Auteur Topic:  Shine Armor  (gelezen 612 keer)

Offline reSolveMK7

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
Shine Armor
« Gepost op: 8 juni 2019, 13:00:39 »
Kreeg dit een paar keer als advertentie op FB en het heeft mij eigenlijk wel wat overtuigd om verder op te zoeken.

Nu een paar reviews en tests van gezien en ik zou deze wel is willen proberen.

Iemand ervaring mee en of een adres of webshop in Europa waar ik deze kan bestellen. Ik kan namelijk enkel rechtsreeks uit Amerika bestellen maar heb geen zin om zo lang te wachten.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Offline Tmass

• World Champion
Re: Shine Armor
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2019, 18:12:25 »
Bij ex-boardsponsor Wax-It kan je minstens even goede producten die even handig zijn in gebruik verkrijgen.
In zijn webshop kan je alles per categorie of per merk bekijken mocht je nog nooit op zijn site gekeken hebben.
Maar als je per se dit wil zijn er via eBay verschillenden die het leveren binnen 1 a 2 weken.
Veel succes alvast!
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2019, 14:36:20 door Tmass »

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2019, 19:12:35 »
Bij wax-it kan je idd zeker minstens evenwaardige producten vinden.
Ik dacht dat de firma geen boardsponser meer is...
F45 218D Active Tourer Arktikgrau
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21-116Ed

Offline reSolveMK7

• Nieuw
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2019, 21:06:10 »
Welke kunnen jullie me aanbevelen?

Iets perfect voor hoe noemen ze het? Quick detailing?

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2019, 14:42:54 »
Ikzelf ben echt overtuigd van de producten van Gyeon.
De gewone quick detailer hiervan is echt een top-product.
Als je nog iets verder wil gaan heb je ook de Gyeon Cure, eigenlijk bedoeld om op een coating te gebruiken maar ook zonder coating kan je dit als quick detailer gebruiken.
En als coating kan ik Gyeon Can-Coat aanbevelen, en van de eenvoudigste om aan te brengen en deftig qua prijs.
Op Youtube staan video's genoeg hoe je dit moet aanbrengen. (op de site van Wax-it staan trouwens ook veel tutorials)
Veel kuisgenot!

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2019, 20:19:23 »
Gyeon Cure vind ik maar matig als quick detailer. Brengt niet zo egaal aan, is streepgevoelig als je er op let, ... En die quick detailer is, de woorden van helaas niet langer bij hen werkzame Simon van wax-it, dat Cure als enige nut heeft om het oppervlak glad te laten aanvoelen. Een coating voelt net ruw aan en dat krijgen mensen que perceptie niet gesnapt. Als je zoals de aanwijzingen instrueren, wel regelmatig Cure legt, voel je nooit dat het oppervlak totaal niet glad voelt.

Poorboys heeft goede quick detailers.

Swissvax heeft er eentje met fillers die ook waskringen wat gaat verdoezelen wat op zich al mooi is, maar daardoor de glans nog extra gaat ophalen.

Laat die armor maar achterwege, dat is spul in het genre van Simoniz en Turtle Wax en consorten.

Offline reSolveMK7

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2019, 20:28:56 »
Bedankt voor de info. En de hybrid 7 van Chemical Guys?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2019, 00:51:12 »
Bedankt voor de info. En de hybrid 7 van Chemical Guys?

Al van gehoord, nog niet zelf getest. Maar CG kennende, zal dat niet slecht zijn.

Eventueel kan je ook nog kijken bij het merk Soft99. Zij hebben verschillende producten. Ik denk bvb aan de fussocoat die als een hybride werkt op vlak van glans en standtijd. Het is een wax die zich gedraagt als een coating. Het aanbrengen verloopt wat moeizaam als je iets te lang wacht, maar je krijgt wel value for money zoals een goede glans en een lange standtijd. Ik ben er vrij zeker van dat dat zal beantwoorden aan wat je zoekt.

Offline reSolveMK7

• Nieuw
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2019, 01:01:55 »
Ik heb gekozen voor de Blazin Banana van CG. Maar wat ik echt zoek is eigenlijk als er bv een paar vlekken op de wagen staan die zonder heel mijn wasinrichting uit te stallen toch snel even proper te krijgen

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2019, 14:35:56 »
Ik heb gekozen voor de Blazin Banana van CG. Maar wat ik echt zoek is eigenlijk als er bv een paar vlekken op de wagen staan die zonder heel mijn wasinrichting uit te stallen toch snel even proper te krijgen

Daar bestaan producten voor, maar in de praktijk ligt er altijd iets van stof op de wagen of ander minuscule vervuiling waardoor je onvermijdelijk swirls veroorzaakt. En swirls zijn naast erg lelijk in zonlicht ook verantwoordelijk voor een diffuse lichtweerkaatsing waardoor het oppervlak er dof(fer) uit ziet.

In the states gebruiken ze wel quick detailers om wat stof te verwijderen, maar daar heb je een ander klimaat. Hier komen die vlekken door ingedroogde neerslag, waar stof en zand aankleeft, ....

Je kan het zeker proberen, maar je zult het je gauw beklagen als je op details let.

Eventueel kun je ook lokaal wassen met een washmitt met water met autoshampoo, afspoelen met tuinslang of gieter, en nog eens naspoelen met wat gedemineraliseerd water. Dan droogt die normaal vlekkeloos op, in de schaduw althans.

En ja, het kost tijd, maar waar vrouwen tijd verkwanselen met een mascaraborstel in de wimpers terwijl simultaan de mond in een, euhm, functionele stand gaat, hebben wij een esthetische verantwoordelijkheid over het wagenpark. 😅

Offline reSolveMK7

• Nieuw
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2019, 14:40:03 »
Daar bestaan producten voor, maar in de praktijk ligt er altijd iets van stof op de wagen of ander minuscule vervuiling waardoor je onvermijdelijk swirls veroorzaakt. En swirls zijn naast erg lelijk in zonlicht ook verantwoordelijk voor een diffuse lichtweerkaatsing waardoor het oppervlak er dof(fer) uit ziet.

In the states gebruiken ze wel quick detailers om wat stof te verwijderen, maar daar heb je een ander klimaat. Hier komen die vlekken door ingedroogde neerslag, waar stof en zand aankleeft, ....

Je kan het zeker proberen, maar je zult het je gauw beklagen als je op details let.

Eventueel kun je ook lokaal wassen met een washmitt met water met autoshampoo, afspoelen met tuinslang of gieter, en nog eens naspoelen met wat gedemineraliseerd water. Dan droogt die normaal vlekkeloos op, in de schaduw althans.

En ja, het kost tijd, maar waar vrouwen tijd verkwanselen met een mascaraborstel in de wimpers terwijl simultaan de mond in een, euhm, functionele stand gaat, hebben wij een esthetische verantwoordelijkheid over het wagenpark.
THANKS pannenkoek! Algoed dat jij deze reactie en raad post want anders had ik inderdaad veel swirls gehad

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2019, 16:56:07 »
Gewoon niet in cirkels wassen ;)
Ik was altijd in rechte lijnen, overal dezelfde richting.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2019, 21:58:23 »
Gewoon niet in cirkels wassen ;)
Ik was altijd in rechte lijnen, overal dezelfde richting.

Inderdaad en niet te veel druk uitoefenen en met een goed natte washmitt met een degelijke shampoo. Sommigen zitten daar echt op te boenen. Horror (als je om detailing geeft tenminste)...

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2019, 22:07:43 »
THANKS pannenkoek! Algoed dat jij deze reactie en raad post want anders had ik inderdaad veel swirls gehad

De meeste mensen weten niet eens wat swirls zijn. Als je het hen toont, is het soms van "ik zie niets". Dat soort mensen post fier als een gieter foto's op Instagram dat hun wagentje weer gewassen is als ze door een wasstraat rijden.

Swirls vermijden is niet gemakkelijk. Zeker in de winter als er zout en smurrie aan je wagen hangt, kun je wel zoveel mogelijk afspuiten, maar onvermijdelijk duw je tijdens het wassen wat vuil in de lak en dan kan er wel al eens iets te voorschijn komen in de lente. Maar je kunt het wel sterk beperken.

't Zit hem in stomme dingen. Bvb een microvezeldoek waar het etiket nog aan hangt: dat maakt krassen als je droogt.

En altijd met zo min mogelijk druk, tenzij het niet anders kan. Je hebt vlug een verdwaald korreltje in je microvezeldoek dat cosmetische schade kan veroorzaken.

Het lijt allemaal banaal enzo, maar als je zoveel uur werk in je auto pompt, is het zonde om het teniet te laten doen.

Bij mijn vorige auto moest de bumper herlakt worden. Normaal zeg ik het altijd dat ze de rest van de wagen niet mogen wassen, dat doe ik dan liever zelf. Mijn auto was nog maar een paar weken gepolijst en helemaal in orde gezet. Ik was het deze keer vergeten te zeggen dat ze hem niet mochten wassen. Dat hadden ze dus gedaan, overal diepe swirls... Ik kon wel janken. Er lag toen een coating op, dat was dus een weggegooid flesje in feite en al die uren polijstwerk, allemaal voor niets.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2019, 15:24:41 »

Een goede voorwas (foamen)is reeds een heel goed begin tegen swirls. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2019, 15:30:28 »
Heel veel water gebruiken tijdens 't wassen, voorkomt ook veel krasjes. En afdrogen doe ik m'n auto amper. Ik gebruik dan ook regenwater, laat geen droogsporen na.
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2019, 18:07:49 »
Heel veel water gebruiken tijdens 't wassen, voorkomt ook veel krasjes. En afdrogen doe ik m'n auto amper. Ik gebruik dan ook regenwater, laat geen droogsporen na.

Bij mij wel :(
Staan nochtans 2 filters tussen. Heb jij iets van filters?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline F31J

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2019, 18:25:22 »
Bij mij wel :(
Staan nochtans 2 filters tussen. Heb jij iets van filters?

Nee, geen filters. Als er pollen of andere vuiligheid in de lucht hangt, dan zie je uiteraard sporen. Anders niet.
Alle vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2019, 09:40:45 »
Eventueel kun je een osmosefilter gebruiken en het regenwater (of stadswater) opslaan in een IBC container (liefst uit de zon of overdekt) als je 99,95 procent zuiver water wil. Je kan dat water dan ook gebruiken in je sproeierreservoir, in een strijkijzer, stoomapparaten, ...

Offline reSolveMK7

• Nieuw
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2019, 01:31:53 »
Nog een vraagje. Nu had ik de Citrus snow van CG. Maar nu met 1 wasbeurt zuig ik bijna heel mijn liter fles leeg. Is dit normaal? Ik gebruik 2cm snow en de rest water.

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #20 Gepost op: 22 juni 2019, 10:02:43 »
Nee, geen filters. Als er pollen of andere vuiligheid in de lucht hangt, dan zie je uiteraard sporen. Anders niet.

Hmm ja, er vliegt hier wel wat rond. Veel akkers rondom…
Thx :)