Auteur Topic:  Beetje onenigheid aankoop X3 ( VS X1)  (gelezen 866 keer)

Offline MarcX

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Beetje onenigheid aankoop X3 ( VS X1)
« Gepost op: 10 juli 2019, 13:45:41 »
Ik heb sinds enkele maanden ( neem mijn tijd ;) mijn zinnen gezet op een BMW Xdrive 20i. Momenteel heb ik voor mij de perfecte configuratie gevonden en we hebben ook al een testrit gemaakt.
Maar...mijn echtgenote vind hem nogal aan de grote kant (4,70m lang en 1,90M breed) = niet zo makkelijk in sommige parkings.
Dat is eigenlijk haar enige bezwaar. ( Dus zeker niet de prijs !)
Ik kan ook niet echt zeggen dat ze ongelijk heeft, maar ik denk dat die grootte uiteindelijk wel went.
Mochten we een X1 nemen, dan ook een Xdrive en met dezelfde motor.
Nadeel aan de X1 vind ik:
* de adaptive CC werkt nog steeds via een camera, inkomend zonlicht kan die ernstig verstoren. En op een veiligheidsvoorziening moet je toch 99% kunnen op rekenen.
* ik denk dat de algemene afwerking van de X3 ook wel een stapje hoger staat.
* Bijkomend, maar toch...: ik wou cognackleurige zetels,...niet verkrijgbaar bij de X1.’’

Wat kan ik nog aanhalen om haar over de streep te halen ?

Of toch de X1 overwegen ? Maar due heeft slechts nu een facelift gekregen, dus in feite is dat technisch gezien nog steeds dezelfde wagen....

Of kunnen hier wat X3 eigenaren wat reacties geven over het dagdagelijks parkeren ? 😉

Bij voorbaat dank voor jullie steun !

Offline gfk807

• Trade Count: (+2)
  • Race Legend
  • Enjoy life !
Re: Beetje onenigheid aankoop X3 ( VS X1)
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2019, 13:59:03 »
Goh een moeilijke.

Met de 20i zou ik precies opteren voor de lichtere X1 en Xdrive is toch ook wel een aanrader.

Ik dacht dat cognacleder wel beschikbaar was op een X1 hoor, wij konden het zelfs krijgen op onze 225XE ( stond ook op onze testwagen) . :iono:

Toegegeven : De zetels vd X3 zijn wel knapper van vorm en de X3 ziet er natuurlijk zwaarder/gespiercer uit, bijna zelfde als de vorige X5.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2019, 17:24:25 »
Persoonlijk vind ik die X1 echt niet ok. Ik heb deze tweemaal meegehad als vervangwagen. Ik beleefde er niets van rijplezier aan, het schakelgevoel stak tegen, evenals het stuurgevoel. Ik vond de wagen lawaaierig vanbinnen, zelfs de ventilator van de verwarming/airco stoorde me. Het ziet er ook allemaal goedkoop uit (voor zijn prijs). Ik weet dat het gemeen klinkt tav eventuele eigenaren hier op het forum, maar ik vind de 3008 Peugeot dan zelfs nog een fractie hoger staan. Ik zou dan nog eerder de countryman nemen, die staat op het onderstel van de X1, maar rijdt plezanter en als het wat vooruit moet gaan en fiscaal interessant(er): de countryman in hybrideversie.

En parkeren is een gewoonte en met al die systemen zeker geen issue meer als je niet durft in parkeren.

Offline Jean

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2019, 19:12:41 »
Ik vind een X3 makkelijker te parkeren dan een 5’ bvb. Meer zicht rondom & de hogere zitpositie geeft je een beter overzicht. Tussen X3 en X1 kiezen is een no-brainer in het voordeel van het grotere broertje. Duidelijk een klasse hoger op ieder gebied..

Offline MarcX

• Warming Up
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2019, 21:58:01 »
Zetels van de X1 vind ik ook niet mooi, net koffiebonen 😂

En het zicht in een X3 ( 5 nooit getest ) is inderdaad schitterend !
Vandaag de standaard 19 duimsvelgen van het M Sportmodel gezien, op de site zagen die er niet mooi uit, maar irl passen ze best bij het M sportmodel in Phytonic Blau.
Vind ze wel een ietsipietsie te klein, maar ze geven beter rijcomfort + wellicht toch nog een tikkeltje meer betaalbaar ?

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2019, 22:33:52 »
De X3 is een heel knappe wagen, al is hij basis ook maar een saai geval.
De X1 is net hetzelfde.
Mijn vader heeft er één met een rijkelijke optielijst, en dan is hij ook wel knap.

Offline MarcX

• Warming Up
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2019, 22:42:04 »
Dat is waar.
Met 10 K aan opties kom ik er bijlange niet 😅🤓

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2019, 22:44:10 »
Als geld geen issue is, ga dan voor de x3.

Betere stoelen, hogere positie, ruimer en mag gerust een segment hoger gerekend worden dan de x1.

Maar geen denken aan dat ik 60k aan een x3 geef. 10 jaar geleden kocht ik er 1 voor 42k, om cadeau te geven. De wagen heeft ondertussen zo'n 10k aan herstellingen gekost. Is nog steeds in gebruik bij eerste eigenaar, dat wel.

Offline MaestroMaes

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #8 Gepost op: 10 juli 2019, 22:49:11 »

Betere stoelen, hogere positie, ruimer en mag gerust een segment hoger gerekend worden dan de x1.

Maar geen denken aan dat ik 60k aan een x3 geef. 10 jaar geleden kocht ik er 1 voor 42k, om cadeau te geven. De wagen heeft ondertussen zo'n 10k aan herstellingen gekost. Is nog steeds in gebruik bij eerste eigenaar, dat wel.

Klopt,
Maar mag wel een segment higer zijn als je het prijsverschil ziet.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2019, 00:11:31 »

Dat moeten dure kerstfeesten zijn bij jullie!  ;D

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2019, 00:52:35 »
Gewoon een e36 met 6 pitter kopen.

Serieus, X1 en X3 rijders zijn hier wel, maar het is een minderheid. Iet of wat zich zelf respecterende BMW liefhebber doet daar niet aan mee.
Een collega van mij heeft een x1, het nieuwe FWD gedrocht, ik kruip nog liever overal door glas naartoe. Ik heb daar werkelijk niks goed over te zeggen, er hangt een mooie badge op, de wielen waren mooi rond en de stereo ging best wel hard. Als je klauwen vol geld naar een auto gaat gooien en het moet nieuw zijn, wat is er mis met de nieuwe 3 reeks?
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Petesamus

• Qualifying
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2019, 01:27:13 »
Mijn vrouw haar wagen is een x1, die we vooral als gezinswagen gebruiken(hebben 2 kids).
Hij zit dik in de opties en mits deftige motor, is daar zowel binnen als buiten weinig op aan te merken.
Enige minpunten die ik kan bedenken is de adaptive CC die bij bepaald zonlichtinval, uitvalt en de kofferklep die soms ineens sluit bij het uitladen(comfort acces probleem?).
De X3 heb ik nog niet gereden dus kan ik niks over zeggen, maar na toch al meer dan 10k km in de X1 gebold te hebben kan ik toch al iets meer correcte info geven dan sommige die hem 5km als sdrive vervangwagen gereden hebben  ::).
Dus concreet, Xdrive is een must en minstens de xdrive 20d, liefst de xdrive 25i = comfortable, compacte en toch wel ruime gezinswagen.
Zou het een wagen voor u of uw vrouw zijn?
ik rij zelf met een M2 en zou hem nu niet meteen als eigen wagen kiezen, maar zeker wel als gezinswagen.
De X3 zal uiteraard beter zijn in alle opzichten, en ook duurder in alle opzichten  ;)

Offline midas

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 11 juli 2019, 07:28:48 »
Zetels van de X1 vind ik ook niet mooi, net koffiebonen 😂

En het zicht in een X3 ( 5 nooit getest ) is inderdaad schitterend !
Vandaag de standaard 19 duimsvelgen van het M Sportmodel gezien, op de site zagen die er niet mooi uit, maar irl passen ze best bij het M sportmodel in Phytonic Blau.
Vind ze wel een ietsipietsie te klein, maar ze geven beter rijcomfort + wellicht toch nog een tikkeltje meer betaalbaar ?

Of zoek een compromis op zijn belgisch en ga voor een X2,dit model heeft een iets mooiere lijn en de meeste vrouwen vinden dit model net iets mooier  ;D  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #13 Gepost op: 11 juli 2019, 07:39:46 »
Een X2 is echt wel een kleine auto,beetje een opgekrikte 1-reeks met sportieve daklijn.Dan is de X1 toch iets ruimer denk ik.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 11 juli 2019, 08:10:38 »
Mijn vrouw haar wagen is een x1, die we vooral als gezinswagen gebruiken(hebben 2 kids).
Hij zit dik in de opties en mits deftige motor, is daar zowel binnen als buiten weinig op aan te merken.
Enige minpunten die ik kan bedenken is de adaptive CC die bij bepaald zonlichtinval, uitvalt en de kofferklep die soms ineens sluit bij het uitladen(comfort acces probleem?).
De X3 heb ik nog niet gereden dus kan ik niks over zeggen, maar na toch al meer dan 10k km in de X1 gebold te hebben kan ik toch al iets meer correcte info geven dan sommige die hem 5km als sdrive vervangwagen gereden hebben  ::).
Dus concreet, Xdrive is een must en minstens de xdrive 20d, liefst de xdrive 25i = comfortable, compacte en toch wel ruime gezinswagen.
Zou het een wagen voor u of uw vrouw zijn?
ik rij zelf met een M2 en zou hem nu niet meteen als eigen wagen kiezen, maar zeker wel als gezinswagen.
De X3 zal uiteraard beter zijn in alle opzichten, en ook duurder in alle opzichten  ;)

Ik rijd gemiddeld 150 km per dag en ik heb dat ding een weekje gehad omdat iemand zo lief was de bumper van mijn overigens correct geparkeerde auto er af te rijden. Het ging me ivm die X1 niet om de motor, daar weet ik ook wel dat je die kan kiezen. Maar het gaat mij om het schakelgevoel, dat voelde echt niet lekker, het sturen voelde alsof het overal tegentrok, de ventilator maakt teveel lawaai (zelfs een Peugeot 3008 die ik huurde, doet het beter!!), de zetels zitten niet lekker, er komt veel lawaai van buiten naar binnen, de wegligging voelt niet goed genoeg voor zijn prijs en je voelt de wagen hellen en duiken terwijl die toch ook niet zo kolossaal is, het remgevoel was ook niet lekker, en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik zou persoonlijk ook niet meteen een X willen, maar de X3 bvb met akoestisch glas rijdt redelijk stil, het rijgevoel is volledig anders, de materialen zijn netter, je hebt meer plaats, meer comfort. En met de X5 is dat natuurlijk nog beter, maar die is behoorlijk aan de prijs...

En bekijk een nette X3 met een grote velg: over smaak kan je dan wel twisten, maar die ziet er dan toch veel beter uit dan een X1. Zo een X1 is echt veel te duur voor wat het maar is, neem dan nog liever een Countryman die ook op het X1 platform geschoeid is, maar wel prettiger afgeveerd en scherper sturend. Die laatste is ook niet goedkoop, maar de materialen zijn mooier en een Mini geeft voor een voorwielaandrijver best veel rijplezier.

De nieuwe 3, zoals Tom aanraadde, is eigenlijk ook nog geen slecht idee. Het viel me direct op dat die wagen bvb een stuk gegroeid is tav de oude F30 van mijn vrouw. Misschien is het niet zo, maar het voelt wel zo, ook met akoestisch glas, goede sportzetels, mooi interieur en zit stevig in elkaar. Al was de f30 ook op dat vlak een behoorlijke verbetering tav de e90 die toch eigenlijk een beetje de minste 3 ooit was, maar goed, dat was de vraag niet.

Aan de TS, rijd zelf eens met een X1 en een X3, dat kost je niets en menig dealer geeft je die graag voor een paar uur mee. Is bvb handig als je eens wat rommel naar het containerpark wil vervoeren en je je eigen auto niet wil vuil maken, als je geen remorque hebt. Als je het verschil niet voelt, kun je evengoed een Citroen C5 Aircross kopen.

En ook Jean, werkzaam bij BMW dealer, was min of meer een gelijkaardige mening toegedaan. Over de kwaliteiten, niet over demowagens misbruiken om naar het containerpark te gaan.  ;)

Offline Vanber

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #15 Gepost op: 11 juli 2019, 10:15:33 »
Is bvb handig als je eens wat rommel naar het containerpark wil vervoeren en je je eigen auto niet wil vuil maken, als je geen remorque hebt.

Met een vervangwagen naar het containerpark gaan omdat je uw eigen wagen niet vuil wil maken?
Getuigt van weinig respect.. :wiggleyes:
BMW F20 M140i LCI2 Shadow edition - M-performance uitlaat + Sperdifferentieel - Öhlins Road&Track
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=67584.0

Offline beemerbuddy

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2019, 13:37:52 »
Met een vervangwagen naar het containerpark gaan omdat je uw eigen wagen niet vuil wil maken?

Aan de TS, rijd zelf eens met een X1 en een X3, dat kost je niets en menig dealer geeft je die graag voor een paar uur mee. Is bvb handig als je eens wat rommel naar het containerpark wil vervoeren en je je eigen auto niet wil vuil maken, als je geen remorque hebt. Als je het verschil niet voelt, kun je evengoed een Citroen C5 Aircross kopen.

En ook Jean, werkzaam bij BMW dealer, was min of meer een gelijkaardige mening toegedaan. Over de kwaliteiten, niet over demowagens misbruiken om naar het containerpark te gaan.  ;)

@Vanber Pannenkoek zal ook zichzelf niet bedoelen, heeft het 2 regels verder al over "misbruiken", dus met dat respect zit het bij hem wel goed, denk ik  ;) ... Laat ons maar zeggen dat @Pannenkoek schrijft in een ...euh, 'bepaalde -lees-tussen-de-regels stijl'  :greddy:
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2019, 14:21:53 »

Ik weet dat het gemeen klinkt tav eventuele eigenaren hier op het forum

Ik kan met niet herinneren dat jij ooit gemeen was en ik respecteer ieders mening, ook de uwe.
Wij hebben geen klagen van onze F48, muv de povere kwaliteit van het leder van het stuur dat na 1 jaar al helemaal verkleurde....   onze garage op dit euvel gewezen en we kregen een offerte van +€1.000 voor een nieuw stuur. Garantie? Euhm....   
Alsof ik opnieuw een stuur ga kopen dat een jaar later mogelijks opnieuw helemaal wit ziet?  :thinking:

Het rijden in deze wagen is best fijn,  dat er mensen zijn die er over klagen,  sjah....   zoals gezegd, ieders goesting he.

Er is zonder twijfel een groot verschil tussen rwd en fwd, maar dat weet je op voorhand als je'm koopt - dat is wat mij betreft geen argument om de auto af te breken.  Da's net hetzelfde als een cabrio kopen en dan gaan zeuren dat er wind door uw haren gaat tijdens het rijden  :greddy:

Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline MarcX

• Warming Up
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2019, 15:45:13 »
Hallo beste mensen,

Allereerst mijn oprechte dank voor jullie reacties.
Ik wéét dat de meest rationele keuze een BMW 3 reeks berline zou zijn.
Supermooie wagen trouwens. Maar ik wil ook een wat grotere en goed bereikbare koffer, vandaar mijn keuze. Een GT is net wat te lang om comfortabel in onze garage te staan; de Gran Coupé zou ook een alternatief zijn.
Maar... deze drie bovengenoemde wagens zijn omwille van praktische redenen geen optie: ik ben 1,92 m en sukkel ook wat met mijn rug.
Er in geraken lukt nog wel, maar ik moet er ( bij wijze van spreken ) op handen en voeten uit kruipen. 😅
Dus een SUV van middelgroot formaat.
X1 valt af omwille van de mindere adaptive cc ( enkel camera ), mindere afwerking én totaal anders omgaan met het X drive concept. ( geen permanente 4x4, maar enkel wanneer de wagen het nodig acht.)
X2 vind ik persoonlijk niet mooi, is meer een crossover, alhoewel hij toch hoog genoeg is voor mij.
Dus X3
Ik ga ook niet op circuit rijden: ding moet alleen maar van A naar B + voor op reis, tuincentrum, containerpark, eens een fiets...dan wil ik wel wat koffer.
Alternatieven (voor ons ) zijn Audi Q5 en Lexus NX 300h
Ik beslis natuurlijk niet alleen, maar mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de X3 en vandaar dat ik hier op het forum ben terecht gekomen.

De X7 zou ook nog kunnen, maar dan moet mijn schoonmoeder haar brievenbus slopen 😂😂😂
Jeezes, wat een monster ! ( de auto bedoel ik 😉) - maar wel een paleis binnenin.
Neen, grapje, ik denk dat die X7 zich beter in South Carolina zal thuis voelen.😉
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2019, 15:47:41 door MarcX »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2019, 21:50:29 »

Ik doe dat toch zo graag, de laatste keer zei de verkoper nog: "Ik heb hier nog wat gebruikte kattenbakvulling, mag dat ook mee?" Ik zei: "Tuurlijk man, als je het er maar los in giet, want zakken zijn slecht voor het milieu, alsook een schep wil meegeven." Die had hij niet, dus leende hij me de schaal uit (waar normaal de koekjes in liggen) vanuit de wachtruimte als je op onderhoud gaat. Allemaal echt en authentiek gebeurd.

Kattenbakvulling wordt niet aanvaard in het containerpark, iedereen weet dat je dat reglementair verwerkt door het in een rioolputje te gieten zolang het zich binnen een straal van 30 meter van de eigen woning bevindt.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2019, 22:00:37 »
@Vanber Pannenkoek zal ook zichzelf niet bedoelen, heeft het 2 regels verder al over "misbruiken", dus met dat respect zit het bij hem wel goed, denk ik  ;) ... Laat ons maar zeggen dat @Pannenkoek schrijft in een ...euh, 'bepaalde -lees-tussen-de-regels stijl'  :greddy:

Inderdaad, ik gooi daar nu en dan eens wat kolder tussen. Tussen de lijnen lezen hier en daar, is inderdaad wel wat de bedoeling. Ok, sommige dingen zijn wel waar, maar dan blijkt dat ook meestal wel uit de subtekst. Maar containerparken afrijden met demowagens... nee, dat ga ik echt niet doen. Net zoals ik vervangwagens ook netjes warm rijd, beseffende dat de helft daar toch niet naar omkijkt, maar ik realiseer me ook die wagen vroeg of laat toch in de handen komt van iemand die zich niet meer zal kunnen beroepen op garantie, maar wel met duur betaalde gevolgen kan zitten van eerder gepleegde dwaasheden. Aan mij zal het alvast niet gelegen hebben.

Ik had ook kunnen schrijven: "Mijns inziens, waarde forumgenoot, zou u misschien kunnen betrachten een rit ter testen van de respectievelijke wagens te ondernemen zodat u voor uw eigen gemoeds -en verwachtingenpatroon kan vergewissen wat voor u al dan niet onder een vereniging van de toepassingsvoorwaarden kan vallen wat uw specifieke noden betreft. Tot genoegen en laat u vooral niet na ons te actualiseren wat betreft de verdere verwikkelingen."

Het is dus het andere uiterste geworden.  :gayfight:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2019, 22:11:15 »
Ik kan met niet herinneren dat jij ooit gemeen was en ik respecteer ieders mening, ook de uwe.
Wij hebben geen klagen van onze F48, muv de povere kwaliteit van het leder van het stuur dat na 1 jaar al helemaal verkleurde....   onze garage op dit euvel gewezen en we kregen een offerte van +€1.000 voor een nieuw stuur. Garantie? Euhm....   
Alsof ik opnieuw een stuur ga kopen dat een jaar later mogelijks opnieuw helemaal wit ziet?  :thinking:

Het rijden in deze wagen is best fijn,  dat er mensen zijn die er over klagen,  sjah....   zoals gezegd, ieders goesting he.

Er is zonder twijfel een groot verschil tussen rwd en fwd, maar dat weet je op voorhand als je'm koopt - dat is wat mij betreft geen argument om de auto af te breken.  Da's net hetzelfde als een cabrio kopen en dan gaan zeuren dat er wind door uw haren gaat tijdens het rijden  :greddy:

Daarmee dat ik het al aangaf dat ik het van mezelf gemeen vind de wagen wat af te breken. Ik zou het zelf ook niet graag hebben en aan de andere kant: als ik ergens mijn zinnen op heb gezet, dan moet je al van goede huize zijn om mij op andere gedachten te brengen.  ;D

Maar ik vind de wagen behoorlijk duur en los van de FWD schakelde die bak echt niet lekker. Ook niet slecht, maar als je bvb in een Franse wagen (wetende dat ik daar moeite mee heb, met die door boursinvreters gemaakte vehikels), merkt dat het schakelen en koppelen beter gaat, dat de zetels eigenlijk zelfs iets beter zitten, dat lawaai van buiten beter geisoleerd wordt, dat de diesels van PSA eigenlijk stiller lopen, dan stel ik me toch een aantal vragen.

Toch besef ik ook dat liefde voor een bepaalde wagen veel goed maakt en als je ergens fan van bent en je je zelf er goed in voelt, ga er dan vooral voor.

Maar als TS toch twijfelt tussen een X1 en X3, die ik beiden niet meteen zou moeten hebben tenzij mss nog in lichte vracht versie met een pittige motor als alternatief voor een bestelwagen, dan durf ik hem toch verwijzen naar de X3. De materialen, het comfort, de akoestiek en zo kan ik nog even doordrammen. Ik las hier op het forum al dat sommige mensen 50000 euro gaven voor een X1. 50000 euro is niet weinig voor uiteindelijk een compacte wagen. Dat is twee miljoen oude belgische franken. Alles is relatief, maar toch...

Offline FJRdude

• World Champion
  • E93 325i
    • Freude Am Fahren
« Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2019, 22:27:07 »
Daarmee dat ik het al aangaf dat ik het van mezelf gemeen vind de wagen wat af te breken. Ik zou het zelf ook niet graag hebben en aan de andere kant: als ik ergens mijn zinnen op heb gezet, dan moet je al van goede huize zijn om mij op andere gedachten te brengen.  ;D

Maar ik vind de wagen behoorlijk duur en los van de FWD schakelde die bak echt niet lekker. Ook niet slecht, maar als je bvb in een Franse wagen (wetende dat ik daar moeite mee heb, met die door boursinvreters gemaakte vehikels), merkt dat het schakelen en koppelen beter gaat, dat de zetels eigenlijk zelfs iets beter zitten, dat lawaai van buiten beter geisoleerd wordt, dat de diesels van PSA eigenlijk stiller lopen, dan stel ik me toch een aantal vragen.

Toch besef ik ook dat liefde voor een bepaalde wagen veel goed maakt en als je ergens fan van bent en je je zelf er goed in voelt, ga er dan vooral voor.

Maar als TS toch twijfelt tussen een X1 en X3, die ik beiden niet meteen zou moeten hebben tenzij mss nog in lichte vracht versie met een pittige motor als alternatief voor een bestelwagen, dan durf ik hem toch verwijzen naar de X3. De materialen, het comfort, de akoestiek en zo kan ik nog even doordrammen. Ik las hier op het forum al dat sommige mensen 50000 euro gaven voor een X1. 50000 euro is niet weinig voor uiteindelijk een compacte wagen. Dat is twee miljoen oude belgische franken. Alles is relatief, maar toch...

Mij maakt het geen hol uit wat een ander van mijn auto denkt, boeit me niet.
Als ik voor de keuze stond tussen een X1 of X3 was dat voor mij een no-brainer, al moet ik zeggen dat ik in het segment van de X1 eerder voor een Tiguan zou gaan omdat ik dat een meer verantwoorde aankoop vond(zoals u in ons X1 topic al kon lezen).

TS zal er wel uitgeraken.....
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn!

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13

Offline pukkie007

• Pole Position
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2019, 00:22:00 »
Dat moeten dure kerstfeesten zijn bij jullie!  ;D

Niemand heeft het over kerst. Aan feest -en verjaardagen doe ik sowieso niet mee. Ik geef wat, aan wie en wanneer ik dat wil.  :greddy:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2019, 09:57:05 »
Niemand heeft het over kerst. Aan feest -en verjaardagen doe ik sowieso niet mee. Ik geef wat, aan wie en wanneer ik dat wil.  :greddy:

Niemand zei dat je niet mag geven wat je wil, aan wie dan ook, wanneer dan ook.

Maar je hebt gelijk, die dingen gebeuren. Je komt bvb iemand tegen op een feestje, je zegt eens gedag, geeft elkaar een hand en voor je het weet, krijg je een auto of een appartementje. Dat overkomt ons allemaal wel eens.

8)

In ieder geval, al won ik EuroMillions, dan zou de enige auto die ik ooit cadeau geef, bestaan uit een Matchbox of misschien nog een telegeleid autootje.  ;D

En kom niet af met: geef je dan geen auto cadeau aan je vrouw? Euh, neen, zot. Ik ben pro gendergelijkheid en volop voor emancipatie. Ik wil niet beschuldigd worden van seksisme door eenzijdig even een autootje cadeau te doen. Lang leve het feminisme. En... als ooit de legerdienst weer ingevoerd wordt, dan krijgen van mij alle dames het recht (desnoods met dwang  >:D ) om ook de geneugten te ervaren van slavenarbeid te verrichten voor Pappie Staat.

Enfin, alle zotheid op een stokje, iedereen doet met zijn geld wat hij (of zij => anders ben ik seksistisch door niet te verwijzen naar de andere helft van de wereldbevolking) wil, no worries.  ;)

Offline MarcX

• Warming Up
  • *
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2019, 14:36:54 »
Ik vind de X1 ook duur voor wat je dan uiteindelijk krijgt.
Moest hij zo goed afgewerkt zijn als de X3 was het een nobrainer.
Maar ik heb al enkele proefritten in de X3 gedaan en ik ben overtuigd hoor.
Als jullie andere fora kennen waar ik terecht kan voor vragen over de X3: graag.
Maar ik zag niet zo direct iets...
Ben in de vooravond van mijn pensioen, dus ik hoef geen lage racewagen meer ;)

En om in te pikken: ik draag veel zorg voor mijn wagens en ook een testwagen ga ik zeker niet misbruiken.
Ik ga we altijd eens efkes op zijn staart staan.😅

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2019, 15:32:19 »
Ik vind de X1 ook duur voor wat je dan uiteindelijk krijgt.
Moest hij zo goed afgewerkt zijn als de X3 was het een nobrainer.
Maar ik heb al enkele proefritten in de X3 gedaan en ik ben overtuigd hoor.
Als jullie andere fora kennen waar ik terecht kan voor vragen over de X3: graag.
Maar ik zag niet zo direct iets...
Ben in de vooravond van mijn pensioen, dus ik hoef geen lage racewagen meer ;)

En om in te pikken: ik draag veel zorg voor mijn wagens en ook een testwagen ga ik zeker niet misbruiken.
Ik ga we altijd eens efkes op zijn staart staan.😅

Grappig :)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2019, 16:57:16 »
Ik rij al een jaar of twee met een X1 - 1800 D - handmatig zoals het moet, leasingwagen van de vrouw, met wat basis opties...
Ik ben beschaamd als ik hierboven moet lezen wat er allemaal aan manke, ert zeg!
Dat ding doet wat het moet doen, rijdt perfect, gaat goed met het verkeer mee, maakt niet te veel lawaai, zetels zitten goed, radio werkt zoals het hoort, eigenlijk een mooie wagen voor ca 200 euro/maand die we er voor betalen. Verbruik 5.8 l, basic onderhoud,...
OK, ik heb al met snellere auto's gereden (lotus elise), met duurdere auto's (boxster) maar voor 5 personen van A naar B te vervoeren, met een ruime koffer, zijn er slechtere auto's om het mee te doen...
Klagen en zagen kan je altijd doen, maar daar doe ik lekker niet aan mee!
Als je een X3 kan kopen, doen zou ik zeggen, hoe hoger dat cijfertje, hoe beter toch?
Parkeren zal ze wel leren, t is niet zo dat parkings niet geschikt zouden zijn voor een X3...
Drive it like you stole it!

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2019, 10:22:34 »
Ik rij al een jaar of twee met een X1 - 1800 D - handmatig zoals het moet, leasingwagen van de vrouw, met wat basis opties...
Ik ben beschaamd als ik hierboven moet lezen wat er allemaal aan manke, ert zeg!
Dat ding doet wat het moet doen, rijdt perfect, gaat goed met het verkeer mee, maakt niet te veel lawaai, zetels zitten goed, radio werkt zoals het hoort, eigenlijk een mooie wagen voor ca 200 euro/maand die we er voor betalen. Verbruik 5.8 l, basic onderhoud,...
OK, ik heb al met snellere auto's gereden (lotus elise), met duurdere auto's (boxster) maar voor 5 personen van A naar B te vervoeren, met een ruime koffer, zijn er slechtere auto's om het mee te doen...
Klagen en zagen kan je altijd doen, maar daar doe ik lekker niet aan mee!
Als je een X3 kan kopen, doen zou ik zeggen, hoe hoger dat cijfertje, hoe beter toch?
Parkeren zal ze wel leren, t is niet zo dat parkings niet geschikt zouden zijn voor een X3...

Tuurlijk zijn er slechtere auto's, dat beweert ook niemand. Maar die auto is in de verste verte zijn geld niet waard, te duur voor wat het maar is. En de wagen is wel degelijk lawaaierig op diverse fronten. Ik heb het niet voor de fransen (de automerken, he) maar de laatste 3008 biedt meer voor zijn geld dan de X1. En die zetels in een X1 zijn zeer doorsnee. En basic onderhoud: ja, dat is bij alle merken tegenwoordig zo. 5,8 liter verbruik is ook niets uitzonderlijk, dat kunnen de fransen ook. En dat schakelgevoel is niet prettig, die 3008 waarvan sprake doet het beter.

Als sommige andere niet premium-merken het beter doen, voor minder, dan is de X1 toch rationeel beschouwd de centen niet waard. Die X1 werd gewoon uitgebracht omdat BMW in dat segment ook wou meedoen, daarom kwamen ze ook met de X2 en de 2 Active en Gran Tourer bvb. Die volumekarren zullen in hybrideversie nog wel best te pruimen zijn, maar in dieselvariant, is daar niets bijzonders te vinden wat andere merken ook niet aanbieden. Maar BMW beseft ook dat mensen die daar in de regel voor kiezen, eigenlijk al blij zijn met het logo op de kap en maakt daar geen pareltjes van, net zoals mercedes zijn a klasse uitrust met fwd en renault motoren en bakken. Dat ding is ook zijn geld niet waard.

Ps, Jean, werkzaam bij bmw dealer die wellicht meerdere keren per dag zo een X1 vanbinnen en buiten ziet, stelt ook dat de X3 die overklast op alle domeinen. Hij zal de wagen natuurlijk niet afbreken, maar bij BMW weten ze ook wel dat zo een X1 een beetje is als de blikjes Golden Power energiedrank in de nachtwinkel. Op zich is dat product niet slecht, voor een correcte prijs, maar aan 2 euro per blikje, is dat diefstal.

Sommigen geven 50.000 euro uit aan een X1. Met dat geld vind je ook al iets bij DS, met betere ophanging en met motoren die eigenlijk een nettere loopcultuur kennen (hoewel automagazines de 3 cilinders wel eens durven afkraken, leert de praktijk anders). Helaas, maar het is niet anders.

Offline wimke1971

• Qualifying
« Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2019, 16:05:11 »
Je hebt volledig gelijk!
Het is wel wat je gewoon bent natuurlijk...
Toen ik daarstraks bij de fietsenmaker kwam met die X1, zei die, amai zeg, wat een mooie BMW... Hij reed met een Frans hok van een renault megane en dan vind je de X1 natuurlijk mooi... Als je een X3 kan kopen, niet twijfelen zou ik zeggen, kan je een X5 kopen, nog beter enz...
Ik vond de X1 ook niets speciaals, maar als ik zag wat er nog op de leasing lijst stond, heb ik niet veel moeten twijfelen.  De helft van de fortis bank rijdt rond met een X1 omdat die als lease bak redelijk interessant geprijsd stond!
50.000 euro of zelfs 30.000 euro zou ik er zelf NOOIT aan uitgeven! Daarvoor vind je op de jonge tweedehands markt veeeeeeel beter spul!
Drive it like you stole it!