Auteur Topic: [F07,F10,F11] radioposten kunnen niet meer vast gezet worden op één van de 8 geheugen knoppen.  (gelezen 405 keer)

Offline Tony_ca1

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] radioposten kunnen niet meer vast gezet worden op één van de 8 geheugen knoppen.
« Gepost op: 28 juni 2019, 21:46:36 »
Hoi allemaal wie van jullie kan mij hiermee helpen , een tweetal weken gelden een update gedaan van mijn IDrive op mijn F10 met navi professional . Heb er toen ook niet bij stil gestaan en eigenlijk er ook niet op gelet dus weet ik niet of die update er ook iets mee te maken heeft, vandaag merkte ik plots op dat alle posten die ik vastgezet had in het geheugen met elk van die 8 geheugen knoppen allemaal weg zijn. Normaal als ik met mijn vinger over die knoppen glijd zie ik normaal al mijn opgeslagen radioposten. Als ik naar FM ga en opgeslagen posten staan ze er nog allemaal in ,maar als ik op 1 bvan die 8 geheugen knoppen duw gebeurt er niets meer. Ik kan ook geen nieuwe posten terug in het geheugen vastzetten. Als ik bijvoorbeeld radio 1 wil vastzetten en ik druk knop 1 in en houd die even vast krijg ik een gong te horen juist gelijk vroeger maar er word geen post opgeslagen alleen de naam vastgezette zender maar er speelt geen muziek. Wat zou dit nu kunnen zijn mijn auto is van 2016 , ik heb al op het internet gezocht maar vind er niets over , zou de radio kapot zijn ? de radio speelt wel perfect kan alle posten ontvangen kan ze alleen niet vast zetten in het geheugen , als ik mijn navigatie kaart heb op staan en ik duw dan op één van die 8 knoppen programmeert hij die knop wel en kan ik de navigatie kaart met die knop oproepen.

Help please.

Offline Tony_ca1

• Qualifying
Nieuwe update.

Als ik mijn radioposten manueel zoek en ze dan op een voorkeuzeknop programmeer werkt het wel en word de radiozender met naam opgeslagen op knop 1 of een andere knop. Laat ik de posten automatisch zoeken en probeer ze dan op een voorkeuzeknop te programmeren lukt het niet , de voorkeuzeknop krijgt dan de naam (zendernaam) en de radiozender word niet opgeslagen .

Dit is toch weer een rare situatie..

Offline crossbytje

• Qualifying
Eens ze in je lijstje 'opgeslagen zenders' staan onder media zou je ze vanuit die lijst toch makkelijk moeten kunnen opslaan onder die knoppen. Het lijkt me goed mogelijk dat dat niet lukt vanuit het 'zoeken naar zenders' menu, omdat je dan eigenlijk iets wil opslaan dat enkel op dat moment gekend is, geen vaste frequentie en naam, maar een resultaat van een zoekopdracht die op een ander moment (aan de andere kant van het land, of 20km verder) iets anders kan opleveren.

maw, eerst opslaan als voorkeurzender, daarna onder je sneltoetsen. Dus niet vanuit het 'zender zoeken' menu.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss

Offline Tony_ca1

• Qualifying
Eens ze in je lijstje 'opgeslagen zenders' staan onder media zou je ze vanuit die lijst toch makkelijk moeten kunnen opslaan onder die knoppen. Het lijkt me goed mogelijk dat dat niet lukt vanuit het 'zoeken naar zenders' menu, omdat je dan eigenlijk iets wil opslaan dat enkel op dat moment gekend is, geen vaste frequentie en naam, maar een resultaat van een zoekopdracht die op een ander moment (aan de andere kant van het land, of 20km verder) iets anders kan opleveren.

maw, eerst opslaan als voorkeurzender, daarna onder je sneltoetsen. Dus niet vanuit het 'zender zoeken' menu.

Crosbytje dat had ik al geprobeerd , dus de de 8 zenders staan opgeslaan in mijn lijstje van opgeslagen zender en dan wil ik ze een keuzeknop toewijzen en dat gaat gewoon niet de knop krijgt dan gewoon  de naam (zendernaam ) Ik heb mijn wagen al 2 jaar heb die gekocht toen die 9 maanden oud was en ik heb altijd gewoon een post automatisch laten zoeken dan vond die bijvoorbeeld JOE FM en dan kon ik die gewoon opslaan op voorkeuze knop 3 en zo deed ik dat met alle 8 voorkeuze knoppen . Maar nu werkt dat gewoon niet meer ook niet als ik alles eerst opsla in mijn voorkeuze zenders, de enige manier dat het nog werkt is als ik manueel de zenders zoek en ze dan direct een voorkeuze knop toewijs... Dit is heel raar want het heeft altijd goed gewerkt tot mijn laatste software update van de I-Drive die ik op BMW .com heb gedownload.
Maar ja zolang het nog werkt met manueel te zoenen en dan opslaan ben ik nog content , maar vraag mij gewoon af waarom het op de normale manier niet meer wilt werken.

Offline crossbytje

• Qualifying
Dat is inderdaad een vreemde situatie.
Nu, zolang je ze er nog in krijgt is 't geen dringend probleem.

Ik gebruik die knoppen eigenlijk niet voor radio, wel om navigatie naar huis, naar het werk, telefoon naar de wederhelft, benzineprijzen, weerbericht, sporttellers enzo op te vragen. Voorkeursposten zijn makkelijk via het scrollwieltje op het stuur te vinden.
2008 R56 Cooper D - Pepper White - SOLD
2008 987 Cayman 2.7 - Meteor Grey
2017 F20 120dAS M-Sport - Alpinweiss