance disc's -Endless m20 brake pads-Remus full race exhaust-oem hot climate cold air intake airbox upgrade-pipercross oil free airfilter-Xhp stage3 gearbox flash-Pure800 upgrade on 98ron custom map- FTP alu charge pipe-  Dorch st1 hpfp-Wagner radiator.

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #86 Gepost op: 18 januari 2021, 23:45:30 »
Mijn vader heeft veel autoboten gelost en geladen als leidinggevende. Schakelen kennen die gasten niet. Dat is volle schette op den boot en af den boot. Handrem pakken om een bocht te kunnen nemen op boot. Om de wagen goed te zetten, handrem op, stuur draaien en vollen bak gas om de wagen om zijn as te laten draaien. Veel wagens komen ook met schade toe. Veel merken die op de terminals grote schadehersteldiensten hebben. Van de parking op de camion is ook volgas met koude motor.
Mijn vader had dan ook nog de privilege om het zeldzamer spul eens aan de tand te voelen. Heeft zo ooit eens met een porsche turbo over de terminal kunnen vlammen.

Gaat een wagen daarvan stuk? Neen, dat geloof ik niet maar geloof ook niet dat uw 65.000€ nieuwe M2 met zachtheid behandeld zal worden tijdens transport.

Offline Leon-cupra

• Warming Up
  • *
« Reactie #87 Gepost op: 18 januari 2021, 23:53:05 »

Idd , mijn vader koopt ook enkel maar nieuw puur om het gedacht .... “ik koop de miserie van een ander niet”. Mijn vader koopt nog liever nen nieuwe Dacia dan een okkazie bmw. Vroeger kocht ik ook alleen maar nieuw omdat ik niets anders kende. Dan eens begonnen met een toonzaalmodelleke te kopen en nu steeds tweedehands. Als ik uitreken wat ik daarmee bespaard heb, dat is het kapitaal dat in ons opbrengstappartement zit. Ook zou ik ook niet kunnen gereden hebben met wat ik nu allemaal al heb gereden. Win-win situatie dus 😁

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #88 Gepost op: 19 januari 2021, 05:59:36 »
Slecht behandelen van fabriek naar de Bmw garage :thinking:
Rijden ze dan die 7km 200kmpu met een koude motor van de productie naar de camion, en dan alla burnout van de camion af bij aflevering aan Bmw garage
En dan gaat ze tijdens het wassen van de wagen eens zien wat zijn 0-100 tijd is   :toofunny::toofunny:
Als Beieren motoren werke in zuid Afrika gelegen was zou dat wel kunnen ja.

Als ge zou zien hoe ze op de parking omgaan met uw nieuwe auto zou ge anders praten 😌

Mijn vrouw werkt in een Volvo garage. Mijn
Beste vriend is Bmw specialist en werkt ook voor een Bmw concessie. Zal 2 vb. geven.

1. Een nagelnieuwe Volvo die onder de olie hing in het interieur. Firma laten komen, afgeleverd en niks van gezegd.

2. Bmw 7 serie binnengekomen met gat in de koffer. Plamuren spuiten en afleveren. Niks van gezegd.

Dan heb ik het nog niet gehad over hoe ze ermee omgaan tijdens transport... Ge zou ogen trekken...

En nieuw is geen garantie op een probleemloze auto. Het feit is wel dat elke 2dehands ooit nieuw is geweest. Maar het waardeverlies is gewoon te belachelijk soms voor woorden.

Voor meestal 35-50% minder koop je dezelfde wagen van 1j oud met max 20000km in 2dehands met evenveel of meer garantie dan een nieuwe. Wat is het risico dan? Enkel het psychologisch aspect speelt mee.

Maar na de garage buiten te rijden met een nieuwe is het evenzeer een 2dehands waarop je de BTW als particulier direct kwijt bent en waar op weg naar huis evenzeer een steentje,... kan opvliegen.

Een auto dient om te gebruiken 👍

Ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur maar als je bv. 2-4j met een auto rijdt (garantieduur), ben je haast gek om een nieuwe te kopen, tenzij je deze kan afschrijven op de zaak!
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2021, 07:30:30 door smeersd »

Offline Ghost

• Qualifying
« Reactie #89 Gepost op: 19 januari 2021, 08:56:36 »
Motorisch zal het allemaal wel meevallen.
Alle merken zetten hun auto's in een transport mode met verminderd vermogen en verlaagde Max toerental.
Bij uw dealer wordt dan de echte software voor de wagen vrij gezet.
Ook wordt de km teller terug op 0 gezet.
Er is grijs genoeg in de wereld.