Ondertussen hebben we eens van auto's gewisseld met een gezamenlijke uitstap en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat die dubbele koppeling van de ioniq niet slecht is, maar dat ik het niet zo comfortabel vind als de ZF8 van mijn auto. Ik vond het opschakelen soms ook niet echt logisch en twijfelend bij momenten.
Voor de rest heb je zeer veel wagen voor je geld, zelfs met stuurwielverwarming en zetelventilatie. Dat heb ik niet eens. Het infotainmentsysteem is niet als dat van BMW (veel minder goed), de layout van indicatielampjes is typisch Aziatisch, veel plastic rondom. De airco koelt goed bvb, maar verdeelt de lucht niet zo subtiel als in mijn 5. Verder heb je tijdens het rijden totaal geen idee wat de voorwielen juist aan het doen zijn, de besturing is nog vager dan een weersvoorspelling van Deboosere . Bochten konden nog redelijk vinnig ingestuurd worden zonder al te veel bodyroll, maar toch voelde de wagen lomp aan (alleen niet in de zin van met een zware auto op weg te zijn), zonder enige feedback, iets wat ik absoluut haat. Voor de rest trok dat hybridehok nog redelijk vlot op gezien de prijszetting en amper 140 pk ofzo; op een rit van iets meer dan 100 km een verbruik van 4 liter. Da's netjes.
Zou ik die zelf kopen? Als ik niet veel belang hecht aan rijplezier onmiddellijk. Onderhoud bij de Hyundaidealer kost amper een vierde van wat BMW vraagt bvb. Ik zet Hyundai tussen toyota en Lexus in qua kwaliteit.