Auteur Topic:  EGR  (gelezen 284 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline aspire

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000
EGR
« Gepost op: 11 mei 2019, 15:02:17 »
Ik heb mijn egr klep verwijderd .

Mijn auto bmw 520d e39 bouwjaar 2000

Nu heb ik ook een ijzer afdichtstukje voor op de uitlaatcollector .

Dus ik kan nu de gehele egr koeling wegnemen inclusief de egr koelingsthermostaat.

Nu kan je de waterleidingen die naar de egr koeling gaan afdoppen zoals ik reeds op youtube heb gezien
 


Maar volgens mij als je deze afdopt dan onderbreek je toch de watercirculatie in de motor dacht ik ?

Ik zou persoonlijk met een buis in de watertube weken zodat er nog steeds circulatie zou zijn is dit correct of heeft iemand hier een ander idee over ??
Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000

Offline aspire

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000
Re: EGR
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2019, 22:55:24 »
opgelost heb bungs besteld om de watertube af te sluiten en zelfs nog langs daar te kunnen ontluchten

https://www.ebay.co.uk/itm/355-BMW-EGR-COOLER-THERMOSTAT-DELETE-REMOVAL-KIT-BUNGS-BLANKING-PLUGS-/173235193264
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2019, 22:58:03 door aspire »
Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000

Offline aspire

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000
Re: EGR
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2019, 17:16:54 »
Vandaag nog de elektropneumatische drukconvertor volledig afgesloten.

Werd er zot van telkens ik de auto auto af zette maakte die klep een hels bromgeluid dat duurde zeker 10 seconden.

Nu zalig gewoon auto af en stilte  :exited:

« Laatst bewerkt op: 6 juni 2019, 17:18:34 door aspire »
Bmw 320d E39 M47 DM71 bj : 2000