Auteur Topic: [E34] Geen stroom naar opvoerpomp, radio en achterruitverwarming  (gelezen 336 keer)

Offline E70-35d-M

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[E34] Geen stroom naar opvoerpomp, radio en achterruitverwarming
« Gepost op: 7 juli 2019, 23:37:47 »
E34 525tds '92 252.000km. Ik merkte dat de auto moeilijker startte, soms inhield en precies op 5 cilinders liep. Onder weg naar mijn vader om daar alles na te kijken ben ik stil gevallen op de snelweg. Er zat nog zeker 30 liter diesel in de tank en verder geen andere problemen gehad. Start motor draaide perfect rond maar het was precies of de motor geen diesel kreeg. Eerste waar ik aan dacht was verstopping van de brandstof toevoer/filter en heb toen de leiding voor de brandstoffilter losgemaakt. En inderdaad geen diesel te bekennen bij het inschakelen van het contact. De opvoerpomp is een jaar geleden vervangen dus de kans was klein dat deze stuk was. Toch maar gecheckt en tot mijn verbazing werkte deze niet. Zekeringen nagekeken onder de motorkap en niks doorgebrand. Dan heb ik van de accu stroom afgetakt en op de pomp aangesloten, deze werkte perfect. Om de pomp gemakkelijk aan en uit te kunnen zetten dacht ik, ik sluit de pomp aan op de achterruitverwarming dan heb ik voorin een knop om deze te bedienen. Achterruit verwarming deed het niet en ik weet zeker dat deze afgelopen winter werkte. Dan toch maar rechtstreeks van de accu stroom gepakt met een zekering er tussen om toch maar te kunnen rijden. Twee dagen later kwam ik er ook achter dat de radio het niet deed, de radio krijgt continu stroom om de zenders te onthouden maar wil niet inschakelen. Mijn vermoeden is dat er ergens nog een zekering of relais zit die kapot is. Wie kan mij de juiste richting op sturen?

Offline b_ken

• Moderator
  • Crashed!
Re: Geen stroom naar opvoerpomp, radio en achterruitverwarming
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2019, 08:54:09 »
Citaat
Zekeringen nagekeken onder de motorkap en niks doorgebrand.

Zitten er onder de achterbank niet nog een deel zekeringen  :thinking:

Offline beemerbuddy

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2019, 10:09:45 »
Hoi, nog een E34 525TDS mede-eigenaar  :thumbsup:, echter een uitstervend ras jammer genoeg... Hoelang heb je de jouwe al? Manueel, Automaat? Stuur maar eens wat foto's en info mee, altijd interessant voor de liefhebbers onder ons  ;)

Zitten er onder de achterbank niet nog een deel zekeringen  :thinking:

Zoals TS wellicht zelf al wel weet, zit sowieso de batterij onder de achterbank... Ik heb ook nog een E32 7-serie en die is van "opbouw" nagenoeg hetzelfde als de E34, daar zitten volgens mij GEEN zekeringen onder de achterbank, WEL enkele relais ! Ik vermoed dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken? Volgens mijn vroegere contacten met Kraftbayer zouden er ook enkele een beetje 'verstopt' zitten achter/onder isolatie-mousse  :thinking:, maar alles zou toch moeten aangegeven staan/zijn in het instructieboekje, niet?  :iono:

suc6...

1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2019, 13:19:06 »
Heb je toegang tot electrische schema's ?
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline E70-35d-M

• Qualifying
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2019, 18:35:04 »
Hoi, nog een E34 525TDS mede-eigenaar  :thumbsup:, echter een uitstervend ras jammer genoeg... Hoelang heb je de jouwe al? Manueel, Automaat? Stuur maar eens wat foto's en info mee, altijd interessant voor de liefhebbers onder ons  ;)

Zoals TS wellicht zelf al wel weet, zit sowieso de batterij onder de achterbank... Ik heb ook nog een E32 7-serie en die is van "opbouw" nagenoeg hetzelfde als de E34, daar zitten volgens mij GEEN zekeringen onder de achterbank, WEL enkele relais ! Ik vermoed dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken? Volgens mijn vroegere contacten met Kraftbayer zouden er ook enkele een beetje 'verstopt' zitten achter/onder isolatie-mousse  :thinking:, maar alles zou toch moeten aangegeven staan/zijn in het instructieboekje, niet?  :iono:

suc6...

Ik heb net gekeken en achter de bestuurdersstoel onder de achterbank zit nog een doos met relais. Ik ga daar eens opzoek want ik denk dat het een relais is die niet schakelt. De achterruit verwarming doet het wel, vannacht getest met beslagen ruiten maar waarom ik er geen +12v op kon vinden mij een raadsel.
Mijn BMWE525tds is een automaat en wat rijdt dat lekker. Op de snelweg 120kmph rustig 1800tpm en super zuinig. Ik zit nu op een gemiddelde van 6.7L/100km. Ik ben derde eigenaar, auto was nieuw verkocht in '92 aan een oudere mevrouw geboren in 1934 voor 35.000 Duitse Mark. Aankoop factuur zat er bij. Rond 2014 is hij naar Nederland geïmporteerd en heeft de tweede eigenaar er in 4 jaar 100.000km bij gereden. Ik heb hem met 223.000km gekocht begin 2018 en als oldtimer ingeschreven en bijna 30.000km gereden. Motorruimte ziet er super netjes uit, turbo is vervangen geweest en verder geen lekkages. Verder wat kleine roestplekjes aan de buitenkant en verf is in slechte staat doordat iemand precies met een schuurspons erover is gegaan. De auto heeft verwarmde grijze stoffen zetels, manueel dakraam, elektrische ramen voor en nog de originele BMW radio. Binnenkant is in goede conditie voor de ouderdom en kilometerstand en alles werkt. Verder is alles origineel zover ik kan zien en nooit zware accidenten mee gebeurd.

Heb je toegang tot electrische schema's ?

Nee geen toegang toe. Ik ben vroeger veel bezig geweest met coderen van E serie BMW's 2000 - 2010 maar heb de laptop met met alle programma's niet meer. Als je me kan voorzien of een link hebt naar een electrisch schema zou dat top zijn. 

Offline bhpaddict

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2019, 16:37:33 »
Net gecheckt.
Ik heb wel electrische schema's maar enkel van de 525i tem 540i. Geen diesel. Helaas.
Moet ik zelf ook achteraan want ik heb een Tourstoof.
E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

Offline beemerbuddy

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2019, 17:22:39 »
Ik heb net gekeken en achter de bestuurdersstoel onder de achterbank zit nog een doos met relais. Ik ga daar eens opzoek want ik denk dat het een relais is die niet schakelt. De achterruit verwarming doet het wel, vannacht getest met beslagen ruiten maar waarom ik er geen +12v op kon vinden mij een raadsel.
Mijn BMWE525tds is een automaat en wat rijdt dat lekker. Op de snelweg 120kmph rustig 1800tpm en super zuinig. Ik zit nu op een gemiddelde van 6.7L/100km. Ik ben derde eigenaar, auto was nieuw verkocht in '92 aan een oudere mevrouw geboren in 1934 voor 35.000 Duitse Mark. Aankoop factuur zat er bij. Rond 2014 is hij naar Nederland geïmporteerd en heeft de tweede eigenaar er in 4 jaar 100.000km bij gereden. Ik heb hem met 223.000km gekocht begin 2018 en als oldtimer ingeschreven en bijna 30.000km gereden. Motorruimte ziet er super netjes uit, turbo is vervangen geweest en verder geen lekkages. Verder wat kleine roestplekjes aan de buitenkant en verf is in slechte staat doordat iemand precies met een schuurspons erover is gegaan. De auto heeft verwarmde grijze stoffen zetels, manueel dakraam, elektrische ramen voor en nog de originele BMW radio. Binnenkant is in goede conditie voor de ouderdom en kilometerstand en alles werkt. Verder is alles origineel zover ik kan zien en nooit zware accidenten mee gebeurd.

Nee geen toegang toe. Ik ben vroeger veel bezig geweest met coderen van E serie BMW's 2000 - 2010 maar heb de laptop met met alle programma's niet meer. Als je me kan voorzien of een link hebt naar een electrisch schema zou dat top zijn.

Hoi, ik heb jammer genoeg geen toegang tot elek. schema's... Mijne is ook een automaat, is in 2014 ingevoerd door een NL-youngtimer handelaar met 44000km, en verkocht aan de vorige eigenaar, die er een kleine 90K heeft bijgereden... Heeft er héél goed zorg voor gedragen, getuige de staat van de auto EN de bijbehorende onderhouds- en herstellingsfacturen, me happy  ;) Ik ben er vandaag nog mee de baan op geweest, en de mijne doet bij 120km/u maar een 1500tpm , bij 90km/u slechts een kleine 1300tpm  :thinking: :iono: En zuinig is ie inderdaad wel, daar moeten de nieuwere Diesels niet voor onderdoen, maar tegenwoordig hebben de zwaardere motoren wel +200PK, hè... De mijne heeft wel een 5 trapsautomaat, maar die moet de jouwe volgens mij ook hebben... De 'gewone' TD versie had slechts een 4 traps...
1983 E28 525i Bahama-Blues - 1990 E30 316i Atlantis-Adventure - 1991 E31 850i Lagunen-Lady - 1993 E32 730i v8 Sterling-Cruisin' - 1993 E34 525tds Thousand Islands - 1996 E36 320i Techno-Touring

Offline E70-35d-M

• Qualifying
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2019, 02:18:23 »
Ik ben er vandaag nog mee de baan op geweest, en de mijne doet bij 120km/u maar een 1500tpm , bij 90km/u slechts een kleine 1300tpm  :thinking: :iono: En zuinig is ie inderdaad wel, daar moeten de nieuwere Diesels niet voor onderdoen, maar tegenwoordig hebben de zwaardere motoren wel +200PK, hè... De mijne heeft wel een 5 trapsautomaat, maar die moet de jouwe volgens mij ook hebben... De 'gewone' TD versie had slechts een 4 traps...

Ja idd ik heb ook de 5 traps automaat van ZF. Heerlijke bak zeker voor de ouderdom en in 5de versnelling zuiniger dan de handbak omdat de overbrenging maar 0,78 is i.p.v. 1 bij de handbak. Wat je zegt over het tpm klopt niet denk ik. Als je 1300tpm doet bij 90km/u dan draai je 1750tpm bij bij 120km/u in 5de versnelling. Bij mij is het 1800tpm bij 120km/u op de gps. De gewone TD is idd met 4 traps automaat van GM dacht ik en schakelt niet zo fijn.