Auteur Topic: [F07,F10,F11] Wielbouten  (gelezen 482 keer)

Offline Cabrio freak

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
[F07,F10,F11] Wielbouten
« Gepost op: 18 mei 2019, 15:17:08 »
Beste bimmerlovers,

Ik heb bij de aankoop van mijn F10 2 sets velgen ,de oem 351 style breedset en een (TAM)set non oem M6 grand coupe style breedset velgen meegeleverd gekregen.
De wagen werd bij aankoop afgeleverd op de non oem grand coupe velgen.,
Nu gisteren heb ik een stuk ijzer opgeraapt op de weg met als gevolg een scheur van 4cm in de achterband.Was nog zo'n 10 tal kilometer van huis dus netjes doorgereden op de runflats aan 75KM/U geen enkel probleem.Bandenboer gebeld en heeft de dunlops niet op stock dus wachten tot volgende week ergens.,Dus vanmorgen dan maar een oem 351 style in 9x19 ET 44 er achteraan opgezet.
Nu mijn vraag:: Ik merkte op dat de wielbout bij de non oem grandcoupe velg welke in 9,5x19 ET35 is de bout er 17milimeter uit komt dus dat ik m.a.w nog 1,7cm draad heb om deze vast te zetten,ik merkte op als ik nu de OEM 351 style velg erop zet er 23mm draad uitkomt of 2.3cm.dus een verschil van een +/-halve centimeter draad.
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen is de 1,7 cm te weinig draad waar de non oems mee vastzaten, of is de 2,3 cm te lang (veel draad).
En kan er dan iets inwendig in de schijfremtrommel beschadigd worden??

Alvast aan de kenners bedankt voor een reactie.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2019, 15:29:47 door Cabrio freak »

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: Wielbouten
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2019, 18:53:48 »
Ik dacht dat je minstens 8 of 10 omwentelingen moet maken met de bout.
1 omwenteling is 1,5mm.
8 x 1,5 is dan 12mm

Daar is ruimte achter. Moest 23mm te lang zijn zou je het wel horen of voelen denk ik?
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'