Auteur Topic:  2016 - F33 - ALPINA B4 Cabrio individual-gepersonaliseerde bekerhouder  (gelezen 8441 keer)

Offline KenM3

• Trade Count: (+4)
  • Grand Prix Winner
Re: 2016 - F33 - ALPINA B4 Cabrio individual-gepersonaliseerde bekerhouder
« Reactie #150 Gepost op: 8 november 2020, 10:33:56 »
Na het grootste dremelwerk eens gepast en met stoftape alle delen eens verbonden om te zien wat het resultaat was
Dit was vrij ok dus overgegaan naar de lijm om de zijkanten en voorkant bekerhouder te verbinden met het schuifmechanisme van de console, deze lijm droogt zeer snel en na uitharding kan deze ook geschuurd worden

Daarna volgt de plamuur die ook geschuurd moest worden voor de fijnere afwerking en dan afgewerkt met matzwarte verf

Offline KenM3

• Grand Prix Winner
« Reactie #151 Gepost op: 8 november 2020, 11:46:00 »
Na wat verdere afwerking en terug tegen het bovenste deel gelijmd.

Nu in de lengte was de bekerhouder ook te kort, een schuine wand creëren ging moeilijk want dit was een redelijk stuk, +/- 1 cm tekort en de aluminium trim rond de bekerhouder gaat voor een deel over de rand.
Ik heb dan gekozen voor een V-vorm en in de achterste zijde heb ik dan de verlichting verwerkt die origineel zat in het opbergbakje van de 7 serie bekerhouder om zodoende een indirecte verlichting te creëren op de bekerhouders. (moeilijk om uit te leggen  :o )

Daarna moest ik de bekabeling en stroomvoorziening nog bijleggen, want origineel ligt op die plaats in de auto enkel de stroom voor 12V socket en niet voor verlichting, ik heb dit allen met originele stekkertjes gedaan die ik nog had liggen en aangesloten op de stroom van de originele led boven de bekerhouders.

Als laatste foto hier het verschil tussen de originel pré facelift bekerhouder die eruit kwam en het zelf gefabriceerde onderdeel  ;D

Offline KenM3

• Grand Prix Winner
« Reactie #152 Gepost op: 8 november 2020, 11:59:50 »
Dan kwam de plaatsing...om over te schakelen van een préfacelift naar een facelift console/bekerhouder moet er wel wat gedremeld worden in de console, een stuk van ongeveer 3 op 15 cm waar uiteindelijk het schuifgedeelte in komt en nog een ander kleiner deel aan de voorkant waar de 12V socket nu komt. Niets onoverkomelijk na wat opzoekwerk en vooral rustig, voorzichtig met veel geduld de delen verwijderen.

Na meerdere testfits en gevloek zit het er eindelijk in en nu staan men blikken, brikken en flesjes tenminste vast als ik een bocht neem  :thumbsup:

Offline KenM3

• Grand Prix Winner
« Reactie #153 Gepost op: 8 november 2020, 12:03:16 »
De verlichitng in het donker...met witte indirecte verlichting het is in realiteit wel net iets minder fel als hier op de detailfoto's en nu hebben we een 12V socket die wel verlicht is  :toofunny:

Al bij al ben ik heel tevreden over het resultaat  :thumbsup:

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #154 Gepost op: 8 november 2020, 13:22:49 »
Mooi gedaan :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo

Offline Fred

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
« Reactie #155 Gepost op: 9 november 2020, 13:22:44 »
Dat is een hoop werk voor de perfecte bekerhouders, maar ik snap je perfect. Zonde dat daar zo weinig aandacht aan besteed wordt, want ik heb me er zelf ook behoorlijk aan gestoord in mijn auto. Echt om onnozel van te worden als je 's morgens graag een tas koffie meeneemt in je auto en zit te sukkelen om er een goe plaatske voor te vinden. Gelukkig was mijn DIY klusje een stuk minder werk  :D.

Online Freke

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #156 Gepost op: 9 november 2020, 19:58:35 »
Yep we zitten hier met een handige harry. Knap werk geleverd zowel met het navigatiesysteem als met de bekerhouders.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline KenM3

• Grand Prix Winner
« Reactie #157 Gepost op: 11 november 2020, 19:16:18 »
Thx mannen, ik ben wel een beetje handig en kan me inderdaad wel bezighouden met wat sleutelen en prutsen...voor mij ook een deel van het plezier, vroeger had ik steeds oudere BMW’s waar ik kon aan sleutelen, doch nu moet het aan deze 😂