Auteur Topic:  Hoe krijg ik mijn zwarte uitlaat sierstukken terug mooi zwart?  (gelezen 580 keer)

Offline marijn

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
Ik heb al veel gelezen over een gewone uitlaat proper te krijgen en dat weet ik ook al wel maar nu heb ik zwarte eindtips die wat aangekoekt zijn.

Wat is de beste manier om deze terug mooi zwart te krijgen?

Ik ben er al eens gewoon over gegaan met de hoge druk en een spons maar ze hebben wat meer aandacht nodig dan enkel dat.

Iemand tips?

Online integrale

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Re: Hoe krijg ik mijn zwarte uitlaat sierstukken terug mooi zwart?
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2019, 17:53:49 »
Persoonlijk zweer ik bij Swissvax Metal Polish. Werkt perfect op mijn zwarte uitlaattips. Kost net geen €30 voor 50 ml. Wordt nu al sinds een jaar elke 3e wasbeurt van de maand gebruikt en de bodem is nog niet in zicht

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
“I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.”
― Roland Barthes

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2019, 18:07:16 »
WD40

F10 535i N55 Havana Zimt - E46 ///M3 Tiag Imolared - E34 ///M5 Daytona Violet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Offline marijn

• Trade Count: (+3)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2019, 19:04:16 »
Persoonlijk zweer ik bij Swissvax Metal Polish. Werkt perfect op mijn zwarte uitlaattips. Kost net geen €30 voor 50 ml. Wordt nu al sinds een jaar elke 3e wasbeurt van de maand gebruikt en de bodem is nog niet in zicht

Ok thx!
Ik wist niet zeker of ik over zwarte uitlaattips met metal polish mocht gaan.

WD40

Ik ga eerst die manier met metal polish is proberen en kijken wat dat geeft.
Indien dat niet proper geraakt kan ik nog eens proberen met wd40 :thumbsup:
Merci!

Online integrale

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2019, 20:24:11 »
Kleine noot; ik dacht niet dat elke Metal polish ok is, meguiar’s op zwarte uitlaattips is een No-go...  van swissvax kan ik proefondervindelijk bevestigen dat het “the job” op een veilige manier klaart

“I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.”
― Roland Barthes

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2019, 07:12:22 »
De vraag is inderdaad of je met een metal polish niet na x-aantal tijd door die zwarte lak gaat zitten of de lak dof gaat maken :iono:

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2019, 11:16:41 »
De vraag is inderdaad of je met een metal polish niet na x-aantal tijd door die zwarte lak gaat zitten of de lak dof gaat maken :iono:
Als ik zwarte eindtips had zou ik ze zo reinigen:

- met velgenborstels (kwastje, wheel whoolie, etc...) reeds 'wassen' in het sierstuk en er rond om vuil te verwijderen
- Medium polish nemen en ruimschoots op een microvezeldoek aanbrengen
- sierstuk met de hand wat polieren, je kan met zo'n MF doek makkelijk heen en weer wrijven als je de uiteindes vastneemt en er overbuigt als een omgekeerde U

- polish afnemen en checken wat het resultaat is

afhankelijk van het resultaat de stap herhalen, grover gaan in korrel, ...

Mijn emening natuurlijk, pas op - die metal polish zal zijn ding ook zeker goed kunnen doen.
Heel veel variabelen bij detailing  :thumbsup: