Auteur Topic: [E46] Verschillende technische probleempjes  (gelezen 262 keer)

Offline svvander78

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
[E46] Verschillende technische probleempjes
« Gepost op: 18 juli 2019, 21:21:57 »
Vandaag mijn 2de BMW gaan ophalen. Een E46, 325Ci van 2004. Bij aankoop merkte ik enkele kleine zaken op, die volgens mij niet moeilijk op te lossen zijn. Maar ik heb er zelf geen kaas van gegeten en ben op zoek naar mogelijke oorzaken en of oplossingen. (Of mensen die mij kunnen helpen het opgelost te krijgen (al dan niet tegen betaling).

We zullen beginnen met het meest idiote probleem, zoals ik al gelezen had ook veel voorkomend: de cd-speler in de koffer (6-lader). Deze werkt niet. Vermoedelijk eens uit te blazen of... vertellen jullie het maar.
Het 2de probleem: de spiegel langs bestuurderskant valt niet te regelen.
Probleem nummer 3: ik krijg af en toe een foutmelding voor de achterlichten (stoplicht vooral). Als ik dan ga kijken schijnen deze inderdaad een lichter en flikkeren er enkele lampjes (zijn dit LEDjes).

Wie kan mij op weg helpen of zelf helpen? Alvast bedankt.
BMW 520Da Touring (F11) 2013
BMW 325Ci (E46) 2004

Offline Md1976

• Warming Up
  • *
Re: Verschillende technische probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2019, 22:23:42 »
Begin eens de massa achteraan uit te meten, waarschijnlijk zit daar weerstand/slecht contact op.
Zelfde met spiegel eerst uitmeten, dan pas weet je zeker dat het motortje stuk is.

Offline 6-cilinderke

• Pole Position
Re: Verschillende technische probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2019, 11:43:20 »
Vandaag mijn 2de BMW gaan ophalen. Een E46, 325Ci van 2004. Bij aankoop merkte ik enkele kleine zaken op, die volgens mij niet moeilijk op te lossen zijn. Maar ik heb er zelf geen kaas van gegeten en ben op zoek naar mogelijke oorzaken en of oplossingen. (Of mensen die mij kunnen helpen het opgelost te krijgen (al dan niet tegen betaling).

We zullen beginnen met het meest idiote probleem, zoals ik al gelezen had ook veel voorkomend: de cd-speler in de koffer (6-lader). Deze werkt niet. Vermoedelijk eens uit te blazen of... vertellen jullie het maar.
Het 2de probleem: de spiegel langs bestuurderskant valt niet te regelen.
Probleem nummer 3: ik krijg af en toe een foutmelding voor de achterlichten (stoplicht vooral). Als ik dan ga kijken schijnen deze inderdaad een lichter en flikkeren er enkele lampjes (zijn dit LEDjes).

Wie kan mij op weg helpen of zelf helpen? Alvast bedankt.

Probleem 1: De lezers van die CD-wisselaars gaan vaak stuk. Dan staat er vermoedelijk op je scherm 'NO CD' . Gewoon op de sloop een andere halen voor enkele euro's. Of de wisselaar afkoppelen en een BT-module hierop aansluiten. Dan heb je BT-muziek via jouw gsm zoals CD-kwaliteit. En kan je nummers skippen met jouw stuurwielbediening. Kost +- 25.

Probleem 2: Inderdaad eerst uitmeten. In het slechtste geval is het motortje stuk en koop je op de sloop een nieuwe. Of kijk eens uit op 2dehands.be, zat mensen die E46's slopen voor stukken.

Probleem 3: Dit zijn gewoon simpele halogene lampjes. Die zullen ook hun beste tijd hebben gehad. Kan zijn dat die dan weer wel werken als je er op klopt. Gewoon alle lampjes eens vervangen, is een kleine kost. Een andere mogelijkheid is een defecte remlichtschakelaar (veel voorkomend probleem) maar bij mijn weten geeft het cluster geen foutmelding indien remlichtschakelaar stuk is. Ook werkt cruise-control dan niet naar behoren.
Maar zoals ik al zei, vervang eerst eens de lampjes  :thumbsup:
E46 323iA 1999 -SOLD-
E39 525d 2000 -SOLD- 
E60 530dA 2010 -SOLD- 
E46 323Ci 2001 -SOLD- 
E90 325dA 2011 STAGE 2 328PK/700NM -CURRENT-
F30 330e Hybrid 2017 -CURRENT-