Auteur Topic: [E30] CHAOS! Elektrische problemen radio/alarm/centrale vergrendeling  (gelezen 312 keer)

Offline Nielsoow

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
[E30] CHAOS! Elektrische problemen radio/alarm/centrale vergrendeling
« Gepost op: 4 augustus 2019, 14:20:26 »
All,

Ik hoop dat hier iemand met veel kennis van zaken zit, die mij tips kan geven (of nog beter, mij even kan komen helpen  :exited: ).

Ik heb alles neergepend in een word-documentje (zie bijlage, met foto's etc.).

Korte inleiding:

Ik word bijna weemoedig van deze ‘elektrical issues’. Misschien een beetje (essentiële?) achtergrondinformatie:

-   BMW E30 CABRIO (1992) - 320i manueel, maar nauwelijks opties (geen zetelverwarming, geen airco, manuele softtop,...)
-   4 speakers, subwoofer en versterker werden ooit (niet zo vakundig) nageplaatst in combinatie met een nieuwe headunit. Alles is simpelweg afgeknipt toen de wagen verkocht werd…
-   Centrale vergrendeling werd nageplaatst. Betreft een originele BMW module. (NOG WERKEND)
-   Alarmsysteem werd nageplaatst, compleet met anti diefstal, motoronderbreking,… (WERKT NIET MEER, enkel het rode controlelampje gaat nog branden wanneer de auto afgesloten is)
-   Doel is om al de nutteloze bekabeling te verwijderen, en opnieuw een originele E30 radio en (aftermarket) speakers te plaatsen.

Je leest het al… de ideale combo voor een kabel-warboel.

Alvast bedankt aan éénieder de de moeite neemt om het word-documentje even te bekijken. Niet veel tekst, wel veel beelden  :thumbsup:

Groeten,
Niels

BMW E46 High Excecutive 320D Sedan "SteelBlue" 2004

"Only when absolute perfection is achieved, the mighty blue-white propellor badge will be placed on it."

Offline Nielsoow

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
CHAOS! Elektrische problemen radio/alarm/centrale vergrendeling
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2019, 23:38:50 »
Oei, een post zonder veel succes.

Klopt het dat de volledige radio bekabeling kan opgesplitst worden in volgende 4 kabels:

Hier komt dan ook nog de antenne sturing (op de foto links boven: rood en rood/gele kabel) en de speaker bekabeling bij?

Alvast bedankt!

Gr,
Niels

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW E46 High Excecutive 320D Sedan "SteelBlue" 2004

"Only when absolute perfection is achieved, the mighty blue-white propellor badge will be placed on it."